Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Min BC har också varit stressad. Han är dock skottfast så sambon spelar random skjutspel på TVn med hög volym och det har haft lugnande effekt, han kan ligga och tugga på ben och sover även ganska tungt. Så underligt att dom kan vara rädda för fyrverkerier men helt lugna med maskingevärsljud.
Nu efter nyår kommer loppan reagera på allt som smäller, typ bildörrar mm. Det gör hon inte resten året. Det är som om det slår över iom nyår.

Utan droger hade hon ju dock inte varit såhär.
 
Sänder en tanke till alla er med rädda djur. Min häst står inne och käkar mat och brukar inte bry sig om pangandet. Enligt hyresvärden är det rätt lugnt där omkring också. Hon är dräktig i 8e månaden och skulle egentligen ha gått på lösdrift, men är inne pga skada. Rätt skönt faktiskt, för jag tror att hon mår bättre inne just ikväll/natt. Även om hon själv inte blir rädd, är ju risken större att hon springer runt och halkar i geggan om de andra stressar upp sig tänker jag
 
Min BC har också varit stressad. Han är dock skottfast så sambon spelar random skjutspel på TVn med hög volym och det har haft lugnande effekt, han kan ligga och tugga på ben och sover även ganska tungt. Så underligt att dom kan vara rädda för fyrverkerier men helt lugna med maskingevärsljud.
Det verkar vara stor skillnad på ljuden för hundarna.
Min förra var ju skotträdd men film och spel var inga problem (trots rejält ljudsystem).
 
Båda mina hundar är skottfasta, men terriern reagerar på raketer ändå. Skiter fullständigt i TV och stereo och har alltid gjort. Det är verkligen märkligt.
 
Nyår är för mig förknippat med dåliga minnen, besvikelser, ensamhet och ångest. Jag jobbar. Då är jag på ett ställe där jag känner mig hemma och gör något jag är bra på. Slipper tänka på att ingen vill fira med mig.
Tillhörighet, trygghet, comfortzone. Har jobbat många nyår i den bubblan, sämre kan man ha det. Hoppas ni får det lugnt, önskar dig ett gott nytt 2020
Sambon blev besviken att han inte vann något på 3ans bingo.
"Alla borde få en bil bara för att de är med!"

Mm. Det känns ju väldigt rimligt :crazy:
Benägen att instämma. ☺️
 
Min BC har också varit stressad. Han är dock skottfast så sambon spelar random skjutspel på TVn med hög volym och det har haft lugnande effekt, han kan ligga och tugga på ben och sover även ganska tungt. Så underligt att dom kan vara rädda för fyrverkerier men helt lugna med maskingevärsljud.
Samma med hästen som är rädd för fyrverkerier. Kan skjuta lerduvor brevid hagen och hon lyfter huvudet för att kolla vad ljudet kommer ifrån fösta gången men bryr sig sedan inte, fyrverkeri är en helt annan historia för henne, iallafall vid 12 när det brakar för fullt från alla håll medan om det bara är någon enstaka så inga problem.
 
Haft en riktigt bra nyårsafton, började dagen med att åka och shoppa med maken, sen tog vi alla hundar ut i skogen i SOLEN :love: !

Sen har jag har gjort en asglittrig och snygg sminkning och vi lagade jättegod mat.

Sen fick maken larm och fick åka och jobba, så nu sitter jag och dricker vin framför brasan med alla 6 hundarna.

FE6E9459-4798-4DD2-8FEC-6042D4D06199.jpeg

Jag är sugen på att göra min planerade nyårsefterrätt, men väntar lite till ifall maken hinner komma hem och äta den med mig, om han inte behöver jobba allt för många timmar :P !
 
Nä dags att ge hundarna var sitt ben och ge toppen sista lugnande och stanna kvar i stallet tills allt är över. Lite spännande hur det blir nu när pinnar inte är lagliga längre.

Gott nytt år på er🦄🌠
Med tanke på att de flesta använder tårtor sedan flera år så tror jag skillnaden blir minimal.
 
Själv är jag helt själv, sitter hemma och har spelat lite sims 3, kollat på youtube och anime. Vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med fram till tolvslaget, egentligen skulle jag vilja se en film, men har beslutsångest för vilken.
Samtidigt vill jag gå å lägga mig, men vet att ja ej kommer somna före tolv, å är inte så trött än heller så lika bra att härda ut.
 
Här har det smällt lite,Gissa bestämde sig för att hon ville gå ut o se om hon ska ge dom skäll eller njuta av ljusshowen.
Är så tacksam för att jag aldrig har haft varken häst eller hund som varit rädd för smällare/raketer, även om jag för säkerhetsskull spenderat flera nyår ute i hagen.
 
Haft en riktigt bra nyårsafton, började dagen med att åka och shoppa med maken, sen tog vi alla hundar ut i skogen i SOLEN :love: !

Sen har jag har gjort en asglittrig och snygg sminkning och vi lagade jättegod mat.

Sen fick maken larm och fick åka och jobba, så nu sitter jag och dricker vin framför brasan med alla 6 hundarna.

Visa bifogad fil 43207
Jag är sugen på att göra min planerade nyårsefterrätt, men väntar lite till ifall maken hinner komma hem och äta den med mig, om han inte behöver jobba allt för många timmar :P !

Så jäkla mysigt det ser ut! Jag älskar vedstaplarna! :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 171
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 763
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 994
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 294
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp