Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Tack. Det var så roligt.:p Sara fick verkligen kämpa för Rivica var seg men hoppade fint. Hade bättre fart på henne i omhoppningen. Roligt at hon var felfri för de har inte gjort så många starter i 110.

1aeffd57915d0f2206b40b2df0d40899.jpg

Vad fin hon är din Rivica, och vad duktig hon är din dotter!
Du måste vara jättestolt över båda...

Grattis till er!!! :)

KL

ÄNTLIGEN har jag fått tillbaka min dator. Tror aldrig jag surfat så mycket från mobilen tidigare som jag gjort det senaste. Jag och Ronaldo var också i Kungsbacka och hoppade lör-sön. 100 och 105 i lördags och 100 i söndags. Lördagen började med att jag vaknade 5min innan jag tänkt åka. PERFEKT uppladdning, NOT!!! Kom fram 5min efter tävlingen börjat. Som tur var så hann jag precis till framhoppningen innan det var min tur att gå in. Väl på banan så var Ronaldo lite stressad och jag aningens förvirrad. Fick "gå" banan genom att titta på de andra före mig men till min förvåning så gick det väldigt bra. Klarade grunden bra och i omhoppningen så blev jag lite ivrig och han fick två nedslag. Efter det andra så valde jag att gå stora vägar och göra något riktigt så vi fick ett tidsfel.
I 105 samma dag så fick vi fyra fel och detta på hinder nr1, lite synd då resten av rundan var så himla bra. Bara att öva mer på att ha en bra galopp ur sväng.

Söndagens 100 blev det en rivning på hinder nr3, detta helt mitt fel då jag red på för mkt fram och han fick det trångt. Även nöjd med resten av denna rundan.

Är överlag väldigt glad för min häst. Han är så snäll och ställer upp de gånger jag gör så fel :D

Träffade även Maui och Fio på plats. Mycket trevligt :D

Härligt Tessa!

kl
Vill presentera vår nya 06:a. En Connemaravalack som är ganska grön, blev inriden förra sommaren och kastrerades jan -12. En otroligt trevlig individ som vi redan är helt förälskade i.
Tanken är att jag ska rida lite och hjälpa dottern med vidareutbildning...

Ett foto taget idag, efter en uteritt, med dottern på ryggen:

Oj, blev visst några fler :). Han är en riktig pudding!!!

Riktig goding:love:! Den får du allt uppdatera mer om :)!

Tessa: Än en gång grattis till en häst du trivs med och bara kan ha roligt med:)!

Maui: Grattis! Hon bara levererar och levererar fina Rivicca;)! Ni är fantastiskt duktiga både du och dottern!

*kl
Loppis är på lite kort tillridning ett par dar i syfte att jobba på lösgjordhet och självbärighet..Ska tävla på lördag en la1:a. Ska bli jättekul men jag är utkörd ur mitt hem för mormor hyresgäst har besök av väninnor så det blir lite meckigt, hi, hi..Bor i husvagnen hos bekanta.

I måndags red min yngsta henne för vår tränare och det såg så trevligt ut och ev. ska hon starta henne en lb. Storasystern tävlar ju ponnyn men min yngsta tycker det är roligare med Loppan iom hon har lite mer framåtanda än honom som har typ 0;)..

Varit med äldsta på terrängträning, fy fasen vad jag blir sugen..det är ju såååå kul..

Var som sagt och tävlade i lördags:)! Gick sådär, var inte riktigt nöjd men domaren hade skrivit så tydligt och när jag läser dom så känndes det bättre.
Tycker det är kul när dom förklarar och skriver tydligt i protokollet. Fick 64,2% vilket ju är ok. absolut men just att jag kännde att vi kan så mycket bättre..

Hon hamnade stundtals bakom lod bla. Kontentan är att jag måste stämma av åt helsike mycket mera:). Hon blir så laddad och lite springig så jag nog istället får tänka lite lugnare och mycket halvhalter och släppa fram henne. Nu blev hon istället springig och ibland avknäpp/bakom lod.

"Elegant häst med en härlig motor och energi som man dock skulle vilja se mer avstämd så den kommer lite till balans och bärighet. Blir flott och smidig vissa punkter. lite hastig. Tenderar ibland att bli väl mycket bakom lod"

Bara att träna så jag hjälper henne bättre!

Åh kul med tävling. Missade detta :) Kul med bra omdöme. Det tar tid att bli lika bra på tävlingsbanan som hemma. Bara att träna mera :D

:D
Stråla hälsar att det går lättare att äta löven om man står på själva grenen.

*Kl

Förra veckan var Stråla värd 10 miljoner. Helt underbar. Idag var hon bara värd 7.
Red lektion och hon hade glömt vad framåtdrivande betyder och tjorvade en del.
Jag bad om trav och hon stannade :meh: Eller så gjorde hon ingenting eller så svarade hon bra eller så blev hon sur.
Vi fick fokusera på att hon skulle vara uppmärksam och inte driva iväg i huvudet och titta på allt annat som hon gärna gör och på att hon skulle vara alert på övergångarna.
Visst kan hon vara lite seg i övergång till trav ibland men inte som idag.
Nåväl. Stundvis var hon ganska fin iaf.

Men vilken söt film!
Dom är ju så gulliga när de leker sådär...

Kl
Igår skrittade jag en skogssväng på ponnybus. Underbart väder och himla rar ponny!

Åhh Happy jag har missat det nya tillskottet :) Är han tänkt mer till dig eller dottern? Superfin iaf :) Hur ligger han i sin utbildning? :)

Tack!
Ja han är främst tänkt till dottern men iom att han är ganska grön ska jag hjälpa henne med att utbilda honom.

Han blev inriden förra våren av en vuxen så jag tycker att han är mycket väl grundriden, dock inte så mycket hoppad...

Han är en toppenindivid! Lugn och supercool i hanteringen men med massor av bjudning och energi i ridningen. Vi är helt sålda :love:

Det låter som en bra plan :) Tittar du på något annat till dig eller är det lugnt där?

Skönt när de är snälla och goa i ridningen. Hoppas han hoppar fint med :D

Vad roligt happy! Den ser verkligen jättefin ut o jag gillar ju connemaror! Om du vill ha en till att rida så står det en ledig i mitt stall som vill flytta...;)

Grattis till alla duktiga som varit ute o tävlat. Kan ge er en liten uppdatering om Britta som nu är igångsatt och går ca 4 dgr per vecka. Hon är jättetrevlig o pigg att rida så nog har 1,5 års vila gett resultat även om hon inte blev den mamma jag hade hoppats på.

1150284_10151916745443313_678947103_n.jpg

Å jag vill Nova..köpa en connemara..Eller iallafall försöka hitta en häst med åtm. lite egenmotor men vi får nog dras med svarta ponnyn vi har;).

Men det är tråkigt när det blir "fel". Köpte honom för att han var stor, stabil, bussig..men tyvärr har han ingen direkt gnista och det gör honom gga svår.
Samtidigt känns det så tråkigt och ojuste när man haft honom så kort tid men jag vet inte..

Ibland känner jag det som om han varit lyckligare som familjehäst och få ut och dra vagn mm vilket han älskar..

Skogstur idag med dottern på släp, men vad mörkt det hann bli. Fick ta lite padock efter och den har i sin tur blivit asfalterad känns det som..hmm, stenhård,... Hoppas det hjälper att harva vilket jag gör hyffsat ofta men

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
415
· Visningar
28 386
Senast: Piaff
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 453
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka