Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Dra tillbaka axlarna och ihop med...osv skulle det stå ;)

Nja så enkelt blir det inte...han är inte som din häst direkt..jag kommer nog ligga precis på gränsen så det finns inget utrymme för misstag. Ska på programridning på tors så får vi se.

Var ska du tävla? Vi kommer säkert att ses. Har precis anmält till hemma tävlingarna:)

Red lektion igår. Tränaren satt domare på banan bredvid i helgen, så hon såg min ritt. Ojoj vad vi fick kämpa igår. Hon korrigerade sitsen hela tiden. Mer tryck i hästen och hålla mer i tyglarna. Bra att hon fick se mig på tävling, men så jobbigt det blev.:o

Det blir Torslanda lördag och hemma på söndagen.. sen ale-jennylund. sen måste jag vara kvalad :D

Nej det måste jag inte men dom hade en MsvB:2 i Billdal som är ett så bra program att debutera i.

Jag ska hopptävla däremellan oxå.. min fot börjar arta sig nu och jag börjar hoppträna igen nästa
vecka.

Vad det i Frillesås du var? Hade dom båda dressyrbanorna i paddocken eller använde dom den lilla paddocken oxå?

Kl
Åh vad det känns tungt att min häst inte finns längre.
Saknar honom så att det gör ont...
Känslorna bara ramlar över mig ibland och jag får en gråtklump i magen.

Varför blev det såhär?

Han fattas mig såå...

:( :cry: Styrkekramar

KL

Dagens stalldörrsmys

1237869_441397462646080_1146709867_n.jpg

1236017_441397512646075_486863601_n.jpg

De har båda banorna jämte varandra i den stora paddocken. Man rider fram inne eller i den lilla.

Happy, förstår din saknad o längtan. Det är fruktansvärt att mista ett djur.
Hoppas du kan hitta en ny häst som kan få dig lite gladare igen.

Åh, kramar till dig! Förstår att det måste kännas fruktansvärt!

kl*
Var på lite ponnyspan idag..inte lätt med kraftigt reducerad budjet men, men..
Kollade in en 6-årig welsh cob med hoppdiplom. Skulle enligt annonsen behöva rutinerad ryttare..hm, för att orka driva då eller..nope, inge rolig.

Hamnade istället hos den som köpte vår gule och provred hennes fyraåriga fjordsto som är till salu. Den var himla trevlig däremot.

Vi har ju inte superambitioner men hoppebiten är ju ett frågetecken kanske..Att få den att bli fin till lätta klasser dressyr ser jag inga hinder med..

Å imorgon blir det träning för mig och Loppis! Nu måste jag sussa efter vår delvis lite längre spontanresa:)!

Spring nu inte iväg och köp en ponny till som ni inte blir nöjda med.:banghead:
Fundera igenom ordentligt vad ni skall göra med dem först. Om din /Dina döttrar ska ha den och tävla med är en 4-åring helt fel. De hinner bli för gamla innan de kan starta. Om den gamle är för slö så köp nåt piggare. Fundera ordentligt, det är så jobbigt att sälja hästar.:)

KL
Hade en man hemma och besiktigade vårt nya "stall". Uteboxarna till häst 4 och 5 godkändes. Inte svårt när det är en byggsats. Han mätte bara väggarna att de var 3 x 3 meter och sedan var det klart. Var rädd att han skulle granska även det gamla stallet, hagar och allt annat.:D
Vi pratade motorcyklar istället och så var det klart.:p

Jag säger som Maui, fråga dina flickor vad de vill göra. Med tanke på deras ålder så lär intresset vara ganska varierande framöver med mycket annat som kommer att ta upp tiden ;) Kanske är det bäst att leta en riktig läromästare. Hör runt med folk och åk ut och provrid. Det kostar inte en krona mer än tid i bilen ;)

Maui, Skönt att uteboxarna blev godkända :) Grattis till ritten i helgen :)

Gaia, din häst e ju bara för härlig. Gosig kissekatt med :D

KL

Här hemma rullar allt på. Började jobba i måndags efter ett tags mammaledighet :) Jobbigt men väldigt roligt. Alva åkte på magsjukan natten mellan tis och ons. Inte lika KUL :( Fy vad jag är dålig på att ha hand om kräkor...URK!!

På hästfronten går det bra. Ronaldo fick en svullnad på övre skenbenet vä fram för 3v sedan, fick några dagars vila och var efter det fin. Fick besöka kiropraktor för jag tycker fortfarande att han är stel även om mycket har blivit bättre. Fick en käftsmäll när hon sa att sadeln låg katastrof. Ser jag så illa?!? ;)
Nåväl, Ronaldo är just nu riktigt fin i ridningen och om Alva bara piggnar till så åker jag på CR på lördag :)

Kloka råd från dig och Maui :)! Hi, hi, smart å finta med motorcykelprat;)!

Det är toksvårt vad dom/vi vill! Men helt klart är svarta ponnyn inte riktigt passande iom han är gga tungriden och inte har supermotivation..
Vi får se vad som händer..läromästarponnyer under 18år är också gga dyra tycker jag. Det är lagom för dom att dela helt klart. Nu sitter jag å överväger att gå ut och jobba lite med honom:crazy:..Men det är tråkigt, ledsamt, bökigt att sälja och lika jobbigt att leta och veta vad som skulle passa bäst..

*kl
Träningen var inge vidare alls idag, det går väl upp och ner. Imorgon ska vi ha lite samträning för "Frasse" som hon kallas på vår lilla ridklubb i grannbyn. Får vi se om Loppis släpper igenom bättre. Blir kul iallafall å träffas å tjöta med alla "tanter"!

Lite nya ridbilder på oss, efter lite setbacks i sommar så satsar vi nu ordentligt på att få igång den där bakdelen och bygga muskler. Har fått en mycket mer framåt häst och traven har förbättrats betydligt, däremot har galoppen halkat lite efter i styrka. Men det kommer.

Stor kram till dig, jag vet ju tyvarr precis hur du kanner dig :(

Det gor oandligt ont men det lattar med tiden. Jag vet inte hur du vill gora men jag bestamde mig tidigt for att jag behovde en ny hast, ett nytt projekt, for att kunna ga vidare. Klarade inte att titta pa nagonting forsta manaden, men sedan borjade jag sa smatt och nu har jag hittat en ny liten hast som ska besiktigas pa mandag och jag kanner mig exalterad over det, trots att det ar kantat med sorg ocksa att overhuvudtaget behova befinna mig i den situationen att jag letar ny hast. Jag har planterat en liten rosenbuske till minne av Joey och just bestallt en graverad plakett som ska sitta intill, det far mig att kanna mig som att han alltid finns hos mig.

Sa stor styrkekram till dig (((())))

Tack alla snälla!

Sunshine: ja det känns att förlora någon man tagit hand om i stort sett dagligen i 6 1/2 år...
Förstår precis behovet att köpa ny häst men jag har bestämt mig för att vänta åtminstone över vintern.
Precis innan min häst somnade in så köpte vi ny D-ponny till dottern. Jag hjälper henne en hel del med den och det har faktiskt gjort det hela lite lättare...

Håller tummarna att besiktningen går bra! Berätta gärna lite mer vad det är du ev. köpt...

Jordgubben: Vilken trevlig modell det är på din häst!

Kl
Igår red jag lille P på banan. Det är stor skillnad mot min 170 maffiga Aslan :love:, men otroligt rolig ponny att rida :).
Måste börja med att hitta en lugnare takt i traven för han har så bråttom, så bråttom. Sen red jag mycket övergångar trav- skritt och vice versa... Han går i ganska fin form men behöver bli lite stadigare...
Fokuserade på skritten och traven igår och min känsla var överlag bra!

Ska bli så kul att jobba med lille ponnyplutten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
412
· Visningar
28 107
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 446
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025