Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Men akta dig för folk som säger sig vilja flytta till Sverige! :D

http://www.expressen.se/gt/sa-lurades-sara-37-av-dejting-bedragaren/

Så går det till på pannkakan ibland...

Hehe, den allra första person jag "nätdejtade" (back in the days, när man chattade på ICQ, vet inte ens om det fanns dejtingsidor ännu) var en tjeck-Amerikan som sa "I love you" första gången vi chattade och ville flyga över från San Diego två veckor senare för att flytta in hos mig.

Han bad dock inte om några pengar, dök upp precis som han hade sagt, var den han hade utgett sig för att vara och vi var ett par i några år efter det. :D

KL

Är trött på att vara singel nu, och vill gärna hitta nån...
Funderar på nätdejtingsajter, men vet inte vilka som är seriösast?

Tips? :)

Jag är allt lite beroende av att tjuvtitta i den här tråden, trots att jag inte nätdejtar alls..
Jag är fascinerad av de som både "orkar" "vågar" och så de som faktiskt hittar sin livskamrat på nätet.

Jag hittade visserligen (blev hittad..) mina senaste två relationer via nätet, men den senare som nu är far till mitt barn o sambo, genom fb via gemensamma vänner.
han har dock nätdejtat innan och det märktes lite på sättet att prata (på nätet) att det var någon som fått in vanan att ligga på och söka.

Lite som rättfram marknadsföring av sin person, vilket kändes ovant då jag annars alltid träffat folk irl först och då redan fått en bild av vem det är.
Det är mkt skumt att bilda en uppfattning av någon från text och sedan ses tycker jag!
Så lätt att man lyckas ge en bild av sig själv som verkar attraktiv, spec. för någon som är lite "halvdesperat" efter att finna den rätta, men döljer, omedvetet eller medvetet, viktiga grejer.

Det som inte går att förmedla riktigt är ju kemin, det där som gör att det klickar. "Tänket, attityden"..
Min nuvarande hade jag nog inte träffat alls om han inte bott typ i grannbyn, och han hittade på en förevändning att hälsa på... Är skiträdd för att bli "fast" med någon som känns fel en hel kväll, och inte våga bryta upp och skita i det nog fort.. hatar fasader och spel..
Så nån långväga dejt hade det nog inte blivit, men det vore ju synd, då jag blev kär då vi väl började umgås..

var på en dejt efter att ha blivit ihoptussad på nätet en gång, och det var märkligt. En sån där "det glömmer vi snabbt" grej. Trevlig människa, men så fel. Och så, jo men vi går väl till ännu en bar (får jag gå hem snart..)
Helt otroligt vad man kan få en felkänsla av fåniga saker.
Jag tittade på hans tummar, och tänkte, nån med sådana spetsiga tummar kan jag inte vara ihop med! Typ som en symbol för att hela grejen kändes så fel..

Nej, oj vad skönt att få se folk irl INNAN man väcker tanken att det kunde kanske bli något, så man har deras uttryck, kemi och person där från början.

Tycker som sagt det verkar skitläskigt med dejtingsidor! Drunknar inte de seriösa tänkbara kärlekarna bland alla bekräftelsesökare som vill slänga runt mail?
Skulle nog inte våga lägga ut bilder o öppen profil, utan att känna det som att jag fläkte ut livet inför en massa slemmon.. Men samtidigt, är det ju fel att smygkika på andras öppna profiler och dölja sin egen..
Men om det är så, att kvinnor blir utsatta för mer creeps och meningslösa mail så kanske det är rätt ok ändå?

Tänker ibland också, så jädra många människor man träffar, på jobb, krogen, i livet. och så himla få som väcker attraktion, hur tusan ska man kunna sålla ut guldkornet bland en massa "tjaba, läget, vem e du?" på dejtingsidor? :crazy:

men så kan jag tänka, lite fascinerat, att det kanske är lite som en del i livets förutspådda väg, att två som borde mötas tussas ihop, genom en rörig dejtingsite, även om de träffar några nitar på vägen som kommer de till slut hitta varann! (oh sweet romance!)

Jaja, jag är ju inte på jakt så jag kan ju slappna av... :D

*KL*

Fascinerande det där med "den plötsliga tystnaden". Verkar vara någon farsot som går, har ju hänt mig flera gånger med. Men man upphörs liksom inte att förvånas.

Nu passade det ju den här gången mina syften fint, då det blev kaos när mamma blev sjuk och dejta är det sista jag tänker på just nu. Men strax innan så hade jag mailat en hel del med en person, och han hade föreslagit att vi skulle ta en fika veckan efter och vi bestämde det men att exakt tid skulle bestämmas lite närmare.

Sen blev det tyst som i graven..

*halvt kl*

Jag har varit medlem på pannkakan till och från under några år och kommit fram till att det inte är något för mig. Mest av den enkla anledningen att den typen jag sökte efter på nätet aldrig skulle vara den typ jag ville ha i verkliga livet ;) Förvirrande? Oh ja! Jag blev enormt kräsen på nätet och sållade bort killar som skrev illa, de var för korta, hade fel hårfärg, för tjocka, verkade tråkiga, hade barn, fel intressen eller var för snygga :p

Jag har träffat ett par stycken irl, men det har sällan lett till något mer än ett ligg och så har jag gått vidare sen.

Nu träffade jag senaste dejten på en gemensam kompis fest, men eftersom jag lämnade stan i tre veckor direkt efter vi sågs, så har vi spenderat en hel del tid med att lära känna varandra via nätet. Jag tycker det har fungerat bra, men då har jag ju haft en bild av hans personlighet sen vi sågs...

*halvt kl*

Jag har varit medlem på pannkakan till och från under några år och kommit fram till att det inte är något för mig. Mest av den enkla anledningen att den typen jag sökte efter på nätet aldrig skulle vara den typ jag ville ha i verkliga livet ;) Förvirrande? Oh ja! Jag blev enormt kräsen på nätet och sållade bort killar som skrev illa, de var för korta, hade fel hårfärg, för tjocka, verkade tråkiga, hade barn, fel intressen eller var för snygga :p

Jag hade precis samma upplevelse. Jag kunde inte förhålla mig till nätdejtingen på ett sätt som kändes 'sant' för mig. Tonen och de konversationer som inleddes hade jargonger och sätt som jag inte uppskattade eller kunde relatera till. Kändes inte som min grej helt enkelt ;)

Jag hade precis samma upplevelse. Jag kunde inte förhålla mig till nätdejtingen på ett sätt som kändes 'sant' för mig. Tonen och de konversationer som inleddes hade jargonger och sätt som jag inte uppskattade eller kunde relatera till. Kändes inte som min grej helt enkelt ;)

Precis så!

De där jargongerna har jag också jättesvårt för. Nej, det känns skönt att ha lämnat det där bakom mig. Jag har provat, vet att det inte är något för mig och kan släppa det liksom :D

Precis så!

De där jargongerna har jag också jättesvårt för. Nej, det känns skönt att ha lämnat det där bakom mig. Jag har provat, vet att det inte är något för mig och kan släppa det liksom :D

Jag har också harvat runt på dejtingsidor vid olika perioder och varje gång händer precis samma sak, ingenting.

Det sista som överger än är ju hoppet men via nätdejting finns det inget hopp alls. Snart är det vår med olika evenemang och träffar där man kan möta människor och ha roligt. :D

*kl*

Hejsan!
Jag hoppas det är okej att jag hoppar in som nykomling, har precis gett mig in i nätdejtingens värld ;) Egentligen hör jag hemma på ÄU, men ja - jag hoppas som sagt att jag är välkommen ändå :D

Egentligen söker jag nog inte speciellt aktivt på det sättet, jag kom nyligen ur ett trassligt förhållande och trivs egentligen bra själv, men tänkte att det kunde vara en rolig grej att prova på!

Jag har hängt på HP i någon vecka nu, och känner inte alls igen vissas beskrivning av att det är svårt att få kontakt med folk! Jag har valt att inte ha någon profilbild, men ett antal privata bilder som jag visar för dom som jag vill ska kunna se dom helt enkelt. Dessutom, med risk att låta sanslöst självgod, så har jag "ett fördelaktigt utseende" (världens bästa uttryck :p), och har alltid haft många ihärdiga intressenter irl. Jag kände därför att jag väljer att köra utan bild på internet, så slipper jag blir nerbombad med mail av personer som ändå är ointressanta och kan istället själv skriva till (och visa mina bilder för) sådana som verkar intressanta :D Trots avsaknaden av bild har jag fått massvis med mail, och jag har fått svar på 99% av mejlen jag skickat. Himla tur, annars hade jag nog tröttnat snabbt!

Nu har jag i alla fall hittat 4 killar som bor inom 30 min från mig och som verkar intressanta, och som vill träffa mig. Känns helt ärligt skitläskigt, aldrig träffat någon från nätet förut, men jag ska inte fega ur nu! :p

Första dejten är bokad på söndag! Vi ska se två filmer, den ena är den bästa filmen jag vet och den andra är den bästa filmen han vet. Ingen av oss har sett den andres favorit, så det kan bli spännande! Killen är kock, 3 år äldre än mig, bor i "min" stad och ser enligt bilderna mycket trevlig ut! Vi har smsat konstant i 3 dagar nu, så förhoppningarna är nog rätt höga faktiskt. Han erbjöd mig även att komma hem till honom på torsdag, så skulle han laga mat (oxfilé :d) till mig. Är dock osäker på om jag skall nappa på det, det känns konstigt just eftersom det är alla hjärtans dag :p

Detta är den killen som känns mest intressant, så dom andra 3 hamnar faktiskt lite i skymundan nu. Men jag planerar att träffa i alla fall en eller två till av dom ifall inget väldigt oväntat sker!

För övrigt är jag nog en av dom hemska människorna som helt plötsligt tystnar.. Men det känns för mig lite som det positiva med nätdejting faktiskt, innan man har träffats tycker jag på något vis det är okej att sluta skriva utan att meddela sig om varför. Har haft rätt långa konversationer med vissa, men insett att dom inte är intressanta eller helt enkelt "tröttnat" och tyckt att dom varit tråkiga att skriva med, då slutar jag helt enkelt. Det blir så enkelt att sålla! Haha.

Edit:
Och Grattis tott på din dag! :D

Senast ändrad:

*kl*
Var är karindk? Hon är visst skyldig oss en date-rapport ;)
Det gick som vanligt! han tycker jag verkar trevlig och vill gärna vara kompis, men inget mera.
Så det blev ett "Tack, men nej tack"
Han var otroligt tråkig, men det kan många ju vara första gång man träffas. Jag hade gärna get honom en andra dejt, men så blev det inte. Jag pratar med flera just nu på sidan, men ingen som jag tror jag kommer att träffa. Antingen bor de för långt borta, eller är fel på annat sätt.

Det gick som vanligt! han tycker jag verkar trevlig och vill gärna vara kompis, men inget mera.
Så det blev ett "Tack, men nej tack"
Han var otroligt tråkig, men det kan många ju vara första gång man träffas. Jag hade gärna get honom en andra dejt, men så blev det inte. Jag pratar med flera just nu på sidan, men ingen som jag tror jag kommer att träffa. Antingen bor de för långt borta, eller är fel på annat sätt.

Äsch då!!:mad:

Jag hade inte heller bild utlagd. Bodde i mindre stad då och jobbade på ett ställe som alla kände till så ville inte att folk skulle veta var de kunde hitta mig.
Hade ett par bilder som jag skickade via länk istället.
Fick också flera trevliga mail, bara nåt som hade dåliga vibbar egentligen.

*kl*

Gaah!!! Fick just ett meddelande "jag väntar på mitt svar. Mvh Xxx" Kollade när och vad han har skickat förut, och kom till att han för några veckor skrev "hej". Han har bild men ingen presentation. Svarade nu idag "inget svar betyder inget intresse", men ser ni det förstår han inte utan svarade "Hej. Utveckla det gärna. Mvh Xxx".

Gaaaah! Var är alla vettiga???

Haha! De vettiga finns, men man får sålla! (en hel del...)

I helgen får jag besök... Var ju uppe i Stockholm för två veckor sen och träffade min nätdejt. Och nu kommer han ner till mig. Nervöst!

Uppdatering i helgen då :)

KL
Jag fick ett gulligt sms av min dejt idag på hjärtedagen. Det gillade jag! Vi träffades i förrgår igen och det var minst lika trevligt som förra gången. Mycket närhet och bara kramar trots att vi sov ihop igen.
Jag är inte van att bli nervös när jag skickat ett sms ifall jag skrivit något dumt, om han kommer att svara, vad han kommer att svara.
Jag är förtjust i honom inser jag. Galet, men trevligt! Han kommer till mig på söndag. Tur att jag har några dagar på mig att hitta något jag kan bjuda honom på i matväg!

Det känns liksom helt meningslöst att vara reggad på dejtingsidor, det händer ju inte ett dugg på den fronten. :cool:

*kl*

Det ihärdiga smsandet har fortsatt från helgens dejt (ja, kommande alltså, vi har ju inte träffats än) och jag måste säga att han faktiskt verkar riktigt, riktigt vettig! Smart, rolig och stabil. Möjligen lite tofflig (:p) men det kan ju gå över när man lär känna varandra bättre, inget extremt i alla fall. Ska bli superspännande att få träffa honom i verkligheten!

Frågade en gemensam vän (eller ja, bekant till honom och vän till mig) om jag borde vänta mig att han skulle styckmörda mig (eller om jag borde ta med pepparspray) men det trodde han inte skulle vara nödvändigt ;) Så det verkar ju bra :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka