Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Man hinner det man prioriterar så är det ju. Bara du inte tappar bort dig själv i allt servande? Är lätt att halka in i den rollen när man har man, barn o ponnyer även om jag gladeligen hade blivit ponnymams istället för crossmorsa!:D

Åhh semester!!! :D Gott du verkar ha haft det. Inge kul å komma hem till det här skitvädret....

Happy, som Nova skrev. Glöm inte av dig själv i allt curlande. Min Alva e ju bara 18mån men redan är man där och serverar det mesta. Grrr..!

KL

Det går framåt med min springare. :) Har hittat en rödtråd som jag följer och han verkar vara med på banan än så länge. Sista tävlingen till helgen för iår vilket ska bli väldigt skönt. Resten av året ska enbart fokuseras på DRESSYR :D Känner mig riktigt peppad att lära mig mer och se resultat :)

Vad har ni för planer i vinter?

Känner igen mig och håller med dom andra att du inte får glömma bort dig själv:)!
Jag som först nu som "vuxen";) fått självkännsla och mod nog( och kanske häst ) att tävla mm..Liiite bad timing med ridande tonårsdöttrar:(.. Sen är dom inga 100% i sitt engagemang och det är faktiskt jag så det blir minst sagt lite konflikter ibland..Å mycket att göra är det, heela tiden:p

Tessa: Vet inte vad jag har för egentliga planer i vinter..försöka få kontinuitet i dressyrträningarna så långt det går för till våren får/ska jag ev. backa tillbaka rejält:arghh:..( Hade helst velat satsa och utveckla mig och hästapållan och komma ut och tävla..men,men:cry:..)

kl
Gruvligt trött på vädret men söndagen blev det ett härligt dressyrpass i padocken i det underbara vädret, jises vilken energi man får..Igår en tvångsrunda i skogen, blä..Idag blev det baske med vila för pållan så jag hann måla massa grejer till tonårshaket vi inreder på garagevinden..

KL
Idag har jag hopptränat:D Det var med hjärtat i halsgropen jag åkte till träning. Riktigt nervös men finaste Rivica hon visade hur man gör o lotsade mig över alla hinder. Hon var pigg o glad.:p
Så roligt att prova på. Planerar att starta KM 100cm men det är snart :nailbiting:
Vet inte om jag vågar egentligen...

Ni har så rätt allihopa...
Men när man är mitt upp i allt så är det så lätt att sätta sig själv sist i prioriteringslistan.
Men jag kollar annonser varje dag och bidar min tid :sneaky:...

Polly: varför ska du stå tillbaka i vår? Det är ju då ridandet är som roligast.

Maui: modigt att hoppträna! Klart du ska starta KM. Du får förlita dig på din duktiga häst.

Tessa: mina vinterplaner är att rida D-ponnyn några dar i veckan för att hjälpa dottern att komma på rätt spår. Kommer vara fokus på att få honom lugnare i sin takt och att släppa igenom hela kroppen (lösgjordheten). Det är en rolig ponny men inte helt enkel då han är så pigg, så pigg. Men kan man "kanalisera" hans energi på rätt saker så kan det nog bli väldans bra i sista änden :).

Kl
Tråkigheter igen: C-ponnyn kom hem från fodervärden och åt väldigt dåligt. Hade också blivit lite tunn och muskelfattig. Hade ute vet som kollade tänderna idag och tyvärr var tänderna inte de bästa han sett. Men nu är det rent i munnen på honom och med små åtgärder hoppas jag han tar sig i hull och muskler...
Är iaf glad att gamlingen är hemma. Nu har jag koll på honom!!

För att ffa min äldsta vill ha mer rid och träningstid ocherokee162 då finns inte tid och pengar till oss alla..funderar på att betänka men vet inte!

Betäck inte. Det kostar massa pengar och man vet inte alls vad man får:mad:

Jag ska aldrig mer betäcka. Vår lilla är bara 154 och kanske kanske når upp till 160. Absolut ingen häst jag hade gått och köpt som 2,5 åring. Mkt bättre om man vill ha en till att köpa en yngre häst som man kan se vad det är för nåt.

Då får du ju inte ridningen heller men samma kostnad som vanligt + alla avgifter till station och hingsten. Kommer du inte ihåg hur du saknade henne när hon var utlånad. Rid så mkt du hinner och ha roligt med din fina häst.:D

Ha, ha vad konstig det bliiiir ibland från den där androiden;)..
Jag betänker väl ev. betäckning bara..Klart medveten om både kostnader och risker så det är ju under kraftigt övervägande och långt kvar till våren..

Kul med km i hoppning! Tuffing där:D!

kl*
Tänkte lösgjöra och rida igenom pållan idag inför träningen imorgon.
Hmm..exakt huuur bär man sig åt i en halvfrusen padock:mad:???

Blev ofantligt mycket skrittjobb med olika sidvärts/lite öppna/sluta mm..
Gäller å vara kreativ som tusan;)

Här går det framåt i tråden!

Jag har just pratat med Cookies nya ägare och fått en uppdatering på läget.
Det hade väl egentligen inte hänt mycket förrens nu, för de hade fått jobba bort tittigheten han börjat med när jag var gravid och inte kunde rida honom själv. Och det var först nu han börjat bli stabil igen.

Han stod för tillfället hos Ann Liwing och hon var mer än nöjd med honom och i helgen hade han tävlat 90 och 1m han hade väl tittat till på något och petat ner en bom i vardera klass.
Nu närmast väntade vintervila för honom och efter det skulle de ta ställning till om de skulle satsa mer på dressyren eller om han skulle få fortsätta hoppa (han vansläktades inte så mkt som jag inbillade mig, trots allt). De nämnde också att alla gillade hästen och att han är en huvudvändare, han syns med andra ord, snyggCookie:love:.
Jag saknar honom innerligt och vill ha häst igen, men det är ju tyvärr omöjligt i dagens läge,med handikapp och barn.

Hej SusieQ! Vad kul att allt verkar fungera bra för Coockie:)! Förstår att du saknar..hoppas du kan hitta tillbaka till ridning så småningom.

*kl
Mitt skritttraggel i paddocken gav nog resultat för hon var riktigt fin idag på träningen:). Miltals från vår misslyckade träning för ett par veckor sedan!
Det tar sig som mordbrännar´n sa:D

Men herregud människor!:o:D How disgusting happy....:crazy:

Skämt åsido, jag håller med Maui fullt ut polly, betäck INTE! Det kostar oerhört mycket pengar och du vet inte vad som kan hända med ditt sto, kolla vad som hände mig, du vet inte vad du får, det kan bli en häst som du inte vill ta i med tång! Klart bättre att köpa en unghäst, billigare också, och jag tänker heller inte betäcka mer, är verkligen inte värt det.

Så då var allt klart med Britta! Ville inte säga nåt innan försäljningen var i hamn men nu är hon besiktigad, gick som en klocka genom allt, och köparen ska hämta henne imorgon.
Och snart får jag joina 2010-tråden....;)

Men herregud människor!:o:D How disgusting

Så då var allt klart med Britta! Ville inte säga nåt innan försäljningen var i hamn men nu är hon besiktigad, gick som en klocka genom allt, och köparen ska hämta henne imorgon.
Och snart får jag joina 2010-tråden....;)

Nejmen nu hänger inte jag med i svängarna... nog för att jag är trög ibland men???
Har du köpt en ny?
Då blir jag riktigt avis. Jag som suktar och längtar och läser annonser varje dag :).
Du måste berätta mer... :)

Ha ha ja alltså han är 3 år efter hopphingst, verkar hittills väldigt snäll och gick jättebra att släppa ihop med min 5-åring. Han är inriden men inte utbildad så det är vinterns projekt.

Sista bilden på Britta:

1424293_10152121078968313_1596914879_n.jpg

Första bilden på Ragge:

1456592_10152121081888313_1861263582_n.jpg

Fin bild på Britta:)! Lilla Ragge var ju supersöt! Efter vem? Åhå, Harriet:love:! Vilket uttryck! Vacker dam!

Grattis till försäljning :) å Välkommen Ragge *asg* :-p haha stackars krake vilket namn ;-)

Kl

årets tävlingssäsong avslutad. Inga rosetter men jösses vad nöjd jag är :D ett ner i 100 och lika i 110 men en sådan schysst häst han är min prins :) nu ska det trimmas i vinter. 2014 har vi nya mål ♥♥♥

Tack tack, det känns bra. Britta har fått en tjej som älskar henne o det förtjänar hon. Tja, Ragges namn kommer av hur han ser ut...bara kolla in den Raggsocke pälsen så förstår du nog!:D Sen gillar jag ju såna namn....har just nu Harriet, Eskil och Ragnar...:p

Jag vet ju att Harriet inte hör hemma här i tråden men jag MÅSTE få visa den här bilden från hoppträningen idag! Såååå stolt över hur lätt hon hoppar lite högre hinder!

Harriet 120 cm
1476324_10152123361053313_210237758_n.jpg

Vilken sötnos du köpt!
Jag tycker nog att Ragge är ett sött och passande namn :love:.

Kl
Har ridit ponnybus i två dagar och idag hittade vi ett lugnare tempo där han kunde slappna av i en lägre form. Han har lätt för att spänna till och bli hög i nacken...
Tog också första galoppen på nästan 5 veckor (pga sparkskadan) och det var härligt!

Å du tycker Ronaldo passar bättre i tråden? ;-)

Fin och duktiga Harriet :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
387
· Visningar
27 035
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 297
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka