Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Hmmm- å jag som helst vill träffas på bland folk första gången??
Har försökt med restaurangmiddagar,fika,bio.. inte ett napp- börjar faktiskt tro att det är mig de är fel på ;);)

/s

"hoppet är det sista som överger människan- sa den dödsdömde när giljotinen hängde upp sig " ;)

Du skulle kanske be någon vän kolla på din presentation och se om den kan ge dig lite tips? det gjorde jag en gång och det kan vara bra att få sådan hjälp!
Eller har du bett någon här kolla på den?

Tja, släng in ett av dina kontaktmail här så kan vi ge respons på ditt kontaktsätt. :)
Annars är väl de hetaste tipsen att vara artig, hålla sig ifrån alla plumpa antydningar och sexskämt samt kvinna/man-klichéer.

Plus: såvida du inte ser ut som Orlando Bloom så kan du inte heller räkna med att okända kvinnor skall dyka upp på ett allmänt upprop som du berättade att du gjorde. Det hade varit mer underligt om någon hade nappat på den kroken. Själv hade jag under mina dejtingtider hellre stannat hemma själv framför tvn än åkt in för att träffa någon jag ej vet något om som bara skrivit en allmän förfrågan på fb eller badoo eller vart du nu skrev.

Senast ändrad:

Kanske det- de e bara å surfa ut på den bästa dejtingsiten som dom säger i sin reklam å så leta reda på mig-lite sport måste det väl vara ;)
/s

Kanske det- de e bara å surfa ut på den bästa dejtingsiten som dom säger i sin reklam å så leta reda på mig-lite sport måste det väl vara ;)
/s

Nej det orkar jag inte. Jag föreslog det för din skull. Vad jag förstår av dina inlägg undrar du varför inga kvinnor svarar. Då kan det kanske vara till hjälp att någon läser det man skrivit. Men det är helt upp till dig om du vill det.

Nu skojar du va?

Du får erbjudande om hjälp med din text och så vill du att folk ska logga in på en sajt och LETA efter dig.

...fast jag tror han hänvisade till morgaines Plus-grej: "såvida du inte ser ut som Orlando Bloom så kan du inte heller räkna med att okända kvinnor skall dyka upp på ett allmänt upprop som du berättade att du gjorde. Det hade varit mer underligt om någon hade nappat på den kroken. Själv hade jag under mina dejtingtider hellre stannat hemma själv framför tvn än åkt in för att träffa någon jag ej vet något om som bara skrivit en allmän förfrågan på fb eller badoo eller vart du nu skrev."

Ärligt talat? Förstår du inte vilket intryck du gör? Du framstår som en snål fattiglapp som varken kan eller vill göra något trevligt som kostar pengar.
Dina inlägg ger bilden av att du vill hitta en enkel tjej som ska vara nöjd med att sitta i ett torp utan några krav på nöjen mer än skogen och en ridtur.
Vakna upp lite! Det är inte 1880.
.

Lyx och flärd är inte för alla :D

Ni svarar ju så snabbt så att min tröga hjärna hinner ju inte formulera ut ett svar förrän en hel skolklass svarat ju ;)
/
ska försöka copy and paste som det heter ;)

/s

Problemet är väl att jag just bränt fingrarna på båda sätten som du berör. Både vara den som kunde betala och vara den faktiskt inte har råd att bidra med lika mycket.

Jodå, det vore lätt löst, skicka hästarna och sälja hem och hus och fara iväg och köra lastbil eller nåt, gärna då 13 timmarspass sex dar och ledigt två. Jag har provat det livet med! Man har då verken tid, ork eller lust att springa på fik eller ens prata med nån. Visserligen hade jag hästarna med mig, men efter att kramat om dem så var det bara att natta oavsett tid på dygnet. Men råd hade jag om jag velat!

Jag föraktar inte utematen, den kan vara fantastiskt god och det kan vara mycket trevligt. Men att säga att det är det bästa som går att bjuda mig på, när sanningen är att hemlagat hur enkelt det än är är något jag uppskattar mera, det vore ju att ljuga. Och att hamna i det att man förväntas att bjuda lika schangtilt igen, det är jobbigt, det bara är så. Jag är så egoistisk så att jag vill känna att jag bjuder nån för att jag vill det och inte för att jag känner mig skyldig att göra det.

Jag kan unna mig, trots att jag håller hårt i slantarna. Hästarna och att utveckla möjligheten att bygga ett liv här är ett.

Givetvis är det ett förflutet liv och dess erfarenheter som format detta hur jag känner. Har helt enkelt hamnat i kläm för att vi inte resonerat likadant när vi haft olika förutsättningar.

Problemet är väl att jag just bränt fingrarna på båda sätten som du berör. Både vara den som kunde betala och vara den faktiskt inte har råd att bidra med lika mycket.

Jodå, det vore lätt löst, skicka hästarna och sälja hem och hus och fara iväg och köra lastbil eller nåt, gärna då 13 timmarspass sex dar och ledigt två. Jag har provat det livet med! Man har då verken tid, ork eller lust att springa på fik eller ens prata med nån. Visserligen hade jag hästarna med mig, men efter att kramat om dem så var det bara att natta oavsett tid på dygnet. Men råd hade jag om jag velat!

Jag föraktar inte utematen, den kan vara fantastiskt god och det kan vara mycket trevligt. Men att säga att det är det bästa som går att bjuda mig på, när sanningen är att hemlagat hur enkelt det än är är något jag uppskattar mera, det vore ju att ljuga. Och att hamna i det att man förväntas att bjuda lika schangtilt igen, det är jobbigt, det bara är så. Jag är så egoistisk så att jag vill känna att jag bjuder nån för att jag vill det och inte för att jag känner mig skyldig att göra det.

Jag kan unna mig, trots att jag håller hårt i slantarna. Hästarna och att utveckla möjligheten att bygga ett liv här är ett.

Givetvis är det ett förflutet liv och dess erfarenheter som format detta hur jag känner. Har helt enkelt hamnat i kläm för att vi inte resonerat likadant när vi haft olika förutsättningar.

Jag förstår vad du menar men när man ses första gångerna tror jag det kan kännas skönt att träffas ute bland folk tex pga säkerhet.

Vänd på det, som hantverkare kostar man mycket för kunden, men där blir inte mycket kvar. Hur många timmars arbete blir det inte för den där goda maten, som är god, vällagad och inte alls orimligt prissatt. Och resa, tja kan kunden betala än mer för annars så blir där ingen tid till resa om man ska ha råd till en, åtminstone är jag inte där än på länge. Bara så det ser ut.

Man kan ju resa med måtta förstås, men det var inte det som avsågs antar jag. Några dar på nån skogsdag med hästarna kan med vara en fantastisk resa.

Jojo visst känns det bättre, och visst går där ner nån smörgås eller matbit med. Men gång efter annan!

Men kanske blir det att jag resonerar annorlunda iochmed att jag lever ett liv med matsäck så gott som ständigt och jämnt.

*kl*
När jag läser kan jag inte låta bli att undra över varför det förväntas att en kille ska stå för notan om man träffas på en fika eller lunch? Varför är det snålt om han inte bjuder, när många här i tråden har både en egen inkomst och häst? Varför ska han bjuda första gången man ses? Är det inte väldigt mycket 1800-tal att kräva att mannen betalar istället för att man betalar var för sig första gången och sedan bjuder varandra om det blir fler träffar? O_o

Hur är det ställt med jämställdheten egentligen, ska ni be om nålpengar och gå hemma och damma figurinerna, snyta ungar och ha middagen på bordet när han kommer hem om ni blir ett par? :yuck:

För min egen del är det så att jag uppskattar artiga killar (och tjejer). Jag förväntar mig i inte att han skall bjuda första dejten, men jag tycker det är artigt att han erbjuder det. Jag brukade då tacka nej, men uppskattade gesten att han var artig nog att vilja bjuda. Ibland tackade jag ja, men bara om det gällde en kopp kaffe, inget mer. Om jag inte var intresserad av att träffa honom igen vill jag definitivt inte bli bjuden. Känns ruttet att dissa någon som fick bjuda på fika...
Jag uppskattar även om folk håller upp dörrar etc. Gör det även själv.

Ang. nålpengar och det andra: sålänge vårt samhälle inte är helt jämställt med lika löner och lika behandling har jag verkligen inga problem med att män får bjuda på fika (Det tar de oftast igen senare iform av gratis markservice på hemmaplan i de allra flesta fall).

ja, det är ju tråkigt förstås, men det ska väl inte en okänd tjej behöva svi för?hon kanske inte är sådan.

detta förstod jag inte, man får väl inte köra 13 timmar? Du får väl tacka ja till rimliga jobbmängder? Vad har det med dejting att göra?

man kan träffas på en kaffe. 27 kr får väl en dejt vara värd? Bjud inte om du inte känner för det.

bra, då har du en plan. Hoppas du hittar någon som vill följa den. Att träffa en partner handlar om att man kanske gör gemensamma planer, sällan hittar man någon som godkänner en färdig plan. Men kanske du lyckas!

ja, som vanligt finns det två sidor av myntet. Du upplever att du hamnat i kläm, hon kanske är besviken att ni inte gjorde saker hon ville. Hon kanske upplevde att du bara brydde dig om ditt och struntade i hennes drömmar. Obs, Kanske! Hon kanske tycke att hon spillde tid på att sitta i skogen.
Du påminner en del om mitt ex. Allt han brydde sig om var sitt intresse, samt hugga ved och elda i kaminen. Ville jag gå på fest var det så hemskt. Finkläder var hemskt. Allt var hemskt, utom torpet i skogen och 1800-talsromantik. Jag fick inte vara för länge i stallet, då blev han sur, då brydde jag mig för lite om oss. Men hans intresse skulle jag helst titta på i timmar. Då umgicks vi...
Nu är han ett ex, jag har hittat en kille som kan både vara i stallet och stan. Han kan gå på restaurang och på resor med ett leende. Och han kan mysa i soffan och greja på tomten eller hjälpa mig i stallet. Jag behöver inte välja bort någon del!
Varför måste din framtida partner välja bort någon del?

Det är inte frågan om att "jag eller hon" ska välja bort.

Drömmar utvecklar man förhoppningsvis tillsammans. Bara det att har man väl kommit därhän att man börjat att försöka göra nåt av dem så vill man gärna framåt. Vettigare då att försöka träffa nån som har liknande tankar än att den ena eller den andre ska kasta in handduken vad det gäller sina val och drömmar här i livet.

Man får väl gratulera till att du träffat nån där ni resonerar lika och drar jämnt! Visst är det fantastiskt.

Att tex köra lastbil är så mycket mer än bara körtiden, övrigt arbete är den mesta tiden många gånger. 13 timmar arbete + 11 timmar dygnsvila. Ska man ta sig till och ifrån så är bara 9 timmar kvar till häst och sömn.

Det är som i andra låglöneyrken, antingen så tackar man ja eller så inte. Antingen tar man det som bjuds eller så får man vara utan.

Många som jobbar på liknande sätt, tex vården. Gemensamt är att där är många timmar arbete men inte lika många pengar in. Det går för att man jobbar mycket.

Då får man välja, ha tid eller ha råd. I annat fall får man satsa på att bli en byråkrat och visserligen inte tjäna jättemycket, men åtminstone nästan dubbelt upp.

Att det sen är ett evigt prat om att män tjänar mer känns som ett hån. Det finns män som tjänar mer, och kvinnor. Män kanske är fler, eller så tjänar dessa lite extra mer. Men en stor del män och kvinnor går på samma avtal. Men hur det hör hit?

Nja Då är det det där med förväntningar. Av nån anledning så upplever jag att jag av vissa förväntas ha som mål att tjäna mer och mer, eller så mest det går. Tror inte att jag i längden drar jämnt tillsammans med nån med det synsättet. Jag vill ha en arbetsglädje i det jag gör och äta mig mätt varje dag. Det är en del av en grundsyn på tillvaron som inte är orimlig att dela.

Och jodå, visst finns det tjejer som är inne på det spåret med, men ens vägar ska korsas med. Men rätt som det är så, är det inte så?

Jag förväntar mig i inte att han skall bjuda första dejten, men jag tycker det är artigt att han erbjuder det. Jag brukade då tacka nej, men uppskattade gesten att han var artig nog att vilja bjuda
Brukar du erbjuda dig då?

När jag har dejtat har jag med alla förutom en man alltid sagt att jag tar notan på det första stället vi är på. Är killen som jag då så säger "tack, schysst, då tar jag nästa!". Nån "gentleman" som prompt ska bjuda jämt är jag inte intresserad av, vi passar inte ihop ändå, och nån snålis som inte är väluppfostrad och trevlig och vill bjuda igen kommer jag inte heller att passa med. Så det har funkat för mig :) Då har jag förvisso aldrig nätdejtat, utan bara gått på dejter med killar som jag träffat innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fas vid 6 år
  • Parfym
  • Pluggtråden