Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

*kl*

Idag har vi varit på Devils första hoppträning ever (han är inte in hoppad mer än nån pinne i skogen)
Han skötte sig väldigt bra och tyckte det var roligt.

Vi hade markarbete med bommar och små kryss så det var därför jag tog med honom (så ingen tror att vi hade värsta hopp passet)

Lite bilder på en glad skit :)

null_zps429de100.jpg
[/IMG]

null_zps2d88d4d4.jpg
[/IMG]
Fokus på hindret!
null_zpsc70b5b8b.jpg
[/IMG]

*kl*

Red ut en tur på Zorro idag som omväxling i allt dressyrarbete. Han har gått från superstabil uterittshäst.......till MES.:cautious: Något ni märkt på era numera icke unghästar?

Ja men faktiskt lite. Stråla som alltid har varit stencool har det senaste året börjat vara lite tittig. Inte hysteriskt spattig men förut så rörde hon inte ens ett öra åt nånting medans hon nu kan kliva iväg nått steg för små skitlöjliga saker.
Årstiden har ingen betydelse heller. Hon började förra sommaren.

Ja får väl hänga på då så inte tråden dör ut...:D Britta går utmärkt! Har en tös som hjälper till att rida henne för två hästar är ju 1 mer än jag hinner med. Nästa vecka är det pay and jump som gäller för Britta, ska bli intressant att se vad hon tycker om det för när vi sätter fram hinder här hemma DÅ åker bägge öronen fram!

Britta sept 2013
602368_10202106836019114_1833953240_n.jpg

Hon är ju jättefin:)! Gott med hjälp också! Hur mår lilla fölis?

Angående pigghet så har min alltid varit gga jämn i detta men på ponnyn märks en klar skillnad.. Tycker nog lite som jordgubben att Loppis också blivit kannske mer fjompig och var coolare när hon var yngre ändå..

Träning i eftermiddag, tjolahopp:)!

Jag tror absolut att han kommer hålla om du sliter vidare med att bygga upp honom. :) Kul med dressyrträning och vad gäller uteritt så vet jag inte hur Ronaldo varit tidigare men här hemma är han som din blivit. En stor FET MES!!! :D Han är rädd för precis allt, tom sig själv i vissa lägen. HAHA!

Gaia, Vilken gosing. Kul å se att det finns hästar som gillar mindre djur. Mina hemma jagar katterna och hunden så de får akta sig när de kommer ivägen ;)

Maui, snyggt pannband. Är det från PS? Hur har det gått med Natalie?

rebeckasff, Skoj att ni kommit igång med träningen :) Kommer bli en fin liten hoppehäst det där ;)

Nova, Härligt att det går bra med Britta. Avvaktar du fsg nu eller är hon fortfarande till salu? :) Vad händer med Harriet?

KL

Här hemma har jag varit nere i en liten downperiod och varit så osugen på allt med häst. Fortfarande lite strävigt men känns iaf som om det går åt rätt håll. Red ut en härlig sväng idag i solskenet. Var precis vad jag behövde :)

Man har ju sina svackor men det är väl bara att ligga lite lågt ett tag så kommer oftast suget:)!

Är ju så härligt att rida ut nu förutom att jag är sönderbiten i nacken..Älgalusar:mad:!

*kl
Tränaren: "Idag hade du kunnat starta msvC" ( kommer iof aldrig ske ) meeen en himla bra träning på arbetsvillig och bussig häst idag:love:!

Tack alla! Ja hon är fin lilla Britta men behöver ny ägare för jag kan omöjligt rida två. Hon går som en klocka nu iaf o det känns bra, ska hoppa lite pay and jumps framöver så får vi se, annonsen ligger ute men man får ju uppdatera konstant för annars försvinner den ju i mängden.

Tessa: Vi har alla svackor när vi inte orkar med att rida, ställ hästen i hagen en vecka det dör han inte av o du mår säkert bättre sen.

Tack Tessan. Pannbandet är från PS. Har köpt tränset där också.:)

Natalie mår bra igen. Hon var bra från koliken nästan direkt när veterinären hade behandlat henne. Har "bara" såret på hoven kvar somskall läka. Skall plocka av bandaget och titta hur det ser ut i em. Gav henne en enorm spruta med penicillin igår. :crazy: Tycker det är otäckt att spruta dem men ibland måste man ju.

Red lektion på Rivica igår. Vilken skillnad när man har en tränare mot när man försöker själv.:mad: Borde alltid ha en tränare som kikar.

Gaia, Vilken gosing. Kul å se att det finns hästar som gillar mindre djur. Mina hemma jagar katterna och hunden så de får akta sig när de kommer ivägen ;)

Ja katter gillar hon, men lilla hunden i stallet vill hon gärna jaga :p Barn verkar hon tycka är ok också, fick skötselhjälp igår. Är grinig när jag borstar henne för tillfället (pälssättning?) men med brorsbarnen var det lugnt.

529155_449580551827771_287578064_n.jpg

KL

Tävlade idag. Red msvc2 på hemmaklubben. Var inte speciellt motiverad, gick upp kl fem igår för att köra dottern på hopptävling så när kl ringde sex imorse somnade jag glatt om. Fick sen gå direkt från sängen o iväg. Hade första starten kl åtta.
Rivica var så spänd på framridningen o sen inne i manegen. Hade tänkt smita in lite tidigare för att få mer tid före start men när jag klev in satt domaren redan där o startade mig tämligen snabbt.
Hade inga missar men hon lyssnade dåligt o jag åkte nog mest med. Fick 61% o kom några utanför placering.
Fick bra kritik på min sits idag :D

Alltid härligt när man får med sig något bra. :)

KL

Själv var jag iväg på WE-träning. Såklart pissväder när det har varit fint hur länge som helst :meh: Men träningen gick bra. Fick med mig en del nyttigheter både i dressyren och teknikbanan. Härligaste kommentaren från tränaren var när jag först i trav och sedan i galopp rider mot tunnan med lansen, plockar upp den och fortsätter mot ringen och tar även den utan att Bianca knappt vänder på örat. "Men herregud, hon reagerar ju inte NÅGOT! Kan inte min häst få lite av det?" :D Hon tyckte också att det var helfestligt när Bianca knatade efter henne när hon byggde banan och noggrant skulle undersöka varje hinder. Som vanligt var tunnan mest intressant, och det var säkrast att stoppa ner hela huvudet i den för att kolla läget :p

Låter roligt med WE träning. Nåt sånt finns inte alls här hos oss.:(

Blev filmad på tävlingen. Verkligen nyttigt att se sig själv på film. Såg inte alls ut som det gör inne i mitt huvud. Såg så mesigt och lufsigt ut. Verkade mest som om vi var på söndagspromenad.:) Nu får vi snäppa upp oss och rida ordentligt på nästa tävling.;)

Såg att startlistorna hade kommit till helgens tävling och vi skulle ha åtta timmar mellan starterna.:mad: Det är ju helt sanslöst. Vem orkar vänta så länge? Nu hade jag även anmält den gamla men henne måste jag ju stryka pga av skadan så jag byter klass för Rivica och får 1,5 timmar emellan. Det blir ju bra mycket bättre.:)

Å det har du kollat förstår jag ;)

För det finns det visst :D

Fy fan med 8 timmar emellan... är det bara för att du hade 2 hästar till start kanske?

*kl
Idag har jag varit på lite utredning med min Loppa. Främst för att jag upplever henne lite oliksidig, lägger ut tungan och har svårt att muskla sig. Inga riktigt katastrofgrejer men ändå lite sådana frågetecken som funnits länge..

Vi var hos självaste landslagsveterinären..Han gjorde en nogrann koll och var gga insatt i stammen, bla. moster Brownie som såg lite ut som min höna över rygglinje osv. Inget spec på arbetsprov eller böjprov. Ryggröntgen+ul påvisade dock lite på hennes vänstra sida . Troligen orsakat av omkullgång av något slag och förhoppningsvis inget oöverstigligt problem men skönt att ändå kannske "hittat" något. Blev behandling och så ska vi på åb om 2½vecka.:)! Förhoppningsvis så är det detta som gjort att jag upplevt ganska stor skillnad i höger omväxlande vä varv..Känns gga bra iallafall med en grundlig koll!

Säger som fio, det har du nog inte kollat upp ;) Finns ett helt gäng (med WE-mått sett) utövare och ett par tränare i Kungälvstrakten, bl.a. henne som jag rider för och en landslagsryttare.

Skönt att du kollat eftersom du faktiskt varit orolig en längre tid.

Samtidigt skönt att det inte fanns något alarmerande....

Hoppas hon svarar fint på behandlingen och att du känner skillnad sen :).

Jag har inte kollat :o men har inte "trillat" över någon We här i trakten. Eftersom jag inte visste att det fanns har jag ju inte letat efter det heller.
Har bara sett western ryttarna i DS hallen på vintern.;)

Jag fick 8 timmar mellan starterna på Rivica. Nu byter jag så jag startar henne i den gamlas klass och en av hennes och minskar till en dryg timma.;)
De hade gjort en dum planering av tävlingen. Lagt LB och LA3 på fm och LA1 och Msvc på em. De flesta rider nog LB och LA1 eller LA3 och Msvc. På så sätt får de ju alla att vara där hela dagen. Borde ju lagt LB och LA1 parallellt och LA3 och Msvc parallellt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
400
· Visningar
27 804
Senast: Piaff
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 442
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025