Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försök få med någon särskrivning om du kan och inte allt för välformulerade meningar, även om de är få. :)
Meh, sluta hata på oss sär( )skrivare, jag verkar lida av särskrivningsblindhet och word och annan stavningshjälp gör det hela värre :( genom att de blir gladare när man särskriver ord än när man försöker sätta ihop dem.

Försök få med någon särskrivning om du kan och inte allt för välformulerade meningar, även om de är få. :)

Bra tips där. Hur kunde jag missa?
Jag ska även utelämna punkter, alternativt byta ut dem mot utropstecken och kommatecken.
Sen måste det ju stå att jag är glad..det gör det ju alltid. Även om de ser sura el tom förbannade ut på profilbilden :p

Meh, sluta hata på oss sär( )skrivare, jag verkar lida av särskrivningsblindhet och word och annan stavningshjälp gör det hela värre :( genom att de blir gladare när man särskriver ord än när man försöker sätta ihop dem.

Förlåt! :o Jag är språkpolis, kan inte hjälpa det!

Eller så är du lätt att tillfredsställa? Jag är ju ganska komplicerad sexuellt och har rätt höga krav på min partner. Jag har svårt att få orgasm och måste ha en vibrator med i bilden, annars är jag inte ens i samma världsdel. Med bara vibratorn tar det ca 30 min innan jag får orgasm. Med en bra partner så tar den runt minuten, men då måste han träffa rätt knappar, ha rätt rytm och få mig att slappna av. Och just det där med att slappna av är nog det svåraste. Han behöver vara dominant och tydligt visa att jag inte har något val, annars börjar hjärnan snurra och då blir det ingen orgasm den dagen.
Eh, vilken otroligt privat fråga. Men vem fan har inte höga krav på sin sexpartner? Känns ju helt absurt att ens gradera det. Men nej, jag har inga av dina problem men det betyder inte att jag nöjer mig med nån trött snubbe som bara ligger där.

Oavsett vad man är ute efter i sängen så tror jag personligen att man verkligen inte kan generalisera efter utseende eller kukstorlek. Känns för mig väldigt märkligt att ens behöva argumentera för det.

Kanske blir man lite blasé när det hänger groupies i klasar? Jag vet inte, men jag kan föreställa mig att det blir lite av "vem ska jag lyckliggöra med min närvaro ikväll?"
Det beror nog på killen helt enkelt. Bara för att man ser bra ut behöver man ju inte vara så uppblåst att man tänker så.

Och nej, karlar som bara ligger där har jag inte råkat ut för heller.
Skönt det! Att de inte matchar exakt hur du vill ha det betyder ju inte heller att de är dålig i sängen, bara att ni inte är kompatibla. Som du beskrev det så verkar det ju rätt bökigt och att du behöver att det ser ut på ett specifikt sätt och då är det ju inte så att snubben automatiskt är dålig bara för att du inte får det att funka för dig. Alla är ju olika och vill ha olika saker i sängen, män likaså.

Mja, jag har svårt att se hur någon som inte kan ta enkla instruktioner som att tex vinkla överkroppen några grader annorlunda, eller inte köra in hela kuken eftersom det faktiskt gör ont skulle kunna vara bra i sängen faktiskt. Att de sen inte är dominanta gör inte att jag klassar dem som dåliga, då är de bara inte bra matchade med mig.

Killar som inte ens vet vart kroppsdelarna sitter vet jag inte hur de skulle kunna vara något annat än kassa heller, om de inte har ett jäkla flyt.

Mja, jag har svårt att se hur någon som inte kan ta enkla instruktioner som att tex vinkla överkroppen några grader annorlunda, eller inte köra in hela kuken eftersom det faktiskt gör ont skulle kunna vara bra i sängen faktiskt.
Att det inte ska göra ont säger ju sig självt (eller ska göra det) men skulle nån säga till mig att vinkla något x grader åt något håll skulle jag helt och hållet tappa lusten tror jag. Fett osexigt. Instruktioner generellt känns ju åtminstone för mig väldigt avtändande, kanske var det detsamma för dem? Finns ju massa sätt man kan visa hur man vill ha det utan att man behöver hamna i nån form av show and tell-situationer.

Tja sen kan det ju vara åt andra hållet med. Har ju (för x antal år sen) träffat en man där allt sexuellt stämde OCH vi hade samma intressen, MEN det fanns inte rätt kemi ändå....

Vi är dock bra kompisar idag och håller kontakt regelbundet:)

@niphredil

Jo, jag försökte putta, jag försökte visa på alla tänkbara sätt, tillslut blev jag så frustrerad att jag använde ord. Jag tycker inte instruktioner är det minsta osexigt, utan ibland väldigt viktigt för att få det man vill. Ingen är ju tankeläsare.

@kimmis87 Ah, så det är en specifik person du talar om? Det är ju dock inte riktigt bevis för att snygga/storkukade killar är så si eller så :p

Jag tycker absolut att muntliga instruktioner, där killen ska säga till mig att höja högra benet med fem decimeter och vinkla armbågen fem grader, är osexiga. Finns massa sätt att uttrycka hur man vill ha det, så ingen behöver läsa tankar, utan att behöva förvandlas till en Ikea-instruktion liksom.

Spelar ingen roll dock, ville mest få fram att jag inte riktigt håller med om generaliseringarna i tråden.

Jo, jag försökte putta, jag försökte visa på alla tänkbara sätt, tillslut blev jag så frustrerad att jag använde ord. Jag tycker inte instruktioner är det minsta osexigt, utan ibland väldigt viktigt för att få det man vill. Ingen är ju tankeläsare.[/QUOTE]

Jag tycker instruktioner kan vara både avtändande och upphetsande beroende på hur de sägs. Man kan ju säga en hel del i stundens hetta om hur man vill ha det och det är en big turn on. Men kommer de som pekpinnar eller torra instruktioner då går det ju fetbort!

Sorry.
Jag har trott att det var kutym att citera det inlägg man bygger vidare på, för att det ska gå att följa trådarna i tråden när flera subtrådar pågår samtidigt.
Det är inte att du citerar, utan hur du citerar.

Försöker bara tipsa om varför du ger intryck av att vilja debattera.

Du skriver att "det finns" kvinnor som är dåliga i sängen, som om den du citerar hävdat att det inte finns det genom att beskriva sina erfarenheter av vissa kassa män.

Ingen här inbillar sig att kvinnor alltid är fantastiska i sängen, så du slåss mot väderkvarnar. Du erkänner tom att du gör det när du skriver att det du ville ha sagt var att kvinnor också kan vara dåliga - det är liksom ingen som hävdat något annat, folk har beskrivit sina erfarenheter bara, så du kan dra ner på det polariserande debattspråket och delge dina dåliga erfarenheter utan att rusa runt i försvarsställning.

@kimmis87 Ah, så det är en specifik person du talar om? Det är ju dock inte riktigt bevis för att snygga/storkukade killar är så si eller så :p

Jag tycker absolut att muntliga instruktioner, där killen ska säga till mig att höja högra benet med fem decimeter och vinkla armbågen fem grader, är osexiga. Finns massa sätt att uttrycka hur man vill ha det, så ingen behöver läsa tankar, utan att behöva förvandlas till en Ikea-instruktion liksom.

Spelar ingen roll dock, ville mest få fram att jag inte riktigt håller med om generaliseringarna i tråden.
Mja, det är tyvärr flera specifika personer jag pratar om... Alldeles för många.

Man försöker ju göra det sexigt först, när det inte funkar så kommunicerar man noggrannare, och tillslut blir det rena instruktioner. Då har det dock redan gått så långt att orgasm inte kommer att uppnås eftersom jag är så irriterad :p

Men givetvis finns det alltid undantag. Men ska jag bara ligga så undviker jag de snyggaste kvinnokarlarna. Jag skulle inte undvika att dejta en sådan och sedan hålla på mig. Jag inbillar mig iaf att de blir bättre om de börjar bry sig om kvinnan i fråga lite mer. Även om jag vet att det i många fall inte är en sanning.

@kimmis87

Man försöker ju göra det sexigt först, när det inte funkar så kommunicerar man noggrannare, och tillslut blir det rena instruktioner. Då har det dock redan gått så långt att orgasm inte kommer att uppnås eftersom jag är så irriterad :p
Jamen såklart, låter ju helt sjukt irriterande. Jag hade nog tröttnat och gått därifrån bara :p

Men ska jag bara ligga så undviker jag de snyggaste kvinnokarlarna. Jag skulle inte undvika att dejta en sådan och sedan hålla på mig.
Aha. Som singel hade jag inga såna där planer, jag låg med den jag ville om den också ville och jag dejtade den som verkade rolig för stunden. För mig funkade det finfint :).

@niphredil Jag har inte heller sådana planer, även om min kropp vääääldigt gärna skulle vilja ;)

Jag har ju lite historia som är rätt tråkig, så jag har väldigt svårt att säga nej när man väl har kommit till att peta på varann, att avbryta mitt i skulle vara fruktansvärt svårt för mig. Det är ju därför jag inte har legat på 6 månader, jag hoppas att jag ska vara starkare nästa gång jag hoppar i säng med någon. Även om det lär dröja, jag är duktig på att göra mig otillgänglig :D

@niphredil

Jo, jag försökte putta, jag försökte visa på alla tänkbara sätt, tillslut blev jag så frustrerad att jag använde ord. Jag tycker inte instruktioner är det minsta osexigt, utan ibland väldigt viktigt för att få det man vill. Ingen är ju tankeläsare.

Jag tycker inte det är fel på instruktioner och skulle inte tappa lusten om killen bad mig ändra något. Likaväl som att jag vill ha det så skönt som möjligt, så vill jag juh att den andre ska ha det också.
Skulle han däremot bara säga "du gör fel" eller något i den stilen, skulle jag bli rätt avtänd...

Jag tycker inte det är fel på instruktioner och skulle inte tappa lusten om killen bad mig ändra något. Likaväl som att jag vill ha det så skönt som möjligt, så vill jag juh att den andre ska ha det också.
Skulle han däremot bara säga "du gör fel" eller något i den stilen, skulle jag bli rätt avtänd...

Var med en kille en gång som sa -du gör fel. Jag sa typ att ja men visa då hur du vill ha det..
Men fick inget svar..

Jag valde att inte ligga mer med honom..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 680
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 729
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod