Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Det är största delen äldre jag skriver till för yngre och jämnåriga verkar ha mycket högt ställda "krav" vilket gör det mindre intressant.
Hur man än vänder och vrider på denna ekvation "nätdejting" så är alltid röven bakom. :D

Det är väl inget fel med högt ställda krav!

Om man söker en livspartner, får man väl ha lite krav!
Ditt och mitt problem är kanske att vi har för låga tankar om os själv.
Det blir lätt så om man känner sig kasserat.
Vist ska man marknadsföra sig på ett bra sätt, men kanske det är att ärligt skriva allting precis som det är, istället för att måla upp ett förhärligat bild. Kanske det finns någon därute som vill ha en för den man är. Denna hittar man ju inte ved att måla upp ett bild som kanske inte stämmer helt.
Kanske är det lika bra att skriva sina dåliga sidor med och erkänna att man bara är ett helt vanligt människa. Som vill ha någon att älska, som älskar en tillbaka, för att man är den man är. Det är väl inte för högt krav! Men ändå känns det som en ouppnåelig dröm.

Förlåt för väldigt flummigt inlägg! Läs det inte två gångar, det blir det inte bättre av.:angel:

KL

Jag har träffat en kille på nätet som jag har fallit för, första dejten var en fika och tiden bara sprang i väg, vi satt och pratade i 4 timmar och det kändes som vi känt varandra i evigheter. Sen hördes vi lite på sms varje dag efter det tills vår nästa dejt, vi gick på bio och sen föjde han med mig hem, drack vin, spelade spel och pratade länge och det slutade med att han sov över och vi hade sex. Han var väldigt gullig och kramig på morgonen när han skulle gå till jobbet, ville inte gå och stod och pussades och kramades länge innan han gick...

Jag hörde av mig på kvällen och frågade hur arbetsdagen vart och lite så, han svarade artigt men lite kort? Nu har det gått 4 dagar sedan dess och han har inte hört av sig! Jag håller på att bli gaalen, samtidgt vill jag inte vara för på? det var jag som frågade om vi skulle gå på bio, jag som frågade om han ville följa med mig hem och jag som hörde av mig på kvällen efter vi sågs...

Varför hör han inte av sig? Är han inte intresserad? Ville han bara ligga?
(jag blir jätte nojjig och kan inte tänka på annat och jag vet att jag är fjantig)

Fortfarande inget svar!! jag känner att jag vill ha ett svar, men vad ska jag skriva? Det står helt still i huvudet... Jag vill veta om han är intresserad eller inte!

Fortfarande inget svar!! jag känner att jag vill ha ett svar, men vad ska jag skriva? Det står helt still i huvudet... Jag vill veta om han är intresserad eller inte!
Han känner kanske likadan. Kanske han dejtar flera. Det är väl bara att ringa/skriva och fråga om han vill träffas igen.

kl:
Alltså, jag blir bara mer och mer förvirrad... skrev till en snubbe och fick det här till svar:
Hej :)
Sitter på jobbet. Hörs senare. Kul att du skrev!

det var igår på eftermiddan...
och då undrar jag, om människan inte var intresserad - varför skicka ett sådant svar? och om han är intresserad, när är det "senare"?

Kan ingen skriva en handbok? :D

Detta beror på att ibland får man många brev. Då är det lätt hänt att man glömmer bort någon.
Det är ju tråkigt att missa ett guldkorn för att det drunknade i en massa skit. Så skriv igen, och hoppas på att det då är lugnare på sidan.
Man måste inte tolka allting så mycket, det går kanske bättre att vara lite rak och fråga.

Det är väl inget fel med högt ställda krav!

Om man söker en livspartner, får man väl ha lite krav!
Ditt och mitt problem är kanske att vi har för låga tankar om os själv.
Det blir lätt så om man känner sig kasserat.
Vist ska man marknadsföra sig på ett bra sätt, men kanske det är att ärligt skriva allting precis som det är, istället för att måla upp ett förhärligat bild. Kanske det finns någon därute som vill ha en för den man är. Denna hittar man ju inte ved att måla upp ett bild som kanske inte stämmer helt.
Kanske är det lika bra att skriva sina dåliga sidor med och erkänna att man bara är ett helt vanligt människa. Som vill ha någon att älska, som älskar en tillbaka, för att man är den man är. Det är väl inte för högt krav! Men ändå känns det som en ouppnåelig dröm.

Förlåt för väldigt flummigt inlägg! Läs det inte två gångar, det blir det inte bättre av.:angel:

Ja du Karin, jag kan ju bara tala för mig själv och jag har inte några låga tankar och känner mig inte som kasserad heller.
Jag tror snarare det ligger något i Alexandras kommentar angående mig själv hur jag uppfattas via en text och det beror mest på att jag är typ en ensamvarg med intressen som förbrukar mycket av min tid.

Detta gör det mycket svårt att finna någon med snarlik livsstil som mig.
Jag trivs med mitt liv men önskar ibland jag hade någon att dela det med och samtidigt förstår jag vad Alexandra menar med att ingen vågar eller vill försöka ta en plats i mitt liv av rädsla för inte räcka till.
Undrens tid är inte förbi så vem vet vad framtiden kan ge. :d

Dansade med en snygging lite förra helgen:D ,hittat honom på FB och slängde iväg ett litet kort meddelande.Förstått att vissa meddelanden inte når mottagaren med avisering och hamnar under "övrigt".Och där kollar man inte meddelanden så ofta...Någon som vet om det går att se på FB om mottagaren läst meddelandet?

Ja, om du öppnar meddelandet igen, så brukar det stå längst ner "Läst XX.XX" med en tidpunkt :)

kl

Blir kontaktad på nätet jo - av småungar, gubbar och riktiga nördar:crazy:

Efter att själv ha nätdejtat så säger jag bara - hör inte av dig igen, om du redan har gjort det. De man sa tack och nej till var de som skrev igen, fast man inte svarat.
Jäkligt trist med denna dock eftersom att ni har träffats, men han har ju ingen skyldighet att skriva och säga att han inte är intresserad, även om man själv hade föredragit det.

*KL*
Jag ska på dejt imorgon!
Han är absolut inte inom mina sökkriterier, men på något konstigt vis har han övertygat mig om att man också ska ge dom utanför sökkriterierna en chans.:idea:

Klart du ska ge honom en chans! Härligt :)

KL
Jag har faktiskt lite att uppdatera. Igår var jag på dejt hos en snygg lokförare som jag snackat med mycket på nätet här ett tag. Han bjöd hem mig till sig, och jag visste att han bodde på landet och knappade in på gps:en för att hitta. Igår natt snöade det som bara den och det var väl sisådär plogat. Jag åker in på mindre och mindre vägar och hinner både fundera på om jag verkligen är på rätt väg och om jag kommar att bli mördad ute i skogen. Men så hittar jag fram och får en hur trevlig dejt som helst! Vi kunde prata om vad som helst (även om det blev mycket tågsnack) och det flöt på. Sen började vi sitta närmre och närmre varann i soffan och började mysa. Jag sov kvar och fick kramas hela natten, men varken hångel eller sex. Hur mysigt som helst. Vi ska träffas igen :)

Dessutom hände en lite rolig grej nu när jag läste den här tråden och lästa om den här dumma övriga meddelande-mappen på fejjan. Så jag går in och kollar och har fått ett meddelande av min fina isländska läkare som jag dejtat några gånger medan jag bodde på Island. Han har bott i London hela tiden så det har aldrig blivit något av det hela, men vi har ett gott öga till varandra. Så det var lite skoj! Tack nätdejting-tråden för att vi fick kontakt :)

*kl*

Måste vara den 14/2 som spökar? Kan inte påminna mig att jag var så här populär på länge bland alla dessa prospects, tom de som är av noll och intet intresse har vågat (o)lyckan igen och hört av sig + några gamla oavslutade. :d

Så dags nu, jag har siktet instället på vad jag hoppas är Mr Right men drar nu på semester. Men, men, men ... vi får se vad som händer, har inte bett ngn annan att hoppa och dra så skiter det sig så får jag se vad de andra är för några även om jag hoppas det känns lika bra om en vecka, so far so good. Jag har bestämt mig för att våga sticka ut halsen den här gången, han känns som den pusselbit jag inte visste jag saknade. :o

kl

Alltså jag blir så trött!! VAD ska man skriva till killar för att få dem att svara på meddelanden eller ens kolla på ens sida. Är mest på mp nu, för där ser man ju bilderna genast, men hur jag än skriver så är det bara tyyyyyyyst! :mad:
Om någon kontaktar mig så brukar jag svara någonting iaf (om de inte bara skriver "hej", typ).

Hur gör ni?? Är det lika för er?

...och jag ser t.o.m bra ut:angel:

kl

Alltså jag blir så trött!! VAD ska man skriva till killar för att få dem att svara på meddelanden eller ens kolla på ens sida. Är mest på mp nu, för där ser man ju bilderna genast, men hur jag än skriver så är det bara tyyyyyyyst! :mad:
Om någon kontaktar mig så brukar jag svara någonting iaf (om de inte bara skriver "hej", typ).

Hur gör ni?? Är det lika för er?

...och jag ser t.o.m bra ut:angel:

Jag har samma erfarenhet. De flesta svarar inte. Jag har vant mig, det är tydligen så det funkar. Tråkigt, jag tar hellre ett nej än bara tystnad.

Precis. Skulle hellre höra (som jag brukar skriva, typ) "tack, men jag tror inte att du är den jag letar efter tyvärr. Lycka till!"

Vad är det för idé med dejtingsidor om man inte ens kollar in dem som tar kontakt med ett vettigt meddelande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 255
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka