Nyårsfesten (Ulvlek)

Nu har det här redan nämnt av annan/andra, men jag håller med dessa om att det känns konstigt att dra in hela lyan i hinten? För hypotetiskt, om ledarvargen dör längre in i leken (och eventuellt en ulv dör), var tror du att misstankar kommer riktas i så fall? Det känns lite risky att bara nämna ulvar, men det kan ju tänkas bero på hur djärv deltagaren är såklart.

Liksom den här i samma andra som ovan. Att hinta genom att bara dra upp ulvar eller bara dra upp goda känns konstigt i mitt tycke. Så jag håller med cirkus under. Det känns konstigt att göra en sådan grej, känns som det kan få ett bakslag längre in i leken, om det vill sig illa.



Det här tänker jag istället är vettigare. Att nämna både ulvar och goda känns mer safe. Men som sagt beror det på djärvhet osv.






Lägger in ovan citat också som tillhör konversationen ytterligare ett snäpp upp.


Nu har ju Klara kommit in med fler (ett?) inlägg, men när jag började Projekt Gå-igenom-tråden-och-citera-allt-jag-vill-citera, så hade hon inte det :p Enligt mitt minne, förvisso guldfiskminne, reagerade jag inte något på hennes senaste teoriinlägg, däremot detta känns lite "utfyllnad". Skriver en massa om vad som hänt, teoriar lite, och klämmer sedan till att hon inte tror att typ det inte går att läsa in något i allt hon just skrivit, pga baserat på obligatorisk fråga. Det var summa summarum en massa ord, för att sedan inte tro att det har någon substans, men det ska ändå skrivas ner och delas, vilket jag tycker skaver lite.

Jag vågar inte ta bort citat ifall det blir en hel massa klydd i min citering :p Så jag vill bara kommentera att jag håller med Artlines teori, som jag skrivit ovan.

Du kunde inte svara tidigare vad din teori berodde på, kan du det nu?
Det var väl inte så mycket av en teori utan mer en iakttagelse:) Dvs jag vet inte hur den skulle ha kunnat tolkats in i leken. Men som sagt något jag reagerade på då för stunden.
 
Jag hade tänkt läsa igenom nu leken men kom på att jag tagit sömntablett för en liten stund sedan Märker att fokus och tankar börjar vara borta så kollar lite till men annars så godnatt 😴
 
Jag tycker att det är skitsvårt. Ringrostiga hela bunten och ingen är vare sig god eller ond känns det som :crazy:

Går bakvägen istället och istället för att försöka hänga upp mig på andras eventuella snurrigheter.

Väljer att rösta på en person som enligt mig inte bidragit till så mycket (ja det finns fler i tråden).
Hemlig pratar om att de skippade efterrätten för att de var så mätta. Stek gjord på vanliga goda kanske????

Karamelldrottningen röstar på hemlig och förlåt på förhand för gräslig motivering :o
Jag fattar att det är en förtäckt BOP, och du ber ändå om ursäkt till motiveringen, så all cred till det, men dock väldigt lätt röst. Inte bara för att du inte vill ta ställning till hur röstningen ser ut, men även för att du inte heller vill ta ställning till andras teorier eller dina egna teorier heller för den delen och helt enkelt "BOPar".
Det du pekar på här är ju ett klassiskt sätt att försöka visa sig som ledarvarg, att rösta efter den första ulven. Frågan är dock om jag någonsin faktiskt varit med om att någon gjort just så?

Isf är ju @Niyama eller @Sasse mest trolig som du konstaterar (vore bra om jag fick ett skäl att rösta på Sasse! :p) men frågan är vem och beror det på irl-grejer, när man är online eller är alla tre ulvar? :D
Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning att du desperat försöker hitta skäl att rösta på mig :p
Vi har ju tre röster på @Elo - ponera då att en av dem är ulv och en är ledarvarg. Frågan är då om det är så enkelt att @cirkus är ulv och @Niyama ledare eller är Niyama ulv och @Sasse ledare eller är cirkus ulv och Sasse ledare?

Säg att c är ulv och S är ledare, var S inte online för att kunna följa rösten först osv osv i all oändlighet. :)
Det är det jag menar med att en sån teori (och tillvägagångssätt) är lite osäker. :)
Jag är nog ännu tröttare i huvudet än @Ceta för jag förstår inte det fetstilta :p Är din tanke att eftersom jag var online samtidigt som de andra (eventuellt?) så gör det mig/oss ond(a)? Eller vad? Vad är osäkert?



DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo

19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

(Ledsen om någon av mina färger är skrikiga för de av er som använder den ljusa varianten av buke.)

Uddaröster är alltid intressant, speciellt i sent skede tycker jag. Det är sådana klassiska ulvröster att jag vet inte vad. Både @fio och @hemlig har inte direkt skrivit så mycket under dagen, eller i alla fall inte vad jag sett, så dessa behöver jag gå igenom mer noggrant. Detsamma gäller iofs även Q, som dock har skrivit mer.

Vad gäller de andra rösterna på @Elo vet jag inte riktigt vad jag tycker och tänker. Även om det är risky att lägga en andraröst på sin kollega så beror det på, en så enkel röst som @Niyama tycker jag inte talar varken för eller emot för vad för roll hon har, faktiskt. Eftersom hon hade en enkel teori kan hon ha tänkt att ingen skulle haka på, å andra sidan är det som sagt risky, speciellt om hon vetat med sig att hon inte kunde vara inne mer + tidig röst. Så njaaaa... Att lägga en tidig förstaröst är väl lite same? Samtidigt känns det ändå rätt vanligt att rösta på de sina i lyan? Jag vet helt enkelt inte :p

@Klara är den som först tar upp en röst på Niyama, vilket @LenaH hakar på, och slutligen @Elo. OM Niyama är ulv kan det vara ett spel för galleriet att Elo lägger en röst där, eller tänker jag fel? Beror väl lite på djärvhet som jag tidigare nämnt. Det har ju hänt att ulvar spelat ut varandra. Oavsett, Elo kan ju lika gärna ha lagt sin dolda röst på Klara och då hade det också stått 3-3.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring Klara och LenaH's röster ännu.

Rösterna på Klara är också rätt svaga. @Artline är först ut, så inte konstigt med en svag röst. Och @Madalitso hade missat att leken börjat, så strongt gjort att läsa ikapp på den korta tid som var och slänga in en teoribaserad röst. Vet med andra ord inte riktigt vad jag tycker och tänker om dessa röster heller i nuläget.


Jag är alldeles för trött för att tänka nu. Sov bara 4h i natt, och föregående natt, och natten dessförinnan, och... Så jag klockar troligt ut.

Tillägg: Citaten skrev jag innan LL hann uppdatera, om det känns outdated. Har dock med det ändå.
 
Jag är nog ännu tröttare i huvudet än @Ceta för jag förstår inte det fetstilta :p Är din tanke att eftersom jag var online samtidigt som de andra (eventuellt?) så gör det mig/oss ond(a)? Eller vad? Vad är osäkert?
Om man nu ska följa första ulvröst så kan det ju vara en osäker taktik iom att någon annan hinner före, man är inte online osv.
Men det är ganska skitsamma iom att Elo visade sig vara ulv. :p
Uddaröster är alltid intressant, speciellt i sent skede tycker jag. Det är sådana klassiska ulvröster att jag vet inte vad. Både @fio och @hemlig har inte direkt skrivit så mycket under dagen, eller i alla fall inte vad jag sett, så dessa behöver jag gå igenom mer noggrant. Detsamma gäller iofs även Q, som dock har skrivit mer.
Jag tycker @qitis sena uddaröst är mest suspekt isf, de andra två hann nog inte vilja ta ställning iom att de var sent ute. Dessutom är båda två rätt fega DL1. :D
Men cred till @Madalitso som både hann teoria rejält och rösta även om det inte gör henne god då.

Vad gäller de andra rösterna på @Elo vet jag inte riktigt vad jag tycker och tänker. Även om det är risky att lägga en andraröst på sin kollega så beror det på, en så enkel röst som @Niyama tycker jag inte talar varken för eller emot för vad för roll hon har, faktiskt. Eftersom hon hade en enkel teori kan hon ha tänkt att ingen skulle haka på, å andra sidan är det som sagt risky, speciellt om hon vetat med sig att hon inte kunde vara inne mer + tidig röst. Så njaaaa... Att lägga en tidig förstaröst är väl lite same? Samtidigt känns det ändå rätt vanligt att rösta på de sina i lyan? Jag vet helt enkelt inte :p

@Klara är den som först tar upp en röst på Niyama, vilket @LenaH hakar på, och slutligen @Elo. OM Niyama är ulv kan det vara ett spel för galleriet att Elo lägger en röst där, eller tänker jag fel? Beror väl lite på djärvhet som jag tidigare nämnt. Det har ju hänt att ulvar spelat ut varandra. Oavsett, Elo kan ju lika gärna ha lagt sin dolda röst på Klara och då hade det också stått 3-3.
Jag tänker att det inte är vilken kollega som helst, ulven i fårakläder är ju mer värd än de andra så jag tror faktiskt inte att Niyama är kollega med Elo.
 
Jag fattar att det är en förtäckt BOP, och du ber ändå om ursäkt till motiveringen, så all cred till det, men dock väldigt lätt röst. Inte bara för att du inte vill ta ställning till hur röstningen ser ut, men även för att du inte heller vill ta ställning till andras teorier eller dina egna teorier heller för den delen och helt enkelt "BOPar".

Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning att du desperat försöker hitta skäl att rösta på mig :p

Jag är nog ännu tröttare i huvudet än @Ceta för jag förstår inte det fetstilta :p Är din tanke att eftersom jag var online samtidigt som de andra (eventuellt?) så gör det mig/oss ond(a)? Eller vad? Vad är osäkert?



DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo

19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

(Ledsen om någon av mina färger är skrikiga för de av er som använder den ljusa varianten av buke.)

Uddaröster är alltid intressant, speciellt i sent skede tycker jag. Det är sådana klassiska ulvröster att jag vet inte vad. Både @fio och @hemlig har inte direkt skrivit så mycket under dagen, eller i alla fall inte vad jag sett, så dessa behöver jag gå igenom mer noggrant. Detsamma gäller iofs även Q, som dock har skrivit mer.

Vad gäller de andra rösterna på @Elo vet jag inte riktigt vad jag tycker och tänker. Även om det är risky att lägga en andraröst på sin kollega så beror det på, en så enkel röst som @Niyama tycker jag inte talar varken för eller emot för vad för roll hon har, faktiskt. Eftersom hon hade en enkel teori kan hon ha tänkt att ingen skulle haka på, å andra sidan är det som sagt risky, speciellt om hon vetat med sig att hon inte kunde vara inne mer + tidig röst. Så njaaaa... Att lägga en tidig förstaröst är väl lite same? Samtidigt känns det ändå rätt vanligt att rösta på de sina i lyan? Jag vet helt enkelt inte :p

@Klara är den som först tar upp en röst på Niyama, vilket @LenaH hakar på, och slutligen @Elo. OM Niyama är ulv kan det vara ett spel för galleriet att Elo lägger en röst där, eller tänker jag fel? Beror väl lite på djärvhet som jag tidigare nämnt. Det har ju hänt att ulvar spelat ut varandra. Oavsett, Elo kan ju lika gärna ha lagt sin dolda röst på Klara och då hade det också stått 3-3.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring Klara och LenaH's röster ännu.

Rösterna på Klara är också rätt svaga. @Artline är först ut, så inte konstigt med en svag röst. Och @Madalitso hade missat att leken börjat, så strongt gjort att läsa ikapp på den korta tid som var och slänga in en teoribaserad röst. Vet med andra ord inte riktigt vad jag tycker och tänker om dessa röster heller i nuläget.


Jag är alldeles för trött för att tänka nu. Sov bara 4h i natt, och föregående natt, och natten dessförinnan, och... Så jag klockar troligt ut.

Tillägg: Citaten skrev jag innan LL hann uppdatera, om det känns outdated. Har dock med det ändå.
Gällande Elos röst på Niyama skulle jag säga att hon inte hade nåt annat val, oavsett Niyamas roll? Har man tre röster och nån annan två i första DL ser det väl generellt väldigt märkligt ut om man inte röstar på den med två för att rädda sig själv? Vore de lyakamrater och Elo åkt och visat sig ond, utan att ha röstat på Niyama hade ju definitivt blickarna vänts dit, tänker jag.
 
Jag behöver sova, eller i alla fall lägga mig i sängen.

Om nu ledarvargen skulle hinta till lyan genom att rösta på samma (som @LenaH skriver, gör dom verkligen så? :laugh:) så är det ju Sasse och Niyama som ligger i fokus som ledarvarg och cirkus och Niyama som ulvar i så fall. Jag väljer att lägga min röst på Niyama, dels för att hon enligt min teori ovan är då antingen ulv, eller ledarvarg och dels för att hennes teori för rösten på elo var svagare än Sasses teori.

Klara röstar på Niyama
När jag röstade tänkte jag att det blir intressant att se om nån kommer med teorin att jag följer en ulv. Att Klara kommer med den teorin vet jag inte om det betyder nåt, men LenaH bör definitivt veta att jag aldrig skulle vinka så. Dessutom kallar hon det mer "riktig teori" 😅. Hon har iofs med möjligheten att jag är ulv och blir följd men nä, det här känns som en typisk ond LenaH.
Äh, det får bli Niyama, det är en mer riktig teori medan den andra mest grundar sig på känsla.

LenaH röstar på Niyama enligt teorin att ledarvargen följer första ulvs röst och i det här fallet är det Niyama som kan vara antingen ledare eller ulv så oddsen är bäst på henne.
Dessutom minns jag att @Elo åkt tidigt de få lekar hon varit med i förut just för att hon i början av leken teoriat lite -"skumt" så jag tycker att de rösterna är lite enkla även om de var tidiga.
 
Uddaröster är alltid intressant, speciellt i sent skede tycker jag. Det är sådana klassiska ulvröster att jag vet inte vad. Både @fio och @hemlig har inte direkt skrivit så mycket under dagen, eller i alla fall inte vad jag sett, så dessa behöver jag gå igenom mer noggrant. Detsamma gäller iofs även Q, som dock har skrivit mer.
Tittade lite mer noggrant på röstlistan med tider nu och konstaterar att @Hedinn s röst kom 21.06, dvs 6 minuter tidigare än @qitis - hur ser du på den?
 
När jag röstade tänkte jag att det blir intressant att se om nån kommer med teorin att jag följer en ulv. Att Klara kommer med den teorin vet jag inte om det betyder nåt, men LenaH bör definitivt veta att jag aldrig skulle vinka så. Dessutom kallar hon det mer "riktig teori" 😅. Hon har iofs med möjligheten att jag är ulv och blir följd men nä, det här känns som en typisk ond LenaH.
Det var ju absolut en mer "riktig" teori än att jag tyckte @Hedinn kändes lat? :D

Och bara för att du "aldrig" skulle vinka så - just därför. ;)
 
Jag har extremt svårt att tro på att du på riktigt trodde att jag skulle följa en ulv på det sättet om jag var ledaren.
I DL1 tror jag ingenting på riktigt men det fanns ju två scenarier där du passade in vilket var bättre odds än på de flesta och hellre det än att lägga en BoP. :)
 
Gällande Elos röst på Niyama skulle jag säga att hon inte hade nåt annat val, oavsett Niyamas roll? Har man tre röster och nån annan två i första DL ser det väl generellt väldigt märkligt ut om man inte röstar på den med två för att rädda sig själv? Vore de lyakamrater och Elo åkt och visat sig ond, utan att ha röstat på Niyama hade ju definitivt blickarna vänts dit, tänker jag.

Sant förstås! Nä jag tänker vänta lite med att godförklara Niyama faktiskt.
 
Om man nu ska följa första ulvröst så kan det ju vara en osäker taktik iom att någon annan hinner före, man är inte online osv.
Men det är ganska skitsamma iom att Elo visade sig vara ulv. :p

Jag tycker @qitis sena uddaröst är mest suspekt isf, de andra två hann nog inte vilja ta ställning iom att de var sent ute. Dessutom är båda två rätt fega DL1. :D
Men cred till @Madalitso som både hann teoria rejält och rösta även om det inte gör henne god då.


Jag tänker att det inte är vilken kollega som helst, ulven i fårakläder är ju mer värd än de andra så jag tror faktiskt inte att Niyama är kollega med Elo.
Ja, nej, det första kändes lite utdaterat, men jag vill ändå ha svar på min fråga liksom :p

Jag håller med. Både fio och Madalitso var ute sent och har nog bara röstat på någon, vem-som-helst. De är ju inte mina toppmisstänkta i nuläget därför, utan som du säger ligger Q mer pyrt till med tanke på hennes aktivitet under dagen osv.

Nej, jag tror inte heller Niyama är ulvkollega med Elo, jag är även osäker på cirkus av samma anledning. Just för att ulv i fårakläder är någon man vill ha kvar. Så god alt. ledarvarg som inte kunnat vara aktiv senare. Får se vad som skrivs imorgon.
Tittade lite mer noggrant på röstlistan med tider nu och konstaterar att @Hedinn s röst kom 21.06, dvs 6 minuter tidigare än @qitis - hur ser du på den?
Jag tror jag drog gränsen för "sen röst" vid 15 min innan DL, och @Hedinn röstade tidigare än det, därav att jag inte hade med henne i mitt inlägg. Men ja, hon röstade också udda och behöver gås igenom. Har också varit rätt aktiv och därav ligger mer misstänkt än fio och Madalitso, och ungefär lika som Q.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 336
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 112
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp