orolig och rädd

Som tur är finns beteshagarna här i detta stall intill huset och ligger öppet med grannar runt om som kan se hästarna ifrån fönstrerna.
Men jo här har hänt grejjer i samma by tom och lite längre bort, på ridskolor, rätt brutala grejjer ena ridskolan gick tom i konkurs pga av detta!
Har redan berättat om det i en annan liknande tråd.

Tycker det är så himla äckligt!!! Och varför just hästar? har aldrig hört om att det hänt med en ko tex även om jag absolut inte vill att det skulle hända!

MEn dessa människor har en pervers läggning till hästar tydligen och såna människor borde rent ut sagt avlivas!!
Kastereras, kapas och stympas så dom inte kan röra nåt stackars djur!!

så himla vidrigt.. :(

Om mannen inte gjort något som går att bevisa så kan polisen INTE göra något och det kvittar vad du än säger eller gör, lagen fungerar inte så tyvärr :crazy:
Man kan filma "hästarna" genom att ha kamera det är inte förbjudet och att han sedan hamnar på film vore väldigt lyckat.
Man kan anordna vaknätter så h*n ser att det alltid finns någon där, sätta upp belysning som tänds om personen närmar sig.
Har du någonsin sett hur polisen arbetar??? vet du hur många poliser dom har tagit bort i sverige på senare år???
Vet du hur överbelastade polisen är av jobb?
Vet du hur frustrerande det är för polisen att INTE kunna hjälpa alla?
Döm inte ut polisen med din okunskap!!

Sedan skulle jag vilja se dessa människor som skadar djur dingla i snorren i ett rep utanför mitt fönster insmord i brunstvätska med en hingstig hingst under med lagom räckvidd :D ;) :angel: :devil:

Vi har inte hotat eller trackaserat. Däremot tycker jag att han kan få veta att vi vet vad han håller på med. Att filma honom kändes som om det var ett bra sätt att få honom uppmärksammad på detta. När han sedan åkt förbi vårat hus i skogen tio ggr. under två dygn så blir man smått nipprig, dessutom leder vägen till en återvändsgränd så han har inget där att göra. På mina lappar står det inga sådanna hemska hotelser som någon skrev lite tidigare.
Tycker att denna tidigare debbatör även har misstolkat allt annat som tidigare har skrivits,men men.Att sedan ha dom uppstallade på natten är ganska ohållbart där jag bor eftersom att jag har ganska långt till mina beten och det skulle bli ett väldans hattande för hästarna.
Jag håller med Enya om att man inte kan göra saker emot lagen för att HAN är dum.
För övrigt så tycker jag ni ska göra som någon annan sa; TALA Med honom. Nästa gång du ser bilen så stanna honom och tala om att ni vet vad han gör och att ni tänker hålla uppsikt över honom. Personen kan ju ha något psykiskt fel - det är inte ALLS säkert han "förstår" att han är bevakad för att ni står ute med filmkamera.

Nej, tala med honom öga mot öga tycker jag är bäst. Han kanske blånekar, men då har ni i alla fall "skrämt" honom lite förhoppningsvis. Dock kan det väl vara smart att vara två personer vid tillfället, om han skulle bli arg/våldsam och för att ni är två som kan vittna om vad han sagt.

Enya - du skriver bra!

Jag vill också tillägga att det INTE per definition är olagligt med djursex. Däremot är det olagligt att SKADA djur eller ge sig på ANDRAS djur och göra saker med dem. Så; i klarspråk: stoppar någon in snoppen i sin egna häst och denna häst inte får någon fysisk skada av det så är det inte olagligt. Däremot borde han solklart kunna åka dit för att han drogat hästen/hästarna och skurit dem (om man nu kan bevisa att det är han). Jag tror även att en "enkel" :confused: penetration skulle kunna vara olaglig så länge det är någon annans häst.

Tycker det är så himla äckligt!!! Och varför just hästar? har aldrig hört om att det hänt med en ko tex även om jag absolut inte vill att det skulle hända!
Det händer säkert med kossor med, men vi hör talas om hästarna, eftersom det är i de kretsarna vi rör oss. Dessutom är ju hästar ofta mer "tama" och lätthanterade och därför kanske enklare att ge sig på.

För övrigt tycker jag din idé om avlivning av människor är lika sjuk och pervers som djursexet... :crazy:

Hästar har ju fått lära sig att inte sparka, men en ko är inte lika tam och skulle nog sparka rätt rejält, vilket ju gör att perversa män nog drar sig från att ha sex med en ko..... :) :p

:D Om det någonsin kommer in en 'sån' i min hage igen hoppas jag verkligen att han försöker sig på mitt ena sto - då ryker hans kulor garanterat!

Tack! :bow: :o

Det är det jag tycker är lite konstigt. Om han nu har skadat och drogat någon häst och polisen har bevis, så borde han ju ha åkt dit :confused:?
Jag tror att polisen inte har bevis, utan det är bara folk i allmänhet som tror att det är just den här personen som är skyldig. Är det någon som har sett honom pilla på en häst? ELLER är det så att han "bara" har råkat befinna sig i en hage?

Det är ju inget en sådan person anmäler och det innebär definitivt slutet på hans "karriär"! :D
Vilket ju bara är bra då alltså!

Sedan kan man ju undra vilken häst som går med på att bli skadad i underlivet.

:bow:Jag håller med , vad i helvete väntar ni på. ska ni sitta och vänta på att något händer eller? Tar inte polisen hand om det tar man fan saken i egna händer. Jag skulle gladeligen slå ihjäl en sån jävel.

"jag måste titta bort?" , jag fattar inte vadfan det är för fel på folk nufötiden. fega jävlar som inte vågar ta konsekvenserna av att slå en jävla djur våldtäktsamn på käften eller kastrera honom. Tänk på vad han kanske lyckats göra eller kan göra med djuren. Jippi.

Ursäkta mitt språkbruk men just nu kan jag inte uttrycka mig på annat sätt för jag kokar över av ilska.
JA man ska följa lagen , men om polisen inte anser att brottet är allvarligt eller att gärningsmannen inte kan tas för ens hans syns i "det rätta ögonblicket" och risken finns att han upprepar det han har gjort. Skulle du verkligen sitta och vänta på polisen då? I det här fallet verkar det som att polisen inte tar det här på ngt större allvar. Och det var väl "björk" som skrev det , att tidelag inte är olagligt i sverige, men herregud försök att se det från hästens perspektiv! Mannen lär ha en psykisk skada ja (goddag yxskaft) , men han lär också ge hästar som minns väldigt väl ,svåra psykiska skador och svårt för att lita på människor igen , för att inte tala om olidlig smärta om han gör illa dem. Jag kan inte med hela mitt hjärta förstå hur man kan sympatisera med en sån här människa oavsett hur hans tidigare liv har sett ut. Han orsakar ANDRA smärta och i många fall där våldtäktsmän är inblandade gör det detta som en slags hämnd. Ska vi stå och se på medan det sker och polisen inte prioriterar situationen som allvarlig? Ursäkta , men vart i helvete är våran värld på väg när det finns människor som sympatiserar med såna som skadar de oskyldigaste vi har på den här jorden , djur och barn.. :cry:

Jodå, jag är fullt frisk, men inte på långt håll lika agressiv som du! Och nej jag försvarar inte pedofiler!

Ditt resonemang är rent löjligt! Allvarligt talat så tycker jag att du ska funderar på vad som händer om du verkligen ger en sådan människa på käften eller rent av dödar honom.
Det hade varit ett rent nöje att få se hur den svenska lagen arbetar för att få dig att åka dit!

Allvarligt talat , hade det hänt min häst och jag hade sett det hade jag tagit konsekvenserna för vad om hade hänt. jag skulle kunnat överlämna mig själv åt polisen för en sån saks skull. Ja , jag kanske brusade upp lite som jag skrev i början av mitt inlägg. Men mest blir jag bar aså himla ledsen på sånt här. Läste du att den ena av männen skar upp slidan på märrarna och den andra drogade dem för att kunna utnyttja dem? Jag förstår folk som vill hålla sig inom lagens gränser, men om vi tar ett exempel här . Vi säger att du vittnar en man som öppet står och misshandlar den häst du bryr dig mest om , vad gör du? Bara en fråga av ren nyfikenhet. Och "pedofil angreppet" var också bara en fråga av ren nyfikenhet då jag har vitnat många som försvarar pedofiler just för deras psykiska tillstånds skull. Vad om upprör mig är de psykiska och fysiska tillstånd de överför till andra! Likaså med sodomiter. Jag vet att du vill informera folk om lagen och ge dem alternativ till det jag just skrev i ren aggression och chock , men någon skrev att polisen inte kunde göra något för ens de tog mannen i fråga på bar gärning. Vad gör man då själv om man ser den här mannen varje dag? Låtsas som inget hänt? Om han obekymrat fortfarande befinner sig på orten och syns till då och då måste ju detta betyda att han på ngt sätt inte skäms för det han har gjort eller försöker smälta in i omgivningen. Om någon då inte vill "ta hand om honom" , vem vet då om det här upprepas? Varför ta risken?

Nej men varför sjunka till hans nivå? Jag har dessutom en sådan bra hållhake på honom nu :angel:

Han är livrädd för både mig och min mamma och jag tror faktiskt inte att han kommer göra om det, i alla fall inte hos oss.

Självklart ska man polisanmäla - det leder ju ingen vart men det är bra att ha gjort om det skulle inträffa fler gånger.

Du skulle inte sjunka till hans nivå för att du försvarar din häst eller andras för hans sjuka påhitt. Men bra att han är rädd.

Tidelag är inte olagligt. Däremot att SKADA en häst. Även om jag tycker det är SKITÄCKLIGT med människor som har sex med djur så tror jag INTE att ett sto blir skadat av en människsnopp - den är pytteliten jämfört med en hästsnorre. Däremot om människan gör djuret ILLA så är det en annan sak.

Jag tycker att det är synd att lagen är så vek att man i princip måste ta idioterna på bar gärning om man skall få fast dem, sen borde straffskalan vara hård, jag vet inte hur illa det är idag, men den är säkert för mesig.

Om jag såg någon i min hage som försöker skada min häst så hade jag jagat ut den fort som 17! Jag hade inte skadat den personen, eftersom jag ju kan vittna om vad han sysslade med. Därför känns det lite onödigt att ge sig på honom.

Jag försvarar inte sådana människor och inte heller pedofiler eller andra konstiga typer. Men uppenbarligen bär jag inte på samma agressioner som du eller andra här, jag kan skilja på rätt och fel och skapar inte min egna personliga vendetta mot personer som mördar, våldtar, leker incest och dylikt!
Dessutom är det korkat att ge sig på folk, eftersom det kan slå tillbaka mot en själv.
Den sista kvinnan som avrättades i Sverige var ( har jag för mig) Anna Månsdotter och det skedde ( har jag för mig) år 1872. Alltså var det ett tag sedan dödsstraffet avskaffades i Sverige. Eftersom vi fortfarande inte dödar folk här "bara för att.." så måste den ju vara skapad av en bra anledning. Och för mig räcker det som argument för att jag ska följa den!

Att jag känner avsky mot folk som skadar djur eller barn det är det ingen tvekan om, men man får inte själv bryta mot lagen.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 299
Senast: vtok
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 684
Senast: Milosari
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka