Nu har bebisarna kommit!

Sv: Nu har bebisarna kommit!

Gud så söta :love:

10 gånger sötare än mina kaninbebbar sen när de ploppat ut. Är grymt sugen på ett litet svin men morsan tillåter inte något annat djur än hund inomhus :D Så jag får leva med de jag har...

Annars skulle någon av dina vara ett lämpligt stöldgods :angel:

Men hur kan du göra så här mot mig????

Jag ska inte ha flera djur, men en sådan liten grisunge.

Klarar man sig verkligen utan?

:love: :love:

Ferrari skrev:
Gud så söta :love:

10 gånger sötare än mina kaninbebbar sen när de ploppat ut. Är grymt sugen på ett litet svin men morsan tillåter inte något annat djur än hund inomhus :D Så jag får leva med de jag har...

Annars skulle någon av dina vara ett lämpligt stöldgods :angel:

Ja det är helt fantastiskt hur fina de är när de kommer ut! Det är så härligt att se beteendena när man har en flock, de andra honorna tar lika fint hand om dom som mamma Molly när hon är upptagen med att äta. Kaninen är också snäll mot dom.:)

;)

mimus skrev:
Men hur kan du göra så här mot mig????

Jag ska inte ha flera djur, men en sådan liten grisunge.

Klarar man sig verkligen utan?

:love: :love:

:devil: :devil: :devil: :devil:

kull7.jpg

kull8.jpg

kull9.jpg

Klart man inet klarar sig utan grisar! Var utan i två år sen jag var 10 år och man saknade dom verkligen!

Pojkarna vill gärna komma till nya hem :angel:

Är dom så söta från början? Tycker alla gnagarbebisar brukar vara hårlösa å äckliga..

Å vilka sötta :love:

Jag kan ta den lilla ljusa jag :angel: :D

Nix, det är de inte :p

"Marsvin är inga gnagare!
De är närmare släkt med sälar, apor och hästar än med råttor och möss. Detta har forskare vid Lunds universitet uptäckt då de, tillsammans med italienska kollegor, undersökt generna i så kallat mitokondrie-DNA från 15 olika däggdjur.
De äkta gnagarna, så som råttor och möss, gick sina egna vägar för ca 100 miljoner år sedan. Marsvinets förfäder däremot, följde samma linje som hovdjur, valar, rovdjur och vi människor själva ingår i. Att marsvinen är så lika råttor och möss beror endast på att de antagit ett likartat levnadssätt.
Ur Hallandsposten 960626 /TT"
(http://home7.swipnet.se/~w-77537/gnagare.htm)

"Det finns tre kategorier av smådjur:

Rodentia (gnagare, som möss, råttor och gerbiler)
Caviomorpha (marsvin och chinchillor)
Lagomorpha (kaniner, harar och pipharar)"
(http://www.dogman.se/arter/gnagare/att_skaffa_gnagare.html)

Senast ändrad:

Visst är dom :love:

Och de är ännu sötare nu när de springer runt lite mer, fast de är fortfarande ltie förvirrade och vet inte riktigt vilken rumpa man ska följa efter :D

:D

Buffy ska nog stanna hos matte tror jag :devil: :love: men Oliver och Julius hoppas jag kan få nya hem.

Heter hon Buffy, tur att hon stannar hos dig då. Jag har ju redan ett marsvin som heter Buffy :D
{50954D2D-6FBE-44FC-B7FC-E9A7B47D4C51}.jpg

Copyright: Maria Löfman

Fy för attans vilka sötgrisar!!!! Ska minsann köpa mig en gullegris när jag flyttat!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 113
Senast: Maniac123
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar