Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Sååå roligt att höra! :) Att de får de bra när man säljer är så skönt för hjärtat. Hur går det med bebis? :)

Det är så roligt att läsa att du rider, tycker det är lite sorgligt att du inte finner tid/pengar till att ha en egen häst igen.

Tessa: Ha ha tja har inte tänkt på det för du hör ju till här oavsett vilken häst du har så kanske det kan gälla mig med!:D
Jag är så kär i mitt lilla svarta sto men Ragge visade sig vara en kelgris idag när vi ställde honom på gången o borstade så han kanske blir en skälig efterträdare till Britta iaf.:)

Roligt att du har gått från klarhet till klarhet med din fina Ronaldo. Du kommer säkert att radda upp priser på rad nästa år!

Men du har väl inte tänkt säga upp dig i tråden? Du hör ju till!!
Jag som hoppades på att vi kunde träffas någon mer gång. Nästa gång kanske du ska tävla och jag kan få serva lite? :banana::bump:

Håller med, fortsätt vara aktiv här.
Kul att höra dina åsikter.
KL
Idag har min stjärna levererat igen
Först fick de en placering i 115 och sen debut i 120 med ett ner. Hon bara hoppar det man styr på och tror att kan klara allt

Vilken häst du har!
Var det inte den du fick av din man när du fyllde år?

Kanske ska önska mig en?

Det tycker jag helt klart :)

Maui, STORT GRATTIS till er och fina Rivica ★★★ Kul att träffas :)

Klart vi ska träffas igen! Var ju jättetrevligt sist men den tävlingsplatsen du var på undviker jag ju om det går...:D Gillar inte förhållandena där men en dressyrklass kan jag ju tänkas rida där såklart!

Maui: Kunde inte se videon på fejan på henne, kan du länka hit? Grattis till fina resultat...tror jag sagt det nån eeeenstaka gång förut....DIN HÄST ÄR EN FÄLTTÄVLANSHÄST FÖR BÖVELEN!:D:D:p:D

Det var kul att se dig också Tessan.
Lilla Alva är för söt. :D Fia var väldigt förtjust i henne och all mat som hon tappade.:D

Hon är jättefin! Dock är jag inte avis alls på Sara...Grå gjorde också såna där egna beslut o låg på mellan hinder, inte lätt alls att rida då.

Tittade på din egen hoppträning också och du var jätteduktig!:) Korta lädren minst två hål nästa gång så ska du se att det blir lättare att följa med över hinder. Det tror inte dressyrryttare på förrän man tvingat dom att prova (:p) men de flesta brukar bli helt förundrade över vilken skillnad ett par hål kan göra...:D

Tyckte att jag hade korta läder :D Men insåg när jag såg på filmen att du har helt rätt.:p
Ska hoppträna ikväll igen. Tar nog Saras hoppsadel också.
Funderar på om jag ska hoppa en c-r imorgon också. Gäller att ligga i för på söndag ska jag tävla KM.:crazy: Herregud, vad har jag gett mig in på?

Det låter ju så kul med hopp km, rackarns vad ambitiös du är:)! Undrar om jag vågar släppa till min Loppa åt barnen på vårat km..?

*11- visar termometern idag:mad:..Får nog sätta fart med alla måsten och sen sparka igång vår Ford och rulla iväg till ridhus ändå, detta är ju inge roligt..Börjar ju inte jobba förrän kl fyra..

*kl på mig själv:)...
Är så himla nöjd att jag åkte iväg idag. Älskar det ridhuset då dom har speglar på hela kortsidan, på gott och ont men nyttigt att hur hon rör sig mm. Loppan verkade så nöjd och känndes riktigt fin. Fick nog lite mjölksyre känning men var knappt svett och då vart det dax att runda av annars hade jag kunnat sitta där än och harva runt:)..

Måste också köpa manegekort. Räckte ju med denna kyla som kom så plötsligt så var paddocken stenhård. Nu har det blivit varmt igen men då regnar det:mad:
Måste vara torrt innan det fryser om den skall fungera.

KL
Hopptränade igår. Är så roligt men lite otäckt när det börjar närma sig metern. Hade hoppsadel och kortade upp lädren. Sen efter en stund kortade jag ytterligare ett hål, så nu börjar det nog lika nåt.

Rivica tror att hon kan och drar iväg ibland men för det mesta går det bra. Var nån gång jag fegade ur och styrde bort.:banghead: Så får jag inte göra.

Ska ner och hoppa c-r idag för att testa lite till. Vågar nog hoppa 90 cm:o

Var iväg o hoppade c-r. Tittade på b- ponny som hoppade 80 lätt som en plätt. Tänkte att 90 borde jag klara.
Fick inte ett enda bra språng på framhoppningen.
In på banan o där fortsatte det lika dåligt. Såg inga avstånd alls så jag bara tryckte av och hon hoppade stort o blev lång o flack. Rev två i första rundan o ett i andra. Ingen bra känsla alls.

Jag tycker du är modig iallafall.. du hade säkert för dålig galopp.. dressyrgalopp ;)

Jag håller med i allt både modig o dressyrgalopp!;):D Sen är det ju så här...hoppning är inte nåt man snyter ur näsan, det kräver övning o övning ger färdighet som vi alla vet. Även om hästen hopptränar regelbundet så är hon dels ganska svår o dessutom faktiskt inte jätte erfaren hon heller. Kanske KM 1 meter är lite väl högt o svårt att ge sig på efter 2 träningar o 1 CR? Finns det ingen lägre klass du kan prova i först?

Det finns ju ingen lägre klass:(

Inser att det är lite väl svårt. Ska hoppa en c-r på 90 cm innan. Jag kan inte bara ha en snabbare galopp utan måste ju hålla ihop henne också. Nu blev hon lång och flack då jag bara jagade på.
Tror att jag ska provhoppa Hedda hemma. (Sara är bortrest) Om hon är lättare att bara åka med på så tar jag nog henne.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
382
· Visningar
26 916
Senast: settis
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
21
· Visningar
1 243
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka