Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Tack!
Jag tror det är tur att jag inte har ett eget stall.... känns som jag hade haft ganska lätt att fylla det med massor av fina hästar.
Som det är nu, när jag hyr in mig, så är jag lite begränsad (som sagt, tur det ;))

Gud vad kul att det har lossnat med Britta! Visst var hon lite svår och komplicerad innan? Eller minns jag fel?

Polly: Det är egentligen det mest schyssta mot alla inblandade att kanske sälja ponnyn till någon som värdesätter de kvalitéer er ponny har. Jag har ju sett honom live och tycker att han är jättetrevlig, maffig och viktbärande men som du säger: inte så mycket egen motor. Han är säkert någon annans drömponny precis som att det säkert finns någon ponny som passar er familj lite bättre.

Mycket handlar ju om vad flickorna vill och vad de har för mål med sin ridning...

Men hur som helst.... det blir säkert bra i sista änden!

Kl
Ikväll andra hoppträningen med vår ponny och idag gick det riktigt bra. Stor skillnad mot för två veckor sedan.
Kändes som att "polletten" trillat ner och han var mycket mer med på vad vi ville och förväntade oss :love:.
Duktig ponnybus!,,

Är det någon här som ska till Malmö i helgen och titta på FT?
Jag och dottern åker tåg ner på fredag för att titta på terrängen på lördag.
Ska bli så grymt kul!

Så kul att se fälttävlan live. Hade gärna gjort det men vi ska bygga en utebox i helgen så vi får plats med alla hästar :crazy:
Såg till min glädje att de sänder terrängen direkt.:)

Tack happy..Det är väl precis så jag känner också..
Den yngsta är nog helt med på att det kannske är bäst och även den äldsta nu som la ut en annons. Dock får jag nog korrigera den lite:).

Malmö lät ju superduper kul!

Nova: Glömde ju berömma dig för hur fin Britta blivit! Vad var planerna med henne och hur går det med Harriet?

Tack! Jag tycker också hon har blivit fin. Har växt en hel del men kommer ju alltid att vara lite överbyggt, är ju så hon ser ut.

Jo det går bra med Harriet. Vi jobbar på men har ju fått lite väl mycket ofrivillig vila denna sommaren. Nu sist när vi körde Champion of the Youngsters, har knappt återhämtat mig efter den pärsen än!:o
Är anmäld till ett par tävlingar men har inte bestämt än om vi är klara för att ge oss ut....:nailbiting:

Sluta mesa nu förfan...:sneaky:

Om jag kan ge mig ut med mitt pucko, så kan väl du?

*kl
Träningen idag var så kul så jag känner mig alldeles bubblig inombords:love:!
Var så mjuk och loss och fin på "värmningen" och sen flöt det mesta på bättre än på länge! Jämna skolor och vi testade lite förvänd digonal sluta och nosade på lite enkla byten. Jobbade med energin och bärigheten i galoppen också! Åh, när hon är så positiv mitt lilla troll!

mmmm....men hon har verkligen inte gått mer än 4 veckor totalt i sommar och jag kan inte minnas när vi hoppade terräng sist! Så det blir ju spännande...:crazy:

Kul!
Då ska jag hålla ögonen öppna....

Vet du att jag nästan hälsade på dig på Ekohallen i Jönköping för några veckor sedan.... men såg i sista stund att det var någon annan. :o Så du har en "look alike" här i stan. :)

Ha ha vad kul det kunde blivit om du glatt sagt Hej! ;-)
Såg dig inte idag men med tanke på hur mycket folk det var så var det ju inte konstigt. Men vilka fantastiska ryttare o hästar! Jag älskar min sport o blir så stolt över alla svenskars otroliga ritter!!

Kan bara instämma. Vilken fantastisk dag med otroliga ekipage och jättefina hinder. Är så glad att vi åkte ner :).
Imorgon får jag kolla hoppningen på TV, kan bli hur spännande som helst!

Så roligt att vara på plats och titta på våra fantastiska ekipage.:D
Så duktiga alla var i terrängen. Hindren såg ju hemska ut men de klarade ju dem galant.:p
Tyvärr skadade sig ju Sandras häst illa och fick avlivas. Stackars Sandra, så hemskt för henne.

KL
Debuterade i Msvb2 igår:D Gick fantastiskt bra för att vara en debut. Lilla fina hästen skötte sig bra. Tyvärr satt jag med för långa tyglar. Fattar inte att jag inte kan korta upp dem.:mad: Det får vi koncentrera oss på nu. Fick i stort sett 6 rätt igenom och hamnade på lite drygt 60%.
Båda bytena var rena:)

Jag vet varför du inte kan korta dom :p

Du sitter lite med axlarna fram nämligen av det jag sett.... dra tillbaks och ihop med skulderbladen och ta fram armarna!

Plättlätt :sneaky:

Grattis till debuten!! Jag ska debutera MsvB2 i oktober i Billdal på mörkgrå... måste bara hinna kvala dit först haha

(men det hinner man väl på 3 försök i MsvC) ;)

Oj! Grattis:bow:, instämmer med Happy=imponerad!! Hur förflyter bygget då?
Är det fem hästar ni har nu eller hur många har ni?

Lät lite konstigt, men jag får testa att göra som du säjer.:o
Missar Billdal då jag är bortrest. Klart du fixar det på tre försök.:)

Boxen är halvklar. Maui är femte pållen. Hur kunde det bli så många???:crazy:
Trodde inte den gamla skulle vara kvar när hon skulle komma hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
413
· Visningar
28 290
Senast: MiniLi
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 450
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025