Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Gaia, jag såg artikeln på fb. Du måste berätta MER!!!!

Tja, vad finns det att säga? :p Tidningen hade snokat upp att jag fyller jämnt och ringde och frågade om jag ville vara med som "Veckans jubilar". Sa ja mitt i chocken och undrade vad jag gett mig in på, men det blev ju rätt bra. Jag som hatar att ge intervjuer och bli fotad :crazy:

1380301_459421060843720_983980140_n.jpg

Himla snygga ni var på bilden!

Polly: vilken lättnad att hon svarat så fint på behandlingen.
Ja du, ibland önskar man att dygnet hade haft fler timmar... Jag vill ju hinna med både dottern och gärna en egen igen...
Har i ett svagt ögonblick lovat min minsta (10år) att få ha vår C-ponny som sin egen. Han har varit utlånad ett år men kommer troligtvis tillbaks snart.
Så med två flickor+ ponnysar i stallet får jag nog vänta ett tag med en stor häst igen....

Tessa: finns det verkligen så små Welshmountains? Min dotters första ponny var en ljuvlig Welshherre på 116 cm och det tyckte jag var litet?

Hehe okej. Då får man gratulera :-)

Maui, inte vara m och hoppa men tänkte åka och kolla :) det får fio avslöja själv ;)

Happy, jag har ingen aning men det är min förhoppning :-)

Jag tror inte det finns så små wm? Kollade precis rasstandarden på swf sida och där stod att de fick vara högst 121.9 , stod ingen lägsta höjd.

Jag köpte ju en 2 åring för två år sen och körde in den först så den både rids och körs, en helt underbar ponny :love: Hon är nu 118 cm hög och visst är hon något för stor för det 4åriga barnet, men samtidigt har hon ju lite att växa i. Ni får ge er ut i vår och provrida lite och se vad ni fastnar för. Jag tycker rasen är underbar!

Det kanske det inte göra... :/ Alva e ju bara 1,5år gammal så det är först till våren som det blir aktuellt. Men är väl mest ute efter en lobotomerad gammal sak som inte har så mycket egna ideer ;)

Jag ska titta på ett stall på måndag med ridhus och jättefint i övrigt! Så det hänger ju på det ;)

Så fortsättning följer...

Tjusigt :D
Såg att du jobbar på Ica maxi i Alingsås, det är väl Melin som har den fortfarande? Såg att de köpt gård i Skåne nu. Vi sålde en c- ponny till dem för några år sedan.:)

Visst är det så, happy. Fast jag tycker det känns jobbigt att stå tillbaka och inte liksom få något igen:)!

Gaia: Vilket jättefint reportage!

kl*
Vilken ljuvlig liten ponny vi var och provred:love:. Dock är den bara fem i år men helt klart en av dom bättre hittils där det liksom klickat och stämt för barnen, suck..

Hur göra:confused:! Hennes kompis menar på att det är så meckigt med alla kval osv i hoppning..
Ena dottern vill ju testa på lite terräng osv..

Tjusigt :D
Såg att du jobbar på Ica maxi i Alingsås, det är väl Melin som har den fortfarande? Såg att de köpt gård i Skåne nu. Vi sålde en c- ponny till dem för några år sedan.:)

Claes och Ulf har drivit butiken tillsammans till helt nyligen. Nu ska Claes inrikta sig på Vimpeln (det nya handelshuset + bostäder i anslutning till Maxi) och på barnens ridsportsatsningar :)

Ja han var en gentleman.

Det var inte Alva som pysslade om honom utan det var Majas första ponny. Hon hade precis fyllt 6 år när vi köpte honom och hon hade ridit på typ "ridlekis" i två år.
Även om han var snäll och ganska pålitlig (dock ganska pigg) så fick jag ju promenera, lina och cykla med dem de första åren. Min dotter är inte heller den tuffaste så vi gick mycket varsamt fram. Iof så har ju intresset hållt i sig och hon rider ca 5 dagar i veckan nu + att hon tar mycket ansvar för skötsel o dyl... :)

Men som sagt, jag kan varmt rekommendera Welshponnysarna. Vi köpte en till sen...:)

Trist med virus, jag håller på att få kruppanfall på mitt jävla ben! Hatar att inte kunna ta mig vart jag vill när jag vill. Men men det går åt rätt håll tycker min sjukgymnast så jag får väl ta till mig det.

Ang welsh mountain så brukar de mer vara runt 120 cm och dessutom lite väl pigga som första hästar. Leta efter ett SNÄLLT russ så spelar det ingen roll att Alva är liten. De är dubbelt så bra som en mindre ponny att lära sig rida på då deras rörelsemönster är lättare att sitta på än en liten ponny typ shettis. Min äldste pojk har haft 3 russ när han var liten, lärde sig rida på min gamla när han var ca 2 år, barbacka satt han som en kung o åkte med i trav! O sen köpte jag två till innan han började köra cross istället. De två var lätta att sitta på, otroligt känsliga för skänkel o hand o hoppade små banor på 30-40 cm clear round med honom så han har t om några rosetter! Dessutom var de inkörda så jag kunde motionera dom också. Kan varmt rekommendera denna fantastiska ras som jag dessutom själv är uppväxt med.

Vi har ocksa en WM som koptes nar barnen precis fyllt 3, och han var 12. Han ar ca 118 cm hog och jattesnall MEN har ganska stor gang och kan vara ratt livlig. Mina flickor har precis borjat rida utan ledare och de fyller sex i januari.

Sahar i efterhand sa haller jag med Novali, ett russ hade nog varit battre egentligen. Tyvarr finns det inga sadana att fa tag i dar jag bor :(
Fast a andra sidan sa borjar barnen kunna rida ponnyn mer "pa riktigt" nu och eftersom han ar ratt stor och de ar ratt sma for sin alder sa lar de kunna rida honom tills de ar 10, minst!

Senast ändrad:

Vi har också haft ett russ som var riktigt bra. Köpte en äldre gentleman med mkt rutin. Var inte dyr heller. Ganska lätt att sälja vidare sen.

Kl
Rivica var tittig idag på tävlingen. Stod emot på en Oxer mot kortsidan så den rev hon. Sen drog hon iväg för att komma bort därifrån så hon rev hindret efter också.
Nu blir det mer träning så hon lyfter bättre på benen;) nästa gång.

Tog lite bilder igår som blev "något" överexponerade, men det blev ganska fräckt ändå :D

1390573_461656337286859_633049012_n.jpg

1378461_461656430620183_2100042180_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
394
· Visningar
27 516
Senast: settis
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 408
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka