Nyårsfesten (Ulvlek)

DL 1 21:30
18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
Elo 3
Karamelldrottningen 1
Klara 1
Hemlig 1
Hedinn1
LenaH 1
Niyama 1
Ceta 1
 
Jag velar lite mellan @Niyama (enligt samma teori som @Klara ) och @Hedinn som jag tycker pratar mest om lite matvanor för att sen lägga en "safe" röst på mig som sällan blir lynchad i DL1, dessutom med en motivering som indikerar att hon inte läst hela tråden när hon la rösten? Iaf har hon inte läst så noggrant. ;)

Äh, det får bli Niyama, det är en mer riktig teori medan den andra mest grundar sig på känsla.

LenaH röstar på Niyama enligt teorin att ledarvargen följer första ulvs röst och i det här fallet är det Niyama som kan vara antingen ledare eller ulv så oddsen är bäst på henne.
Dessutom minns jag att @Elo åkt tidigt de få lekar hon varit med i förut just för att hon i början av leken teoriat lite -"skumt" så jag tycker att de rösterna är lite enkla även om de var tidiga. :)
 
DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama

Elo 3
Karamelldrottningen 1
Klara 1
Hemlig 1
Hedinn1
LenaH 1
Niyama 2
Ceta 1
 
Shit alltså så himla svårt. Alla är skumma. Jag vet inte men det enda som sticker ut är nog kanske Niyamas andraröst på Elo. Visst den är intressant att hon sätter lite fart på leken och det skulle både en god och en ond Niyama göra så det säger nog inte jättemkt.
Men sen följer Sasse efter vilket är ju väldigt medglidande och en väldigt lätt röst och hon har ju haft tid att se att Elo redan har 2 röster så det känns lite ulvigt i DL1

fio röstar på Sasse
 
DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse

Elo 3
Karamelldrottningen 1
Klara 1
Hemlig 1
Hedinn1
LenaH 1
Niyama 2
Ceta 1
Sasse1
 
Elo röstar på Niyama.

Delvis för att skydda migsjälv men också för att jag tycker Niyama är ulvig (som med en gång hoppade på mig pga mitt matval).
 
Hittat hit 😊

Gällande nyårsmeny så är jag av samma åsikt som @Klara , efterrätten är viktigast :D Jag är mer åt chokladhållet dock. Iår gjorde jag en chokladkolapaj, den blev fantastisk :d
Reagerar på att Ceta direkt skriver att hon tänker som Klara. Kanske en för tydlig hint men lägger det på minnet.

Ja det har väl jag också gjort men inte förrän det verkar som om någon annan ligger pyrt till och man kanske har en känsla av att den har en viktigare roll?

Målet måste ju ändå vara att lyncha ulvar, inte oviktiga goda?

Med det sagt tycker jag iofs inte att @qitis inlägg var uppseendeväckande alls, kan @hemlig kanske förklara vad som var suspekt? :)
Att hon ville ha något "att bita i", såklart.
Och bara för att tiden rinner iväg och för att det vore ett för tydligt sätt att hinta så kanske hon gör just det.
hemlig röstar på qitis
 
Har försökt skumma nu, men herrans vad ni skrivit. Har ingen tid att försöka räkna ut vem som eventuellt vinkat till vem i tråden, så får helt gå på vad andra ponerat. Reagerade lite på att klara funderar kring hintar, och tar då upp om de som skrivit att de vill ha vegetariskt kan ha hintat, men går inte vidare på det. Sen tar Elo upp det mer, får en massa röster. Klara kommenterar sen att det är konstigt tänkt av Elo, trots att hon varit inne på samma spår, men vill inte rösta där för drevet.

Jag har tre teorier kring det, antingen att klara och Elo är ulvar tillsammans, diskuterat denna teorin i lyan och råkar båda skriva om den, klara tar sen avstånd från den när Elo får röster, men försöker också skydda henne genom att påpeka strömröstningen.
Alt 2 klara är ulv, Elo är god och följer samma teori och får flera röster (kanske en god som började då och sen ser ulvarna en chans och hoppar på så då Niyama och snurris?) så klara går inte vidare med den och vill inte rösta där för att det blir uppmärksammat om hon lägger 4 röst på en god.
Alt 3 klara är god, Elo är ulv som hakar på hennes teori och sedan får skit, klara går då inte vidare med den och undviker att rösta på Elo för att drevet känns otrevligt.


Nu blev jag virrigare medan jag skrev det och är inte riktigt säker på att det fortfarande är sammanhängande, men tanken från början var klara och Elo som potentiella ulvar, men att drevet mot Elo känns olustigt så funderar då på klara som ulv och Elo som offer

Madalitso röstar på klara med ovanstående motivering

Hoppas det kom in i tid!
Ska läsa bättre sen
 
DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
Elo röstar på niyama
Hemlig röstar på qitis
Madalitso röstar på klara


Elo 3
Karamelldrottningen 1
Klara 2
Hemlig 1
Hedinn1
LenaH 1
Niyama 3
Ceta 1
Sasse1
Qitis 1

Tror jag stämmer?
 
Vi har ju tre röster på @Elo - ponera då att en av dem är ulv och en är ledarvarg. Frågan är då om det är så enkelt att @cirkus är ulv och @Niyama ledare eller är Niyama ulv och @Sasse ledare eller är cirkus ulv och Sasse ledare?

Säg att c är ulv och S är ledare, var S inte online för att kunna följa rösten först osv osv i all oändlighet. :)
Det är det jag menar med att en sån teori (och tillvägagångssätt) är lite osäker. :)
Tack, då är jag med 👍
Precis, den öppna lär ju vara en helt harmlös röst. Eller så är den inte det, vem fan vet! :D
Ja, det är väl verkligen inte garanterat att det är en harmlös röst? Eller tänker jag fel? Förhoppningsvis kan man utläsa lite av resultatet av kvällens DL.
Reagerar på att Ceta direkt skriver att hon tänker som Klara. Kanske en för tydlig hint men lägger det på minnet.
Nog för att jag fortfarande är rätt grön i förhållande till många här, men en så uppenbar hint hade jag inte tabbat mig med :rofl:
 
Uppdatering dag 1:

Klockan närmar sig 19 på nyårskvällen, kön av lyxbilar ringlar sig runt kvarteret och gästerna börjar anlända till festen som hålls på stans finaste hotell. Den ena storslagna kostymen efter den andra beger sig uppför trappen till entrén där en välklädd butler står och tar emot inbjudningskorten och välkomnar gästerna in.

En person klädd i turkosskimrande påfågelfjädrar med en påkostad glittrande mask för ögonen är lite skakig på handen när den räcker fram det handskrivna inbjudningskortet. Och med god anledning. Butlern synar misstänksamt kortet innan han vänder sig om och ropar på vakter. Den här objudna gästen med sitt förfalskade inbjudningskort (som dessutom är felstavat!) ska minsann inte bli insläppt!
Moloket och med slokande fjädrar vänder personen och slinker skamset därifrån.

Elo var ulv i fårakläder


NattDL1 imorgon kl 08.00
DagDL2 imorgon kl 21.30
 
Uppdatering dag 1:

Klockan närmar sig 19 på nyårskvällen, kön av lyxbilar ringlar sig runt kvarteret och gästerna börjar anlända till festen som hålls på stans finaste hotell. Den ena storslagna kostymen efter den andra beger sig uppför trappen till entrén där en välklädd butler står och tar emot inbjudningskorten och välkomnar gästerna in.

En person klädd i turkosskimrande påfågelfjädrar med en påkostad glittrande mask för ögonen är lite skakig på handen när den räcker fram det handskrivna inbjudningskortet. Och med god anledning. Butlern synar misstänksamt kortet innan han vänder sig om och ropar på vakter. Den här objudna gästen med sitt förfalskade inbjudningskort (som dessutom är felstavat!) ska minsann inte bli insläppt!
Moloket och med slokande fjädrar vänder personen och slinker skamset därifrån.

Elo var ulv i fårakläder


NattDL1 imorgon kl 08.00
DagDL2 imorgon kl 21.30

Det var bra ! Hej hopp jag hade rätt om en i ulv i min teori - det är jag inte bortskämd med!

Elos röst på niyama låg nog dold också om hon skulle haft en chans att rädda sig , vilket hon rimligen bör ha försökt ha gjort. Så lotten avgjorde misstänker jag (ingen förhäxning än väl -första natt är ju nu ?)
 
Det var bra ! Hej hopp jag hade rätt om en i ulv i min teori - det är jag inte bortskämd med!

Elos röst på niyama låg nog dold också om hon skulle haft en chans att rädda sig , vilket hon rimligen bör ha försökt ha gjort. Så lotten avgjorde misstänker jag (ingen förhäxning än väl -första natt är ju nu ?)

Det skulle väl isåfall betyda att Niyama kanske vore god. Om inte hon oxå är ulv och det är något spel för galleriet vill säga. Är ju inte helt otänkbart!
 
Det skulle väl isåfall betyda att Niyama kanske vore god. Om inte hon oxå är ulv och det är något spel för galleriet vill säga. Är ju inte helt otänkbart!
Allt är möjligt. Javisst kan det vara så -det har du rätt i. Då ser ju niyama ut att vara till lottning fast det kanske var du som var uppe till lottning ( ni var de enda med fler än en röst) och tänker att fårulven nog gärna ville vara kvar i leken då den har skills med dolda rösten
 
Det skulle väl isåfall betyda att Niyama kanske vore god. Om inte hon oxå är ulv och det är något spel för galleriet vill

Allt är möjligt. Javisst kan det vara så -det har du rätt i. Då ser ju niyama ut att vara till lottning fast det kanske var du som var uppe till lottning ( ni var de enda med fler än en röst) och tänker att fårulven nog gärna ville vara kvar i leken då den har skills med dolda rösten
@fio hade väl ingen röst alls? @Klara däremot fick 2 i slutänden men den andra bör inte Elo hunnit se.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 338
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 116
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp