Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

tanten;16071 Om jag skulle göra så skulle jag se till att sätta på honom en ögonbindel först? Önskar att jag kunde vara så säker på min kropp att jag vill göra så.[/QUOTE skrev:
Fast jag ser det inte alls om att "posera" eller visa upp sig. Snarare som ett sätt att föra handlingen framåt - helst med lite fingertoppskänsla för om det är ett lämpligt drag just då. Och som sagt, att vara sårbar istället för erövrare.

Jag tycker hela den här "sätta sig i knät och ta av sig tröjan"-grejen är så löjlig faktiskt. Den förutsätter att alla män uppskattar det, och att det är helt okej att sätta folk i snorjobbiga situationer (hur kul och lätt är det att nobba nån som står där alldeles sårbar med tuttarna i vädret?) bara för att de är män. För så är det ju - män SKA ju uppskatta sånt för ALLA män vill ha sex JÄMT och säger de nej är det så himla märkligt.

Som det här astråkiga skämtet om vad man ska ge sin man i present. "Show up naked. Bring beer" Åhåhåhåhåååå för alla män gillar tuttar sex och öl. Den har vi ju aldrig hört förut!

Nu skrev jag iofs inget om vilket kön jag har praktiserat metoden på.

Mäns ev preferenser för tuttar har jag inte ens reflekterat över i sammanhanget. Jag har nog tänkt mig att tillfället är mer personligt än typ ett besök på strippklubb.

Och det är verkligen inte jag som föreslår show up naked som present!! Tanken äcklar mig.

Det är dock bara på buke jag har sett det presenttipset. Mitt vanliga liv är liksom lugnare, mer vardag och närhet, mindre spel.

Kort sagt: det är liksom inte mig du svarar.

Allra helst samtidigt som man startar trådar på buke "varför gör han så" "tror ni han tänker si" "Hur ska jag få honom att...

En del har behov av att ventilera sådana saker och andra har behov av att kasta av sig tröjan inför mer eller mindre obekanta män - människor är olika escodobe! Människor har olika behov! ...och det ena är väl inte sämre eller bättre än det andra?!

Ni kan inte fortsätta kontakten och vara vänner då?

Vem vet hur saker och ting sen utvecklar sig;) Fina och intressanta vänner kan man ju inte få för många!!

Tanken har verkligen slagit mig. Fast jag känner mig lite efterhängsen i så fall. Plus att jag ju ÄR seriöst intresserad. Slutar väl bara med att jag blir verkligt olyckligt kär.

Att man är den som vågar ta steget och visa att man är attraherad istället för att vänta och hoppas att den andre är tankeläsare och ska upptäcka ens intresse och göra något åt det.

Snarare som ett sätt att föra handlingen framåt - helst med lite fingertoppskänsla för om det är ett lämpligt drag just då. Och som sagt, att vara sårbar istället för erövrare.

Exakt så. Ett sätt att ta initiativet i ett läge då det är uppenbart att båda vill, bara. Sedan KAN den där fingertoppskänslan ibland slå fel, naturligtvis, som i det enda fallet Sleepy var med om.

Tanken har verkligen slagit mig. Fast jag känner mig lite efterhängsen i så fall. Plus att jag ju ÄR seriöst intresserad. Slutar väl bara med att jag blir verkligt olyckligt kär.

Liten varning. Jag undrar om du gör en av mina paradgrenar här: dvs överdriver din egen känsla bara för att en person inte vill ha dig.

När du hade träffat den här mannen första gången var du inte intresserad, han hade för liten näsa och fånig röst. När ni träffats andra gången förklarade han att det inte hade klickat för honom - och då var du plötsligt på väg att falla, skrev du.

Nu är han alltså inte åtkomlig, bokstavligt talat honom upplever du honom bara i radion - och då verkar dina känslor växa med kvadraten på avståndet. Och herregud vilka passioner man kan hysa i sin fantasi för någon man inte får;)

Exakt så. Ett sätt att ta initiativet i ett läge då det är uppenbart att båda vill, bara. Sedan KAN den där fingertoppskänslan ibland slå fel, naturligtvis, som i det enda fallet Sleepy var med om.

Vilket Sleepy inte heller har följt upp med sura kommentarer om mannens krav och kriterier. Apropå allt och inget.

En del har behov av att ventilera sådana saker och andra har behov av att kasta av sig tröjan inför mer eller mindre obekanta män - människor är olika escodobe! Människor har olika behov! ...och det ena är väl inte sämre eller bättre än det andra?!

Ärligt talat, vad är ditt problem? Du ylar om "människor är olika" men får psykbryt och överdoserar utropstecken så fort någon på ett diskussionsforum kommer med tips eller har åsikter som inte passar just DIG.

Jo, det är dig jag svarar. Därför att jag tycker att tipset i sig är dumt och så drar paralleller till bröliga skämt om män och bröst.

Du och mandalaki kan upprepa hur mycket ni vill om att detta är nåt fint som man gör med väl avvägd fingertoppskänsla men faktum kvarstår: det här rådet citeras och ges kors och tvärs här utan att folk har nån aning om 1) huruvida den stackars mannen i fråga är intresserad ens en gång, samt 2) huruvida användaren som det sägs till har någon form av fingertoppskänsla alls. Jag vet inte hur många trådar jag läst av användare där det är SÅ uppenbart att intresset inte alls behöver vara ömsesidigt, men att personen i fråga gärna vill att det ska vara så.

Och att det är så märkligt att mannen i Sleepys inlägg inte uppskattade det förstår faktiskt inte jag. Ni vet väl ingenting om honom?

Kort sagt så fattar jag inte grejen faktiskt. Om det nu handlar om fingertoppskänsla och blabla så kan man ju lika gärna kyssa personen eller vad som helst. Att just sätta sig i nåns knä och ta av sig tröjan skulle vara den bästa metoden håller jag kanske inte med om...

Angående verklighet/vardag vs Buke så kan jag ju säga att jag inte har någon vän som helt plötsligt apropå ingenting satt sig i en snubbes eller tjejs knä och tagit av sig tröjan. Trots det lyckas mina vänner ligga friskt... Det är liksom ingen issue som behöver nån form av strategi.

Senast ändrad av en moderator:

Sleepy skrev ju senast just att han uppskattade det. Även om han blev chockad.

Lite intressant hur Silverkedjans gamla story med åren verkar ha fått eget liv, vi tolkar kanske in lite vad vi vill i den. Men oavsett vad vi tolkar in så tror jag INTE att vi kan säga att det handlar om "helt plötsligt apropå ingenting" - det handlar ju om en dejtingsituation. Inte att man råkat bli ensam t ex med en kollega som man lovat hjälpa att flytta en tung byrå. Eller nåt.

Senast ändrad:

Nu var inte det huvudpoängen med mitt inlägg utan snarare att man tycker att det är "mystiskt" att inte varenda snubbe uppskattar detta. Och ja, jag kan faktiskt förstå honom i hans chock. För min del skulle jag känna mig lite osmidig om min "förförelsemetod" chockade folk istället för att bara funka. Just därför tycker jag inte att den är särskilt smart eller bra, just för att den är för osmidig, för aggressiv om man inte är 1000% säker på att killen vill detta. Men det brukar aldrig någonsin spela nån roll, hur killen är alltså, för detta är ju ett så åh så fiffigt och coolt och lite skojsigt råd att ge "sätt dig i knät på honom och ta av dig tröjan". Har folk ingen fantasi? Hur man ska ta nästa steg beror ju helt på hur situationen är, stämningen känns, hur killen känns, vad man vill, vad som känns mest naturligt. Det kan vara en kyss, en smekning, en blick, vad som helst, som kan fungera hur bra som helst utan att man behöver sätta killen och sig själv i en potentiellt väldigt märklig sits.

Dessutom förutsätter den att alla män uppskattar samma saker, fungerar likadant, signalerar likadant. Och det har jag så svårt för.

Att rådet från början gäller dejtingsituationer må vara hänt, det minns jag inte. Jag har dock sett det i otaliga trådar om bara nån bekant som man träffar och det finns en spänning men man inte vet hur man ska visa sitt intresse. Och då kommer det rådet upp. I Sleepys fall var det första dejten. Är det lika kul om killen, bara för att det är i dejtingsammanhang, drar ner byxorna framför ansiktet på mig? För det är ju faktiskt en dejt och då får jag ju helt enkelt ta att han visar sitt intresse hur han än vill! ;)

Äh kort sagt: jag tycker att metoden är överreklamerad (på Buke då) och osmidig. Samt en gnutta fantasilös.

Senast ändrad av en moderator:

Det är just därför jag tipsade om att man kanske inte ska ta såna initiativ med den blyge mannen. Det som kändes naturligt för mig var chockerande och oväntat för honom. Dock uppskattat, kan jag tillägga; bara lite för mycket att hantera - och det är ok. Alla är vi olika.
Alltså, jag har gått på en enda förstadejt som jag inte haft sex på så jag är inte den som är den :D Men kände du inte alls efter först hur du trodde att det skulle landa hos honom? En blyg snubbe och du gör detta på första dejten liksom. Det kan ju gå precis hur fel som helst, det du tolkar som blyghet kan vara ointresse. Och är det blyghet så kan det ju vara tufft för honom att säga att sorry hörru men nu får du klä på dig igen.

För min del känns det bara så märkligt att gå ut så otroligt hårt. Istället för att låta det gå mer naturligt och gradvis. (och då menar jag inte att man ska låta det ta tre dejter, utan mer att vägen från dejt/mys till sex får ske mer naturligt än att man bokstavligt talat tar av sig tröjan och sätter sig knät på snubben)

Nu var inte det huvudpoängen med mitt inlägg utan snarare att man tycker att det är "mystiskt" att inte varenda snubbe uppskattar detta.

Aha, då fattar jag.

Fast helt klart verkar den där historien ha fått ett eget liv, som bukeklassiker ofta får.

Och även om jag själv alltså förmodligen aldrig skulle våga göra sådär, så tycker jag att Silverkedjans råd var/är drastiskt, överraskande och uppfriskande. Som kontrast mot myriaden av buketrådar på temat "hur ska jag få honom att ta initiativet".:yuck: Alltså initiativet till hångel/sex/nästa dejt/förhållande/äktenskap/vad det nu handlar om. Det där sista är för övrigt något av det värsta jag vet. Jag har mer än en gång sett inlägg på temat Hur ska jag manipulera honom till att fria så att han tror att det är hans egen idé:grin:

Ärligt talat, vad är ditt problem? Du ylar om "människor är olika" men får psykbryt och överdoserar utropstecken så fort någon på ett diskussionsforum kommer med tips eller har åsikter som inte passar just DIG.

Bra på att överdriva är du iaf ;)

Ärligt talat, vad är ditt problem? Du ojar dig med ojämna mellanrum över att någon på ett diskussionsforum frågar råd och vill ventilera saker - saker som du har lyckan att inte behöva fundera över i ditt liv, tydligen.

För mig har jag uppfattat det som en uppmuntran till att vara en Aktiv deltagare snarare än att vara en passiv.

vägen från dejt/mys till sex får ske mer naturligt

Vilken debatt jag drog igång då. :D Tror jag har missat strategidebatten. Det är inte en metod eller strategi, det bara föll sig så. För mig var det naturligt. Middag på stan, kaffe hos honom, biljard och musik o prat, mys i soffan.

Han blev chockad, ja. Glad men chockad. Han hämtade sig lite efter en stund och bar in mig i sängkammarn (lämnar jag just nu ut mitt sexliv på nätet? :D) men det blev inte riktigt så mycket mer. Men vi skiljdes i bästa samförstånd.

* No men were hurt during this episode *

:D

Äh kort sagt: jag tycker att metoden är överreklamerad (på Buke då) och osmidig. Samt en gnutta fantasilös.
Du har en poäng med att "rådet" är knepigt. Att det måste kombineras med så kallad fingertoppskänsla får mig att tänka på en uppsats jag läste som handlade om sexuellt samtycke. Flera av intervjupersonerna uppvisade en rent skrämmande övertro till sin förmåga att läsa av andra människor. :nailbiting: Det är väl så det ofta går till: "Vadå? Jag trodde hen var med på det."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka