Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Ganska många var kanske att överdriva lite, men från fyra olika användare och två av dem kom med olika varianter av förslag när de inte fick respons på första förslaget. Det minst fräcka förslaget var väl att låta hunden sitta och se på medan vi skulle utöva vissa specificerade övningar utan kläder. Övriga förslag vill jag inte ens tänka på. Dock så lever jag på hoppet om att två av användarna var samma person, de var lite för lika i skrivsättet.

Ganska många var kanske att överdriva lite, men från fyra olika användare och två av dem kom med olika varianter av förslag när de inte fick respons på första förslaget. Det minst fräcka förslaget var väl att låta hunden sitta och se på medan vi skulle utöva vissa specificerade övningar utan kläder. Övriga förslag vill jag inte ens tänka på. Dock så lever jag på hoppet om att två av användarna var samma person, de var lite för lika i skrivsättet.

Men suck...

Tycker du att det är för dyrt att fika på en date? Att det inte är värt att bjuda din date på fika? Satsar man inget får man inget - och att snåla på en fika är verkligen inte attraktivt. :eek:

Haha, en jag fikade med (träffats på krogen så det var inte första gången vi sågs. Hade även hånglat lite), lät mig gå först i kön, väntade tills jag valt vad jag skulle ha samt betalat det (jag noterade att han inte erbjöd sig att betala, men fäste enbart artighets-notering på det). När jag skulle ta min bricka frågade han om jag ville ha vatten också. Hade köpt te. Svarade nej tack, varpå han svarar "är du säker, för isf kan vi ordna det".
Ooo, han kunde bjuda mig på vatten? :p hade varit bättre han varit tyst, då hade han inte framstått som riktigt snål iaf! :D

Jag tycker killar generellt bör bli mer medvetna om att tjejen faktiskt får tänka på sin säkerhet!
Man hör mycket gnäll om att det inte duger med promenader.
Nej, tro 17 att man inte går ut i skogen med en karl man aldrig träffat? Hem till honom eller bjuda hem? Glöm det.

Gör man någon av dessa saker och blir våldtagen kommer han med all sannolikhet inte ens bli dömd vid anmälan, för kvinnan anses få skylla sig själv som utsatt sig för denna uppenbara fara. Så ser det ut i verkligheten i vårt land.
Fast blir man våldtagen är det ju det som är det största problemet, jag för min del var inte intresserad av att utsätta mig för den risken.
De som inte kan träffas på café, pub eller restaurang fick leta vidare. Min säkerhet är viktigare än en okänd kille från en dejtsida.

Träffade på många killar som inte förstod detta. En kille jag chattade med tjatade om att vi skulle ha en "speciell" första dejt. Det innebar att vi skulle träffas i ett mörkt rum och upptäcka varandra med andra sinnen än synen. Typ känseln. Ärligt, hur dum får man lov att vara? Vi träffades aldrig. Han fattade tydligen inte hur det lät. Han kunde ju ha väntat med 5 kompisar på mig. Polisen hade formligen hånskrattat åt någon som varit dum nog att gå på en sådan dejt. Om jag ens överlevt dejten... :crazy:

Känns så fånigt när jag faktiskt förklarar att jag mår dåligt av att gå på kaffe eller restaurang och äta visserligen helt normalt prissatt mat, gott som aldrig den, som äter upp en, två eller flera normala dagsmatbudgetar eller hur man ska uttrycka det. Känns bara ännu värre när man blir bjuden. Tar tid och är bökigt är det med jämfört med att tota ihop nåt om möjlighet finns.

Fått för mig att det där att bränna resurser på det viset är "som det ska vara" och inte alls så ofta som det är så som det verkar. De gör det ändå. (hoppas ni begriper hur jag menar)

Sen att många ofta bara sitter och pöser i stället det med nåt. Det kan jag med göra, men varför göra det på så dyrt sätt.

Ptr

Till skillnad mot många andra tycker jag det ofta inte är så dyrt att äta/fika. Jag vill att de som har stället ska driva det vitt, jag vill att det helst ska finnas kollektivavtal, att de som jobbar får en rimlig lön. Jag vill att det ska finnas försäkringar så att om den anställde blir skadad så är man inte helst oförsäkrad.
På fik jag går på kostar en kaffe 25-40 kr. För mig är det rimligt med tanke på lön, lokalkostnader etc. :)

Fått för mig att det där att bränna resurser på det viset är "som det ska vara" och inte alls så ofta som det är så som det verkar. De gör det ändå. (hoppas ni begriper hur jag menar)

Vad menar du där? Du får nog förklara.
Menar du att man ska gilla att äta ute och fika? att det är någon norm eller?

Kan du inte säga att det vore skoj att se hur han bor men att du inte vill lämna hunden så länge? Så får han chans att erbjuda dig att ta med hunden. Men eftersom han dejtar en hundtjej så borde han inte se det som ett problem. Han räknar nog med att hunden kommer med på köpet, det hade jag gjort.

Jag tycker killar generellt bör bli mer medvetna om att tjejen faktiskt får tänka på sin säkerhet!
Man hör mycket gnäll om att det inte duger med promenader.
Nej, tro 17 att man inte går ut i skogen med en karl man aldrig träffat? Hem till honom eller bjuda hem? Glöm det.

Gör man någon av dessa saker och blir våldtagen kommer han med all sannolikhet inte ens bli dömd vid anmälan, för kvinnan anses få skylla sig själv som utsatt sig för denna uppenbara fara. Så ser det ut i verkligheten i vårt land.
Fast blir man våldtagen är det ju det som är det största problemet, jag för min del var inte intresserad av att utsätta mig för den risken.
De som inte kan träffas på café, pub eller restaurang fick leta vidare. Min säkerhet är viktigare än en okänd kille från en dejtsida.

Träffade på många killar som inte förstod detta. En kille jag chattade med tjatade om att vi skulle ha en "speciell" första dejt. Det innebar att vi skulle träffas i ett mörkt rum och upptäcka varandra med andra sinnen än synen. Typ känseln. Ärligt, hur dum får man lov att vara? Vi träffades aldrig. Han fattade tydligen inte hur det lät. Han kunde ju ha väntat med 5 kompisar på mig. Polisen hade formligen hånskrattat åt någon som varit dum nog att gå på en sådan dejt. Om jag ens överlevt dejten... :crazy:

Precis.
Jag hade kontakt med en kille som ville att jag första gången vi skulle ses skulle komma hem till honom. Han bodde ensam ute på landet, avlägset utan grannar. Jag försökte få honom att förstå att jag ville träffas bland folk. Han sa att han inte gillade att umgås bland folk. Vi träffades aldrig sen.

en annan gång fick jag ett meddelande från en dejtingsida( ingen sexsida) med en kille som ville ha ett ONS. Jag skrev att jag aldrig har det pga säkerhetsrisken. Efter det fick jag världens utskällning i nästa mail där han kallade mig det ena och andra och att jag hade "problem att lita på folk".
Just det, ja...

Känns så fånigt när jag faktiskt förklarar att jag mår dåligt av att gå på kaffe eller restaurang och äta visserligen helt normalt prissatt mat, gott som aldrig den, som äter upp en, två eller flera normala dagsmatbudgetar eller hur man ska uttrycka det. Känns bara ännu värre när man blir bjuden. Tar tid och är bökigt är det med jämfört med att tota ihop nåt om möjlighet finns.

Sen att många ofta bara sitter och pöser i stället det med nåt. Det kan jag med göra, men varför göra det på så dyrt sätt.

Ptr
Ärligt talat? Förstår du inte vilket intryck du gör? Du framstår som en snål fattiglapp som varken kan eller vill göra något trevligt som kostar pengar.
Dina inlägg ger bilden av att du vill hitta en enkel tjej som ska vara nöjd med att sitta i ett torp utan några krav på nöjen mer än skogen och en ridtur.
Vakna upp lite! Det är inte 1880.
Du får väl anstränga dig lite även om du är nöjd med ovanstående. Folk generellt gillar lite vardagslyx och en kille som gör reklam för sig som att han bara vill släpa hem tjejen till skogen utan någon form av uppvaktning kommer nog få sitta själv i sin stuga och leka torpare utan fru.

Fråga dig själv vad du har att erbjuda? Hur vill du göra ert liv ihop trevligt och roligt? Vilken spänning i tillvaron vill du ha? Upplevelser?
Det låter som om du bara vill snabbspola förbi hela förälskelsestadiet och bara kasta dig in i pensionärslivet och stadig lunk.

Hur gjorde du när du skaffade häst? Var det slöseri med ridlektioner, eller såg du det som investering för att kunna ha häst?

En partner behöver också investeringar. Det behövs lite resurangbesök, lite weekendresor, inredningsdetaljer, bio, blommor eller vad som nu uppskattas. Det behövs kontinuerligt lite då och då under livets gång för att piffa upp tillvaron. Annars kommer du senare undra varför partnern stack och vad hon menade med att ert liv är trist och att ni inte gör något.
Är du inte beredd på att ert liv ihop kommer kosta så fundera på om det inte är bättre att leva själv så du har kontroll på kostnaderna.
Menar givetvis inte att du skall stå för allt, men om du inte vill stå för något kommer hon få stå för allt och när hon surnar till på det så kommer ni sluta göra saker->livet blir trist vardagslunk och hon kanske tycker du är trist och snål och drar.

Precis.
Jag hade kontakt med en kille som ville att jag första gången vi skulle ses skulle komma hem till honom. Han bodde ensam ute på landet, avlägset utan grannar. Jag försökte få honom att förstå att jag ville träffas bland folk. Han sa att han inte gillade att umgås bland folk. Vi träffades aldrig sen.

en annan gång fick jag ett meddelande från en dejtingsida( ingen sexsida) med en kille som ville ha ett ONS. Jag skrev att jag aldrig har det pga säkerhetsrisken. Efter det fick jag världens utskällning i nästa mail där han kallade mig det ena och andra och att jag hade "problem att lita på folk".
Just det, ja...

Den förste lät ju som ett kap! Haha! Så ni skulle aldrig umgås med folk eller åka in till stan om ni blev ett par menade han? :p

Och den andre lät ju som en illustration till vad du sade till honom. Blev arg när han inte fick som han ville? Jo men han hade nog tagit ett nej på ett bra sätt om du ändrat dig... :D

Senast ändrad:

Det är nog inte så konstigt att du är singel om du ens kan få den tanken genom skallen! Att gå ut och äta och fika handlar väl inte bara att köpa nåt att äta?! Det är ju lokalen folket och hela grejen! Dessutom är pengar till för att användas och att dejta en snålis är det väl ingen som vill göra. Om jag bjöd ut någon som svarade något sånt skulle jag aldrig skriva mera till den! Hur blir det nästa gång när man föreslår att resa, äta på en speciell restaurang eller göra något annat som är det som sätter guldkant på tillvaron.
Jag älskar visst min häst min svampkorg och min sommarstuga men det betyder ju inte att jag inte OCKSÅ äter ute och reser och sådant. Jag tror alla är som jag utan några få få undantag!

Haha, en jag fikade med (träffats på krogen så det var inte första gången vi sågs. Hade även hånglat lite), lät mig gå först i kön, väntade tills jag valt vad jag skulle ha samt betalat det (jag noterade att han inte erbjöd sig att betala, men fäste enbart artighets-notering på det). När jag skulle ta min bricka frågade han om jag ville ha vatten också. Hade köpt te. Svarade nej tack, varpå han svarar "är du säker, för isf kan vi ordna det".
Ooo, han kunde bjuda mig på vatten? :p hade varit bättre han varit tyst, då hade han inte framstått som riktigt snål iaf! :D

:rofl:

Jag dör. :p

Den jag bor med nu sade "vi har bara 400kr att röra oss med idag". Ånej liksom, vi skulle ju fika, hur skulle DET gå?! :nailbiting: (Typ en tredjedel av min månadsbudget när det kommer till mat, som det var då).

(Jag betalar gärna själv, det är inte det. Men man kan ju liksom låta folk betala för sig på olika vis...)

Den förste lät ju som ett kap! Haha! Så ni skulle aldrig umgås med folk eller åka in till stan om ni blev ett par menade han? :p

Och den andre lät ju som en illustration till vad du sade till honom. Blev arg när han inte fick som han ville? Jo men han hade nog tagit ett nej på ett bra sätt om du ändrat dig... :D

Haha.. ja vi hade nog inte passat ihop ändå.. Om han bara ville sitta ensam i sin stuga och aldrig åka någonstans där det finns folk.

Haha.. ja den andra var nog inte riktigt sund.

Det finns iofs en kategori människor som ser själva torparlivet som något speciellt. Jag vart inte avskräckt utan snarare lockad av att X bodde i en stuga flera km från grannen. Det som avskräckte var att stugan saknade mark, och alltså inte erbjöd mer i sysselsättningsväg än en lägenhet i stan.

Jag blir betydligt mer intresserad av nån som bor i torp och vill ta en dag i skogen än nån som bor i liten lägenhet och vill gå på bio. Om man nu bara ska se till just de kriterierna då;)

Jag tycker också fika på stan är dyrt, men inte så dyrt att jag skulle avstå eller låta bli att bjuda en "dejt".

Jag tror alla är som jag utan några få få undantag!

Jag tillhör undantagen då. Kan för mitt liv inte se att det tillför vardagen nått att betala överpris för mat utan ursprungsmärkning, sprida lite extra flygbränsle eller köpa lite onödiga prylar. Däremot är jag verkligen inte snål, jag har bara andra "guldkanter" (som ofta innebär pissigt väder, långa dagar utomhus, fysiskt ansträngande och gärna skitigt).

Men jag håller med om att det drastiskt minskar ner utbudet av potentiella partners. Ser dock inte det som en orsak att förändra vem jag är och vad jag uppskattar!

Den jag bor med nu sade "vi har bara 400kr att röra oss med idag". Ånej liksom, vi skulle ju fika, hur skulle DET gå?! :nailbiting: (Typ en tredjedel av min månadsbudget när det kommer till mat, som det var då).

(Jag betalar gärna själv, det är inte det. Men man kan ju liksom låta folk betala för sig på olika vis...)

Haha, vad sött! Som en liten pojke som skall bjuda sin första kärlek på tivoli och är orolig för om pengarna skall räcka.

Kan du utveckla det sista, det lät intressant... :sneaky: :D ;)

Det finns iofs en kategori människor som ser själva torparlivet som något speciellt. Jag vart inte avskräckt utan snarare lockad av att X bodde i en stuga flera km från grannen. Det som avskräckte var att stugan saknade mark, och alltså inte erbjöd mer i sysselsättningsväg än en lägenhet i stan.

Jag blir betydligt mer intresserad av nån som bor i torp och vill ta en dag i skogen än nån som bor i liten lägenhet och vill gå på bio. Om man nu bara ska se till just de kriterierna då;)

Jag tycker också fika på stan är dyrt, men inte så dyrt att jag skulle avstå eller låta bli att bjuda en "dejt".

Jag tillhör undantagen då. Kan för mitt liv inte se att det tillför vardagen nått att betala överpris för mat utan ursprungsmärkning, sprida lite extra flygbränsle eller köpa lite onödiga prylar. Däremot är jag verkligen inte snål, jag har bara andra "guldkanter" (som ofta innebär pissigt väder, långa dagar utomhus, fysiskt ansträngande och gärna skitigt).

Men jag håller med om att det drastiskt minskar ner utbudet av potentiella partners. Ser dock inte det som en orsak att förändra vem jag är och vad jag uppskattar!
Ja, du tillhör undantagen, det är nog rätt säkert. ;)
Fast "sakna mark", där har även du ett stort materiellt krav som inte många män kan leva upp till. Du har helt enkelt en annan kravspec än de flesta, men du har en även om den ser annorlunda ut beroende på din livssyn.
Principiellt har du rätt, men människor är nog programmerade att sträva efter en lättjefull tillvaro, därför strävar fler efter resor och restaurang än efter regn och slit.

Men lite liberal är du ju ändå, eftersom du kan tänka dig cafébesök.
Även jag tycker café är dyrt och går sällan, men jag gillar det även om jag sällan går dit.
Jag ser även charmen med ett torp, men jag skulle inte vilja ha en rabiat civilisationsmotståndar-torpare. Jag kan leva ett enkelt liv, men jag vill inte ha någon som jämt ska vända på slantarna och vägra alla världsliga nöjen. Jag vill bo på landet och leva i lönneberga-idyll, men jag vill även ha lite bio, resor, restaurang då och då. Det behöver inte vara allt eller inget, inte i vårt fina i- land.

Senast ändrad:

Hmmm- å jag som helst vill träffas på bland folk första gången??
Har försökt med restaurangmiddagar,fika,bio.. inte ett napp- börjar faktiskt tro att det är mig de är fel på ;);)

/s

"hoppet är det sista som överger människan- sa den dödsdömde när giljotinen hängde upp sig " ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V