Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Hursomhelst så är det inte så svårt att förstå varför singlarna i den här tråden är singlar eller varför de inte får dejter. Alla är superfynd och alla andra är korkskallar som inte fattar det.

Här tycker jag att du visar en tråkig, dömande attityd mot människor som ofrivilligt är singlar.

Ojsan! Nåväl jobbigt för dig för upp till hennes nivå lär du aldrig komma om du så blir hundra år.
Hursomhelst så är det inte så svårt att förstå varför singlarna i den här tråden är singlar eller varför de inte får dejter. Alla är superfynd och alla andra är korkskallar som inte fattar det.

Tack! Känns fint!

Vi är nog lika goda kålsupare, du och jag FannyN ;)

Senast ändrad:

Snälla tott, du är den som på fullaste allvar bemöter seriösa inlägg med ":p". Kom inte till mig och prata om att bete sig moget.

FannyN: :love:

Alltså, jag är också gammaldags och intolerant, för jag skulle definitivt vilja att en fd fängelsekund (om det var ett mönster) varit "ren" några år och levt ett liv som inte var baserat på brott innan jag öppnade för att ev dejta henom. Precis som jag skulle vilja att en fd missbrukare varit ren ett tag.

Men jag uppfattade ditt första inlägg i frågan som att det inte var fängelsevistelsen i sig du reagerade på utan att han "varit tvungen" att flytta. Och där tror jag som jag skrev - det tyder på självinsikt, inte mesighet.

Det känns konstigt när taskig kvinnosyn och gubbsjuka lyser lång väg att han inte förstår. Det finns inte finns ett uns självkritik.
Är man uppvuxen med en attityd och en jargong omkring sig och inte har stött på kritiken tidigare kan det vara svårt att förstå. Nånstans tror jag ändå att ett frö sås som kan leda till positiva förändringar, men sånt tar tid. Inget man vänder på över en natt.

KL

en aningen intressant man i mailkontakt sedan några dagar tillbaka. Han verkar sympatisk men lite ...mesig?

Igår kväll skickar han ett mail där han berättar att han suttit i fängelse flera gånger, senast för ett par år sedan.

OK, jag tror att människor kan förändras. Förändras gör vi alla.

Men han hade också flyttat från Stockholm till en mindre ort för att komma bort från "fel kompisar". Där var nog den stora varningsflaggan. Var är det egna drivet, den egna moraliska kompassen? Att faktiskt behöva flytta för att inte kompisarna skulle locka till nya brott? Flytten ligger ganska nära i tid.

Tack, men nej tack.

tanten - kräsen än en gång

Hallå hallå hallå , det var ett riktigt riktigt bra val och just det visar att han självbevarelsedrift ...det är inte lätt att bryta sig ur nåt destruktivt om man bara har kompisar som fortsätter på den linjen , och det är ett väldigt bra sätt att hinna hela sig själv och få avstånd , sen blir det lättare att bryta även om man bor isamma stad

Jag har jobbat med missbrukare/fängelsekunder och i stället för att vara kräsen på just det så borde du se det igen med andra ögon

och han var ju åtm ärlig

Att han har flyttat för att komma på rätt köl ser jag som självinsikt, inte mesighet. Jag har tidigare jobbat med kriminella missbrukare, och just att flytta är en sån där grej som behandlare ofta rekommenderar.

Att helt förklara det i termer av moralisk kompass, utan att se vad de sociala sammanhangen betyder, är att göra det lite väl enkelt för sig själv och lite väl svårt för den det gäller.

Sen förstår jag för all del din tvekan. Det finns ju gott om män som inte har ett sådant förflutet.

Men ärligt talat så ser jag din oro för mesighet i det här sammanhanget som rätt intressant i relation till den tidigare diskussionen om dejting, könsroller och önskemål om hurdan en tilltänkt partner ska vara.

hennes far hade mer hår kvar i mitten än vad jag hade... det värmde- NOT:(
Elakt. Jag tror du ska försöka satsa på att söka kvinnor som är mer omkring din egen ålder. Fem år äldre eller yngre, sådär. Då blir det nog lättare att hitta någon som passar dig. Har de egna barn så blir du ju bonuspappa och det är fantastiskt.

Här tycker jag att du visar en tråkig, dömande attityd mot människor som ofrivilligt är singlar.

Okej okej det var skitdumt det är EN enda i den här tråden som provocerar mig. Han gör det däremot så väldigt väldigt mycket. Till de andra ber jag gärna om ursäkt. Men när en skallig rund gubbe med taskig kvinnosyn vill hitta nån yngre och fortplanta sig med om några år blir jag ledsen och arg. Därtill svenskan och att fundera över varför inte Göteborgsdamerna vill ses en kväll med en okänd smålänning. Och som grädde på moset ifrågasätta vad kvinnor har för kriterier?!

Jag blir osunt provocerad och jag tror efter snabbanalys att han är ett hopkok av de knäppisar som jag träffade på när jag nätdejtade. De som inte söker i sin division. De som skiter i att anstränga sig. De som vill ha en kvinna vilken som helst och som låtsas vara intresserade av just mig. De som pratar familj innan man setts. De som har vidrig syn på könsroller.

Än en gång ursäkt till er andra.

Tack! Känns fint!

Vi är nog lika goda kålsupare, du och jag FannyN ;)

Det är vi säkert! Men om du läser nippes inlägg så resonerar hon väldigt klokt och moget om könsroller och jag tror man tjänar på att vara rätt selektiv när man dejtar så att man slipper mansgrisar. Det är förödande med en relation med någon som har en osund inställning till kvinnligt och manligt och tar till könen som ursäkt för allt så fort något diskuteras.

KL
Där var nog den stora varningsflaggan. Var är det egna drivet, den egna moraliska kompassen? Att faktiskt behöva flytta för att inte kompisarna skulle locka till nya brott? Flytten ligger ganska nära i tid.

Tack, men nej tack.

tanten - kräsen än en gång

Tycker inte det är kräset att välja bort en människa
med bagage och erfarenheter som kan innebära
problem i relationen, oavsett om det handlar om
livsstil eller fysiska/psykiska diagnoser.

Jag sållar hårt av ren självbevarelsedrift. Om det
innebär att jag förblir singel så är det absolut att
föredra.

Ja, och dessutom kan jag tycka att om man nu dejtar och har problem med att få svar på sina mail så är det väl bra om folk säger till när de reagerar illa på nåt? Som tanten till exempel, som är öppen med sin profiltext och gör en liten självanalys när någon påpekar något som kan uppfattas fel. Hon måste ju inte ändra nånting om hon inte vill, men att hon faktiskt tar sig en funderare tycker jag visar på självinsikt.

Pontiacfarmer har upprepade gånger beklagat sig över inga svar alls på mail och därför borde det ligga i hans intresse att få veta vad det är med hans profil som gör honom offputting för kvinnorna på sajten. Jag tror definitivt att hans åldersspann förmodligen är en stor faktor, tillsammans med hur han skriver och eventuellt vad som skiner igenom i hans presentation.

Men - är man nöjd som situationen är och inte vill ändra nåt för att lyckas bättre, ja, då är det ju bara att köra på.

De som vill ha en kvinna vilken som helst och som låtsas vara intresserade av just mig.
DÄR satte du ord på varför jag blir så vansinnigt irriterad de korta stunder jag försökt nätdejting. Tack, jag har funderat länge på det, men nu fattar jag.

Jag förutsätts vara så desperat och därtill korkad att jag inte begriper, jag förväntas vara så blåst att jag går på skitsnacket och tror på de rosa molnen.

Jag är varken desperat eller korkad.

....
Men ärligt talat så ser jag din oro för mesighet i det här sammanhanget som rätt intressant i relation till den tidigare diskussionen om dejting, könsroller och önskemål om hurdan en tilltänkt partner ska vara.

Det där får du gärna utveckla. *kliar mig i huvudet*

Driv är ganska väsentligt? I alla fall för mig. Att vara verbal också. Annars kör jag bara över honom :D

DÄR satte du ord på varför jag blir så vansinnigt irriterad de korta stunder jag försökt nätdejting. Tack, jag har funderat länge på det, men nu fattar jag.

Jag förutsätts vara så desperat och därtill korkad att jag inte begriper, jag förväntas vara så blåst att jag går på skitsnacket och tror på de rosa molnen.

Jag är varken desperat eller korkad.

Så intressant!!

Varför får smarta begåvade du skitsnack och erbjuds rosa moln men inte jag? Vaför förutsätts du vara korkad men jag inte stöter på det så ofta? (eller så ÄR jag så korkad att jag inte begriper att de tror att jag är det)

Siså-lugna ner dig kvinna[...]
än så länge har tom en 39 åring kallat mig gubbjävel haha
/s

Jag har absolut inte svårt att se varför.

Du framstår som allt obehagligare i dina åsikter och ditt att att uttrycka dig till och om kvinnor. Vill du ha tips och råd i den här tråden - vilket du ju i och för sig inte verkar ha eftersom du inte tar till dig eller ens diskuterat kring den kritik du fått - så bör fundera över hur du bemöter andra användare.

KL
Jag hart försökt analysera varför det ofta är rätt lätt att få till en konversation och en dejt och att det känns jättebra för båda. Sen blir det inte så mycket mer än just en dejt.

Nå jag tittar på kvinnor som verkar intressanta på en dejtingsida så är det mitt logiska jag som tittar. Jag värderar intressen, bostadsort, barn i "rätt" ålder, utseende osv. Det är plus och minus som summeras och sen kommer man fram till om det verkar intressant eller inte.

När man sen träffas så är det inte längre logiken som bestämmer. Då går man bara på känsla.

Så allt det smarta men tänkt ut om en "perfect fit" saknar ju relevans när man väl träffas.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka