Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det lät otäckt, tur att det gick förhållandevis bra. Inte länge sen jag läste om hästar som rymt och blivit påkörda och dött :crazy:, fy vilken mardröm.

Borås blir säkert skitbra. Vi rider för Ulricehamnbygdens rk....

Vad skönt att det inte var nåt allvarligare med er lilla ponny happy! Då är han snart på banan igen. När kommer den andra lilla hem? Din andra dotter skulle väl ha den som "sin"?

KL

Britta tuffar på, har haft flera spekulanter men inget är bestämt än o under tiden så tar hon sig mer o mer så jag är riktigt impad av henne! Framförallt är det så roligt att se hur glad o positiv till arbete hon är.:)

Jäklar i havet Tessa vad du har tagit dig! Jag är så glad för din skull att du köpte den här hästen för han passar dig som handen i handsken.:)

I andra klassens grund tyckte jag du hade lite bättre galopp än i första, såg riktigt bra ut! Sen att du svänger värre än värsta ponnyunge i omhoppningen är sanslöst roligt att titta på men kanske du ska försöka få till en ngt bättre galopp istället för att svänga riktigt så kraftigt. Tänk på lilla pållens ben...;)

En vinter till med mycket dressyrarbete så han kommer lite mer genom kroppen o inte blir spänd så kommer ni bli oslagbara sen.:love:

Om ca två veckor hämtar vi hem vår c-ponny. Får se vad min Alva gillar hästeriet på riktigt, med att ta ordentligt med ansvar och så.... :)

Blir du inte sugen på att behålla fina Britta när hon går så bra?

Hoppas du mår bättre i benet! :)

*kl
Idag vart det lite padockdrillning med Loppan. Åh, vad jag längtar till torsdag då jag ska till tränaren..mycket kuligare att rida då:)!
Hoppas bara det inte blir så uschligt väder som dom säger!

Tessa: Grattis! Så kul att det går kalajsbra med honom:D! Duktig du är!!!

Benet är sådär. Kan hoppa mig fram inomhus utan kryckor o utomhus med 1 krycka men det går ju för j-la lååååångsamt att läka tycker jag!:meh:

Nej, Britta är en äkta hopphäst. Hon ääälskar att hoppa och jag känner att hon måste få en ryttare som har samma intresse. Hon ser verkligen ut att tänka: Jippeeee dom HÖJDE hindret, NU ska jag visa dom!:bump: Medan jag tänker: Jeeeeelp dom HÖJDE hindret, nu DÖÖÖÖÖR jag!:arghh:

Fio, Nej men fy då :( Dessa stora älgar, att de inte kan hålla sig i skogen. Fast iof där skulle jag kanske inte heller vilja vara när man riskerar att bli skjuten ;) Hoppas du och pållarna får det toppen i Borås :)

Happy, så konstigt för visst är jag vän med din man på facebook?

Maui, TACK! Jag han är verkligen en pärla även om han är lite märklig ibland, mer om det lite längre ner...

Nova, Tack så mycket! Ja vi har nog hittat varandra stundtals åtminstone ;) HAHAHA, tycker du det? Helt ärligt så var det inte ens meningen att vi skulle svänga vänster där men han tog min ytterskänkel så himla bra för en skull så han ändrade sig nog i språnget därav rivningen. ;) Jag blev milt sagt överraskad :D

Polly, Tack så hjärtligt! :D

KL

Ja då var jag på GFRK i lördags och fick mig en STOR överraskning på att Ronaldo trots sin stora rutin kanske inte varit med om allt. Första klassen 95 var totalt KAOS på framhoppningen som även var framridning på en liten yta till antalet hästar. Han fick lite små panik av att har hästar som värmde galopp i 110km/h susandes runt sig. Tyvärr satt detta kvar inne på banan och han bara rusade runt. Hinder två rev vi och efter hinder fyra gjorde jag halt. Klappade om honom och förklarade att man behöver inte vinna allt ;) Hoppade de sista hindrena med bravur och jag är jättestolt över honom att han faktiskt kunde coola ner.

I 105 var framhoppningen betydligt bättre, kändes som om det var mer rutinerat folk då ;) å så jag som är amatör. hehe! Allt kändes toppen där och likaså väl inne på banan. MEN jag kan väl säga som så att det inte var den bästa rundan vi gjort. Jag har stundtals väldigt svårt att hålla tillbaka honom, å då tänker kanske ni att jag bör ha en bättre galopp. Håller helt med MEN det behöver ju nödvändigtvis inte innebära att det ska gå i 150 knyck..
Rundan räckte iaf till en 5:e plats av 67 startande :D

Nu har vi lite paus framöver då jag ska börja plugga med start nu i veckan. Puh, Nova var har jag gett mig in på? ;)

Ja jag får pröva igen...
Ofta står det att jag behöver ladda upp något som sen inte funkar på ipaden.
Jag är ju så nyfiken på din hoppehäst!

Plugga? Nu får du lov att berätta lite mer... ;)

Nova: ja det är ju toppen när man faktiskt känner att det är en bra häst, men ännu bättre för någon annan :).

*kl
Ibland undrar jag varför jag envisas med att vara så ambitiös och nördig?
Som idag när jag satt i ösregn i en halv sjö i padocken och försökte rida dressyr:crazy:..
Mycket korkat att tro att det ska gå att rida igenom hästen mjuk och fin när det blåser och regnar på tvären, hi, hi..
Måste dock säga att hon är fantastiskt bussig och snäll min kära pålla:love:!

Ska bli fantastiskt kul att träna igen på torsdag även om vi backar några steg från där vi var när jag red sist:)!

Kul att ni är tillbaka till träning ;)
KL
Igår red vi lektion efter en veckas semester för oss båda. Kändes ovant. Konstigt att det "försvinner" så snabbt. På slutet blev det bättre. Har klippt Rivica på halsen och bogen och ändå var hon ordentligt svettig. Ska helklippa henne snarast.;)

Yes jag ska läsa klart min DRK (diplomerad redovisningskonsult) heter nog inte så idag ;) läser på distans i 2.5år å jobbet betalar :-D hehe

polly, hur har det gått med allt efter kollen på henne?

Maui, visst är det märkligt? Jag som ridit länge efter graviditeten tkr fortfarande att jag hittar nya muskler hela tiden ;)

Roligt Tessa! Den har ju jag också gått och det var en jätterolig o bra utbildning! Sen kan du öppna eget....;)

kl
Britta går från klarhet till klarhet känns det som! I förrgår hoppade hon pay and jump för första gången sen hon sattes igång. En 110 cm clear round med massor av titthinder. Jag är verkligen jätteglad över hennes utveckling!

http://www.youtube.com/watch?v=od7NRw5RZDA&feature=c4-overview&list=UUmm_D6HP8gCeeLTCRJLY0_Q

Å lille Eskil växer...

1379322_10152048327238313_419926130_n.jpg

Senast ändrad:

Åh, vad stor han har blivit och så fin han är Eskil! Härligt med Britta också, vilken hoppehäst:love:! Hur går försäljningen?

*kl
Usch..här är det i bott..:( Träningen gick skit och då menar jag verkligen skit:arghh:.

Lite överladdad ofokuserad Loppa och jag hade väl lite höga förväntningar samt massa övriga stressgrejer i bakhuvudet och red så jädrans dåligt. Självkännslan är så långt ner så jag överväger att sluta men sen vet jag ju hur roligt det kan vara och älskar ju verkligen att rida och träna.
Inte kul dock när tränaren blir förbannad..
Skulle önska att hon hade förmågan att strunta i en övning när det toklåser sig för både mig och hästen och göra något annat fast med samma syfte..

Ja, ja..vi får se vad som händer..

Inte kul dock när tränaren blir förbannad..
Skulle önska att hon hade förmågan att strunta i en övning när det toklåser sig för både mig och hästen och göra något annat fast med samma syfte..

.

Förstår inte syftet med att hålla på med en övning som inte fungerar. Vad var det som hände och vad gjorde ni för övning?

Syftet var att få henne till ett jämt stöd på båda tyglarna, att vinkla bakbenen lite mer och inte vara så "lång" men jag lyckades inte få den kontakt på yttertygel som eftersträvades (ffa höger). Vi jobbade med svag öppna men det kändes bara "springit" och jag måste väl säga att jag gjorde jättedåligt ifrån mig och var ostrukturerad och pållan lite väl "på", stränig och så vidare..

Det blev väl en kollision där tränaren inte tyckte jag lyssnade och brydde mig om instruktionerna medan min upplevelse var att jag inte blev hjälpt att på ett konstruktivt sätt nå det tänkta syftet.
Förmodligen har vi båda rätt och fel fast jag tror inte tränaren skulle erkänna det kanske;)!

Men så får det inte gå till:o
En bra tränare ska hitta andra vägar när hon märker att ryttaren inte förstår instruktionen Man kan inte bara upprepa vad man har sagt innan och tro att det skall bli bättre. Då måste man hitta på ett annat sätt för att få er dit hon vill. Ibland får man bara släppa en övning och göra nåt helt annat för att sedan kanske gå tillbaka och prova igen.

KL
Fick Rivica helklippt igår och sen var vi och tränade. Håller på med våra byten nu. De två första blev fina för Rivica var inte riktigt med på noterna och bara bytte, sen fattade hon och blir så laddad och skuttar iväg med mig.:mad:
Då river min tränare sitt hår och hittar på alla möjliga sätt för att det skall bli bra. Hon säjer att trots att jag tycker att Rivica hetsar upp sig så sköter hon sig jättefint. Många hästar kan bli stolliga när man håller på med byten.
Rivica var plaskblöt efter träningen så det var verkligen tur att jag fick henne klippt.:D

Idag ska jag skicka iväg min gamla häst. Har haft en medryttare i ett par månader som nu ska ta hem henne.:) Hon bor på andra sidan Gbg och har ett bra stall i närheten. Ska bli så skönt att "slippa" henne. Hemskt att säja men vi var klara med varandra. Hoppas att det fungerar bra så att hon kan ta över henne för alltid. Vet att hon får det bra hos henne.

Usch vad elak du är mot din gamle :sneaky:

Jag har ständigt dåligt samvete för min gamle..:( han är sååå fin och så går han där och gör inte så mkt och å andra sidan har det typ tagit ett år för honom att acklimatisera sig till att vara skogshäst så jag vill inte riva upp det heller genom att flytta hem honom från och till (som jag gjort innan). Kunde lätt skickat hem den ljuse nu när han är konvalescent och tagit hem Hille och ridit på honom men känner att det blir taskigt.. huahua.

Nu när jag flyttar kommer jag ju ännu längre ifrån honom, men hoppas snart vi kan hitta en passande gård så han kan leva skogshäst-liv hemma hos mig istället.

kl
Britta går från klarhet till klarhet känns det som! I förrgår hoppade hon pay and jump för första gången sen hon sattes igång. En 110 cm clear round med massor av titthinder. Jag är verkligen jätteglad över hennes utveckling!

http://www.youtube.com/watch?v=od7NRw5RZDA&feature=c4-overview&list=UUmm_D6HP8gCeeLTCRJLY0_Q

Vaddå, hon gick ju 1.20 när du fick henne :sneaky:

Nej men hon ser mkt mer harmonisk ut nu än alla tidigare filmer jag sett.. den här tjejen som rider, kan inte hon köpa Britta? Dom verkar ju passa varandra jättebra.

Eller hur...hon var jeeete harmonisk när hon kom...eller inte. Hon är en helt annan häst nu, jättefin o glad.

Hon som hoppar henne vet du vem det är om du tänker efter. Hon har hela stallet fullt med hopphästar o behöver ingen mer. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
392
· Visningar
27 287
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 368
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka