Sv: Nätdejting del 5!
Nu var inte det huvudpoängen med mitt inlägg utan snarare att man tycker att det är "mystiskt" att inte varenda snubbe uppskattar detta. Och ja, jag kan faktiskt förstå honom i hans chock. För min del skulle jag känna mig lite osmidig om min "förförelsemetod" chockade folk istället för att bara funka. Just därför tycker jag inte att den är särskilt smart eller bra, just för att den är för osmidig, för aggressiv om man inte är 1000% säker på att killen vill detta. Men det brukar aldrig någonsin spela nån roll, hur killen är alltså, för detta är ju ett så åh så fiffigt och coolt och lite skojsigt råd att ge "sätt dig i knät på honom och ta av dig tröjan". Har folk ingen fantasi? Hur man ska ta nästa steg beror ju helt på hur situationen är, stämningen känns, hur killen känns, vad man vill, vad som känns mest naturligt. Det kan vara en kyss, en smekning, en blick, vad som helst, som kan fungera hur bra som helst utan att man behöver sätta killen och sig själv i en potentiellt väldigt märklig sits.
Dessutom förutsätter den att alla män uppskattar samma saker, fungerar likadant, signalerar likadant. Och det har jag så svårt för.
Att rådet från början gäller dejtingsituationer må vara hänt, det minns jag inte. Jag har dock sett det i otaliga trådar om bara nån bekant som man träffar och det finns en spänning men man inte vet hur man ska visa sitt intresse. Och då kommer det rådet upp. I Sleepys fall var det
första dejten. Är det lika kul om killen, bara för att det är i dejtingsammanhang, drar ner byxorna framför ansiktet på mig? För det är ju faktiskt en dejt och då får jag ju helt enkelt ta att han visar sitt intresse hur han än vill!
Äh kort sagt: jag tycker att metoden är överreklamerad (på Buke då) och osmidig. Samt en gnutta fantasilös.