Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Precis!

Det är lite samma sak som alla de som säger att de alltid handlar ekologiska varor. Varför är då ca 94% av de varor som säljs inte ekologiska?

Om vi levde så som vi vill tro att vi levde, skulle vi alla sitta i skogen, iförda de mest högkvalitativa regnkläder man ens kan tänka sig, i hällande regn, och äta våra ekologiska matsäckar.

Nä, sanningen är nog att de flesta av oss trivs bäst hemma eller på kafé/restaurang, där maten serveras och vi slipper frysa, inte minst på hösten.

Det där besöket på ett varm kafé blir ju så mycket bättre efter att man varit ute i naturen och kommer in lite frusen och hungrig :)

Men jag håller med annars. Naturintresset bland folk är mindre irl än vad man kan tro av det folk säger och skriver. Precis som med matlagning. Vi satsar mer pengar än någonsin på nya kök och kokböcker. Samtidigt är det färdiglagat och halvfabrikat som regerar i affärerna.

Sen undrar jag ibland varför det inte är större trängsel i gymmen och löpspåren. Läser man på dejtingsidor så ;)

Jag har ett kort stenkast till skogen åt väster :)
I skogen hugger man ved,hugger julgran,plockar svamp,blir mat åt myggor, samlar på sig fästingar som man upptäcker när man ska lägga sig, tar en promenad för att fundera varför inget blir som tänkt osv osv
tittar jag åt öster har jag sjön 150 m bort :D
Kort sagt naturen är underbar :D

MEN???
varför diskuterar vi detta i en nätdejtingtråd ?? ;)

Det diskuteras eftersom personerna som skriver som om dom och myrten har naturen som gemensamt intresse antingen har dålig läsförståelse eller helt enkelt struntat i att läsa hennes text och ändå svarar henne.

Det kunde verkligen störa mig när jag hängde på en viss socialt Community(ej specifikt dejtande även.om jag hittade flera ragg och en stor kärlek där) när jag ibland fick en del kontaktförsök, mest av män, som verkligen,verkligen inte kunde ha läst min presentation. Eller om de nu hade gjort det måste ha haft någon slags fetisch där de tände på att bli avspisade.
Sannolikt var de helt enkelt så ytligt puckade att de inte ens försökt läsa...
De trålade väl helt enkelt och tänkte "om jag skickar samma standardiserade text till 100 personer så kanske någon går på det och svarar"...

Senast ändrad:

:laugh::laugh:

Jag undrar om det inte är ganska många som egentligen inte har något stort intresse alls. Men det är inte okej att säga det.

Ja och det där med att. Jag är nöjd med livet som det är och söker ingen egentligen men.......

Det finns mycket kul att ösa ur här.

Ja och det där med att. Jag är nöjd med livet som det är och söker ingen egentligen men.......

Betyder nog "JAG ÄR INGEN DESPERAT SINGEL PLEEEASE!!!"

Sedan gissar jag att det inte är så få som skriver att de egentligen inte aaaalls kan tänka sig dejtingsajter men... För att ge sken av att de minsann är "bättre än så".

Sedan gissar jag att det inte är så få som skriver att de egentligen inte aaaalls kan tänka sig dejtingsajter men... För att ge sken av att de minsann är "bättre än så".

Det är ju vanligt att en kompis övertalat dem att registrera sig på en dejtingsajt. ;)

Det blir minuspoäng från mig faktiskt. Varför skall jag kontakta en kvinna som egentligen inte vill vara där ens?

Mycket bra poäng:D

Tycker du ska börja dina mail till sådana med "bitterf****!!" eller nåt annat romantiskt som det getts prov på i den här tråden.

Fast kan det inte bara vara så ??

skulle ju knappast vara där bara för jag var desperat heller :D ..man letar väl kanske där innan man blir desperat

Att man bara är ute o kollar runt ? Om jag skulle vara på en dejtingsida är det ju inte för att jag ska typ hitta nån o gifta mig med, utan bara kolla runt o se om det finns nån som jag vill träffa o fortsätta träffa....

Jag tror att väldigt mycket som skrivs där är koder - som egentligen är gamla, de fanns redan i kontaktannonserna långt före Internet.

Det är nog därför det är svårt för nykomlingar att alltid avkoda rätt.

Ta t ex det tanten skrev om att hon sökte en sexig man. Jag tror att sex, i det här sammanhanget, är ett så starkt signalord att det främst lockar till sig flåsgubbar.

Haha, och varför är jag ens här eftersom jag inte nätdejtar

Jag nätdejtar inte heller just nu, men jag tänker börja igen om några kilo mindre vikt (det blir nog i december gissar jag) :), men det är kul att få lite insikt i hur andra människor ser på det. Man kan ju få lite tips på vad man ska göra och inte.

När det gäller natur så är väl "jag gillar långa skogspromenader" en klassiker som har funnits så länge det har funnits kontaktannonser. :)

MEN???
varför diskuterar vi detta i en nätdejtingtråd ?? ;)

Myrten och jag, bland andra, diskuterar det väl som en av de saker som folk gärna lyfter fram om sig själva på dejtingsajter.

Du gjorde genast det som rätt många svenskar gör i de sammanhang där någon säger sådant som Myrten och jag skrev, nämligen uttryckte skyndsamt din kärlek till naturen, när naturen kom på tal. Varför, vet jag inte.

Myrten och jag, bland andra, diskuterar det väl som en av de saker som folk gärna lyfter fram om sig själva på dejtingsajter.

Du gjorde genast det som rätt många svenskar gör i de sammanhang där någon säger sådant som Myrten och jag skrev, nämligen uttryckte skyndsamt din kärlek till naturen, när naturen kom på tal. Varför, vet jag inte.

Smygreklam? ;) :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V