Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Nej jag tror inte han har någon tränarutbildning, men det tycker jag gör detsamma bara de kan lära ut det som de själva kan.
Gick bra på tävlingen med Rivica. Sara gjorde en snäv sväng i första klassen o då blev det en rivning. I nästa 110 var de felfria o placerade :D

Grattis både till Sara och Tessa!:)

Har nu äntligen börjat skymta ljuset i mörkret! Kan ta mig fram nu med hjälp av en krycka istället för två. Helt plötsligt kan jag ju bära saker själv o slipper be om hjälp med allt, gudaskönt!

Tack och tack Nova!!

Ja i 95 fick vi en 7:e placering och rundan var bra. Finns ju alltid saker att förbättra ;) i 100 gjorde även vi den snäva svängen, dessvärre med ett pet men tiden var bra och hade räckt till en andra placering om bommen legat kvar men nu rev vi rejält... känns iaf skönt att vi kan rida fort trots att han är en liten snärta ;) filmer finns på fb om ngnvill se.

på lördag blir det gfrk :D ngn som åker dit?

Bianca blev nyklippt idag. Fick ta mer än vad jag har gjort tidigare, vinterpälsen frodas samtidigt som det är varmt ute = SVETTIG häst vid arbete. Hoppas att hon blir lite piggare också när det inte är så mycket vinterjacka på. Åkte sedan iväg till tandläkaren och fick hennes tänder fixade också.

1379428_468657236586769_1699016262_n.jpg

Kl
Är så lättad ikväll.

Har varit på kliniken med lille P och det var inget allvarligt med honom. Det var antagligen som jag misstänkte med allt bråk i hagen han fått ta emot. Han hade en muskelskada höger bog som han troligtvis varit/ är besvärad av och även ett överben vf som jag trodde hade läkt ut men som fortfarande var "aktivt" och troligtvis gjort ont.

Summan av det hela blev skritt och lugn trav i fyra veckor, massage med någon slags gel på de utsatta ställena och Metacam i två veckor. Därefter fick vi smyga igång med lite mer träning.

Det känns ändå skönt att vi åkte. Nu är han verkligen genomgången, helt ren på alla böjprov och även röntgad och ultraljudad på bog och vf. Han fick också mycket beröm för sitt temperament och han skötte sig super!

Är så himla skönt! :)

Härligt Happy!
Gaia: Trevlig klippning!

*kl
Min är också lite friserad. Får ta lille ponnyn med snart!
Det går riktigt superbra med honom! Så trevlig liten kille!
Igår var yngsta dottern och grannflickan ute och red.
Det tuffar på som tåget med Loppan..På torsdag blir första träningen på läänge, längtar!

Å vad jag hoppas kunna lära henne åka smalt i trailer, det hade förenklat mitt hästliv enormt:crazy:..

Du kan köpa en ställbar bom till loppan så kan hon få tex 3/5 o ponnyn resten. Hade en sån skälv innan o det funkade bra. Även en mjuk mellanvägg gör att de kan bredda sig. Hoppas det löser sig. Ibland vill de ju också stå på en speciell sida för att inte kasta sig. Vi har en som måste åka till vänster annars kastar hon sig innan vi har startat än.

Gaia, snygg klippning. Ska göra nåt liknande med min gamla.

Happy, tur att det inte var nåt illa med ponnyn.

Är fortfarande på semester men börjar längta hem till hästarna. :) Borta bra men hemma bäst.

+ Maui

Tack för det :) Är ganska nöjd själv. Har bara klippt 4 gånger själv innan och aldrig så mycket. Tidigare har det räckt med den här varianten:

556170_278343585618136_867440487_n.jpg

Tack Fio och Happy! :) Fio förresten, skulle inte du varit med? ;)

Gaia, Duktig du är på att klippa för att vara såpass nybörjare :) Ronaldo är också klippt men han HATAR det verkligen men med mycket tålamod får jag klippt i princip hela honom.

Happy, så glad för din skulle att det inte var något värre med nya ponnyn. Hoppas det läker fort och fint.

Polly, säger som Maui, kollar över vad det finns för alternativ med bommarna i transporten. Kanske har du en väldigt enkel lösning där :)

KL

Nu sitter jag och äter frukost, fixat grejer och Ronaldo för idag åker vi till GFRK och hoppar 95 och 105. Det är sjukt mycket starter idag precis som förra helgen så jag hoppas jag kan hålla det lilla fokus jag har uppe ;)

Minns inte om jag länkade till film från förra helgen, om ni vill se. Kom gärna med kritik. I need it :D

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202179492479746&set=p.10202179492479746&type=2&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202177690714703&set=p.10202177690714703&type=2&theater

Jo men det kom in en älg i hagen helgen före och hästarna sprang igenom staketet och sprang ut på stora vägen upp till höglanda och mörkgrå gick omkull på asfalten och skrapade upp hasen... men han är okey nu och jag har börjat rida ordentligt igen.

Fy o usch. Tur att han mår bra igen.
Vi hade tydligen älgar i hagen idag också.

Grattis Emma, placering i 105. Det går bra med den nya. Roligt att du hittade en häst som passar dig så bra.:D

Har inte du semester... du är mer på facebook och buke än på semester ju :D

Ja det var tur det inte blev värre... 06:an klarade sig bra och höll sig på fötterna.. tror inte han sprang lika fort :D

Så.. nu flyttar jag till Borås den 1 dec.. boråååååååååås hur man nu ska kunna bo i den stan.. ;) Kommer nog rida för tranemoryttarna nästa år.. kan vara skönt att vara med i en klubb som faktiskt intresserar sig för fälttävlan... Jag bor en avfart från Borås ridhus men dom kommer inte sätta igång nått där inom fälttävlan på ett tag så det får bli Tranemo.

Senast ändrad:

Nämen välkommen till regnets hemstad :D
Självklart ska du rida för BFK, då kan vi ju lura med dig på lite krumelurtävlingar istället + att vi faktiskt har några som fortfarande är aktiva inom FT (även om det är få jämfört med när jag höll på). Vad för dig till Borås och vart ska hästarna bo? :)

Nänä några krumelur tävlingar kommer det inte bli...jag ska bli sambo i sjömarken och hästarna en kvart ovanför..

Senast ändrad:

Ah, Sjömarken är jättefint, jag är från Sandared från början. Gissar att du ska stå hos MG då, där kommer du och hästarna säkert att trivas, hon är jättetrevlig och vi har själva stått där under en period. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
394
· Visningar
27 464
Senast: settis
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 400
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka