Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Ja, så tänker jag också:)

fast folk kanske gör det :) jag gillar skogen men inge låååånga promenader , iofs är väl det relativt
Ibland blir jag sugen på att regga mig ( har faktiskt gjort det en gång) men jag blir bara mörkrädd , sen är det väl taskigt emot folk om jag eg inte vill ha nån , men vem vet ...kanske Mr Right är där ...svårt detta , men jag tror nog mer på IRL faktiskt

När det gäller natur så är väl "jag gillar långa skogspromenader" en klassiker som har funnits så länge det har funnits kontaktannonser. :)
Åh men jag gör ju faktiskt det! Jag ÄLSKAR att promenera och är faktiskt ute varje helg.

mvh

lögnare/knäppskalle/standardtyp på dejtingsajt?

*kl*

Tja sen kan det ju vara så att man beskriver var man trivs BÄST! Jag trivs bättre i skogen än på krogen, HINNER dock inte ut i skogen så ofta som jag skulle vilja....

Därmed inte sagt att jag otrivs (nytt ord:D) på krogen, den har sin tjusning, tror jag...

Får jag välja så gäller dock skogen:love:

Just det beskriver rätt bra vilken typ av människa man är. Gillar man absolut INTE skogen så är det nog inte optimalt att välja någon som HELST vill vara i skogen:)

Självdog tråden???
hur som... den lilla skog som finns kvar lär försvinna inatt sägs det.... får omformulera på dejting siterna "älskar att snubbla omkring på hyggena i skogsmaskinsspåren :D:D:D:D

/ha det så bra ikväll ni som får tända värmeljus..å ni som sympatisläcker å tänder ljus för oss andra ;)

/s

Mystiskt! Det där är en av få förförelsemetoder jag känner till och den har ofta funkat. Både när jag har praktiserat den och när den andra har praktiserat den.

Särskilt uppskattar jag om manliga dejter förför snarare genom att visa sig själva lite sårbara (tex genom att ta av tröjan) än genom att kasta sig över mig och därvid göra mig lite sårbar.

Det gäller nog alla kontakter egentligen: det är fint att inleda med att lämna ut sig lite istället för att kräva (eller bara vänta).

Word!!

/Migo

Jag tolkar den inte fullt så bokstavligt. Mer som att våga uttrycka sina intentioner och inte vara så jäkla korrekt i alla lägen.

Precis!

Det är lite samma sak som alla de som säger att de alltid handlar ekologiska varor. Varför är då ca 94% av de varor som säljs inte ekologiska?

Om vi levde så som vi vill tro att vi levde, skulle vi alla sitta i skogen, iförda de mest högkvalitativa regnkläder man ens kan tänka sig, i hällande regn, och äta våra ekologiska matsäckar.

Nä, sanningen är nog att de flesta av oss trivs bäst hemma eller på kafé/restaurang, där maten serveras och vi slipper frysa, inte minst på hösten.

Det gör att vi som faktiskt är aktiva ute i skogen har svårt att hitta nån annan som är det. Eftersom alla "gillar det" i teorin men de allra flesta börjar gråta eller får träningsvärk av att ens börja titta på kartan.

Okej. Jag tycker inte att det är så revolutionerande att komma på idén att man kan visa vad man vill men kanske är jag mina vänner väldigt ovanliga.

Jag minns dock Silverkedjans råd som väldigt bokstavligt.

Okej. Jag tycker inte att det är så revolutionerande att komma på idén att man kan visa vad man vill men kanske är jag mina vänner väldigt ovanliga.

Jag minns dock Silverkedjans råd som väldigt bokstavligt.

Håller fullständigt med i båda delarna.

Ja eller ens tänka sig en några timmar ridtur. Vilka ridsår det går att få av bara tanken!

Känns så fånigt när jag faktiskt förklarar att jag mår dåligt av att gå på kaffe eller restaurang och äta visserligen helt normalt prissatt mat, gott som aldrig den, som äter upp en, två eller flera normala dagsmatbudgetar eller hur man ska uttrycka det. Känns bara ännu värre när man blir bjuden. Tar tid och är bökigt är det med jämfört med att tota ihop nåt om möjlighet finns.

Fått för mig att det där att bränna resurser på det viset är "som det ska vara" och inte alls så ofta som det är så som det verkar. De gör det ändå. (hoppas ni begriper hur jag menar)

Sen att många ofta bara sitter och pöser i stället det med nåt. Det kan jag med göra, men varför göra det på så dyrt sätt.

Ptr

Känns så fånigt när jag faktiskt förklarar att jag mår dåligt av att gå på kaffe eller restaurang och äta visserligen helt normalt prissatt mat, gott som aldrig den, som äter upp en, två eller flera normala dagsmatbudgetar eller hur man ska uttrycka det. Känns bara ännu värre när man blir bjuden. Tar tid och är bökigt är det med jämfört med att tota ihop nåt om möjlighet finns.

Fått för mig att det där att bränna resurser på det viset är "som det ska vara" och inte alls så ofta som det är så som det verkar. De gör det ändå. (hoppas ni begriper hur jag menar)

Sen att många ofta bara sitter och pöser i stället det med nåt. Det kan jag med göra, men varför göra det på så dyrt sätt.

Ptr

Jag vet inte om jag tolkar dig rätt nu. Om du säger att du tycker att det är konstigt att fika eller äta på restaurang för att det är slöseri med pengar så gör du ett snålt intryck. i varje fall i min värld. Det ger nog sällan pluspoäng.

Fast har inte det att göra med att ses på neutral mark?

Skulle nog aldrig bjuda hem (eller vilja komma hem till) någon på en första dejt!!:crazy:

Ptr

Tycker du att det är för dyrt att fika på en date? Att det inte är värt att bjuda din date på fika? Satsar man inget får man inget - och att snåla på en fika är verkligen inte attraktivt. :eek:

Fått för mig att det där att bränna resurser på det viset är "som det ska vara" och inte alls så ofta som det är så som det verkar. De gör det ändå. (hoppas ni begriper hur jag menar) Nä, jag fattar inte!
...
Ptr

Du lägger pengar på MCn och säkert pengar på annat också. Även om man har knal budget så kostar saker.

Mår du dåligt av att göra av med pengar så kanske du ska fundera en stund över din inställning till pengar?Kanske disponera om din budget också?
Jag har levt på "ingenting" man nog katten hade jag råd att fika med en vän.

Om det däremot handlar om att du inte gillar att sitta på kafé och restaurang så föreslå något annat då! Det finns massor av andra saker att göra. Jag gick på promenad med en dejt. En annan gång var vi på en fantastisk utsiktspunkt mitt i skogen.

*KL*

Jag behöver dejtingtips! Jag har redan haft en första dejt med killen ifråga som varade i 10,5 timmar :) Vi träffades i stan och åt lunch, visade honom lite av staden jag bor i och sedan åkte vi hem till mig där vi pratade, pratade, lagade och åt middag, och pratade lite till :)

Vi bor knappt 2 timmar ifrån varandra så det är min eller hans stad som gäller då det inte finns något mittemellan. Eftersom han kom hit förra gången så känns det som att jag borde åka dit nästa gång. Men då jag har en hund känns det bättre om han kommer hit tills jag vet hur han ställer sig i frågan om att hunden följer med till honom. Att fråga honom om hunden också är välkommen till honom vill jag helst göra öga mot öga, vilket får bli nästa gång vi ses.

Så vad kan man hitta på att göra? Att gå ut efter vandringsleden (den är inte så lång) och fika i en grillkåta är en tanke som har slagit mig. Men jag vet inte om det är en jättekorkad sak att föreslå. Bio känns så opersonligt och avståndstagande. Att spela sällskapsspel hemma hos mig skulle ju kunna vara en idé, men det känns inte som en bra huvudplan utan mer som reserv- eller i-brist-på-annatplan...

Hade du inte hunden hemma förra gången?
Jag skrev ut i min profil att min lilla familj bestod av mig och mina djur och då särskilt min hund, ville man ha mig kom hunden på köpet liksom. Inga problem alls.

Jodå, hunden var hemma så de har träffat varandra. Men om jag ska åka till hans stad så måste hunden följa med om jag inte hittar någon som kan vara hundvakt. Vi blir ju också mer begränsade av hunden om jag åker till killen då vi antingen måste vara hemma hos honom eller göra något där hunden kan följa med. Innan jag släpar med min hund in i killens hem så vill jag fråga honom om det går bra, och det vill jag helst göra öga mot öga. Jag tror att det går bra, men helt säker kan jag ju inte vara förrän jag har frågat.

I min förra presentation hade jag skrivit att hunden är där jag är så om man vill dejta mig kommer hunden att följa med på köpet. Det plockade jag bort då jag fick ganska många fräcka förslag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V