Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vi ska till Mark. Planen är att Sara ska debutera henne i
120.
Spännande. Ska gå 115 nästa helg.
Jag rider ut så ofta jag kan men idag hade jag gärna haft ridhus. Hällregn hela dan. Tog in hästarna redan vid tolv tiden.:mad:

Ha ha, Tessa! Jag hade gärna ridit varje dag också i ridhus! ( Fast jag tror att uteritt och variation är bra med;). ) Hör inte till dem som dömer folk som föredrar ridhus om det finns möjlighet men jag har liksom inte det och ibland är det gruvligt motigt att ge sig ut nu i novembermörkret. Sen är hon inte toktittig och knölig men blir såklart inte riktigt lika lätt att jobba henne enligt dom ramar jag vill..

Loppan älskar ridhus och skulle gladeligen vara ridhushäst jämt:D..

Är det M du tränar för så gör jag inte det för tillfället men hade gärna gjort det lite också.

Rider själv i Svenljunga..

*kl
Vart i Jkp i dag och tänkte debetala på Caharlies med mitt presentkort och unna mig ett micklemträns men dom vart ju dyrare än h**k så det blev benskydd till påwnien, hmpf..

Det känns som att det går bra med vår connemarakille. Han har ätit sista dosen Metacam idag och vi skrittar och travar lite på rakt spår i skogen...
Han är verkligen underbar den killen. Hoppas, hoppas, hoppas han blir helt bra så vi kan börja träna honom ordentligt.

Kl
Idag red jag ponnyn i 3 grader och ösregn, höll på riktigt på att frysa ihjäl, är knappt varm än ;).

Jag är en ryttare som helst väljer att rida ute men idag hade jag inte tvekat om möjligheten funnits, hade valt inne utan att blinka...

Har även hämtat hem vår C-ponny ikväll så nu är jag ponnymorsa på heltid :).

Åh roligt! Jag ska dit på söndagen och kolla. Då får vi ta en fika :)

Polly. Haha okej. Ja det är toppen med ridhus på gångavstånd men som sagt, det blir lätt att alla pass hamnar där också. Vet att ronaldo skulle må bra av att komma ut och rensa skallen ibland men just nu hinns inte det med. Då är jag tacksam för tak över huvudet. :) Okej är det för A på AP?

Happy, Grattis till titeln ;) hihi..! Usch har ni så kallt? Här pendlar vi stadigt mellan 8-10grader. Kan undra när vintern kommer?

En fika får det bli :D
Sara skall ju rida alla klasserna så det blir en lång dag för oss.
Du skall inte vara med själv?

*kl
Håll i hatten..;)! Imån ska jag och Loppisproppis HOPPTRÄNA, hi, hi..
Har lite tight med tid och det var svårt att byta träningsdag för dressyr då vi ska på lite weekendresa så jag tänkte smyga med på en hoppträning istället.

Blir spännande:D..

Haha ojdå. Det blir fullt upp för dig med andra ord ;) Nej jag hoppar inte så högt ;) Rider på lördagen istället.

Polly, Lycka till imorgon! Hopptränar då jag med :D

Kl på mig själv

Har precis kommit hem från Horse Farm där jag fått min sadel omstoppad :) Äntligen!!! Ska bli spännande att känna på träningen ikväll om det är ngn skillnad :)

Maui, träffade en 4-årig King Loui avkomma. Supertrevlig!! :D Dock inte så stor. Kanske 154....har Maui växt något mer?

Hemkommen från hoppträning! Det var skojsigt tyckte Loppan:D!
Jag med även om vi hoppade mini hinder och jag tyckte det gick fasligt fort;)..
Men ack så nyttigt!
Suck, skulle vilja hoppa mer då det ger så positiv effekt med naturlig inramning etc och sen blir dom ju så mjuka!!!

Det är möjligt att jag oxå dyker upp i Mark men efteranmäler då.. men troligtvis på lördagen isåfall.. orkar inte gå upp så tidigt på morgonen just nu haha.. man blir så satans seg av att jobba natt hela tiden samt denna mörka leriga månad som tar knäcken på en..

Maui är också 154 :mad: Ser så klar ut i kroppen så hon blir nog bara nån cm till. Illa. Men de kan ju växa i ett par år till.

Har aldrig haft så mkt lera som nu. Tom grushagarna är leriga. Usch:wtf:

Polly, kul att hoppningen gick bra. Man blir rätt stolt när man har vågat.:)

Haha fort? My gosh, tror du skulle behöva en resa på Ronaldo ;-) hihi

Fio, jag e på mark på lördagen. Hoppar 100 och ev 110.

maui, ja men säg inte det. Hon kanske bara växer sent :) 2.5 är ju fortfarande bebis ;)

Kl

Idag blev det, läs å häpna, uteritt. :-) Tog en skrittrunda i skogen. Skönt att komma ut. Gissar att det var ömsesidigt :)

Haha fort? My gosh, tror du skulle behöva en resa på Ronaldo ;-) hihi

Fio, jag e på mark på lördagen. Hoppar 100 och ev 110.

maui, ja men säg inte det. Hon kanske bara växer sent :) 2.5 är ju fortfarande bebis ;)

Kl

Idag blev det, läs å häpna, uteritt. :-) Tog en skrittrunda i skogen. Skönt att komma ut. Gissar att det var ömsesidigt :)

KL
Debut i 115 för Rivica och felfri o placering. Blev sista plac då Sara inte red snäva vägar. Hon hoppade så fint :p
I 110 blev det en rivning.

Har dessutom ridit på lillan idag. Red i rumpan på Saras häst o travade något varv i paddocken. Hittills har hon varit så snäll;)

Jag orkade inte vänta på 115 då jag har feber..så red bara 110.

Tessan : blir samma klasser för oss i mark isåfall

Grattis till Rivica!! :-)
såg filmen på dig och maui :) duktiga ni är. Å superkul att hon vill bocka ibland ;-)

Fio, då ses vi garanterat där!! Hur gick det för dig idag? :)

Jag rev näst sista i fas 2... kom lite kort in på oxern innan och fick lite långt på 5 galoppsprång till ett räcke (nr 10) som vi tog med oss.. så blir det när man har feber = ingen reaktion :D

Hade jag varit frisk hade jag A: ridit på framåt direkt efter oxern, eller B lagt in ett galoppsprång till så jag hade kunnat ta en kortare väg till sista hindret och fått en betydligt bättre tid.. nu fick jag rida runt ett hinder för vi kom flying :D

Annars var det great, hade en fantastisk känsla och en avslappnad häst. Så jag är jättenöjd, särskilt då jag inte ridit någon tävling sen i mars på mörkgrå :)

Senast ändrad:

Äsch sluta gnäll, kunde väl stoppat i dig ett gäng Ipren så hade du svängt som hejsan!:p:D

kl

Just hemkommen från Teneriffa! Har haft en fullkomligt fantastisk vecka på superhotell med supermat och superväder!:bump::bump: är så himla nöjd o känner mig verkligen utvilad. Benet blir lite bättre för varje vecka som går också så snart kan jag nog dressyra lite iaf!

Låter så härligt, både semestern och att benet blir bättre ;).

Jag har varit på liten "julbordskryssning" med familjen i helgen. Skönt att bara få koppla av och ta det lugnt.

Tycker att jag har så förbaskat mycket att göra hela tiden. Jobbar mycket, fixar hemmet, servar ungar och make, stallet alldeles för många timmar varje dag...
Hur i hela friden hann jag hålla igång en egen häst?

Iof idag var ungarna på andra äventyr så jag har ridit D-ponnyn en timme i skogen och sen hann jag även lina C-ponnyn...

Just nu känns allt för mycket bara :(
Är lite för stressad...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
387
· Visningar
27 064
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 301
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden