Sv: Nätdejting del 5!
Ptr har väl ingen MC?
Ptr har väl ingen MC?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ptr har väl ingen MC?
Ganska många var kanske att överdriva lite, men från fyra olika användare och två av dem kom med olika varianter av förslag när de inte fick respons på första förslaget. Det minst fräcka förslaget var väl att låta hunden sitta och se på medan vi skulle utöva vissa specificerade övningar utan kläder. Övriga förslag vill jag inte ens tänka på. Dock så lever jag på hoppet om att två av användarna var samma person, de var lite för lika i skrivsättet.
Tycker du att det är för dyrt att fika på en date? Att det inte är värt att bjuda din date på fika? Satsar man inget får man inget - och att snåla på en fika är verkligen inte attraktivt.
Känns så fånigt när jag faktiskt förklarar att jag mår dåligt av att gå på kaffe eller restaurang och äta visserligen helt normalt prissatt mat, gott som aldrig den, som äter upp en, två eller flera normala dagsmatbudgetar eller hur man ska uttrycka det. Känns bara ännu värre när man blir bjuden. Tar tid och är bökigt är det med jämfört med att tota ihop nåt om möjlighet finns.
Fått för mig att det där att bränna resurser på det viset är "som det ska vara" och inte alls så ofta som det är så som det verkar. De gör det ändå. (hoppas ni begriper hur jag menar)
Sen att många ofta bara sitter och pöser i stället det med nåt. Det kan jag med göra, men varför göra det på så dyrt sätt.
Ptr
Fått för mig att det där att bränna resurser på det viset är "som det ska vara" och inte alls så ofta som det är så som det verkar. De gör det ändå. (hoppas ni begriper hur jag menar)
Jag tycker killar generellt bör bli mer medvetna om att tjejen faktiskt får tänka på sin säkerhet!
Man hör mycket gnäll om att det inte duger med promenader.
Nej, tro 17 att man inte går ut i skogen med en karl man aldrig träffat? Hem till honom eller bjuda hem? Glöm det.
Gör man någon av dessa saker och blir våldtagen kommer han med all sannolikhet inte ens bli dömd vid anmälan, för kvinnan anses få skylla sig själv som utsatt sig för denna uppenbara fara. Så ser det ut i verkligheten i vårt land.
Fast blir man våldtagen är det ju det som är det största problemet, jag för min del var inte intresserad av att utsätta mig för den risken.
De som inte kan träffas på café, pub eller restaurang fick leta vidare. Min säkerhet är viktigare än en okänd kille från en dejtsida.
Träffade på många killar som inte förstod detta. En kille jag chattade med tjatade om att vi skulle ha en "speciell" första dejt. Det innebar att vi skulle träffas i ett mörkt rum och upptäcka varandra med andra sinnen än synen. Typ känseln. Ärligt, hur dum får man lov att vara? Vi träffades aldrig. Han fattade tydligen inte hur det lät. Han kunde ju ha väntat med 5 kompisar på mig. Polisen hade formligen hånskrattat åt någon som varit dum nog att gå på en sådan dejt. Om jag ens överlevt dejten...
Ärligt talat? Förstår du inte vilket intryck du gör? Du framstår som en snål fattiglapp som varken kan eller vill göra något trevligt som kostar pengar.Känns så fånigt när jag faktiskt förklarar att jag mår dåligt av att gå på kaffe eller restaurang och äta visserligen helt normalt prissatt mat, gott som aldrig den, som äter upp en, två eller flera normala dagsmatbudgetar eller hur man ska uttrycka det. Känns bara ännu värre när man blir bjuden. Tar tid och är bökigt är det med jämfört med att tota ihop nåt om möjlighet finns.
Sen att många ofta bara sitter och pöser i stället det med nåt. Det kan jag med göra, men varför göra det på så dyrt sätt.
Ptr
Precis.
Jag hade kontakt med en kille som ville att jag första gången vi skulle ses skulle komma hem till honom. Han bodde ensam ute på landet, avlägset utan grannar. Jag försökte få honom att förstå att jag ville träffas bland folk. Han sa att han inte gillade att umgås bland folk. Vi träffades aldrig sen.
en annan gång fick jag ett meddelande från en dejtingsida( ingen sexsida) med en kille som ville ha ett ONS. Jag skrev att jag aldrig har det pga säkerhetsrisken. Efter det fick jag världens utskällning i nästa mail där han kallade mig det ena och andra och att jag hade "problem att lita på folk".
Just det, ja...
Haha, en jag fikade med (träffats på krogen så det var inte första gången vi sågs. Hade även hånglat lite), lät mig gå först i kön, väntade tills jag valt vad jag skulle ha samt betalat det (jag noterade att han inte erbjöd sig att betala, men fäste enbart artighets-notering på det). När jag skulle ta min bricka frågade han om jag ville ha vatten också. Hade köpt te. Svarade nej tack, varpå han svarar "är du säker, för isf kan vi ordna det".
Ooo, han kunde bjuda mig på vatten? hade varit bättre han varit tyst, då hade han inte framstått som riktigt snål iaf!
Den förste lät ju som ett kap! Haha! Så ni skulle aldrig umgås med folk eller åka in till stan om ni blev ett par menade han?
Och den andre lät ju som en illustration till vad du sade till honom. Blev arg när han inte fick som han ville? Jo men han hade nog tagit ett nej på ett bra sätt om du ändrat dig...
Jag tror alla är som jag utan några få få undantag!
Den jag bor med nu sade "vi har bara 400kr att röra oss med idag". Ånej liksom, vi skulle ju fika, hur skulle DET gå?! (Typ en tredjedel av min månadsbudget när det kommer till mat, som det var då).
(Jag betalar gärna själv, det är inte det. Men man kan ju liksom låta folk betala för sig på olika vis...)
Det finns iofs en kategori människor som ser själva torparlivet som något speciellt. Jag vart inte avskräckt utan snarare lockad av att X bodde i en stuga flera km från grannen. Det som avskräckte var att stugan saknade mark, och alltså inte erbjöd mer i sysselsättningsväg än en lägenhet i stan.
Jag blir betydligt mer intresserad av nån som bor i torp och vill ta en dag i skogen än nån som bor i liten lägenhet och vill gå på bio. Om man nu bara ska se till just de kriterierna då
Jag tycker också fika på stan är dyrt, men inte så dyrt att jag skulle avstå eller låta bli att bjuda en "dejt".
Ja, du tillhör undantagen, det är nog rätt säkert.Jag tillhör undantagen då. Kan för mitt liv inte se att det tillför vardagen nått att betala överpris för mat utan ursprungsmärkning, sprida lite extra flygbränsle eller köpa lite onödiga prylar. Däremot är jag verkligen inte snål, jag har bara andra "guldkanter" (som ofta innebär pissigt väder, långa dagar utomhus, fysiskt ansträngande och gärna skitigt).
Men jag håller med om att det drastiskt minskar ner utbudet av potentiella partners. Ser dock inte det som en orsak att förändra vem jag är och vad jag uppskattar!