Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Vad menar du med mjuka värden här?
Att ni har samma humor kanske? Att hon verkar öppen och kommunikativ? Självinsikt, värderingar, syn på saker o ting... osv. Sånt som man kan hitta i en bra pres eller i ett tags mailande/telefonpratande, som visar hur hon är som person och om ni skulle trivas tillsammans. Jag tycker man kan få kläm på rätt mkt sånt redan innan man ses.

jamen det måste ju vara helt sjukt svårt att beskriva sig själv..jag är olika med olika personer....jag är nog schitzo :D ----är väldigt social, tar mycket plats, pratar mycket ..men när jag är hemma vill jag vara själv själv själv ....

det finns ju tusen grå/svart/vitzoner i hur man är + blir det nog svårare ju äldre man blir om man inte råkar träffa mr right direkt...så känns det för mig iallafall , fast jag tror på ödet, ska man träffa "honom" så gör man det när det är dags :)

så om jag ska ha en karl måste han låta mig få vara själv när jag vill utan att fundera # tusenfrågorvarförjag intevillträffas #

Ja, just det där måste ju vara nästa problem med nätdejtingen. Du kan beskriva dig själv tills du blir blå, det är ändå inte säkert att det stämmer ens någorlunda med hur andra uppfattar dig.

Däremot är det naturligtvis intressant att se hur en person TROR att hen är. Men då är man nog inne på rätt subtila urvalskriterier.

Förresten, slår det mig, är det nog bäst att skriva så lite och urvattnat som möjligt i sin presentation. Eftersom den som söker kärlek ändå oftast söker en blank skärm att projicera sina drömmar på:p

jamen det måste ju vara helt sjukt svårt att beskriva sig själv..jag är olika med olika personer....jag är nog schitzo :D ----är väldigt social, tar mycket plats, pratar mycket ..men när jag är hemma vill jag vara själv själv själv ....

det finns ju tusen grå/svart/vitzoner i hur man är + blir det nog svårare ju äldre man blir om man inte råkar träffa mr right direkt...så känns det för mig iallafall , fast jag tror på ödet, ska man träffa "honom" så gör man det när det är dags :)

så om jag ska ha en karl måste han låta mig få vara själv när jag vill utan att fundera # tusenfrågorvarförjag intevillträffas #

fast jag har nog redan träffat Mr Right ...undrars om det finns en till ;)

Senast ändrad:

*KL*

På tal om dejting, hur är det med 40 åriga manliga "eviga singlarna"? Är de "eviga singlar" av en orsak, t.ex. inte så stort intresse för kvinnor överlag eller är bör man pröva sig fram? Och hur visar man sitt intresse för en "evig singel" utan att han tycker man blir för på?

Har flera stycken i min närhet (rör mig i såna kretsar där det finns utbud av introverta män) som jag har sett funnits på dejtingsajt och en av dem som jag gärna skulle lägga in en stöt på ;)

Nu tänker jag uttala mig i egenskap av 40-årig evig singelman så om ni inte gillar den typen av uttalanden så får ni sluta läsa nu. :)

Eftersom alla människor är individer så finns det nog inget generellt svar på din fråga. Det finns dock lite olika kategorier av den här typen av män, t.ex:

De som är extremt blyga.
De som har dåligt självförtroende och inte tror att de har något att erbjuda en kvinna.
De som tycker att tekniska prylar är lättare att förstå sig på än kvinnor.
De som försöker att hitta kvinnor, men som ständigt misslyckas eftersom de inte förstår hur man uppför sig bland folk.
Det finns naturligtvis fler varianter än dessa, så listan kan fyllas på.

De flesta av dessa vill nog egentligen hitta en kvinna, med undantag kanske för vissa extremt insnöade exemplar i teknikkategorin.

Eftersom många av dessa män inte har någon erfarenhet av att tolka signaler från någon som är intresserad av dem, så bör du nog vara ganska tydlig med vad du vill. Om du försöker att ge små hintar så är det inte säkert att de fattar eller om de fattar så tror de att de har missuppfattat eftersom de inte tror att någon kan vara intresserad av dem. Sedan gäller väl som alltid att du får försöka känna efter om du är för på så att du skrämmer dem, detta gäller naturligtvis speciellt för de som är extremt blyga.

Jag tillhör eller snarare tillhörde nog kategorien som har för dåligt självförtroende.

Jag antar att mitt flummiga svar inte gjorde dig mycket klokare. :)

Det jag undrar över är varför så många män väntar så länge med att skaffa barn, Jag vet många män som inte ville ha barn i 30-årsåldern, istället ska de vänta. Och då blir det som du skriver ovan- de måste skaffa någon yngre för att kunna få barn..
'Det är ju bättre att ni tänker på det innnan.. Jag vet att alla inte kan tänka på det innan av olika skäl men tycker det är märkligt att så många män hela tiden ska skjuta upp barnskaffandet.

De skjuter upp det för att de inte vill ha barn där och då, alternativt saknar en kvinna som är lämplig för familjebildning.

Jag blir oerhört glad och tacksam när jag träffar män (även kvinnor givetvis) som stått på sig i sin vägran och inte som så många andra hänger på när flickvännen (eller pojkvännen) vill och så kör man för "man ska ju ändå ha någon gång så det är väl lika bra att få det gjort".

Det verkar ju sällan bli särskilt bra när en part inte var riktigt redo för barn.

hestmannen.... jag är alla 4a "de" som du antyder......blyg-stammar när jag blir nervös-har jobbat som mek i 25 år-begriper mig på maskiner men inte hur man uppför sig bland folk-startade eget 94 å har kört paralellt med jobbet
å började med dejting mars 2012-inte funderat på sånt innan
så-nu vet ni det
frågor på det??

ps-har ändrat vad jag letar efter till 38-42 .. så får vi se om det blir nån skillnad ;)

Senast ändrad:

Vid nätdejting verkar man helt enkelt välja bort för tidigt, av fel skäl.

Det där är en orsak till att jag inser att nätdejting inte är något för mig.
Jag ser mig själv sitta och välja bort folk för att de är 182 cm när jag faktiskt satt gränsen vid 183, eller att de är rödhåriga fast jag ville ha en blond, eller att de har barn fast jag inte vill att de ska ha osv osv i all oändlighet. :crazy:

Till slut hittar man den där som motsvarar ens kravspec och då bygger jag luftslott tills man träffas och sen visar det sig att personen ifråga inte var intressant (för mig) öht.

I verkliga livet så kanske min snubbe är 180, rödhårig och med en fyraårig son?

Han jag träffar nu hade jag sållat bort i nätdejting pga en hel del olika saker.. Inte så att han är helt motsatt vad jag i "vanliga fall" skulle gå för, men:

Jag är en av dem som sållar hårt - säkert för hårt. Samtidigt så var nätdejtingen mer ett av många sätt att träffa en potentiell partner av något slag än det ENDA sättet. Jag träffar väldigt mycket folk till vardags så kände aldrig någon mening med att träffa folk som inte verkade fylla mina "krav" på pappret. De jag träffade i verkliga livet fick man ju inte kontakt med för att de var x längd, bredd, viss inkomst osv. Det var liksom ok att vara extra kräsen på nätet, leva ut sina föreställningar och förhoppningar om Den Perfekte Partnern.

Det var också en anledning till att jag tillslut slutade med nätdejting, jag gillade inte personen jag blev när jag satt och scrollade igenom listorna av ansikten. Det var som att sitta och shoppa på nätet utifrån ens egna föreställningar om vem den andra skulle kunna vara. För egentligen spelar det ju faktiskt inte så jättestor roll vad den andra skriver - förutsatt att de har någorlunda vettig etikett - man tolkar ju ändå in det mesta man vill.

Senast ändrad:

Jag är en av dem som sållar hårt - säkert för hårt. Samtidigt så var nätdejtingen mer ett av många sätt att träffa en potentiell partner av något slag än det ENDA sättet. Jag träffar väldigt mycket folk till vardags så kände aldrig någon mening med att träffa folk som inte verkade fylla mina "krav" på pappret. De jag träffade i verkliga livet fick man ju inte kontakt med för att de var x längd, bredd, viss inkomst osv. Det var liksom ok att vara extra kräsen på nätet, leva ut sina föreställningar och förhoppningar om Den Perfekte Partnern.

Det var också en anledning till att jag tillslut slutade med nätdejting, jag gillade inte personen jag blev när jag satt och scrollade igenom listorna av ansikten. Det var som att sitta och shoppa på nätet utifrån ens egna föreställningar om vem den andra skulle kunna vara. För egentligen spelar det ju faktiskt inte så jättestor roll vad den andra skriver - förutsatt att de har någorlunda vettig etikett - man tolkar ju ändå in det mesta man vill.

Jag är precis likadan!
På dejtingsiter på nätet är jag ytlig och kräsen och jag gillar inte mig själv alls! Tror att det kan vara lite av en försvarsgrej, det blir helt enkelt information overload, det blir för mycket. Man har tillgång till otaliga presentationer med massa bilder och till slut smälter de alla samman i en enda sörja, det går inte att urskilja individerna.

Att vara blyg och att stamma är inget problem i dejtandet. Inte heller dåligt självförtroende. Var bara öppen och ärlig så finns det kvinnor som kan tycka det är charmigt och som kan ta täten och hjälpa på traven när det behövs.

Det var som att sitta och shoppa på nätet utifrån ens egna föreställningar om vem den andra skulle kunna vara.
Definitivt den största nackdelen med nätdejting i mina ögon. Det blir så skruvat i relation till "verkligheten", på ett sätt som jag har svårt att se som positivt på något vis. Ett toksnävt urval av andras toksnäva representationer av sig själva. Man skulle nästan lika gärna kunna sitta med en hög visitkort och göra urval efter hur vad man tycker om typsnitten. :p (Sedan finns det absolut fördelar med nätdejting också.)

Förresten, slår det mig, är det nog bäst att skriva så lite och urvattnat som möjligt i sin presentation. Eftersom den som söker kärlek ändå oftast söker en blank skärm att projicera sina drömmar på:p
Visdomsord!

*KL*

Det där med åldersspann är rätt intressant. Jag har valt ett mellan 38-48. Är själv 45. Egentligen skulle jag vilja ha någon som är i exakt samma ålder som jag, så att vi kan gå i pension samtidigt. ;)

Men jag får mest svar ifrån män som ligger mellan 21-30 samt 56-72.....?!
:arghh:

På nåt sätt har jag svårt att tro att dessa båda åldersspann söker samma sak, eller? :cautious:
Nån som vågar sig på en analys?

Hmmm..det enda med säkerhet som jag kan göra analys på är motorer å elsystem---i övrigt blir det bara fel:(
MEN -jag kan tro att dom yngre vill ha nån erfaren å de äldre nån yngre så att de själva känner sig unga men vad vet jag-är ju bara man ju :D

men vad vet jag-är ju bara man ju :D

Tycker du ska klä av din den missprydande offerkoftan nu. Se så - sträck på dig, se dig i spegeln, säg "du är bra pontiacfarmer", höj näsan och ut och se dig omkring. Absolut, helt säkert finns det någon för dig också!

Hmmm..det enda med säkerhet som jag kan göra analys på är motorer å elsystem---i övrigt blir det bara fel:(
MEN -jag kan tro att dom yngre vill ha nån erfaren å de äldre nån yngre så att de själva känner sig unga men vad vet jag-är ju bara man ju :D

Ja , personligen så kände jag mig faktiskt äldre när jag var med han som var 17 år yngre..fast jag var yngre i sättet än han...men varför tror man att man känner sig yngre när man är med nån yngre...jag skulle känna mig yngre om jag var med nån äldre ;)

du får försöka känna efter om du är för på så att du skrämmer dem
Gott råd. Av erfarenhet kan jag tipsa om att inte krypa upp i knät och sätta sig grensle och dra av sig tröjan på första dejten. Ett drag som kan medföra skrämselhicka. :eek:

/Trötter, otålig. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka