Fast påverka ulvarnas käkval? De hade ju två spelare som de kunde vara rätt säkra på att de inte var ledarvarg, det har ju nada med nån godförklaring att göra. Och vad gäller ängeln - iom att det inte var en god som lynchades så fanns det ingen i goda lyan som fick spioninfo. Eller @Idahoe - hur funkar det iom att goda lyan inte befolkades förrän efter nattDL?Vad menar du med att vi inte listat ut det själva? Jag tänkte också att Niyama var troligt god, men jag ser inte behovet av att skriva ut det ändå, just för att det faktiskt kan påverka ulvarnas käkval. Speciellt såhär tidigt i leken, senare är det en annan femma när dessutom det (förhoppningsvis) finns en ängel som kan skydda någon annan än sig själv.
Det är inte riskabelt när alla i leken kan se vad som sker, det är en helt annan sak när det finns info som man kan behöva hålla för sig själv eller vara mer subtil med. Och när du skriver att det kanske inte är uppenbart för alla så menar du andra goda då? Och då undrar jag varför andra goda inte ska få se det?Uppenbart för vissa, men inte nödvändigtvis för andra. Dessutom, igen som @Hedinn skriver, så kan andra ha gått i tanken om att Niyama var god, men man vill inte göra det tydligt. Det är riskabelt och garanterat en anledning att hon blev käkad, även om det såklart är möjligt att ulvarna valde mellan oss två.
För ulvarna är det ju väldigt uppenbart ändå, godförklaringar eller ej.