Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

*delvis KL*

Jag uppskattar också om de har många bilder, av olika sort.

Jag kan ärligt talat inte riktigt förstå de som inte utnyttjar möjligheten profilen/presentationen ger? Jag undrar om de endera tror att de är så oemotståndliga att deras blotta existens räcker? Om någon skriver som presentationstext "Fråga om du vill veta något, jag svarar på alla mail!" så vad tror personen att jag ska bli så nyfiken över att jag mailar en fråga på 'måfå'? Har de bild så kanske de tror utseendet räcker, men vad är det för sorts människor som vill bli 'valda' bara på utseende, ålder och bostadsort?

Dessutom, om de inte ens orkar skriva en profiltext eller ladda upp bilder, när de 'aktivt' letar - hur mycket kommer de engagera sig i t ex ett förhållande? Troligen inte blir känslan..

Tack för din väl genomtänkta textkommentar, det gav en hel del att tänka på.

Nu hade jag bara en (1) profilbild som utgångspunkt och texten var nog inte så upplysande den kanske borde varit.
Jag ska fundera ut en passande text och välja lite fler bilder och börja om. :d

Jag borde kanske göra samma! Jag har skrivit till dom jag tyckte var intressanta, men inte fått några svar. Ingen har kollat min sida häller, så jag vet inte om det skulle funka. Känns inte som att män på min ålder söker kvinnor på min ålder. Jag har enbart fått brev av män som är 20 år äldre! Så jag har inte mycket hopp kvar, med att hitta en på min egen ålder.

Har någon hört om chattis? Någon reggad där? En kompis sa att hon träffat en kille där. Googlade lite men vet inte riktigt. Samma kompis har hållit till på lite suspekta sidor förut...

Brukar ni blockera killar som är inne på er sida typ 20 gånger utan att säga ett pip. Jag vet med mig själv att jag kan hamna in på samma killes sida flera gånger i misstag, men 20?? Nä.

kl:
Man kan ju kanske fundera lite på kraven man har på dejtingsidor:

"...du ska inte inte tjock. Jag får dock vara det."

(upphittat i en profil på nätet, något nerkortat :D )

KL

Jag har träffat en kille på nätet som jag har fallit för, första dejten var en fika och tiden bara sprang i väg, vi satt och pratade i 4 timmar och det kändes som vi känt varandra i evigheter. Sen hördes vi lite på sms varje dag efter det tills vår nästa dejt, vi gick på bio och sen föjde han med mig hem, drack vin, spelade spel och pratade länge och det slutade med att han sov över och vi hade sex. Han var väldigt gullig och kramig på morgonen när han skulle gå till jobbet, ville inte gå och stod och pussades och kramades länge innan han gick...

Jag hörde av mig på kvällen och frågade hur arbetsdagen vart och lite så, han svarade artigt men lite kort? Nu har det gått 4 dagar sedan dess och han har inte hört av sig! Jag håller på att bli gaalen, samtidgt vill jag inte vara för på? det var jag som frågade om vi skulle gå på bio, jag som frågade om han ville följa med mig hem och jag som hörde av mig på kvällen efter vi sågs...

Varför hör han inte av sig? Är han inte intresserad? Ville han bara ligga?
(jag blir jätte nojjig och kan inte tänka på annat och jag vet att jag är fjantig)

Du får väl skriva att du är intresserad och om det är ömsesidigt så vore det trevligt om han hörde av sig innan söndag. Eller så lägger du honom till handlingarna.

Jag är nästan ;) säker på att han inte är intresserad, stäng det kapitlet och gå vidare! :)
Ingenting att deppa ihop över, bättre att avverka de ointressant tidigt :bow::banana:

vv

Trots stora förändringar med text och bilder är det fortfarande totalt stendött på nätdejting. :crazy:

Hur gammal är du Karindk?
Jag är 52!:crazy:
Jag är kanske för gammal för nätdejting!:confused:
Jag vill ju gärna träffa en jämnårig. Men de flesta som skriver till mig är 20år yngre eller äldre. Jag tycker +-10 år är ok, men har inte lust att vara ihop med en som kan vara min pappa eller son.
De enstaka jämnåriga som skriver verkar mest intresserat av att sexprata på nättet, vilket jag är fullkomligt ointresserat av. Så dessa bekantskaper blir väldigt korta.

Vad gör du själv då? Kollar du runt? Tar du kontakt? ...eller sitter du bara och väntar?

Jag kollar runt och skriver till vissa av intresse om något de själva skrivit eller visar på bild. Det har hunnit bli ett tretiotal mail men inte ett ända svar eller besök.
Jo jag har fått EN (1) flirt av en person som tydligen avregistrerade sig.

Det är nog så här det är för många killar i dejtindjungeln. :grin:

Det kan bero på vem du skriver till och vad du skriver.
Skriver du till dom du är jämnårig med eller skriver du bara till dom som är mycket yngre?
Prov att vara tydlig med att du vill ha en relation! Det verkar inte finnas många män på våran ålder som vill ha en relation med en jämnårig.

Jag kollar runt och skriver till vissa av intresse om något de själva skrivit eller visar på bild. Det har hunnit bli ett tretiotal mail men inte ett ända svar eller besök.
Jo jag har fått EN (1) flirt av en person som tydligen avregistrerade sig.

Det är nog så här det är för många killar i dejtindjungeln. :grin:

Nu blir det här ju subjektivt då jag inte kan tala för alla kvinnor. Men mina two cents efter att ha kikat på din profil.

Din profil - som för övrigt är helt okej för att vara en profil skriven av man ;) - ger intrycket av en person som har fullt upp och vill ha aktivitet hela tiden. Det i sig kan verka lite avskräckande, och väcka frågan "Hur ska han ha tid för en relation/tid för mig?".

Dessutom, omedvetet eller medvetet så ger du en bild av att du vill ha någon som vill hänga på DINA aktiviteter. Där har du sållat bort en stor del av kvinnorna är jag rädd? Om läsaren inte har samma intressen som dig och tycker att det du nämner låter kul - då tror jag inte man mailar/svarar på mail.

Om vi rent hypotetiskt säger att du vad gäller ålder, utseende och bostadsort skulle vara högintressant för mig skulle jag ändå inte maila dig. Just pga ovanstående...

Svaren på en del av de förställda frågorna ger intrycket av att du inte bryr dig så värst. Obekymrad om man ska säga det snällt, jag förstår svaren men det riskerar ändå att ge ett intryck av 'bryr mig inte'. Svaren på en del av de andra frågorna förstärker bilden av en upptagen "my way or no way"-man om det vill sig illa..

Fotoalbumet är okej, även om jag skarpt skulle rekommendera att ta bort sjätte bilden, och ändra eller ta bort kommentaren till andra bilden...

Och så var det det där med att vara tydlig med vad man söker. Söker du ett seriöst förhållande, välj då för jisse namn inte vänskap, då grundmurar du enligt mig bilden av att du söker någon som vill hänga med dig på dina aktiviteter och inget mer (och dessutom ger du intrycket av att du inte har tid för mer, varesig mer vänskap eller ett seriöst förhållande).

Sammantaget tycker jag du borde ha det lättare än du har med din profil, den är som sagt helt okej i sammanhanget förutom då att jag tror du förmedlar en annan bild än den du vill. Så - vilka kontaktar du? Hårt uttryckt - söker du out of your league?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 255
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025