Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Orkar inte åka o köpa pizza så det får bli ytterfile med klyftpotatis o dipp, dags att sätta på ugnen.
Sen är det några snorungar som har varit ute o skjutit 2 smällare, mopsarna har inte ens hört det, fröken Gissa däremot som är en vaken vovve vill gå ut o gapa på dom,knashund :love:
 
Missbedömde återigen hur lite jag behöver äta för att bli mätt. Tur det finns en morgondag. ;)

Har summerat klart 2019 och börjat planera 2020, men det går himla trögt. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja, känns som att allt spretar åt olika håll. Jag vet inte ens om jag ska ha mål för hästarna. :banghead:

En kompis messade att hon kommer förbi stallet med smörgåstårta, så jag blir inte ensam vid tolvslaget. Trevligt!

Mycket bra med smörgåskompis i stallet! <3
Jag har alltid haft sådan tur med hästar som verkligen inte ens sprätt till med örat åt smällare ens, men istället fått några jobbiga år med gamla hunden.
Hon är ju så gott som döv nu, dock. Något av en välsignelse. :)
 
Kom hem från stallet för en stund sedan.. Är hemma hos mina föräldrar och äter oxfilé men ska snart åka till jobbet!
 
Jag har stoppat in min blomkål i ugnen och surplar på en öl medan jag går emellan datorn och min aloe vera-familj. Nio små barn har hon fått! Vette fan var jag ska ställa allihop.
 
Det är helt surealistiskt. Jag har hört exakt en smäll på avstånd idag. Nu är det helt tyst ute.
Ska ge mig ut till stallet nu och ta in de fyrbenta. Tror mina stallkamrater blir lugnare om de är inne mina gör det nog inte mycket skillnad för och om någon så är det nog bättre de är ute och kan stirra ut monstrena (men jag vågar inte ha dem ute runt tolvslaget)
 
Ätit älgstek, hemmagjorda klyftpotatisen, hemgjord gräddsås och kantareller :d
Nu har vi precis ätit efterrätt!

481D5F6A-439A-409B-8D7E-04628052ECBA.jpeg
 
Kör både tvättmaskinen och diskmaskinen så att det låter lite så att katterna förhoppningsvis inte bryr sig så mycket om smällarna som kommer nu, smällarna vid tolvslaget är svåra att trolla bort. Bor så till att det skjuts fyrverkerier runt om hela huset.
Gammelkatten på 12 år älskar fyrverkerier och tycker att det är årets happening. De andra är inte lika förtjusta men vi sitter oftast i vardagsrummet och när allt är över så brukar de lugna sig på en gång.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 172
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 763
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 999
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 294
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp