Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Wow!!! Grattis :bow:!!! Superduktiga!!!

*kl
Här letar vi ponny, dottern tävlade i lördags på vaärldens tröttaste häst;)!
Han gjorde tydligt klart att han inte tycker det här är så kul!
Besiktigas på onsdag och sen börjar ett evigt letande, suck:crazy:..

Igår rejsa Loppan som en galning i hagen..hmm,. hoppas det inte "förstörde" nåt av behandlingen..Riktiga luftskruvar gjorde hon:rage:..

Tack för tummen :)

KL

Var iväg och hoppade i Laholm i lördags :) Vilken fantastisk anläggning, finaste jag varit på bortsett Scandinavium ;) Hoppade 95 och 100. Knep sista placeringen i 95 och hade faktiskt en toppen runda trots att jag hoppade 3 hinder utan stigbyglar ;) Likaså i 100 men då kom jag efter i ett språng och vi fick med oss en bom.

Lovade ju att visa bilder i somras på hur ronaldo såg ut då men i helgen fick jag alltså fotat dem ;)

Bild från när han kom hem, ångrar mig så att jag inte tänkte på skuggan från trädet men hoppas ni ser någon skillnad :) Nyligen duschad på bilden men ser ändå lite trist ut i pälsen...

Oj, vilken skillnad! Fin han är och grattis till fina rundor:)!

*kl
Idag, en vecka efter behandling si-led var jag ute på en (rid)joggrunda med min lilla häst:)! Enligt veterinären skulle jag ut och skogsrida lite lugnt men i alla gångarter. Är så skönt att hon inte blir stissig av att stå en vecka. Duktig tös och det var härligt att komma ut. Ska ner på åb med undersökning och förmodligen en till behandling och sen får jag troligen ett rehabprogram att följa..

Har ju ingen erfarenhet alls av sådana här ledinflammationer i ländrygg men förstod på veterinären att det är gga vanligt och brukar ha god prognos.
Hoppas innerligt det..

Grattis Maui och Tessan! O Tessa herregud vilken skillnad....:o

polly: Det kan ju naturligtvis ta tid o fler behandlingar men om inga pålagringar uppstår så bör det ju läka ut.

Nä man får ju hoppas på god återhämtning! Det finns en liten pålagring också..Men vad det lät på veterinären så borde den inte ha allt för stor betydelse "om det inte är Malin Bayard som ska besiktiga en häst i mångmiljonklassen" som han uttryckte det..

En pålagring är ju alltid en pålagring, hmm..Sen skriver dom ju som krattor di där veterinärerna så inte helt lätt att utläsa allt...

Usch, ville ju egentligen haft rtg på ländrygg redan vid undersökning förra våren men det känndes ju inte helt ologiskt då med veterinärens fokus på vä bak-knä iom att höger hade en skadehistorik men egentligen var jag lite inne på den i mina funderingar redan då:(..

kl* Ponny gick igenom besiktning och åkte idag så Loppan har en liten söt sällskapsdam i form av ett litet welsh cob sto på två år..Åh, vill ha..;) Gillar ju dom däringa..Men nu ska vi leta efter något roligt till barnen..

Å jag blir så glad över att ni ser skillnad :) det värmer ♥

Hoppas att loppan känns bättre efter "behandlingen". Skönt att besiktningen gick bra med ponnyn. :) hur stor ponny letar ni efter?

Kommer nog inte känna något än som jag kan dra några växlar på om det blivit bättre eller inte. Har ju liksom egentligen mest märkt skillnad när man kräver mer och sätter ihop henne samt böjda spår ffa vänster varv. Nu blir det ju bara rakt spår i skogen och så åb. den 10/10 med ny spruta i si-led och säkert vila och så samma igångsättning och rehab program på det.

Vi letar stooor ponny;). Vill ändå helst ha ponny till tjejerna, känns mer passande mentalt. Det är väldigt svårt, speciellt när det ska passa två stycken..suck:meh:

Jättestor skillnad Tessa...
Där har du gjort ett bra jobb!

Kl
Jag skriver inte så ofta längre, känns inte som jag har så mycket att berätta:(.
Men jag läser vad ni har för er....

Är så imponerad över era tävlingsresultat...

Håller verkligen tummarna för att Loppan blir bra!

Men häng kvar happy! Du kanske vill låna en häst av mig ett tag???

polly: Jag har bra erfarenhet av lätt pålagring o behandling där av tävlingshäst i min bekantskapskrets. Krävdes några behandlingar men det blev helt ok o kunde tävla på hög nivå i hoppning sen så det ska säkert gå bra för dig med.

Jag var på ÅB hos läkaren igår o fick se röntgenbilderna på mitt ben...jisses frid vad skrot de har satt i det! Men allt såg så bra ut som det kan, nytt ÅB om 4 veckor med röntgen för att kolla att allt läker som det ska. Det hoppas jag verkligen för jisses frid vad irriterande detta är! Kan inte ta mig nånstans, måste ha hjälp med det mesta, kan inte ens gå upp ur sängen o duscha utan att jag fått lite att äta först för annars svimmar jag...men sen mår jag rätt bra under dagen. Jobbar halvtid men även där måste jag ju ha skjuts till jobbet. suck. Nåja, det kunde varit värre!

Nova det låter ju liiite uppmuntrande att höra med din bekants story, ja, jag hoppas hoppas att det är så:)!
Men vad läskigt med allt skrot i benet och hur går det med dig egentligen, skönt ändå att allt ser bra ut ? Förstår att det ändå måste vara jobbigt fysiskt och mentalt:crazy:..

*kl
Ponnykoll idag..hmm..iof bekants syster men:cautious:..märker/vet man inte att ens häst har typ soleksem?
För det är det väl troligen om svansroten är helt sönderkliad och mankammen dito, skorvsårig+alldeles bubblig??
Söt ponny med trevlig strl annars men klickade sådär ridmässigt för min yngsta

Hade inte stallet varit "knökafullt" så hade det gått...;)

Här rider jag ju ponny några gånger i veckan och det är en fantastiskt rolig ponny att rida men jag känner mer och mer att det är stor häst jag ska ha :crazy:. Jag är ingen ponnyryttare helt enkelt...

Vill ha ett stort djur igen, någon gång...

Hua, det gör ont i hela mig när jag läser om ditt ben....
Hoppas på snabb läkning!

Gräsligt men inte ovanligt. Har sett ett antal stackars hästar genom åren som ingen skött om när det kommer till eksem. De kliar sig o ägarna rycker på axlarna o säger typ: Tja vad ska man göra??? Jag blir galen.

Det enda jag kan säga är, köp inte en sån ponny. Det är svindyrt med alla krämer, täcken mm mm o den kan defintivt inte gå ute hela sommaren utan måste vara inne vissa tider osv.

Svansroten hade dom haft någon salva till men "glömt" använda. Det i mankammen verkade dom tämligen förvånade över..kännde mig petig men eftersom den vart knoppad å iordning i lördags borde dom ju inte missat hur den såg ut även om dom kannske inte förstod att det var exem..?

Vad fin, absolut skillnad.

*kl

Novali: Åh fy. Skönt att du kan jobba lite iaf.

Jag har galopperat uppsuttet med Stråla igen :) Andra gången på ett år. Min fina duktiga tjej.
Det blev ca 5 fina fattningar (och en del sopiga försök pga kass pilot) med kanske 6 galoppsprång i varje. Jag blir så glad när det funkar med fattningarna så jag glömmer att fortsätta rida. :p

Små små små framsteg men dom gör mig så glad ända in i själen.

Härligt! Förstår att alla steg i rätt riktning måste vara underbara:)!

Igår var jag på skogstur med Loppan+min lille labbekille+en lösspringande två-årig welsh cob:devil:..Nåja, hon var inte mer än tio meter omkring mig hela turen men man spränger inte staketen..morr. I)dag får hon bli inlåst i box när jag ska rida. Meen vilken liten godbit hon är..suck. Om jag hade pengar, da,da, da, da, da..

Gillar ju dom där cobbarna så mycket, är väldigt trevliga i temperamentet från det stuteriet å så är det ju himla bra att kunna låna som sällskap till vi hittar nå´t..

Imorgon blir det ponnykoll igen, bara å åka till man hittar det som klickar hyffsat bra med båda mina tjejer, är gruvligt tråkigt bara:crazy:..

KL

Suddiga foton från träningen idag.

1382962_458233270962499_1645109774_n.jpg

1378324_458233257629167_1418219823_n.jpg

1377517_458233144295845_1598513602_n.jpg

1378503_458233327629160_2056048103_n.jpg

1374226_458233317629161_2100460604_n.jpg

*KL* Alltså nu är det så himla roligt att rida zorro så att jag skulle kunna rida dressyr varje dag, men får bita mig i tungan och ge mig ut på en uteritt snart! Tur man även har medryttaren så att det blir lite variation ;)

Kul att få lite foton från när man rider.;)

KL
Har tävlat denna helg. Har varit väldigt blandat. Fattar inget av dressyren alls, borde börja hoppa istället. Där är reglerna mkt lättare:o
Var i Trollhättan dit jag tidigare sagt att jag aldrig ska åka mer, nu ska jag aldrig göra det:mad: Red först LA3 o hade en härlig känsla o var riktigt nöjd. Fick resultatet 61%:(
Har aldrig fått så negativ kritik längst ner som av denna domare.:crazy:
"Ganska bra påskjut men klara inte att hålla balansen för att du som ryttare inte heller kan det. Arbeta mkt med din sits i ditt arbete tillsammans med fina häst i travarbetet. Blev mkt mjukare i galoppen."
Fick 5 på sitsen :meh:

Red sen Msvc1 en dryg timma senare. Red i nya ridhuset där sargen är hög så man inte ser över den på kortsidan men folk går där när man rider. Givetvis sprang det ungar där o förde väsen. Rivica var superspänd. Nöjd bara att vi kunde genomföra ritten. Fick 64%.
Nu skrev domaren att jag sitter fint o gav mig en 7 på sitsen. Konstigt att den kan ändra sig på en timma.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
397
· Visningar
27 658
Senast: Piaff
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 431
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka