Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Jodå det går framåt med försäljningen.:)

Trist m träningen, kan du inte rida några pass för "den andre" istället? Så ni kommer igång o blir tillfreds istället.

Maui: Ja man tappar rätt mycket på 1 vecka i solen! Snart är det våran tur.:)

Man kan även rida skritt-travövergångar och lägga in 10-metersvolter då o då längs långsidan för att uppnå samma sak.:)

Prova att gör den här övningen hemma så kommer hon nog vara lite mer igenom o kanske klarar öppnaövningen bättre nästa träning.;)

Ja, det finns mängder med andra övningar att ta till när inte det tänkta spåret fungerar. Men, men..
Är väl bara att "göra om, göra rätt" nästa gång:)!
Loppan har ju en himlans energi som är underbar att rida när man lyckas tygla den och hon är lyssnande, det lyckades jag inte få henne på träningen denna gången:crazy:.
Har ju haft samma tränare i 11 år och tycker det oftast fungerar väldigt bra och denne har verkligen stärkt mig att våga tävla mm..
Novali"Den andre" har tyvärr flyttat så det blir inte lika tillgängligt längre att svänga upp dit även om jag verkligen fick mycket positivt av det och det var ett superkomplement som passade mig bra!

Men fy farao vad jag är less på vädret, ingen mer än jag som kräks på detta eviga regnande..?
Era lyllosar, ni som ska eller har varit utomlands..Blir riktigt avis;)!
Var ute och red idag och fy farao vilka skurar:eek:!!

Inte jag.. jag gillar ju inte sol och värme ;) Ok med sol på hösten och tidig vår men att åka till ett varmt land lockar mig nada! :D

Fast här har verkligen inte regnat på det viset? Idag är det sol o blå himmel o jag tror de flesta häromkring önskar mer regn då det finns ett antal uttorkade brunnar än.

Igår var vi i ridhuset med Britta för första gången, ja dvs ridhuset här i stan alltså. Och JAG körde!:) så himla skönt att iaf kunna köra inne i stan. Håller mig nog ett tag där tills jag känner att benet är 100% säkert.

Fin bild på Britta iaf:

539192_10152062727993313_49712768_n.jpg

Fast även om du haft samma tränare i 11 år så blir jag ledsen över att hen får dig att känna dig så usel så att du vill lägga ner... Du är ju fantastiskt ambitiös och duktig med din häst, tänk så långt du faktiskt kommit med henne!
Alla har ju svindåliga pass ibland men jag känner att det är ju därför man rider för tränare, för att bli lotsad igenom det dåliga...
Så upp med humöret, det går säkert bättre idag!

Kl
Här finns en avundsjuk till!! Tackar inte nej till värme och bad.

Nova: Britta är en läckerbit! Hon anstränger sig inte det minsta på hoppningen, hade kunnat vara 90 cm :).

Jag har väl berättat att de bygger ridhus vid stallet :).
Ca 15 meter från ytterdörren... så vi kommer knappt behöva gå ut :). Väggar och tak är på plats och underlaget ska vara på plats om ca en månad tror jag.:banana::banana::banana:
Har aldrig, i hela mitt liv, stått uppstallad vid något ridhus. Det blir en ny upplevelse.

Nu saknar jag än mer en egen häst att rida :(.

Vilken lycka med ett ridhus precis intill :D
Funderar på att lösa manegekort igen men avvaktar ett tag till. Vi har ju lektioner på tisdag o torsdag så då kommer vi till manege. Vill gärna rida ut och det hinner jag på fredagar då jag slutar tidigt och på måndag brukar hon vila så då är det bara onsdag kvar förutom helgen. Får se hur jag gör.

KL
Idag "red" vi på vår lilla igen. Kunde leda runt henne i ett långt grimskaft när Sara satt på.:) Det går sakta framåt men nu har jag tid att ägna mig mer åt henne.

Jag kommer ju å få "Nanne Grönqvist" öron..Avundsjuk, jag blir så avundsjuk ;)..Hi, hi..vill också ha nära till ridhus, suck..

Maui:Åh, vad kul att börja med inridning:). Tkr det är lite speciell kännsla dom där första gångerna:)

*kl
Funderar..skulle vilja ha ett sånt träns som fördelar trycket bakom öronen och är lite mer ergonomiskt och tycker att ps-tränsen ser himla trevliga ut..eller ett micklem eller vad finns det mer??? Någon som har erfarenhet av om det blir skillnad? Tycker dessutom att dom är gga estetiskt tilltalande..

Jag har själv ingen erfarenhet men av dem jag pratat med så gillar de micklem väldigt mycket och det är det tränset de märkt skillnad med. Jag har själv dyons träns och är helnöjd men det är nog mest kvaliten på lädret för vette katten om det är någon skillnad rent tekniskt sett på det mot en billigare variant...

kl

idag löshoppade vi pållarna. Julia är så klockren nu. Vet exakt vad det handlar om och gör det hon ska. Kniper mkt med rumpa så hon öppnar inte upp bak men hoppas det beror på att hon växer. Ronaldo som vilat en vecka tyckte detta var toppen!!! :-D utsprånget slutade på 145 ;-)

Köpte ett ps. träns på Scandinavium. Valde full. Tyckte att nosgrimman var "ful" med sättet att ha snoken. Var dessutom en kabinkrok attstänga den med men den var så stor så den kunde jag plocka bort o ändå passa.
Har faktiskt inte märkt någon skillnad alls på henne. Hade inga sådana tendenser innan jag köpte heller. Är väldig stor "platta" mellan öronen men det är säkert bekvämare för hästen.

Jag köpte ett micklem efter att ha lånat ett först och det gör verkligen stor skillnad. Jag trodde inte det men så är det! Är ju väldigt poppis nu bland ft-ryttarna som upptäckt att hästarna går bättre i dressyren :D

Dom är så duktiga:)!
*kl
Kämpar på i novemberrusket..Inte kul när man sitter i dressyrsadeln och det börjar ösregna:mad:..
Ska till tränaren imorgon igen...känns lite kluvet, faktiskt :(..
Det är väl bara att gå in med nya satser och tag fast det känns lite motigt just nu.
Loppan är ju gga överenergisk för tillfället och blir stark och springig och svårpåverkad när hon är i denna fasen, iallafall tyvärr lite too much för mig att reda ut. Funderar på om jag ska rida på mitt kimbelwick för att kunna nyansera och lättare få igenom halvhalterna. Känner jag att hon hon lyssnar och små lätta förhållningar går igenom blir hon automatiskt mer ridbar och jag slappnar av mer i kroppen. Hon trivs ju dessutom väldigt bra på det bettet men jag tycker det är tråkigt att behöva betsla upp..

Satt idag och red mängder med övergångar..det hjälper ju förvisso men Loppan skulle behöva konsekvent ridning i ridhus cirkus fyra ggr/v:wtf:

Idag kändes det liite bättre på träningen iallafall:). Hon blir ju betydligt lugnare i munnen på kimbelwick bettet men är ju så gruvligt känslig så man får verkligen försöka ha tungan rätt i mun;).

Tack :p
Funderar på om jag vågar hoppa henne på KM. Räcker visst med en meter, men det är högt för mig. Får testa här hemma först. Risken är att jag håller i manen o bara sparkar på.:crazy:
Har börjat träna byten igen. Bara jag inte släpper iväg henne innan byte blir det bra. Nu ska vi träna på detta hela vintern.:)

Du är så duktig som kämpar på trots att du tappar motivationen då och då. :) OMG, jag gissar på, med tanke på din smiley efter texten om den konsekventa ridningen, att du inte vill rida i ridhus så ofta. Nu kommer HEMSK information till dig. Jag MINNS inte när jag senast red ut. Stackars Ronaldo säger jag bara ;)
Han tycker det är toppen där inne. Inte massa skit att hålla ordning på och vara rädd för utan där slappnar han av. Tänk så olika vi är. Vem är det du tränar dressyr för? Samma som jag?

Maui, Rivica är så duktig! Ska ni till Mark i slutet av nov?

Happy, har det gått bra med Eran häst?

KL

Här är det just nu extrem stiltje, jag har APmycket på jobbet så Ronaldo har återigen i princip stått hela veckan. Gör iof inte honom något. Han har nog ätit upp sig 50kg till :D hehe. Men efter snart två veckors vila så ska han väl ridas igång igen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
390
· Visningar
27 237
Senast: settis
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 354
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka