Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt med hund är positivt i mina ögon

Jag känner folk som har utpräglade jakthundar, framförallt drever, som prioriterar jakt framför precis allt annat i livet, så om du inte vill hitta någon sådan person så ska du kanske kolla vilken ras det är. :)

När det gäller husdjur så har jag märkt att det är en jättenackdel att som jag vara kattallergiker när man försöker hitta en singeltjej/singelkvinna, det verkar vara en betydligt större andel bland dem som har katt jämfört med befolkningen i stort. :)

Jag känner folk som har utpräglade jakthundar, framförallt drever, som prioriterar jakt framför precis allt annat i livet, så om du inte vill hitta någon sådan person så ska du kanske kolla vilken ras det är. :)
Det är ett exempel på en hundinriktning som jag skulle tycka var väldigt avtändande. Man tror först att "åh du har ett stort djurintresse!", för att sedan upptäcka att intresset är fokuserat kring att döda djur. :crazy:

När det gäller husdjur så har jag märkt att det är en jättenackdel att som jag vara kattallergiker när man försöker hitta en singeltjej/singelkvinna, det verkar vara en betydligt större andel bland dem som har katt jämfört med befolkningen i stort. :)
Har för mig att jag har sett siffror på att det faktiskt är vanligare bland kvinnor än bland män att vara kattägare i Sverige.

Det kan säkert stämma..

Dörren till att bli en "crazy cat lady" hålls på glänt... ;)

Det ser jag både män och kvinnor som har. Jag tänker mer att det visar att de älskar sina husdjur = positivt. Det är väl mer golv täckta av kattskit eller om det uppenbart är tjugo olika katter på bilderna som pekar på att det är läge att ringa länsstyrelsen snarare än gå på dejt.

Jo, det är positivt, men om det bara finns kattbilder och dessutom presentationen nästan uteslutande handlar om katter så räknar jag dem som åtminstone på gränsen till att vara Crazy cat ladies.

Haha.. Finns det såna? Som bara har en presentation som handlar om katter?

Ja, på så sätt att presentationen bara handlar om hur viktiga katterna är och inte säger något om personen i övrigt. Om katterna är jätteviktiga så är det naturligtvis helt OK att skriva om dem, men det är ju trevligt om presentationen säger något om kattägaren också, det är ju trots allt kattägaren som man kan tänkas vilja dejta.

Därför är metoden att knulla direkt bättre :D

De allra flesta jag blivit kär i har jag först hamnat i säng med och sedan upptäckt att det är en riktigt häftig person också.

Eftersom jag numera sällan är berusad i mäns (eller kvinnors heller för den delen) sällskap händer detta inte längre.

Hahaha!! Jag är faktiskt lite böjd att hålla med dig!
Nu kände jag mig inte riktigt dragen till honom alls faktiskt så det där "knulla direkt" kändes inte aktuellt....

Och så har han ganska unga barn, bor inne i stan och.... Eftersom jag uppenbarligen letar en massa "fel" så ska jag nog tacka för mig på nåt hyggligt sätt.

Ja, på så sätt att presentationen bara handlar om hur viktiga katterna är och inte säger något om personen i övrigt. Om katterna är jätteviktiga så är det naturligtvis helt OK att skriva om dem, men det är ju trevligt om presentationen säger något om kattägaren också, det är ju trots allt kattägaren som man kan tänkas vilja dejta.

Intressant, jag har aldrig sett en sådan annons.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 694
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 737
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka