Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag är ledsen att jag helt glömde leken idag. Var nog för länge sen :p.
Har hittills bara skummat igenom tråden. Imorgon jobbar jag men efter det hoppas jag få tid att läsa igenom den i lugn och ro.

Några särskilda tankar om någon har jag inte, måste läsa igenom leken först.
 
När jag börjar det här inlägget så har jag bara läst tills det att jag röstade. Samt vem som åkte ut.


Det jag reagerade på innan min röst var att det kändes som att Hedinn ville "försvara". elo och att de kändes som kollegor. Den här teorin är väldigt vag. När Niyama pekade ut Elo som varg så skrev Hedinn att hon hade flera vargkandidater. När Q lanserades karamell teorin där Elo ingick så tyckte hedinn att det lät orimligt. Det här är mer en känsla än en vettigt teori.

Nu ska jag börja läsa inläggen efter min röst.


Niyama, cirkus och sasse är alla tre rätt luriga. Det känns rätt onödigt av dem att rösta på elo om de hade varit ulvar. Skulle de vara ulvar så är de kaxiga. Jag säger inte att de är goda men just nu misstänker jag dem inte.


Klara reagerar på elo men vill inte rösta där. Fullt rimligt men känns även lite "min kollega riskerar att ryka, jag vill misstänka henne lagom"

Är klara ulv så kan jag tänka mig att Lena är ledarvarg. Jag tycker det kändes som att de hittade varandra när de diskuterade varg och elo röster. Vi får se om jag tror på den teorin imorgon. Jag är egentligen för trött för att tänka. Så nu ger jag upp.

Jag har inte läst inläggen efter att elos roll avslöjades. Godnatt.
 
Jag vill säga att jag blev lite orolig igår för att Elo kunde vara god med tre röster på sig hyfsat fort
Såg precis som Klara och LenaH tror jag det var -skriver från minnet nu -är på jobbet ) att det var möjligt att det fanns en ulv /ledarvarg bland de tre sin röstat där.
Vilket jag också skrev om

Därav jag röstade på ceta viken jag reagerade på mycket då jag tyckte hon kidnappade min idé om karamelldrottningen utan att egentligen ha skrivit så mycket om det

Med facit i hand så undrar jag dock mer över just klara och LenaH som båda röstade på Niyama , nu vet vi ju inte om Niyama är ond eller god (än) men noterat är det.

Och LenaH gör väldigt många godförklaringar -det noterar jag också
 
Uppdatering natt 1:

Även om Elo inte lyckats komma in på festen som en av gästerna så betyder det inte så att hon inte kunde sabba den för någon annan... efter att ha slickat sina sår ett ögonblick så smög hon tillbaka runt hörnet och blandade sig med det är välklädda gästerna på väg uppför trappen. Oh titta där, det ligger visst en röd matta på trappan . Undrar vad som skulle hända om man ryckte undan den?:sneaky::sneaky:

Krasch! En gäst med orangeglittrande långklänning med släp och höga stilettklackar föll pladask. Hon rullade handlöst ner för trappen, och lyckades i fallet bryter så väl klacken på sina höga skor som ena fotleden. Det var den nyårsfesten det, resten av kvällen tillbringades på akuten...



Niyama var besserwisser



DagDL2 ikväll 21.30
NattDL2 imorgon 08.00
 
@LenaH Vad tänkte du var syftet med att så tydligt godförklara Niyama igår? Den här risken måste ju ha varit extremt uppenbar?
 
@LenaH Vad tänkte du var syftet med att så tydligt godförklara Niyama igår? Den här risken måste ju ha varit extremt uppenbar?
Fast va? Jag satt ju inte på mer info än nån annan?

Både @Sasse och Niyama röstade där de gjorde, det intressanta i sammanhanget är ju reaktionerna från andra när man pekar på det uppenbara. 🙂

Det hade varit en annan sak om det fanns info ute i leken men det gjorde det inte och det gör att jag undrar varför du vill lägga nån slags skuld på mig för att ulvarna käkade Niyama?
 
OK, nu ska vi se om jag kan sammanfatta lite av mina tankar utan att röra till det ytterligare för mig.

@LenaH kändes igår väldigt följsam mot mig. Varför? Hon röstade på Niyama med samma teori som jag la fram. Och sedan, när resultatet av röstningen kom fram, är hon snabb med att typ godförklara Niyama. Vilket troligtvis ledde till att ulvarna käkade Niyama, dom räknade säkert med att hon inte skulle bli utröstad i första taget efter vad som hände igår. Om Lena är ond, har hon då något att vinna på att godförklara Niyama? Hjälp mig tänka här! Jag vill ha Lena som ond eftersom hon bara följde mig igår och inte la upp så många egna tankar kring den teorin. Om Lena är ledarvargen har hon då något att vinna på att peka ut Niyama som god? Tja, kanske att peka ut en god för lyan att käka så hon inte riskerar att åka dit själv?

Just nu känner jag mig mest förvirrad, och det här inlägget ger säkert inget matnyttigt, men jag behövde bara få ner mina tankar på pränt så jag kan fortsätta fundera kring det.
 
Fast va? Jag satt ju inte på mer info än nån annan?

Både @Sasse och Niyama röstade där de gjorde, det intressanta i sammanhanget är ju reaktionerna från andra när man pekar på det uppenbara. 🙂

Det hade varit en annan sak om det fanns info ute i leken men det gjorde det inte och det gör att jag undrar varför du vill lägga nån slags skuld på mig för att ulvarna käkade Niyama?
Nej, men du var väldigt tydlig med att påpeka att du höll Niyama som god efter röstningen, i mer än ett inlägg om jag inte minns fel. Sasse var du inte alls lika tydlig med? Uppenbart vet jag inte om det var, en tidig andraröst kan ju liksom vara ett högt spel från en lya. Sen finns det ju också de som brukar tänka att onda utanför lyan kan rösta på en ulv för att "visa sig", så nog påverkar det att man skriver ut att man håller någon som god.
 
Fast va? Jag satt ju inte på mer info än nån annan?

Både @Sasse och Niyama röstade där de gjorde, det intressanta i sammanhanget är ju reaktionerna från andra när man pekar på det uppenbara. 🙂

Det hade varit en annan sak om det fanns info ute i leken men det gjorde det inte och det gör att jag undrar varför du vill lägga nån slags skuld på mig för att ulvarna käkade Niyama?
Som god känner jag att man iofs bör vara försiktig med att godförklara andra roller, eftersom det är lätt att ulvarna tar efter, och du vet ju inte vad den du godförklarar har för roll. En viktig roll vill man inte bli av med.

Det kan ju hända att ulvarna tänkt hosta upp en teori om att Niyama nog kunnat vara ond ändå, men efter att du (och @karamelldrottningen) godförklarade henne så gjorde det henne till ett lätt val. Varför skulle ulvarna vilja ha kvar någon de inte kan få ut i en lynch liksom.

Sedan vet jag inte vad godförklarandet gör dig till. Skulle du som ulv go all in och godförklara folk? Jag vet inte hur du leker, men på Niyama verkade det som att du brukar göra så. Det känns märkligt att som god godförklara andra, speciellt i ett läge där ingen har någon info dessutom, men även då faktiskt. Jag upplever också som @Hedinn skriver att du inte godförklarat mig lika tydligt, utan det var Niyama du lade ditt fokus på.

En god roll borde inte vilja gosförklara så tydligt, men en ulv borde inte heller vilja göra det för att det är utstickande. Ledarvarg känns mest möjligt utifrån det. Det skulle också vara intressant vilken roll @Klara då har, som LenaH följde igår. Frågan är om LenaH först skulle ”hinta” genom att följa en ulvröst och sedan lägga upp en god för käk? Hur utstickande vill en ledarvarg vara?
 
OK, nu ska vi se om jag kan sammanfatta lite av mina tankar utan att röra till det ytterligare för mig.

@LenaH kändes igår väldigt följsam mot mig. Varför? Hon röstade på Niyama med samma teori som jag la fram. Och sedan, när resultatet av röstningen kom fram, är hon snabb med att typ godförklara Niyama. Vilket troligtvis ledde till att ulvarna käkade Niyama, dom räknade säkert med att hon inte skulle bli utröstad i första taget efter vad som hände igår. Om Lena är ond, har hon då något att vinna på att godförklara Niyama? Hjälp mig tänka här! Jag vill ha Lena som ond eftersom hon bara följde mig igår och inte la upp så många egna tankar kring den teorin. Om Lena är ledarvargen har hon då något att vinna på att peka ut Niyama som god? Tja, kanske att peka ut en god för lyan att käka så hon inte riskerar att åka dit själv?

Just nu känner jag mig mest förvirrad, och det här inlägget ger säkert inget matnyttigt, men jag behövde bara få ner mina tankar på pränt så jag kan fortsätta fundera kring det.
+ @Hedinn

Äh, följsam kan du ju kalla det men jag röstade efter en hypotes som kändes rimlig DL1 och ja, jag tycker det är rätt uppenbart att man inte sitter i lyan om man lägger efterkommande röster på en som visar sig vara den mest värdefulla ulven av alla - @Sasse s röst var ju ännu mer uppenbar för ingen ulv med vett i sinnet sätter väl spiken i kistan för den ulven om det inte ger några uppenbara fördelar?
Jag är också beredd att hålla @cirkus som god för om man som ulv vill lägga en alibiröst så väljer man ju en ulv utan specialförmågor och man väljer inte heller någon som Elo som har haft förmåga att dra på sig röster tidigt i leken.

Jag tycker det är jättespännande att det nu fokuseras på att jag "godförklarat" några spelare utifrån vad som skett öppet i leken och tycker att just @Hedinn och @fio och i viss mån @qitis hänger upp sig på sånt som de borde listat ut själva och att det säger litegrann om deras roller eventuellt? :)
 
Som god känner jag att man iofs bör vara försiktig med att godförklara andra roller, eftersom det är lätt att ulvarna tar efter, och du vet ju inte vad den du godförklarar har för roll. En viktig roll vill man inte bli av med.

Det kan ju hända att ulvarna tänkt hosta upp en teori om att Niyama nog kunnat vara ond ändå, men efter att du (och @karamelldrottningen) godförklarade henne så gjorde det henne till ett lätt val. Varför skulle ulvarna vilja ha kvar någon de inte kan få ut i en lynch liksom.

Sedan vet jag inte vad godförklarandet gör dig till. Skulle du som ulv go all in och godförklara folk? Jag vet inte hur du leker, men på Niyama verkade det som att du brukar göra så. Det känns märkligt att som god godförklara andra, speciellt i ett läge där ingen har någon info dessutom, men även då faktiskt. Jag upplever också som @Hedinn skriver att du inte godförklarat mig lika tydligt, utan det var Niyama du lade ditt fokus på.

En god roll borde inte vilja gosförklara så tydligt, men en ulv borde inte heller vilja göra det för att det är utstickande. Ledarvarg känns mest möjligt utifrån det. Det skulle också vara intressant vilken roll @Klara då har, som LenaH följde igår. Frågan är om LenaH först skulle ”hinta” genom att följa en ulvröst och sedan lägga upp en god för käk? Hur utstickande vill en ledarvarg vara?
Men fortfarande - godförklara? Jag utgår ifrån vad jag ser i leken och i det här fallet var det väl så uppenbart vad som skett?
Klart lyan käkade Niyama, de kunde lika gärna käkat dig, men er två kunde de ju vara säkra på att ingen av er var ledarvargen och då var ju en av er ett säkert val och de valde antagligen Niyama för att du inte lekt på länge.
 
+ @Hedinn

Äh, följsam kan du ju kalla det men jag röstade efter en hypotes som kändes rimlig DL1 och ja, jag tycker det är rätt uppenbart att man inte sitter i lyan om man lägger efterkommande röster på en som visar sig vara den mest värdefulla ulven av alla - @Sasse s röst var ju ännu mer uppenbar för ingen ulv med vett i sinnet sätter väl spiken i kistan för den ulven om det inte ger några uppenbara fördelar?
Jag är också beredd att hålla @cirkus som god för om man som ulv vill lägga en alibiröst så väljer man ju en ulv utan specialförmågor och man väljer inte heller någon som Elo som har haft förmåga att dra på sig röster tidigt i leken.

Jag tycker det är jättespännande att det nu fokuseras på att jag "godförklarat" några spelare utifrån vad som skett öppet i leken och tycker att just @Hedinn och @fio och i viss mån @qitis hänger upp sig på sånt som de borde listat ut själva och att det säger litegrann om deras roller eventuellt? :)
Vad menar du med att vi inte listat ut det själva? Jag tänkte också att Niyama var troligt god, men jag ser inte behovet av att skriva ut det ändå, just för att det faktiskt kan påverka ulvarnas käkval. Speciellt såhär tidigt i leken, senare är det en annan femma när dessutom det (förhoppningsvis) finns en ängel som kan skydda någon annan än sig själv.
 
Men fortfarande - godförklara? Jag utgår ifrån vad jag ser i leken och i det här fallet var det väl så uppenbart vad som skett?
Klart lyan käkade Niyama, de kunde lika gärna käkat dig, men er två kunde de ju vara säkra på att ingen av er var ledarvargen och då var ju en av er ett säkert val och de valde antagligen Niyama för att du inte lekt på länge.
Uppenbart för vissa, men inte nödvändigtvis för andra. Dessutom, igen som @Hedinn skriver, så kan andra ha gått i tanken om att Niyama var god, men man vill inte göra det tydligt. Det är riskabelt och garanterat en anledning att hon blev käkad, även om det såklart är möjligt att ulvarna valde mellan oss två.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 336
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 112
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp