Sv: Nätdejting del 5!
Jo jag tror absolut du kan träffa ngn som är inne på samma spår. Tror inte alla tjejer vill ha resor och dyra middagar. Dock så tror jag det innebär att du får en mindre grupp möjliga partners än om du inte hade de kraven. Jag tror det är jätteviktigt om du tex nätdejtar att svara på rätt annonser dvs de som uttryckligen skriver att de vill ha samma sak eftersom du har så specifika önskemål.
Att tex köra lastbil är så mycket mer än bara körtiden, övrigt arbete är den mesta tiden många gånger. 13 timmar arbete + 11 timmar dygnsvila. Ska man ta sig till och ifrån så är bara 9 timmar kvar till häst och sömn.
Det är som i andra låglöneyrken, antingen så tackar man ja eller så inte. Antingen tar man det som bjuds eller så får man vara utan.
Många som jobbar på liknande sätt, tex vården. Gemensamt är att där är många timmar arbete men inte lika många pengar in. Det går för att man jobbar mycket.
Då får man välja, ha tid eller ha råd. I annat fall får man satsa på att bli en byråkrat och visserligen inte tjäna jättemycket, men åtminstone nästan dubbelt upp.
Att det sen är ett evigt prat om att män tjänar mer känns som ett hån. Det finns män som tjänar mer, och kvinnor. Män kanske är fler, eller så tjänar dessa lite extra mer. Men en stor del män och kvinnor går på samma avtal. Men hur det hör hit?
Nja Då är det det där med förväntningar. Av nån anledning så upplever jag att jag av vissa förväntas ha som mål att tjäna mer och mer, eller så mest det går. Tror inte att jag i längden drar jämnt tillsammans med nån med det synsättet. Jag vill ha en arbetsglädje i det jag gör och äta mig mätt varje dag. Det är en del av en grundsyn på tillvaron som inte är orimlig att dela.
Och jodå, visst finns det tjejer som är inne på det spåret med, men ens vägar ska korsas med. Men rätt som det är så, är det inte så?
Jo jag tror absolut du kan träffa ngn som är inne på samma spår. Tror inte alla tjejer vill ha resor och dyra middagar. Dock så tror jag det innebär att du får en mindre grupp möjliga partners än om du inte hade de kraven. Jag tror det är jätteviktigt om du tex nätdejtar att svara på rätt annonser dvs de som uttryckligen skriver att de vill ha samma sak eftersom du har så specifika önskemål.