Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Gott råd. Av erfarenhet kan jag tipsa om att inte krypa upp i knät och sätta sig grensle och dra av sig tröjan på första dejten. Ett drag som kan medföra skrämselhicka. :eek:

/Trötter, otålig. :D

:D Tack för rådet! Med Silverkedjans tips om att göra så surrandes i bakhuvudet har tankar på att testa det vid tillfälle funnits :D

Men nu blev jag jättenyfiken, berätta, hur reagerade mannen? Och vad hände sen? ;)

Totalt chocktillstånd, alla funktioner utslagna, tidig kväll, tid för eftertanke. Skulle nog blivit bra med tiden om det hade stämt bra för övrigt. ;)

Med andra typer av män fungerar det dock ypperligt. :d :p

kl.

Jag måste fråga en sak till alla kloka här! Jag är den typen som tycker om "old school" och romantik. Jag tycker det skulle vara urmysigt om killen bjuder en på middag, håller upp dörrar och är lite formell/gentleman. Inga krav så, kan utan problem betala själv och möta någon med lite grov stil också om det klickar. Men en sak som gör att det kryper i kroppen är när någon i sina första mail skriver kram i slutet. Eller ännu värre, kallar en sötnos, snygging eller puss i ljumsken :nailbiting::wtf:

Alla är såklart olika på den punkten, men jag personligen gillar inte att skriva kram osv till någon jag aldrig pratat med eller inte känner. Det är rätt harmlöst men jag tycker det blir nonchalant och sliskigt istället. Hur säger man det här på ett schysst sätt? För mig är det rakt av avtändande och jag känner mig tvungen att nämna det direkt, för annars kommer jag garanterat låta konversationen dö ut och då kanske jag missar att det är en trevlig kille annars.

Jag har provat säga:

"Med mig kan det vara bra att veta att jag gillar "old school", jag skriver inte kram och tycker inte riktigt om när man gör det till mig innan jag känner någon :)"

"Jag ser att du skriver kram, du får gärna göra det men jag ger ofta inte sådana svar tillbaka förrän jag känner personen lite mer. Men du får som sagt göra det om du vill! :) (här är förhoppningen att dom ska sluta eftersom jag själv inte skriver likadant tillbaka)"

Oavsett så får jag svar tillbaka som:

"Jaså du är en riktig bondf*tta? Tar du den där bak, sväljer du mycket?"

"Skit ner dig torrf*tta"

"Kram kram kram kram kram!!!!"

Det verkar som om man inte kan kommunicera och säga vad man faktiskt inte uppskattar. Det här provocerar något enormt verkar det som. Är det så här för er andra?

Förresten, slår det mig, är det nog bäst att skriva så lite och urvattnat som möjligt i sin presentation. Eftersom den som söker kärlek ändå oftast söker en blank skärm att projicera sina drömmar på:p

Jag har funderat lite på det här och börjar tro att du kan ha rätt ;)

Jag skall testa att stryka i min presentation. Jag testar ett nytt koncept som jag kallar "lean-dejting". :)

Totalt chocktillstånd, alla funktioner utslagna, tidig kväll, tid för eftertanke. Skulle nog blivit bra med tiden om det hade stämt bra för övrigt. ;)

Med andra typer av män fungerar det dock ypperligt. :d :p

Jag förstår ärligt talat inte varför det inte fungerade. ;)

en sak som gör att det kryper i kroppen är när någon i sina första mail skriver kram i slutet. Eller ännu värre, kallar en sötnos, snygging eller puss i ljumsken :nailbiting::wtf:

Hur säger man det här på ett schysst sätt?
Det gör man inte. Det är inte din uppgift att tala om hur folk ska skriva. De skriver som de vill. Gillar du det inte så ignorera eller blocka. Prata med de som du trivs med, istället för att börja bekantskapen med att försöka göra om nån.

Övertolka inte att vissa skriver kram säger jag.

Vissa kvinnor jag varit i kontakt skriver kram i sina mail nästan direkt. Jag tror helt enkelt att det ofta är deras språkbruk och det behöver inte betyda speciellt mycket. Kanske avslutar de de flesta av sina brev med kram?

Nej det är såklart inte min uppgift att säga åt dom vad dom ska skriva och tanken är inte att ändra någon. Men har man inte rätt att känna olika kring vissa saker som skrivs? Jag tänker att man inte alltid kan vara tyst och inte säga ifrån när man inte håller med? Jag vill i alla fall kunna prata med någon trots en olikheter, det hela bygger på respekt och att man ändå kan vara överens trots olika åsikt. Vilket är värdefullt i ett eventuellt förhållande sen också?

Jag gallrade alldeles för hårt förut vilket gjorde att ingen fick en chans. Det kan ju inte vara lösningen att återigen börja gallra stenhårt för en så liten grej? Den enda gången det fungerade så sa killen: "Jag tänkte inte ens på det, jag behöver inte göra det om du inte vill :)" Däremot så klickade vi inte på andra plan.

Det känns lite överdrivet att bli galen av en så enkel fråga/begäran. Blir dom galna av det, vad blir dom inte då i ett rejält bråk? Vart går gränsen för att man ska ha rätt att säga till när man blir obekväm men ändå inte lära andra skriva eller gallra för hårt?

Hmmm
medrix...jag som håller upp dörrar å bjuder på middag till vardags då-å får höra att man gör inte sånt längre-så gjorde man FÖRR !!
jag måste visst vara fel uppfostrad:D

/S

Jag tror, precis som TomasN, att många använder "Kram" som en normal, vänlig avslutningsfras. I de fallen föreställer jag mig att man vill visa att man är vänligt inställd till den man skriver till.

"Puss i ljumsken" skulle jag dock reagera negativt på, eftersom jag skulle anse det vara för intimt. Likaså om någon kallade mig "sötnos" eller "snygging", om vi inte hade träffats IRL.

Däremot har jag väldigt svårt att förstå svaren du fått... Personer som uttrycker sig så blockar jag direkt!

Nej, men herregud - säg det. Så kan idioterna som kallar kvinnor med åsikter för fittor gallras bort på en gång.

Jag förstår att i dom flesta fall så antingen tänker man inte ens på att man skriver kram eller att den andra kan reagera på det. Men det är ju också en anledning om det inte är en grej som betyder något, så behöver man inte bli arg när den andra inte uppskattar det? Om det ändå inte spelar någon roll för den som säger det tänker jag.

Jag har ingen aning om hur vanligt det är. Jag har erfarenheten att börjar dom med det så blir det bara värre och slutar med puss i ljumsken. Har ingen bra erfarenhet av det så det spelar ju såklart in. Sen är det klart att jag skriver kram/puss till mina nära och kära, så det är inte att jag tycker det är obehagligt överlag.

Har mailat en tid med en man, skrev kram i svar efter att han skickat en Kram som flirt.... Numer är det Kram som avslut i våra mail, dock verkar det inte leda framåt, en helt annan femma, men vi har ändå mailat i sisådär en månad:D

Ratar dock inte män som skriver kram direkt, däremot finns det annat jag ratar som ofta kommer i samma mail, typ Hur har du det Sexy:p

Ja där ser man. Det verkar bli fel oavsett hur man gör. Det är klart att samhället ser annorlunda idag. Men jag tycker att vissa traditioner är väldigt trevliga eller romantiska och inte något som behöver dö ut för att det var så förr i tiden. Men det är tydligen inte okej att tycka så om man är 22 år gammal. Ens jämngamla vänner tycker det är himla underligt :p

Det är möjligt. Det kanske är jag och mina erfarenheter som gör att jag läser in en negativ laddning i det ordet. Till en början för att understryka!

Självklart blockas dom som skriver så där tillbaka ;)

Det är väl så det fungerar nu. Jag säger det, dom flippar ur, jag struntar i det. Eller så kan jag göra som någon sa och gallra bort dom direkt. Kanske går jämt ut i slutändan, ingen aning.

Texaz: Jo men om man har pratat ett tag så ser ju situationen annorlunda ut, då börjar man ju veta vart det är påväg och tonen lägg därefter. Haha, jo såna mail som innehåller sexy eller liknande ratas direkt här också :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka