Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Men varför avböjde du om du nu mailat en massa, visserligen bara under ett dygn, men du har ju hållit kontakten med honom och inte bara slutat efter ett mail?

Den som för tillfället är mest intressant befinner sig på närmare 40 mils avstånd, men eftersom jag ändå planerar att byta jobb kan det innebära allt mellan 100 - 0 mil. Jag flyttar ju inte för en mans skull, jag flyttar om jag hittar ett intressant jobb. :cool:

Jag har läst om många kvinnor som sagt upp sig och flyttat för en mans skull och menat att "jobb får lösa sig".
För mig blir det åt fel håll, jobbet måste lösa sig först - sedan flyttar jag. Kul att det finns fler som är lika romantiskt lagda :D

Hur som, det går att ha en relation även om distansen mellan kärleksobjektet och jobbobjektet är på många mil.
Det är nya tider och man får vara lite flexibel :)

*kl*

Detta ytterst charmiga mail har min väldigt ytterst anonyma profil på pannkakan fått:

Gissar att du - som jag - inte är helt singel och är sugen på lite skoj? :)
Här finns en snygg, social, 100% diskret och mycket välutrustad - 23 cm - kille från Borlänge. Ser bra ut, tar hand om mitt utseende och hur jag klär mig. 1.80 lång, väger 77 kg. Mörkblont, rätt så kortklippt hår och ljusa, gröna ögon.

Haha.... :D
Jag har fått min beskärda del av konstiga/sjuka/creepy mail jag med. Men nu verkar det faktiskt som jag hittat en riktigt bra en...

Efter att ha mailat på HP i somras blev vi vänner på fb och sen rann det ut lite i sanden. Men jag insåg allt mer när tiden gick att han verkade vara en skön typ, och innan jul tog jag tag i det och skickade ett meddelande på fb och tog upp kontakten.
Efter en ganska tät kontakt (några mail/dag) åkte jag i helgen 30 mil norrut och träffade honom - det resulterade i en 10h-dejt på lördagen och en kortare dejt på söndagen innan jag fick gå till tåget :D Det "hände" inget - inga kyssar eller handhållande, men jag tror vi båda två trivdes rätt bra i varandras sällskap och på kvällen när jag kommit hem fick jag ett mess att han gärna ville komma och se min stad :) Sen har vi fortsatt att höras av varje dag... Nu ikväll fick jag en ljudfil skickad till mig där han spelar och sjunger en låt av ett av mina favoritband :D Så nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på den innan jag somnar :love:

Njae, jag har testat distansförhållande och det var med mitt livs största kärlek, det gick åt pipan så jag tror det får vara för min del när det gäller sånna experiment. Det är svårt nog att vara särbos i en och samma stad och det känns ändå som lagom nivå för min del, jag söker inte en ny sambo, tror inte jag är skapt för samboförhållanden fast någon får gärna försöka överbevisa mig. :D

Njae, jag har testat distansförhållande och det var med mitt livs största kärlek, det gick åt pipan så jag tror det får vara för min del när det gäller sånna experiment. Det är svårt nog att vara särbos i en och samma stad och det känns ändå som lagom nivå för min del, jag söker inte en ny sambo, tror inte jag är skapt för samboförhållanden fast någon får gärna försöka överbevisa mig. :D

Jag är helt med på vad du menar.
Om jag talar utifrån mig själv så måste han vara väldigt RÄTT matchad för att jag ska klara av att leva under samma tak.
Min intolerans för små irritationsmoment som måste kompromissas imponerar tom på mig, ska jag kompromissa ska jag ha betalt, väldigt bra betalt :D

Jag hade också en idé om särboliv eftersom det skulle bli enklare att ha överseende med vissa detaljer då så varför inte :)

Det var typ 5-7 mail av typen, hej vad gör du?
Jag vill veta mer än så innan jag träffar någon!

Svarade på mailet och motiverade varför jag inte ville ses redan men öppnade för fortsatta mail. Men det har han inte svarat på.

Senast ändrad:

kl

Noterar att många 40+ killar söker väldigt unga tjejer. Har de ålderskomplex tro? Tycker själv att en två år yngre man är "lika gammal", men det tycker tydligen inte killarna.

äsch, som jag ser det hoppas många antingen hitta "drömkvinnan/mannen" eller en person som är snäppet snyggare/yngre/bättre än de de lyckas ragga upp på krogen. Därav intressanta (och oftast högst irrelevanta) önskemål om hur denna person ska vara ;)

*kl*

Jag är så jävla ointressant så på tre veckor har min profil besökts av hela sju (7) olika personer. Av alla de mail jag skrivit har två av dessa sju besökt min profil men ingen har skrivit något svar. :crazy:

Varför ger jag mig in i dejtingdjungeln när jag vet sedan tidigare att det inte ger ett dugg. :confused:

Nu måste du ta detta på rätt sätt, jag vill bara ge dig en liten inblick över hur vi kvinnor tänker när vi tittar runt på profiler. Hur ytligt det än må vara kollar man på bilden/bilderna. Det handlar inte så mycket om utseende utan mer om vad för bilder personen valt och hur personen väljer att lyfta fram sig. Fem bilder av fem möjliga med en ölburk i handen går bort, bilder med illasittande kläder och glasögon anno -72 går också bort osv. Det är en hård och ytlig värld och en makeover med stiliga kläder ansad frisyr osv ger garnterat fler svar.

Sen är naturligtvis vad man skriver också viktigt. Men jag skulle säga att 95% av alla som är på dejtingsajter sorterar redan på bilden.

kl

Noterar att många 40+ killar söker väldigt unga tjejer. Har de ålderskomplex tro? Tycker själv att en två år yngre man är "lika gammal", men det tycker tydligen inte killarna.

Jag blir 34 i år och blir kontaktad av massor med 40+ trots att jag skrivit max 38 i profilen... Men jag tycker samtidigt att de i min ålder vill ha någon som är max 30. Tycker det är lite lustigt iom att jag alltid varit tillsammans med yngre killar och jag ser inte så gammal ut(visar fortfarande alltid leg på systemet) så det är en gräns som inte funnits i riktiga världen för mig. Man ser ju inte åldern direkt på någon, men på nätet blir den helt plötsligt jätteviktig.

Jo jag förstår det och mitt utseende lockar definitivt ingen då jag visar mig som jag är till vardags för det är så jag är.
Min tro är ju att det vardagliga är det man lever med, inte någon förskönad bild.

Man lär sig leva med verkligheten helt enkelt, som singel alltså. :grin:

Jo jag förstår det och mitt utseende lockar definitivt ingen då jag visar mig som jag är till vardags för det är så jag är.
Min tro är ju att det vardagliga är det man lever med, inte någon förskönad bild.

jag tycker det är lite som att skriva en jobbansökan. Man försöker måla upp en ljus positiv bild av sig själv men man ljuger inte.

Samma sak med fotot. Visa gärna en så bra bild som möjligt och med rätt kläder osv. Men det skall fortfarande vara du och bilden skall ju inte vara jättegammal.

Så slipa lite på presentation och försök få till så bra bild som möjligt.

Naturligtvis är det vardagen man lever med. Men bara för att jag sitter här hemma i soffan med pyjamasbyxor och en sliten tröja och utan behå eftersom det är min vardag, betyder det inte att jag nånsin skulle visa upp mig så. Jag går vanligen i stallkläder eller arbetskläder och ytterst sällan ordentligt uppklädd. Men naturligtvis visar jag upp mig från min bästa sida i nån väl vald outfit när jag vill fånga någons intresse. Hur man än gör kommer vardagslooken ändå visas upp om det blir på riktigt.

Att utgå från att "jag behöver inte klä upp mig eller styla mig" när du vill fånga någons intresse är ju som att fiska utan bete. Men det är ju bara att välja vilket du tycker är värt mest-att anstränga sig lite extra eller att vara själv.

Nu måste du ta detta på rätt sätt, jag vill bara ge dig en liten inblick över hur vi kvinnor tänker när vi tittar runt på profiler. Hur ytligt det än må vara kollar man på bilden/bilderna. Det handlar inte så mycket om utseende utan mer om vad för bilder personen valt och hur personen väljer att lyfta fram sig. Fem bilder av fem möjliga med en ölburk i handen går bort, bilder med illasittande kläder och glasögon anno -72 går också bort osv. Det är en hård och ytlig värld och en makeover med stiliga kläder ansad frisyr osv ger garnterat fler svar.

Sen är naturligtvis vad man skriver också viktigt. Men jag skulle säga att 95% av alla som är på dejtingsajter sorterar redan på bilden.

Fast jag tycker du på vissa punkter har helt fel.

Nu har jag lagt ner nätdejting, men när jag diskuterat med mina singelväninnor så har vi alla ganska liknande preferenser och att mannen skall vara snygg ligger faktiskt inte speciellt högt. Verkligen inte. Istället gäller:

1. Att han skall ha en intressant profil. I detta ingår ett eget liv, d v s att man inte ska få känslan av att det är en soffliggare som vill sitta framför TVn, dricka öl och se på fotboll.

2. Att personen kan stava! Jag sorterar direkt bort alla som skriver slarvigt och SMS-svenska och är inte ensam om det. Men - ingen regel utan undantag. Jag mailade ganska länge med en man som hade rätt svår dyslexi. Men han var så intressant och rolig att prata med så det spelade ingen roll. Men en vuxen man som skriver "hur ä d?" till en kvinna han aldrig träffat - nej tack!

3. Att bild skall finnas (annars ökar risken för gift man på jakt efter äventyr) och att personen på bilderna inte skall se ut som en slusk. Så jag håller med dig om ölburken (och detta trots att jag själv gladeligen festar).

Visst ska man visa sig i vardagen, men män som inte kan prestera en bild där de är hela och rena har jag i alla fall inget intresse av.

De flesta av mina väninnor är 40-45, akademiker. Och när vi har diskuterat är vi rörande överens om vad som gör att man blir intresserad respektive helt ointresserad. Snygga bilder kommer inte speciellt högt.

När man har kommit igång med att maila så ryker naturligtvis de som envisas att börja prata om sex i mail no 2 direkt. Alltså - varför? De flesta vill liksom ha sex, men när det kommer upp så tidigt anar man att det är huvudsyftet med förhållandet och det är ointressant. Likaså orkar jag inte med de som har "mysiga hemmakvällar" som huvudintresse. Har man inga andra ambitioner med livet så klarar jag mig bra själv.

Jag är inte heller så imponerad när jag får standardmailet "jag gillar din profil" och som svar på frågan "varför?" får "du är snygg". Har hänt XXX ggr och det känns väldigt ytligt.

Dream Boy - det är väl tyvärr så att i nätdejtingdjungeln väntar man som kvinna ofta på att mannen skall ta kontakt. Så jag tror att du bara ska fortsätta att maila. Se över dina bilder och stava rätt!;)

Haken är att det generellt förutsätta att personen ansträngt sig i presentationen. Inte för att skapa en bild som är falsk (även om många gör det), men att visa sig från sin bästa sida. Det inkluderar ju även bilder.

Om någon har en kostymbild, medan texten och informationen säger att personen jobbar som snickare, så inte tror ju jag att personen springer runt i kostym till vardags inte. Men jag uppskattar ändå att se kostymbilden, hur personen "kan se ut" eller vad man ska säga.

Det är ju lite som på krogen, få människor hasar dit i mjukisbyxor t ex - även om de till vardags större delen av tiden har just mjukisbyxor.

Sen, har man fem bilder, så då är det ju lätt. Då kan man visa 'hela skalan'.

Men har någon fem bilder med mjukisbyxor och linne, ja då antar jag kallt att det är 'det bästa' man kommer att få se i ett potentiellt förhållande med personen. Dessutom skulle jag tolka in en hel massa annat negativt i det, som kan sammanfattas med att personen är en ambitionslös slacker som inte bryr sig om varken utseende, hälsa, kropp och dessutom inte har någon ambition att göra annat med sin fritid än glo på TV. Det kan vara HELT osant, men det är likförbaskat 'domen'. Den där sekundsnabba.

Om någon har fem bilder och alla är ur samma serie och i kostym och det är en snickare kommer jag anta att det där är "one hot wonder shot"-serien, ni vet de där bilderna som blivit extremt lyckade men inte riktigt är representativa.

Jag blandar bilder på min presentation, det finns både mjukisbyxebilder, osminkade bilder, vardagsbilder och snyggbilder. Ser ingen anledning att inte försöka ge en så 'heltäckande' bild som möjligt.

Nu vet jag inte alls vad du har för bilder, men mellan raderna i din och Fioranis konversation förstår jag att du valt att ha bilder som visar EN sida av dig, förvisso den vanligast förekommande, men som inte väcker så mycket attraktionsintresse vid en första, ytlig sållning? Då har du nog svaret där.

Jag ser inte vad du skulle förlora på ett mer heltäckande bildgalleri? Som sagt, det antas väldigt mycket mer än vad som ses.

VIKTIGT här är att tänka på 'snacka sig snygg'-faktorn och känslobiten. Om jag bara la ut bilder som jag ser ut i stallet (stallet hemma = livsfarligt ur den aspekten) skulle jag nog inte få en enda dejt utan bli tokratad. Däremot, om jag dejtat någon ett slag så de lärt känna mig, och än mer om det finns känslor med i bilden, kommer "den andre" tycka jag är tilltalande/attraktiv även när hen ser mig i stallklädsel. För då är det MER saker med när personen betraktar.

Men det är jätteviktigt tänka på att det är skillnad på den situationen och på första ytliga nätbedömningen.

Men att visa även sin mer vårdade/tilltalande/whatever sida i dejtingsideprofilssammanhang innebär INTE att man sen inte kan få vara sig själv i vardagen. Men som Fiorano sa - vill du verkligen försöka fiska helt utan bete? I så fall - varför?

*kl

Jag hade alla möjliga bilder som är jag inkl djur osv.

Och den jag bor med hade också lite alla möjliga bilder inkl djur (och barnbarn :eek: ) men var väl inte helt sanningsenlig vad gäller åldern (jag fick inte ihop livsberättelsen men det fick sin förklaring) och det var hans bästa vän som skötte kontakten i början.

Men jag valde för länge sedan att inte vara så kinkig och petig och det gick ju bra :D :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 744
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 255
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka