Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag kände att jag behövde lägga till lite i mitt svar angående 40-åriga eviga singelmän.

Jag glömde en kategori som är ganska vanlig, de som har en hobby som upptar större delen av deras fritid (t.ex. jakt och fiske). Bland dessa så finns det de som är singlar på grund av att de bor där det inte finns lediga kvinnor och de vill inte flytta eftersom deras hobby är geografiskt begränsad till platsen de bor på. Bland dessa är det nog en del som skulle vilja hitta en kvinna. Men det finns även andra i den här gruppen, (jag känner flera) som bor där det finns kvinnor som skulle kunna fungera som partners, men de vill vara singlar för att om de hade ett förhållande skulle de vara tvungna att umgås och göra annat ihop med sin partner, vilket de inte vill eftersom det skulle minska tiden som de kan ägna sig åt sin hobby.

En generell sak att tänka på om du skulle "fånga" en 40-årig evig singel är att i början kan han nog vara dålig på att ta egna initiativ när det gäller att föra förhållandet framåt. Detta ska du inte tolka som ointresse, det beror bara på att han inte riktigt vet hur han ska bete sig i en sådan situation.

Ok, så det är dina tidskrävande intressen och din blyghet som är orsaken till att du är singel? Gud så skönt att läsa att du ändrat inställning och se lite självinsikt istället för att skylla på alla kvinnor som inte vill ha dig. Ett steg i rätt riktning, keep it up!

*KL*

Jag har ju egentligen gett upp nätdejting. Det känns inte som om det är en form som passar mig. Jag har lätt att bli för (över)analytisk när det gäller profiler och därför tycka att de är ointressanta.

Nu tänkte jag göra ett försök att inte tolka på det sättet utan istället sätta på mig positiva glasögon. I lugn och ro. Loggade in på pannkakan för första gången på evigheter och upptäckte till min förvåning att en person jag själv skrivit till och tyckte verkade intressant svarat (vi diskuterade i våras, men det rann ut i sanden). Vi får se vad det blir av det. Men så hade jag fått ytterligare mail. Och nu ska jag vara positiv, men där stupar det. För:

- Hur hanterar jag det faktum att hen i sin profil (som hen uppmanar mig att läsa) skriver att hen vill vara ute i skog och mark. Och jag i min profil explicit skriver att jag inte är intresserad av naturhelvetet?

Jag blir galen! Jag är supertydlig med att natur inte intresserar mig. Ändå får jag hela tiden förfrågningar som utgår ifrån att jag är "jordnära" och snack om skog och mark.

Aaaaaargh!!!!

Är jag ett unikum i Sverige som verkligen tycker att naturen suger?

Varför måste du hantera det? Den kan väl vara i skogen själv bäst den vill och så passar du på att göra något annat då, om det nu skulle komma dit alltså.

Jag kände att jag behövde lägga till lite i mitt svar angående 40-åriga eviga singelmän.

Jag glömde en kategori som är ganska vanlig, de som har en hobby som upptar större delen av deras fritid (t.ex. jakt och fiske). Bland dessa så finns det de som är singlar på grund av att de bor där det inte finns lediga kvinnor och de vill inte flytta eftersom deras hobby är geografiskt begränsad till platsen de bor på. Bland dessa är det nog en del som skulle vilja hitta en kvinna. Men det finns även andra i den här gruppen, (jag känner flera) som bor där det finns kvinnor som skulle kunna fungera som partners, men de vill vara singlar för att om de hade ett förhållande skulle de vara tvungna att umgås och göra annat ihop med sin partner, vilket de inte vill eftersom det skulle minska tiden som de kan ägna sig åt sin hobby.

En generell sak att tänka på om du skulle "fånga" en 40-årig evig singel är att i början kan han nog vara dålig på att ta egna initiativ när det gäller att föra förhållandet framåt. Detta ska du inte tolka som ointresse, det beror bara på att han inte riktigt vet hur han ska bete sig i en sådan situation.

Tummenupp. :D

Varför måste du hantera det? Den kan väl vara i skogen själv bäst den vill och så passar du på att göra något annat då, om det nu skulle komma dit alltså.

Hur menar du med "passa på"? Jag gör vanligen vad jag vill.

Vissa saker föredrar jag dock att göra tillsammans med andra. Diskutera, t ex. Och ofta uppleva, dela vardagen och ha sex. Det är några anledningar till att jag gärna tänker mig att ha en partner. Jag tycker att det är rätt tråkigt med natur och skog och är extremt tydlig med det. Därför blir jag lite frustrerad över att så många som svarar lyfter fram sin kärlek till naturen som något vi har gemensamt. Jag har faktiskt svårt att svara trevligt, för det känns som om personen inte läst min profil.

Tack, jag har misstänkt det länge!:rofl:

Måste ni ha exakt samma intresse? Kan inte hem vara ute i skogen och du göra ngt annat då? Så kan ni hitta på andra gemensamma intressen?

Hur hanterar jag det faktum att hen i sin profil (som hen uppmanar mig att läsa) skriver att hen vill vara ute i skog och mark. Och jag i min profil explicit skriver att jag inte är intresserad av naturhelvetet?

Det finns massor av litteratur om det här fenomenet. Ett av mina specialintressen.

Du är inte den enda i Sverige som tycker att naturen suger, men du tillhör en minimal minoritet som står för att de tycker så (den minoritet som ens inför sig själva kan se att de tycker så nästan lika liten).

Kära du, att älska naturen är att göra svenskhet. Att visa som en god svensk bland de andra goda svenskarna. Att delta i "oss", att visa att man värderar det som "vi" värderar. Att i djupet av sin själ verkligen tro att det är sant att det inte finns dåliga väder, bara dåliga kläder.

Den goda svensken plaskar fram över träskmarkerna, sammanbitet inställd på att njuta av sin kärlek till naturen.

I större skala, bland personer med tillgång till potentare maktmedel än bara rejäla stövlar och jackor, uttrycks kärleken till naturen fascinerande nog med vapen i hand eller medan man far fram med de monstermaskiner som förvandlar naturen till kalhygge (eller till gruva, torvbrytning osv). Ingen naturhatare av din typ har någonsin ställt till med ens en tiondel så mycket skada.

Jag tror att naturen skulle tacka dig på sina bara knän för att du helt enkelt ägnar dig åt annat.

Men jag skulle helt ärlig inte vara särskilt orolig för det där uttryckta naturintresset i annonser och initiala mail, om det inte åtföljdes av hundratals bilder som bekräftade det. Jag tror att många skriver så för att framställa sig som "bra folk".

Senast ändrad:

Haha....om alla som sa att de älskade skogen verkligen var i skogen och tillbringade tid där så skulle skogen vara fullproppad med folk!
Då skulle man inte behöva dejtingsidor...bara att gå ut i skogen!:)

Jag bor i en av Sveriges 10 största städer, jag tror inte att jag skulle överleva om jag inte fick komma ut i skogen eller på havet ibland och slippa ifrån alla människor och ljud som finns i staden, jag varken jagar eller fiskar dock. Men en eventuell partner behöver inte dela mitt intresse, bara jag får komma ut ibland så är det lugnt.

Precis!

Det är lite samma sak som alla de som säger att de alltid handlar ekologiska varor. Varför är då ca 94% av de varor som säljs inte ekologiska?

Om vi levde så som vi vill tro att vi levde, skulle vi alla sitta i skogen, iförda de mest högkvalitativa regnkläder man ens kan tänka sig, i hällande regn, och äta våra ekologiska matsäckar.

Nä, sanningen är nog att de flesta av oss trivs bäst hemma eller på kafé/restaurang, där maten serveras och vi slipper frysa, inte minst på hösten.

Det finns massor av litteratur om det här fenomenet. Ett av mina specialintressen.

Du är inte den enda i Sverige som tycker att naturen suger, men du tillhör en minimal minoritet som står för att de tycker så (den minoritet som ens inför sig själva kan se att de tycker så nästan lika liten).

Kära du, att älska naturen är att göra svenskhet. Att visa som en god svensk bland de andra goda svenskarna. Att delta i "oss", att visa att man värderar det som "vi" värderar. Att i djupet av sin själ verkligen tro att det är sant att det inte finns dåliga väder, bara dåliga kläder.

Den goda svensken plaskar fram över träskmarkerna, sammanbitet inställd på att njuta av sin kärlek till naturen.

I större skala, bland personer med tillgång till potentare maktmedel än bara rejäla stövlar och jackor, uttrycks kärleken till naturen fascinerande nog med vapen i hand eller medan man far fram med de monstermaskiner som förvandlar naturen till kalhygge (eller till gruva, torvbrytning osv). Ingen naturhatare av din typ har någonsin ställt till med ens en tiondel så mycket skada.

Jag tror att naturen skulle tacka dig på sina bara knän för att du helt enkelt ägnar dig åt annat.

Men jag skulle helt ärlig inte vara särskilt orolig för det där uttryckta naturintresset i annonser och initiala mail, om det inte åtföljdes av hundratals bilder som bekräftade det. Jag tror att många skriver så för att framställa sig som "bra folk".

Hoppsan , det var att ta i ;)

Jag har ett kort stenkast till skogen åt väster :)
I skogen hugger man ved,hugger julgran,plockar svamp,blir mat åt myggor, samlar på sig fästingar som man upptäcker när man ska lägga sig, tar en promenad för att fundera varför inget blir som tänkt osv osv
tittar jag åt öster har jag sjön 150 m bort :D
Kort sagt naturen är underbar :D

MEN???
varför diskuterar vi detta i en nätdejtingtråd ?? ;)

Nej, det är du inte. Jag tycker visserligen inte att naturen suger, men jag får inget ut av att vara ute i den. (Undantaget om jag rider eller är på utlandsresor, då gillar jag naturen. Typ snorkling som jag vet att du också gillar - sådana naturupplevelser vill jag ha:)).

MEN???
varför diskuterar vi detta i en nätdejtingtråd ?? ;)

Haha, och varför är jag ens här eftersom jag inte nätdejtar eller vill ha nån just nu ändå :D

..men personligen vill jag inte ha massa gemensamma intressen , man kan faktiskt göra egna saker på sitt egna sätt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V