Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och Gud vad jag hatar när folk säger att det finns nån för alla, det kommer ordna sig etc

Jag brukar kontra med hur kommer det sig då att jag känner folk i 60-årsåldern som aldrig träffade ngn och inte fick de barn de ville ha.

Jag brukade säga att jag inte hittat någon som passade mig :) Och vara typ lite stolt att jag har mina krav på tilltänkt partner.
trött på frågan om jag har hittat en ny brukar jag säga att jag kollat på både Hemköp och Ica men det har varit tomt på den hyllan.

Annars är min favvomening den som kompisen hörde från en gammal dam i en liten norrlandsby
-det sägs att det finns någon för alla, men min måtte ha omkommit på nåt sätt.

trött på frågan om jag har hittat en ny brukar jag säga att jag kollat på både Hemköp och Ica men det har varit tomt på den hyllan.

Annars är min favvomening den som kompisen hörde från en gammal dam i en liten norrlandsby
-det sägs att det finns någon för alla, men min måtte ha omkommit på nåt sätt.

Haha.. Den ska jag börja använda- det var tomt på hyllan på Ica.

Jahopp, lika bra att vara effektiv, om mindre än en timme ska jag på springdejt men en snubbe. Är han inte trevlig hade jag i alla fall motionssällskap, och kan nästan garantera att jag suttit kvar i soffan annars.... Så win blir det ju oavsett ;)

Springdejt? Joggingtur alltså... Jag trodde först du skulle gå på sådan speeddejting som jag läst om dvs träffa många samtidigt:laugh:

Det borde väl rent matematiskt vara större sannolikhet att det "klickar" för en person än att det "klickar" för två personer samtidigt?

Möjligen rent matematiskt, men matematik räcker inte särskilt långt för att förklara mitt liv och mina relationer, i alla fall. I verkligheten skulle jag väl snarare säga att det nog är minst lika sannolikt att bara den ena som båda blir lite initialt intresserad/attraherad/motsvarande. För att hålla igång något som är någorlunda roligt i längden, tror jag nog att känslomässigt engagemang från båda ger betydligt bättre resultat än om bara den ena är där känslomässigt.

:)

Klart det är lättare att hitta någon att nöja sig med än att hitta DEN. Då räcker det med att man trivs ihop och känner att det är okej.

Jag tänker nog att det snarare att ens känslor för personen, gör en lite mer benägen att tolka saker personen gör och säger på ett positivt sätt, och att det därför är lättare att leva med någon man älskar än med någon man bara står ut med. (Att man i praktiken inte står ut då, helt enkelt.)

Det där med DEN, känns som en något annan fråga.

Springdejt? Joggingtur alltså... Jag trodde först du skulle gå på sådan speeddejting som jag läst om dvs träffa många samtidigt:laugh:

Haha, ja precis! Speeddejting har jag gjort mitt på tror jag, kul grej men lite för mycket samma folk på killsidan. Nästan roligare att prata med tjejerna i mingelpauserna faktiskt, haha!

Undrar en sak-måste man svara direkt på meddelanden på dejtingsidan? En kille är nu sur på mig eftersom det tar 1-2 dagar innan jag svarar.

Undrar en sak-måste man svara direkt på meddelanden på dejtingsidan? En kille är nu sur på mig eftersom det tar 1-2 dagar innan jag svarar.

Nej, det behöver man inte och det finns ingen anledning att bli sur på grund av det. Men människor som tar flera dar på sig att svara på ett meddelande med enkla frågor är nog det som får mig att tappa intresset fortast.

Nej, det behöver man inte och det finns ingen anledning att bli sur på grund av det. Men människor som tar flera dar på sig att svara på ett meddelande med enkla frågor är nog det som får mig att tappa intresset fortast.
Det är ju helt ok :) men att bli sur, går fetbort!

I mitt fall är det ibland svårt att svara direkt pga jag har problem med händerna pga sjukdom. Vissa dar är det svårt att använda dator. Det förklarade jag nu och att det inte betor på ointresse. Vi går se vad svaret blir.

Kommer ni ihåg killen som skrev att han var en toppenkille men ville att jag skulle flytta? Han fortsätter skicka meddelanden. När jag nu skrev att jag inte var intresserad skrev han att du kan väl fixa en annan tjej till mig då? Funderar på att blocka honom.

Nej....man behöver inte svara direkt. Och man behöver inte svara alls. Har haft mycket funderingar själv kring detta men faktiskt frågat några av de vettiga män jag skrivit med hur de ställer sig till frågan och det har varit det genomlöpande svaret.
Jag personligen blockar mycket. Jag vill hitta en trevlig människa. De som inte fattar, blir sura eller på annat sätt tar min energi klickar jag bara bort. Det är en fördel med nätet jämfört med fyllskallarna man kan få efter sig på krogen :)

Jag citerar mig själv bara för att jag ville klargöra en sak. :) Att det tar tid att svara eller att man inte får något svar när man tar en första kontakt är helt OK, det jag kan tröttna på är när någon som man har haft en lite längre kontakt med fortfarande efter ett antal mail tar flera dagar på sig för ett svar som är några ord långt.

Möjligen rent matematiskt, men matematik räcker inte särskilt långt för att förklara mitt liv och mina relationer, i alla fall.
Om det går att förklara matematiskt så lär det vara en mycket komplicerad logaritmisk sannolikhetsformel, eller så. Med många och komplicerade variabler.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 693
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 737
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka