Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Wow den försäljningen gick fort :) men så går det ibland. Har ju haft två vansinnigt enkla försäljningar på mina två förra kusar :)

Skorpsmulan, Ja smal e hon ju inte iaf :p hehe men som några påpekat så bör du nog göra något åt det, det är väl inte helt hälsosamt...

Jordgubben, Så tråkigt att höra att han inte är ok i kroppen. Har det blivit någon förbättring ännu? :(

Polly, är så glad för din skull att det gick bra att rida på henne idag :D Sånt förgyller verkligen dagarna :)

Sunshine och Happy, STOR BAMSEKRAM till er båda ♥♥♥

Syntes inget fram innan massagen i torsdags, men vid palpation på och runt höftleden reagerade han, samt väldigt stum i sin högerbog. Men lossnade en del så hoppas på att det försvinner helt innan den 14/8 då vi fått kliniktid. Annars blir det ordentlig utredning som gäller, kommer inte ge mig förrän de hittar orsaken. Trött på att behandla var 6e månad nu.

Nä precis som här i Sverige då. Min förra var försäkrad upp över öronen för ALLTING förutom just det han fick som tog livet av honom...:( har sett över mitt försäkringsskydd sen dess o gör aldrig mer om den tabben.

Skorpsmulan, Ja smal e hon ju inte iaf :p hehe men som några påpekat så bör du nog göra något åt det, det är väl inte helt hälsosamt...

Ja, å som jag har påpekat så har jag varit väldigt medveten om det jag också hela tiden och försökt hålla in på maten men hon har bara rymt hela jäkla tiden och äter och äter.
Men nu går hon som sagt i ponnyhagen och hårdbantar. Hade inget annat val än att spärra in henne där.
Hon äter hö och kvistar och får rejäla stötar när hon försöker bryta sig ut.

Vi har motsatt problem..+50kg överlinje på Loppan och -15 på mig:o..( Tar vi tag i efter semern, mig alltså..)

Filmsnuttar från igår:
Lite galopp mm och min expertkommentator ( lilldottern ;) )
http://youtu.be/ifKTEBMc3Js

Travjobb, blir lite förböjd:p
http://youtu.be/XQaRJa6W5FM

Mer galopp
http://youtu.be/2pb3trZmZ44
Var finare dagen innan på utritt men hon var samarbetsvillig igår också förutom att hon störs av all ohyra:yuck:..Idag blir det en halvlång skogstur igen och så en veckas semester för henne:meh:..

Åsså lite bilder:
http://i1265.photobucket.com/albums/jj508/Ekefors/Dressyripadock2013007_zps753cb080.jpg

http://i1265.photobucket.com/albums/jj508/Ekefors/Dressyripadock2013005_zpsf8cee8f2.jpg

Du sitter oerhört mycket bättre i den sadeln o hon rör sig mycket bättre! Ett tips för att få traven bättre är att du alltid galopperar först! I första filmen så travar hon jättefint efter galoppen men i övriga filmer travar hon för långsamt.

*kl*

Ah, kan ju inte låta bli tråden....

Nu har världens finaste Cookie åkt ifrån mig:cry:, samtidigt gjorde han en rejäl klassresa. För att komma till sina nya ägare, åkte han idag till Solliden och ska spendera natten i hovstallet och sedan åka med de hästarna upp till Stockholm...O_o

Och jag som aldrig ens varit på Solliden. :crazy:

Känns tomt och jättekonstigt att vara hästlös, efter 20 år som hästägare..:nailbiting:

Åh lite sorgligt. Men det kommer säkert att bli bra. Låter ju som om du har hittat en bra köpare till honom.:) Förstår att det blir tomt och konstigt utan hästar, men du har din lilla att ta hand om nu. Brukar inte bli mycket tid över.:D

KL
Red äntligen lektion igår. Tränaren haft semester i tre veckor:crazy: Får man vara ledig så länge.
Kändes ändå rätt ok. Rivica var aningen seg men det berodde nog mer på värmen och att hon sover utomhus. Roligt att vara igång igen.:) Har mest ridit ut nu när det varit så fina dagar.

KL

Nu äntligen lite nyheter om Britta!:) Hon är nu riden i 3 dgr utan några som helst bekymmer efter ett drygt års vila. Har inga tendenser till bråk utan jobbar glatt på. Ska vara hos beridare ett tag till sen tar jag hem henne, hon ska ju säljas men jag vill ha igång henne ordentligt först.
Lille Eskil växer o frodas med sin fostermamma, han är riktigt grå nu under all brun päls, har aldrig haft en unge som skimlat av så tidigt så han lär väl bli vit som 5-åring redan.

Nyfödd:
375139_653732661320498_719424505_n.jpg

Nu 7 veckor:
1009782_10151829943813313_1482030775_n.jpg

1002314_10151829943963313_1389980675_n.jpg

Jadå, jag är helt övertygad om att Cookie inte hade kunnat hamna på ett bättre ställe, vi hade samma syn på hästar och hästhållning plus då att han kommer att få toppklass träning i alla discipliner inkl.körning till viss del antar jag, (fast det blir väl fördjupning mest i dressyr och hoppning).

Känns faktiskt helt hemskt att vara hästlös. Men både jag och sambon är på det klara med att när Linnéa blivit större och mer självständig om sisådär 5-10 år, så blir det hästköp igen och Cookies köpare lovade ju att hjälpa mig att hitta den perfekta hästen då. :)

Så nu ska jag inte störa er mer här i tråden, hör ju inte hemma här längre.:eek:

Lycka till alla med era fina hästar!!:bump:

Tycker gott du kan hänga kvar i tråden ändå om du vill!:) Roligt att allt gick som du tänkt dig.

maui: det är en kompis föl som är här som sällskap över sommaren med sin mams förstås. Kolla på fejan så ser du allt om lille Sten!

KL
Passar på att gratta Tessa till sin livs levandes första placering! Stort grattis till dig, du är väl värd detta!

KL
Passar på att gratta Tessa till sin livs levandes första placering! Stort grattis till dig, du är väl värd detta!

Här vill jag gärna ha mer info, tack!

Kl
Nu har jag ridit vår lille Connemarakille (06:a) två gånger för dottern är bortrest :).
Mycket trevlig, positiv och pigg individ. Kan bli riktigt bra tror jag...:d

Åh Nova, Tack så mycket :D

KL

I igår var jag och Ronaldo och hoppade i Lilla Edet på Laxhoppet. Vi debuterade 1m tillsammans och det gick över förväntan. Fick till två jättebra rundor även om saker och ting kan se bättre ut. Men känslan var rätt och allt detta räckte till en 5:e placering. Det första för min del någonsin :D Jag är verkligen inte bortskämd med felfria rundor och dylikt sedan innan så att ha varit det de senaste tre starterna känns fantastiskt :)

Bildbevis ;)

Grattis Tessan. Snygg fin rosett.:D
Den första i din samling med Ronaldo. Kul att du har hittat en häst som passar dig perfekt.:)

KL
Vilket härligt väder vi har. Var i skogen strax efter 7 och red en rund på nästan två timmar. Letade nya vägar "åt andra hållet" än vad vi brukar rida. Följde Hallands leden (eller bohusleden?) en bit och kom på fina grusvägar. Härligt. Som tur var hade jag Run Keepern för ett tag visste jag inte åt vilket håll jag skulle rida för att komma tillbaka igen.:crazy:

"Ha ha ha ser Maui irra runt i skogarna medan hästen glatt travar på....":D

happy: Kul med ponnyn! "Våran" connemara är ju också jättetrevlig att rida.

Jag är ju så nyfiken på filmen, men har ju inte Facebook O_o. Så jag skickade en vänförfrågan från min mans konto, om du undrar vem han är.... (Så är det egentligen jag)

Stort grattis till din placering!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
418
· Visningar
28 717
Senast: MattiZ
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 475
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka