orolig och rädd

jag o flera andra mera ovetande här har frågat vad har gör? vad gör sånna här snuskhumrar, vad har "din" snuskhummer gjort mot dina hästar?

Nej, jag har ingen erfarenhet av hästvåldtäcksmän, det jag har råkat ut för är värre, men jag tänker inte berätta vad här så att folk kan frossa i det! I vilket fall som helst tror jag på lagen och så länge du inte kan bevisa för mig att det är tillåtet att filma någon på det sättet som det gjordes i tråden, så står jag fast på vad jag tror. Kan du däremot bvisa, med utdrag från lagboken eller vad som helst, att du har rätt, så kan jag utan tvekan erkänna att de uppgifterna jag har lärt mig är felaktiga. Inte förr.

Jag tycker inte att man ska ta lagen i egna händer och bryta mot den, men att arbeta innanför den tycker jag är bra. På den punkten verkar vi vara överrens, även om det inte var tydligt att jag tycker så. Något mer jag ska förklara, eller är allt under kontroll så att folk inte missförstår eller misstolkar?

Usch va hemskt!!! Skulle aldrig våga lämna min häst utan uppsikt med en sån i närheten, men iof är det ju svårt att inte lämna de...

Jo , det är bevisat att bland annat hästar vet vad en våldtäkt är, de ha ringen aning om vad ordet betyder men de vet mycket väl vad det innebär. Och om man helt plötsligt inte får börja använda ord som hästar inte förstår när man pratar om dem , är det då förbjudet att använda ordet sadel?
Sista kommentaren angående betäckning har jag inga invändningar mot. En hingst som har ett sto som sitt mål är mycke svår att få stopp på, det är därför ston sällan ser lyckliga ut när de blir betäckta med människans hjälp. Synd.

och en sista sak...om påpekanden på min meningsuppbyggnad är det enda du kan komma med i den här diskussionen föreslår jag att du söker dig till ett meningsuppbyggnadsforum istället.

oj ursäkta menade ordval. aja , same shit. precis som att du inte fattade vad jag menade. Källa tex discovery chanel , andra faktaprogram på tv. Du borde se dem .
Just det , det stod om "djurvåldtäkt" i tidningen en dag. Handlade dock om delfiner.

oj ursäkta menade ordval.
fullt legitimt påpekande.
Våldtäkt är ett mänskligt ord för en mänsklig företeelse.
"Sexuellt utnyttjande" passar nog bättre när de handlar om djur.

Källa tex discovery chanel , andra faktaprogram på tv. Du borde se dem .
Mycket svävande svar. :smirk: Har du någon konkret källa att komma med till påståendet att hästar vet vad våldtäkt är? Vilket specifikt program handlar det om? och på vilken av discoverys kanaler? Jag tittar en hel del men just ett sådant bevis har jag inte sett. :angel:

Just det , det stod om "djurvåldtäkt" i tidningen en dag. Handlade dock om delfiner.
Vilken tidning? Finns ungefär en för varje stad i hela Sverige och några till. :smirk:

Varför skulle jag ljuga? Antingen var det på animal planet eller discovery science , och vilken tidning , aftonbladet eller expressen. Vad som var sagt under programmet är att det förekommer våldtäkt bland de flesta intelligentare djurarter. Det verkar som att ju intelligentare djurart desto fler våldtäket. Det är bland annat mycket vanligt bland apor tex babianer. Det måste du ha sett för det påpekar dom under i stort sett varenda fakta program om apor! Har dom visat på något av sveriges televisons kanaler.
Den andra arten är delfin där gruppvåldtäkt ofta förekommer. Sen när det gäller hästar är detta inte något överdet vanliga då de i det vilda ofta består av många ston och en hingst vilket gör hingsten mer upptagen och mindra påfrestande för stona som är mer "villiga". Att i den tama världen definiera hästvåldtäkt kan man ta ett exempel då man i trakterna där jag har min häst (tror jag det var) så var det några jävla idioter som hade två unghingstar i en hage inte långt ifrån ett sto. Givetvis kom de lösa och kom in i stohagen. ..Berättelsen efter det är brutal , hemsk och jävligt sorglig. När ägarna (som inte befann sig i området) kom för att hämta märren hade de tagit henne upprepade gånger under dagen , hon var helt uppslitet och låg ner av utmattning.Att hon inte kunde säga tll sina idiotägare "jag blev våldtagen" är en annan sak. Men visst fan fattade hon vad som hände.

sexuellt utnyttjande och våldtäkt är i stort sett synonymer och jag valde våldtäkt. Om det stör dig väldigt mycket vilket det verkar , ja ..så får du väl gråta över de då. :crazy:

Animal planet har jag inte.
Inte Discovery science heller.
Läser dagstidningar, sällan kvällstidningar.

"våldäkt" (notera citationstecken) förekommer i djurvärlden bland ankor också. Och delfiner och apor o s v.
Det betyder inte att de vet vad våldtäkt är
eller känner kräkning som en människa gör.
Jag hävdar fortfarande att våldtäkt är ett ord som hör människan till.

En man som har sexuellt umgänge med t ex en häst våldtar knappast. Utnyttjar ja, våldtar nej.

(då jag personligen inte har något intresse av apor
ser jag inte heller på program om dessa)

who gives a rats ass? Om du verkligen inte förstod vad jag menade föreslår jag fler svenska lektioner. Varför ge sig in i en tråd för at diskutera ett specifikt ord? Har du tråkigt på något vis? Skulle vara kul om du hade nåon kommentar om ämnet i allmänhet.

Inte konstigt att du inte vet något om frågan då.
Förklara vart skillanden mellan våldtäkt och sexuellt utnyttjande ligger tack.

SNÄLLA NI! Nu tycker jag detta gått lite långt. Folk ställer frågår som ni inte svarar på utan bara spårar ur med er lilla diskussion om vad allt betyder!
Kan ni inte svara på detta:
Vad gör denne man med hästen?
Tack OM jag får svar...

Varför frågar du inte den det angår? Det är numera två det handlar om och den ena har bara blivit påsatt varav den andra har blivit drogad , påsatt och knivskuren i slidan.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 299
Senast: vtok
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 684
Senast: Milosari
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka