Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

För mig har jag uppfattat det som en uppmuntran till att vara en Aktiv deltagare snarare än att vara en passiv.
Och jag tycker inte att man tvingar på nakenhet på andra på det viset. Varför är det kul, bra och aktivt av mig att slänga fram tuttarna om det inte är detsamma om en man slänger fram sin kuk på första dejten?

Du har en poäng med att "rådet" är knepigt. Att det måste kombineras med så kallad fingertoppskänsla får mig att tänka på en uppsats jag läste som handlade om sexuellt samtycke. Flera av intervjupersonerna uppvisade en rent skrämmande övertro till sin förmåga att läsa av andra människor. :nailbiting: Det är väl så det ofta går till: "Vadå? Jag trodde hen var med på det."

Allt umgänge mellan människor mår väl av lite fingertoppskänsla. Inte minst umgänget med personer man inte känner väldigt väl.

Jag ser inte det som något unikt för den diskuterade typen av umgänge.

I övrigt är jag helt på ditt spår. Funderade senast häromdagen - apropå en helt annan fråga - att det är en smula fascinerande att så väldigt många människor någon gång har upplevt lite halvofrivilligt sex (eller värre än så), medan man just aldrig hör talas om någon som haft sex med någon som inte ville. Om du förstår hur jag menar.

Om ni pratar om nåt annat än att faktiskt sätta sig i knät och ta av sig tröjan får ni jättegärna förtydliga.

Det kan vara exakt det vi pratar om. Men inte som något varenda snubbe skulle uppskatta. Ej heller som något enbart snubbar skulle uppskatta. Och som jag ser det inte heller som något slags sätt att exponera kroppen.

I stort sett skulle jag nog säga att det vi pratar om, som jag också uppfattar att både Esco och Bläckis har förklarat flera gånger, är att det kan vara en helt ok sak att göra att ta något slags praktiskt initiativ till sex även om man råkar vara kvinna.

Att inte vänta på att bli förförd.

Att inte vända ut och in på sig för att få honom/henne att fatta att man vill bli förförd utan att säga eller visa det.

Och liknande.

Att du drar paralleller till brötiga män med nära till sexuella kränkningar känner jag hamnar så långt utanför vad jag tänker på, att jag inte orkar skriva de långa uppsatser som skulle krävas för att föra tillbaka diskussionen till något bara lite rimligare.

Och jag har hela tiden hela ifrågasatt om man skulle göra det konkret. Det vill säga exakt precis vad rådet säger bokstavligt.

Om ni menar att det bara handlar om att ta initiativ så är det givetvis inte nåt problem. För mig finns det många saker man kan göra innan man slänger upp tuttarna i ansiktet på folk för att visa att man vill ligga.

Ser du ingen skillnad mellan våldtäkt och att ta av sig tröjan i knät på en person man dejtar?
Gråzoner, säger jag bara.

Det var bara som jag kom att tänka på apropå diskussionen. Annars har jag själv praktiserat "tricket". Senast gick det sisådär dock, fick bara hångel och ingenting mer. :(

I övrigt är jag helt på ditt spår. Funderade senast häromdagen - apropå en helt annan fråga - att det är en smula fascinerande att så väldigt många människor någon gång har upplevt lite halvofrivilligt sex (eller värre än så), medan man just aldrig hör talas om någon som haft sex med någon som inte ville. Om du förstår hur jag menar.
Jepp! Jag har själv tänkt många gånger på om jag kan ha varit personen som hade sex med någon som inte riktigt ville. Inte för att jag har på känn att någon egentligen var ovillig, utan bara funderingar kring hur duktig jag egentligen är på att läsa av folk. Säkert inte så duktig som jag själv tror med några bärs innanför västen...

Fast jag skulle ändå säga att rådet också innefattar smått drastiska vis.

Och det är klart att vad som helst som är drastiskt slår fel ibland, men det gör å andra sidan försiktighet också.

Även om vi väl inte ska fördjupa oss i Sleepys sexliv (:p:p) så hade jag tex reagerat ungefär 500 gånger mer negativt på att bli buren till sängen än på att den tilltänkte sexpartnern drog av sig tröjan lite tidigare än jag hade räknat med. (Exemplet förutsätter en manlig sexpartner.)

Styrkedemonstrationer före sex är inget som jag blir särskilt lycklig av, allra minst från en man jag inte känner. Jag tycker till och med att det är obehagligt att se det på film (menar vanliga biofilmer).

OT men: senast jag var i situationen att vi var två trånande där ingen vågade ta första steget så tog jag tag i det, tiden var på väg att rinna ut.

Under något dygn formulerade jag ett fint litet tal i huvudet, lade till, strök, ändrade, bytte ut ord. Syftet var att det skulle vara glasklart vad jag ville men ändå tillräckligt dubbeltydigt för att jag skulle kunna säga Men gud, så menade jag veeerkligen inte - om han trots allt inte var på samma linje som jag. Ett genialiskt tal, om jag får säga det själv:angel:;)

När det sedan blev skarpt läge och jag började mässa mitt lilla tal - kom ihåg varje stavelse ordagrant! - så var jag så upptagen av mitt deklamerande att jag nästan missade att han sa "JAG OCKSÅ!!!" redan någonstans i min halva första mening.

Hade vi inte varit utomhus fullt synliga så hade kläderna förmodligen varit av redan innan jag kommit till punkt... Men det var ett väldigt vackert tal:)

Senast ändrad:

vara en Aktiv deltagare
Alltså, jag kanske är mer initiativrik än genomsnittet, vad vet jag - men visst var det länge sen vi lämnade femtiotalet när vi stod med förklädet på och middagen klar, eller artonhundratalet när vi gick och bet på naglarna och hoppas på att bli bortgifta i rimlig tid. För mig är det självklart att kvinnor rent generellt kan ta initiativ lika mkt som män.

lika gärna kyssa personen eller vad som helst.
Naturligtvis, om det är ett sätt att visa intresse bara. En annan date jag var på så fick mannen lite tunghäfta när vi träffades och kände sig plötsligt enormt osäker. Vi hamnade på varsin sida om köksbordet med varsitt glas vin. För att bryta isen gick jag då över och gav honom en kram. Då var det han som drog ner mig i knät. :D När han visste att han var "godkänd" så försvann osäkerheten i ett nafs. :p

Haha, jag skulle vilja se den man som helt plötsligt skulle bära mig till sängen när vi sitter och pratar. Eller ens helt plötsligt sliter av sig tröjan mitt i allting. Alltså, jag vet inte hur obekväma och försiktiga folks dejter är men jag har aldrig varit i en sits där nån behöver ta till värsta manövern för att få någon av oss i säng. Vi pratar, flirtar, ger blickar, dricker lite vin, pratar lite mer, rör lite vid armen, flirtar lite mer och sen helt plötsligt så ser vi på varandra och vet att nu jävlar is it on. Och sen är det det. Vanligtvis för att den ena av oss kysser den andra. Eller ja, så såg det ut när jag dejtade.

Ibland kom kyssen långt tidigare än andra gånger men ingen gång har det varit nåt sånt där "ta-da!"-ögonblick som har föranlett det hela.

Fast jag tror att du överdriver "helt plötsligt-grejen", och då även "ta-daa-effekten" i det här. Poängen med historien om tröjan är inte att dra av den helt plötsligt, utan när handligen behöver föras framåt. Och man kan tolka tröjan i olika grad bokstavligt.

Bärandet till sängen skedde ju heller inte plötsligt, som framgick av historien, utan föregicks av tröjtricket. Och det var på en dejt, med vin osv, inte typ inne hos tandläkaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V