Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Här smäller det redan jättemycket. Sambon är och ger hästarna en första kvällsfodring, sen åker jag dit själv (eller med dottern om hon är vaken som hon tror hon ska vara...) vid 23.30 för att mata med äpplen och klia på mulen. Min häst tycker det är ruskigt med alla smällare så de senaste 6 åren firar vi med honom i stallet. Täckta fönster och radion på brukar göra det drägligt.

Just nu tittar vi på Lotta på Bråkmakargatan och äter godis. Gott nytt år!
 
Nyår är för mig förknippat med dåliga minnen, besvikelser, ensamhet och ångest. Jag jobbar. Då är jag på ett ställe där jag känner mig hemma och gör något jag är bra på. Slipper tänka på att ingen vill fira med mig.

Jag brukar också jobba, fast mest för att det helt enkelt varit så. Jag hoppas att tråden kan ge lite insikt och tröst i att du inte är ensam i att vara ensam i alla fall, även om somliga väljer det, andra inte bryr sig och några mår rätt taskigt. <3
 
Mina hästar bryr sig tack och lov inte.. Smällde som sjutton när jag longerade Irländaren i kväll men han lyfte inte ett öra! Stallägarna går ut i stallet innan tolvslaget och ger hästarna extra hö och tittar till dom. Irländaren var dock inte jättenöjd med att jag stängde habs öppningsbara fönster som han älskar.
 
Smäller lite här ibland, men absolut inte mycket. Ena hunden ligger i fåtöljen bredvid mig och snarkar högt, vaknar inte ens av smällarna. Är glad att jag bor i en by som organiserar fyrverkerier klockan från kl 23:45, tror det gör mycket att folk väntar tills det. Billigare och det är nog mer en tradition att gå ner till slottet istället och titta på fyrverkerierna än att bränna av dem själv hemma :)
 
Jag och sambon ligger i soffan i mjukisbyxor, käkar chips och spelar bingo. Efter en jul där vi knappt var hemma, utan mest satt i bilen, kände vi att något annat firande inte var aktuellt. Ingen av oss är sådär supersociala och har fått nog av släktingar under julen. Sambo har hunnit få 100 kr på 2ans bingo än så länge
 
Ändå relativt lugn, om än stressad, hund. Har varit en liten paus med smällandet på 15 min nu.

Min BC har också varit stressad. Han är dock skottfast så sambon spelar random skjutspel på TVn med hög volym och det har haft lugnande effekt, han kan ligga och tugga på ben och sover även ganska tungt. Så underligt att dom kan vara rädda för fyrverkerier men helt lugna med maskingevärsljud.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 171
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 763
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 994
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 294
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp