Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Nu blir det ingen start för Rivica då den tänkta ryttarens häst blev skadad. Hon åker ju inte dit bara för att hoppa min häst. Funderade ett tag på att göra det själv men blev lite feg:crazy:
Nästa vecka är dottern hemma så då blir det start i Kungsbacka.:D

Å jag som letade så ;) såg att rivica och vi rider i samma klass på lördag :))

Var ju iväg igår och tävlade i frillesås. Gick bra men mitt huvud var någon annanstans. Tänkte på så mycket annat under tiden att jag fokuserade lite dåligt i andra klassen. Något jag måste träna mer på.

Helgen som kommer är det tävling i kungsbacka. Ska bli roligt :)

Då ska jag titta på dig i Kungsbacka :)

Jag skulle oxå varit i Frillesås men fick avanmäla pga min dumma fot som stukat sig :cautious:

Har fått några tips om tejpning så ska försöka hoppträna med det + hårda dressyrstövlar så jag kan komma till start i kba.. är ju sanslöst trist att inte kunna tävla när man står uppstallad på tävlingsplatsen!! :meh:

*Knapp

Haha!
Stråla har gått ihop ett hål i selgjorden trots att hon bara stått en vecka i väntan på hovslagaren.
Det syns faktiskt på henne att hon inte är lika svullen om kroppen längre. Fet men inte så svullen.

KL

Nu har jag köpt en kortare stång till Rivica. Är fortfarande i längsta laget men är ok. Har ridit lektion på kandar flera gånger nu och det fungerar bra.:D
Har börjat träna på bytena igen. Har ju skippat dem en längre tid då hon började byta för mig i den förvända galoppen på tävling.:mad:
Rivica blir lite "upphetsad" och gör skutt i bytena men igår kom vi på ett nytt sätt. Mängder med avbrott och nya fattningar både till rättvänd och förvänd galopp och så mitt i alltihop ett byte. Då glömde hon bort att skutta.:)

Jag hopptränade i går med min fot och rent fotmässigt var det kanske inga problem eftersom den var så hårt stabiliserad... Men nu har jag fått så satans ont i vaden så ni fattar inte. Troligtvis rör man och tar upp mkt dämpning i fotleden skulle jag tippa som nu hamnade i vaden istället och hej träningsvärk, inflammation eller whatever.. så det är ju bara att glömma att jag kan hoppa :cautious:

Men fika går ju :D Ska leta upp dig om det inte ösregnar :sneaky:

Härligt att det går åt rätt håll med pållan:)!

Maui: Gott när man hittar "knepen"!

*kl
Blir lite svårt att få till tränartid dom närmsta veckorna men jag anmälde mig till en la1 nästa helg..
Fast idag känner jag för att stryka mig:crazy:..Red ut på det tredelade men hon var vansinnigt osammarbetsvillig och "olydig"..Gick inte alls att få fason på något. Tittig och blev stjärnkikare och stark. Hon funkar ju så bra på bana men jag får väl rida på jaktkandaret lr nåt nästa gång det blir uteritt.

Vet inte alls vad jag ska göra..hon känns ju "ridbar" och fin att påverka i padocken med relativt små medel men i skogen brister det, fyyy, vad känner mig dålig:arghh:..

Ja,ja..nya satser, nya tag..får köra padockskutt imorr´n och lördag så kör vi ett skogsrejs på söndag. Det är väl kanske inte ovanligt att behöva rida på lite skarpare bett vid uteritt ibland men tycker att det e då fasen när hon ofta funkar så bra på nya platser mm när vi tävlar, hmm

Jag har alltid varit emot att ha skarpare bett på dem. I tio års tid har jag kämpat vid uteritter och fått ha massa ben på för att få henne medgörlig.:( Så testade jag jaktbett på Rivica när vi red ut. Vilken skillnad. Direkt en mer medgörlig häst. Inte stark i handen utan trevlig att rida.:) Satt på jaktbettet på den gamla och testade. Samma effekt där.:D
Varför hade jag inte provat detta innan??? Tycker definitivt att man kan ha ett starkare bett när man rider ut.

Fio och Tessan; får man vara med och fika? Kommer ju att vara där alla dagarna. Hoppas att det inte kommer att regna för mycket.

Vilka klasser rider ni i morgon? Vi kan ju ta en fika däremellan :)

Eller efteråt..

Senast ändrad:

Jag och sara rider ju 100 105 ihop imorgon. Vet inte om jag hinner med fika mellan klasserna dock. Jag är själv och i 105 startar jag tidigt. Men gärna efter :)

Tråkigt med ditt ben. Hoppas det blir bättre mot nästa vecka annars kanske du bör kolla det?

Säg till om du behöver hjälp då? Mina hästar bor ju där så jag är ju i närheten..

Det är ju avd b mellan klasserna. Brukar alltid ta låååång tid:D
Idag hoppade Rivica 100 första delen i hööks silvercup. Hon var felfri men så seg. Trodde nästan hon skulle få tidsfel vilket många fick. Banbyggaren måste mätt konstigt. De fick ändra tiden i klassen innan. Rivica fick i allafall den sista placeringen.:d alltid roligare med en rosett än utan.

Ja det var värst vilken satans lång tid det har tagit idag.. tänkte rida efteråt men har lagt ner det eftersom dom inte ens är klara nu.. och jag har ingen lust att rida ut idag i regnet eftersom jag måste rida ut i regnet både lördag och söndag :cautious:

Vi ses i morgon.... om det inte vräker ner förstås!

KL
Nu har vi precis kommit hem från sista dagen av hoppning i Kungsbacka. Rivica gick hööks silver cup som gick i 100 105 och final idag i 110. Rivica kom till finalen och var felfri. 8 ryttare skulle göra upp om 5 plac. Sara näst först ut o fick äntligen bra fart på henne. Felfria igen o det räckte till andra plats.:p
Nu har de verkligen varit duktiga, tre plac på fyra starter o i den 4-e ett ner. :)
Kan bara vara nöjd med Rivica o dottern.:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
416
· Visningar
28 461
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 455
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka