Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Fast jag tror inte risken är så stor att jag skulle få en 30+ som vill ha barn efter mig, eftersom jag är ganska tydlig med att det är ett krav från min sida att jag inte vill ha egna barn.
Vad bra att du är tydlig med det! :)

Jag är övertygad om att det är till din fördel! Jag har haft bonusbarn en gång i livet och efter det så bestämde jag att bara barnlösa män är av intresse. Dessutom ska de inte vilja ha barn med mig. Jag har känt att om de vill ha barn så borde de skaffat det innan de är 40. Jag är klar med barneriet och vill vara helt utan de plikter som barn innebär inom kort. Absolut inte börja om med vare sig egna eller andras barn. Inte heller riskera att fästa mig vid barn jag bara klipps av med om relationen skiter sig. Och den viktigaste anledningen är att min som inte ska behöva bilda familj med mer än en ny person i taget.

Jag baserar det givetvis på inläggen han skrivit, det trodde jag de flesta skulle räkna ut själva.

Och du Oldie, du är den som blir bannad gång på en annan här inne. Jag förstår att det beror på att du inte är så lycklig och nöjd med ditt liv, så du måste liksom bete dig illa här, men det är ju ändå inte okej. Men hacka inte på mig för det - det är inte mitt fel. Har du problem med mina inlägg så bemöt dem istället för att bara svamla. Eller triangla vetja!

Javisst, men nu är det rätt länge sedan 3 år eller så. Och bete mig illa? Jag funderade bara på vad som gav dig rätten att skriva ett så nedsättande inlägg om en person du aldrig ens träffat?

Som sagt, jag baserar det på hans inlägg. Att skriva "seså, lugna ner dig kvinna" är nedlåtande och oförskämt. Punkt jävla slut. Och då har jag rätt att uttrycka att jag tycker det.

Och återigen - you're one to talk. Vi vet alla vilken dynga du skrivit här inne så det blir liksom direkt löjligt när du ska komma och uppfostra.

Men jag tror det kan vara till hjälp och är menat som hjälp! Det går ju inte bra för personen och han beklagar sig och undrar vad kvinnorna har för krav och varför han inte får napp ideligen. De är bara dumma och otrevliga.
Det känns konstigt när taskig kvinnosyn och gubbsjuka lyser lång väg att han inte förstår. Det finns inte finns ett uns självkritik. Kanske är han världens kap men spelar idiot och driver med oss?! Det vet ju inte jag men den sidan som visas här lär inte leda till nån familj i första taget.

tja...om man säger så här.......om man träffar på nån å det klickar å man vill slå sina påsar ihop..å det typ saknas nåt i livet efter nåt år eller två eller 3....det blir värre om hon är 45 än 35:meh:
/s

Det jag undrar över är varför så många män väntar så länge med att skaffa barn, Jag vet många män som inte ville ha barn i 30-årsåldern, istället ska de vänta. Och då blir det som du skriver ovan- de måste skaffa någon yngre för att kunna få barn..
'Det är ju bättre att ni tänker på det innnan.. Jag vet att alla inte kan tänka på det innan av olika skäl men tycker det är märkligt att så många män hela tiden ska skjuta upp barnskaffandet.

KL

en aningen intressant man i mailkontakt sedan några dagar tillbaka. Han verkar sympatisk men lite ...mesig?

Igår kväll skickar han ett mail där han berättar att han suttit i fängelse flera gånger, senast för ett par år sedan.

OK, jag tror att människor kan förändras. Förändras gör vi alla.

Men han hade också flyttat från Stockholm till en mindre ort för att komma bort från "fel kompisar". Där var nog den stora varningsflaggan. Var är det egna drivet, den egna moraliska kompassen? Att faktiskt behöva flytta för att inte kompisarna skulle locka till nya brott? Flytten ligger ganska nära i tid.

Tack, men nej tack.

tanten - kräsen än en gång

Som sagt, jag baserar det på hans inlägg. Att skriva "seså, lugna ner dig kvinna" är nedlåtande och oförskämt. Punkt jävla slut. Och då har jag rätt att uttrycka att jag tycker det.

Och återigen - you're one to talk. Vi vet alla vilken dynga du skrivit här inne så det blir liksom direkt löjligt när du ska komma och uppfostra.

Jag vet inte vilken "dynga" Oldie skrivit, men jag tycker du kan lugna ner dig lite nu. Det är inte speciellt snällt det du skriver heller.

...och Oldie, på bukefalos blir man aldrig förlåten och på bukefalos kan man aldrig bli bättre ;)

Nej, och så länge du inte vet det kan du ju inte säga så mycket om det heller.

Vad i mitt inlägg signalerar att jag är nåt annat än lugn?
Du vet, man kan ha en åsikt och uttrycka den även om man inte är hysterisk.

Och bara för att du är äldre behöver du inte uppfostra mig. Jag är så lugn eller olugn jag vill.

Nej, och så länge du inte vet det kan du ju inte säga så mycket om det heller.

Vad i mitt inlägg signalerar att jag är nåt annat än lugn?
Du vet, man kan ha en åsikt och uttrycka den även om man inte är hysterisk.

Och bara för att du är äldre behöver du inte uppfostra mig. Jag är så lugn eller olugn jag vill.

Lugn eller inte, yngre eller inte men speciellt mogen verkar du iaf inte :D

Fast jag vet inte, att helt byta miljö och bryta med sitt tidigare liv, att ge upp alla sina tidigare nätverk - är inte det ett tecken på stor självinsikt och vilja att verkligen bryta gamla mönster?

Om man har haft brott som livsstil, om alla ens vänner är kriminella och "nöjda" med det, då tror inte jag det är så lätt att bara sluta med bibehållet umgänge. Detta kan nog bidra till stark press och större risk för återfall. Det är väl som en form av missbruk.

Jag tror inte man behöver vara speciellt mesig bara för att man inser att mönster är svåra att bryta, speciellt inte på den invanda arenan.

Fast jag vet inte, att helt byta miljö och bryta med sitt tidigare liv, att ge upp alla sina tidigare nätverk - är inte det ett tecken på stor självinsikt och vilja att verkligen bryta gamla mönster?

Om man har haft brott som livsstil, om alla ens vänner är kriminella och "nöjda" med det, då tror inte jag det är så lätt att bara sluta med bibehållet umgänge. Detta kan nog bidra till stark press och större risk för återfall. Det är väl som en form av missbruk.

Jag tror inte man behöver vara speciellt mesig bara för att man inser att mönster är svåra att bryta, speciellt inte på den invanda arenan.

Ja, jag håller egentligen med om allt du skriver.

Det som skaver är att den inre kompassen sviktat tidigare. Och dessutom så nära i tid att det bara var några år sedan han kom ur fängelset.

Jag känner mig rätt gammaldags och intolerant nu. Men jag kräver av mig själv att jag ska ha glasklara gränser mot lagbrott, och för den moral jag ansluter mig till. Jag blev för tjugotalet år sedan offentligt anklagad för att ljuga. Det skaver fortfarande och jag muttrar fortfarande när jag kommer att tänkas på det. För LJUGER det gör jag minsann inte, så det så :D

Jag tror också - och detta är skapligt viktigt väl? - att jag skulle ha svårt att presentera honom för mina vänner utan att skämmas lite. Ska jag vara med en man som jag skäms för? Jag vill vara stolt. Precis som jag vill att han ska vara stolt över mig.

Som vän - Kanske?? Även om jag inte har en enda person i min vänkrets som varit i någon form av klammeri med rättvisan alls. Jag har aktivt valt bort sådana personer.
Och som partner, i vått och torrt? Delar vi värderingar?

Ojsan! Nåväl jobbigt för dig för upp till hennes nivå lär du aldrig komma om du så blir hundra år.
Hursomhelst så är det inte så svårt att förstå varför singlarna i den här tråden är singlar eller varför de inte får dejter. Alla är superfynd och alla andra är korkskallar som inte fattar det.

Som vän - Kanske?? Även om jag inte har en enda person i min vänkrets som varit i någon form av klammeri med rättvisan alls. Jag har aktivt valt bort sådana personer.
Och som partner, i vått och torrt? Delar vi värderingar?

Jag tycker inte att det är fel att välja bort fd fängelsekunder, och om han dessutom varit tvungen att flytta bort från sina vänner för att klara sig undan flera brott, så tycker jag det låter ännu värre.

Visst, alla är värda en andra chans, men jag skulle helt klart välja bort en fd fängelsekund.

Ojsan! Nåväl jobbigt för dig för upp till hennes nivå lär du aldrig komma om du så blir hundra år.
Hursomhelst så är det inte så svårt att förstå varför singlarna i den här tråden är singlar eller varför de inte får dejter. Alla är superfynd och alla andra är korkskallar som inte fattar det.

Tack för komplimangen :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka