Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Jag sitter i mysbyxor o tröja, har ätit grönsakssoppa. Tog in hästarna vid 19.30, äter nu lite chips och popcorn och dricker alkoholfri öl. Strax innan 12 måste jag gå t stallet igen, hunden måste med också då hon är lite orolig. Tar 10 min att gå så det blir en nattpromenad.
 
Väldigt stressad häst. :( Men hon springer iaf inte omkring i panik.
1C7EB98E-5DB5-4FDC-B00E-9F932126D002.jpeg
 
Här spelar vi också bingolotto, enda gången på hela året :D.
Sonen lyckades blöta ner min lott så lottnumret gick sönder. Tror vi lyckats se alla siffror, andra siffran kan vara två olika dock :p.
 
Molnet var lite upprörd när jag var i stallet. Vet inte om det berodde på att han fått komma in tidigare än vanligt, smällar eller att luckan till uteboxen var stängd. Gav lite extra hö och hoppas han kommer till ro.

Har fyrats av en himla massa raketer här redan, dundrar och lyser mest hela tiden. Ruben sover och katten leker med sin boll, så skönt ❤️
 
Här har det inte smällt en gång ännu. Området är hårt socialt kontrollerat kan man säga och de som har de ”värsta” ungarna har också smällrädda hundar, vilket är en fördel för oss andra 😁
 
Jadå. Det är inte prio ett men sker litet parallellt liksom. ☺

Trygg i att varken min häst eller någon av de andra i stallet är särskilt fyrverkerikänslig. De har ett flygfält bredvid hagarna och en ful-crossbana bredvid, och är rätt luttrade.

Vi har både flygfält och skytte i närheten, men raketer är tyvärr en annan typ av ljud och ljus enligt min häst. :( Trodde att det skulle smällas mindre på nya stället, men tyvärr verkar det bli nyår i stallet för mig även i fortsättningen. Skönt iaf att sällskapet är lugnt. :)
 
Klockan nio alltså?
Varför?! Visst sjutton borde folk kunna hålla sig till tolvslaget om de ändå måste smälla, så att en åtminstone har en chans att värja sig och välja om man vill delta eller inte.
Här sköt någon en tårta vid 15-tiden, då var det fortfarande ljust så man undrar ju..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 171
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 763
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 999
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 294
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp