Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jag har hittat lösningen :D Plan B, jag byter häst;) lånade "tokiga irländaren" utan lov då Sara är bortrest. Testade att hoppa henne i paddocken och det gick över förväntan. Rutinerade hästen skötte allt o jag bara åkte med. Hon hoppar lagom stort o taxerar själv. Så mkt enklare. :)
Nu vågar jag nog ställa upp.
Sara har gett sitt godkännande.

Vilken lycka att ha två fina hästar att välja på :d.

Själv får jag välja på 20 årig C-ponny eller outbildad D-ponny för tillfället :(.

"Ja ä int bitter"

God choice! Novali har en poäng där med att hoppning är "färskvara"..Gjorde samma grej med Loppan för ett par år sedan på klubbtävling men tyckte att 90 blev väääldigt svårt..( Hade knappt hopptränat heller:crazy:..)

*kl
Dressyrträning igår..Inte "top notch"..men hade ju dotera med som filmade så får bjuda på det ändå:).
Skritten efter enkla bytet katastrof. Hon var mer genomsläpplig sist jag red. Behöver ju mer styrka överlag..
Så även jag;)..http://youtu.be/1YsYtXaHC2Y

http://youtu.be/03vpKE1jev8

Lite småfrustrerande det här att det inte går mer framåt..lite upp, upp å sen neeer igen:(. Konvalecens perioder tre år i rad bidrar väl till att det inte blir riktigt det flytet i träning och uppbyggnad man skulle önska..

Fast hon är är en härlig häst:love:

Bonusbild på ponnyn: ( New Forest fem år ) :
http://i1265.photobucket.com/albums...albums/jj508/Ekefors/P1010966_zpsb52176d1.jpg

Tycker nog att du är hård mot dig själv. :( Loppan ser väldigt fin ut. Går stadigt i samma form hela tiden. Det är just bara dina enkla byten som brister lite, men om allt var perfekt vad skulle vi då träna på?;)

Håller tummarna för dig i helgen oavsett vilken kuse det blir :)

Polly, tycker som Maui, att hon ser jättefin ut :D

KL

Idag löshoppade vi. Ronaldo fick kliva över 150 och lilla Julia 100 :D Så glad för mina godingar. Sedan fick jag en galen idé som jag ofta får ;) Det resulterade i det här

Första gången på hennes rygg, sadelgjorden passade inte men har man bestämt sig så har man ;) Skrittat med ledare idag :)

Ska se om jag hinner komma förbi och kolla.. är ju i flyttartagen, men vet inte om jag vill missa detta :D:D

Håller tummar o tår för dig Maui!:)

Snyggt Tessa, det är så man gör så blir det så lite dramatik som möjligt. Min nya 3-åring är inte van vid att vara själv så det är full kalabalik varje dag som Harriet ska ridas...:( Men så är det ju med unghästar, om 2 veckor har han lärt sig.

Jag tycker du rider prydligt och det ser stadigt och trevligt ut!

Tessa: vad roligt att du är uppe på ryggen! Hon verkar vara en trygg individ...:)

Kl
Idag var det julstädning och adventsfika i stallet. Ganska mysigt att träffas sådär allihopa någon gång.

Thanks! Det kändes precis som om hon sa ÄNTLIGEN!!!! MIN TUR :-D hon är en riktig kelgris och charmar alla så det här ska nog gå bra :)

Happy, ja hon känns äldre än Ronaldo stundtals ;-) mysigt med adventsfika

Så mysigt det ser ut Tessa:)! Hon måste ju vara supersnäll!

Fy..vad det var blåsigt här på morgonen..ska köra barn till träning på fm..får nog köra upp till ridhuset med Loppis när vi kommer hem..

Tycker det är STOR skillnad mot förut! Nu travar hon ju istället för att trippa fram, 5 spänn på att sadeln har gjort skillnad o att hon inte är så spänd i ryggen längre. Öva på att sitta likadant även i mellantraven, nu sträcker du fram händerna istället för att hålla kvar o få hästen framför dig. Jag lovar, hon springer inte mer framåt för att du du sträcker din hand...;):D

Sen är det ju grundformen du behöver öva igenom mer. Tror du måste ägna de flesta passen åt en lägre form, mer genom kroppen o verkligen känna att det kommer bakifrån. Hon är så lydig o prydlig att på tävling får du säkert poäng men hon måste få en bättre grundform för att hålla i längden.

Tack det var roligt att höra:)! Håller med och förstår precis vad du menar! Kan tycka att min tränare är lite dålig på att ge mig den hjälpen mot vad tränare m var! Får ju en helt annan genomskinlighet och gung i en bättre=lägre rundare form! Men försöker att rida henne så!

KL
Nu har jag ridit KM på Saras vilda irländare Snällare häst finns nog inte. Taxerar o hoppar utan att jag behöver göra något Tror att vem som helst kan hoppa henne.
I km klassen 100 rev vi första hindret fattar inte varför men experten (maken) som var med påpekade att det alltid är ryttarens fel när första hindret åker ner. Ökade tempot o red omhoppningssvängar för att få en bra tid ifall det inte var många felfria. Då trillade en bom till.
Var väldigt roligt. Nu ska jag träna vidare så jag kan hoppa Rivica

Tack allihop. Det var inte svårt med Hedda. Det hade ni klarat alla.:D
Sara reser snart bort igen och då ska jag hoppträna vidare med henne.:p

Igår blev det att sadla om och börja träna dressyr. Märktes på Rivica att vi hoppat och ridit ut sista tiden. Stel, stretig och gapade.:( Tog tid att få henne mjukare. Fick hemläxa att rida dresyr idag igen och fokusera på att få henne mjuk och följsam. Ny träning i morgon.
På söndag KM i dressyr. Rider Msvc2. Sen är säsongen över. Tror att hon ska få lite vila.

Hästarna hemma har blivit konstiga i magen. Lösare än vanligt, ibland som komockor och det luktar illa. Vet inte vad jag ska hitta på men får köpa nåt och ge dem. Vissa tipsar om bakjäst. Är det nån som har provat? Andra om filmjölk.

Loppfrön kanske kan vara något? Bianca behöver ha det året runt för att hålla magen i trim (dammsugarhäst...), men framför allt så här års när det är blött och lerigt. De får ju i sig en massa "skit" när de plockar de sista höstråna och gräsrötter från gruset/leran.

Jag hade börjat med att kolla höet/hösilaget. Vad är det för värden, är det bra hygieniskt osv osv. Ofta så är det ju grovfodret som gör att de blir dåliga i magen, inte så vanligt att alla hästar samtidigt pillar i sig grus o blir dåliga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
382
· Visningar
26 916
Senast: settis
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
21
· Visningar
1 243
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka