Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

kl.

Det händer lite mer på pannkakan, dock är det ju mest snubbar utan bild som skickar smöriga mail, här en bit ur senaste: "du ska va glad att de inte är kriminelt o va söt För då skulle du få livstid ;)"
det är inte heller helt lätt att orientera sig mellan de olika definitionerna av förhållande de är ute efter, t.ex. verkar vissa verkligen bara vilja vara chatt-vänner, andra vill vara "vänner" och ytterligare andra vill tydligen gå vägen vara vänner först... hursomhelt... inte lätt :)

men idag ska jag faktiskt fika med en snubbe, med bild... :)

Jag tycker det är fler och fler som inte har bild på pannkakan. Irriterande!!

kl

Har man ingen bild så är det ingen bild, har man bild så är det fel bild.

Sen detta att det kommer ett meddelande om att man inte får ha djur på bild. Jag är inget djur, men har skägg!

Sen tyckte jag att det kunde passa med mig och hästen på bild, var ju tydligt vad jag värdesätter i livet då. Men se nej icke.

Men rätt många tjejer med hundar är där i profilbilderna.

Sen vart jag less på alla dessa suspekta påstått tjejer från öst som skrev det ena efter det andra och skickade allt mer lättklädda bilder. Om det har jag skrivit tidigare.

Men just nu ligger allt sånt nere, inte bara det att jag inte orkar och inte finner nån tid.

Att det ska vara så svårt att ramla på en trevlig hästtjej som man kan dela livets värderingar med.

Till alla er som lyckats eller har nåt på gång, grattis och lycka till nu!

Ptr

Jag håller med samt att många saknar en presentation så man vet inget att skriva om. Jag lägger ner det här nu.

Jag har precis registrerat mig på pannkakan! Jag fick inte godkänt min profil-bild.
Vet inte varför. Det står att det kan bero på att där är flera på bilden, det är det inte, att det inte är jag på bilden, det är det eller att mitt ansikte inte är tillräckligt tydligt! Inte vet jag hur man får godkänt sitt bild, men jag la lite bilder i albumet istället. Hoppas det går lika bra.
Jag har varit på i 5 minutter och är redan bjudit på 2 dejts! :laugh:
Helt utan bild!!! De skrev till mig innan jag hade lagt in bilder. De bor båda i samma kommun!

Jag har precis registrerat mig på pannkakan! Jag fick inte godkänt min profil-bild.
Vet inte varför. Det står att det kan bero på att där är flera på bilden, det är det inte, att det inte är jag på bilden, det är det eller att mitt ansikte inte är tillräckligt tydligt! Inte vet jag hur man får godkänt sitt bild, men jag la lite bilder i albumet istället. Hoppas det går lika bra.
Jag har varit på i 5 minutter och är redan bjudit på 2 dejts! :laugh:
Helt utan bild!!! De skrev till mig innan jag hade lagt in bilder. De bor båda i samma kommun!

Du är kvinna, jag är man och det är stor skillnad. Lycka till! ;)

...och jag är kvinna, men har det inte lika bra som Karin ändå :crazy:

Sen, och inte menat att på minsta vis förolämpa Karin eller så, så är det ju viss skillnad i hur "man har det" beroende på var man sätter kraven.

En man som ur det blå kommer med en dejtförfrågan är för mig inte intressant. Skulle de göra det inom 5 min från jag blev medlem, så skulle jag se det som allmän desperation.

Jag får mycket mail, men anser det går extremt segt ändå. För 99.9% av mailen är sådana jag betraktar som "skräp".

Den där sista 0,01% drabbas i för hög grad av plötslig tystnad... :S

Jo nå, jag uppskattar inte heller de som utan att knappt säga "hej" föreslår en date eller ber mig ringa. Urk!

Delvis KL

Men kan det inte vara så att det är väldigt seriösa människor som bara tycker att det är lite meningslöst att maila fram och tillbaka eftersom det är IRL som avgör till slut iaf? Jag menar, det finns väl alla varianter av människor även om vissa inte gillar den approchen. Det betyder inte att man är oseriös eller desperat om man vill träffas fort, anser jag :)

Det behöver ju per definition inte vara oseriöst, det beror återigen på var man drar gränsen/sätter kraven. De är ju inte mindre seriöst göra så än se någon man tycker är snygg på krogen och limma på.

Men det är ungefär samma grunder. Om man har bild/er så har de funnit de attraktiva, och det lilla man får in i en profiltext har man bedömt som vettigt. Men det är en liten, liten fraktion av en människa - och jag som inte är ute efter att dejta i första hand utan att träffa någon tycker inte om det.

Ville jag bara gå på en massa dejter, fine. Bodde jag centralt kanske jag skulle prova det sättet, jag menar äta lunch/middag måste man ju ändå så varför inte göra det med sällskap, och få veta mer om personen. Men då jag varken bor centralt eller har oceaner av tid att slå ihjäl - och ingen lunch på allmän plats som ändå ska avklaras, så är det komplett ointressant.

Sen, och inte menat att på minsta vis förolämpa Karin eller så, så är det ju viss skillnad i hur "man har det" beroende på var man sätter kraven.

En man som ur det blå kommer med en dejtförfrågan är för mig inte intressant. Skulle de göra det inom 5 min från jag blev medlem, så skulle jag se det som allmän desperation.

Jag får mycket mail, men anser det går extremt segt ändå. För 99.9% av mailen är sådana jag betraktar som "skräp".

Den där sista 0,01% drabbas i för hög grad av plötslig tystnad... :S
Beror ju mycket på vilken sorts dejt det är frågan om! Den ena är redan dumpat på grund av konstig uppfattning av situationen. Den andra pratade jag mycket med senast jag var på Pannkakan för fyra år sen. Han blev bara såå glad för att jag var tillbaka. Planerat dejt: Vi kan träffas nu vi båda ska handla på Gekås! Kanske inte speciellt romantiskt, men jag planerar inte romantik med en jag aldrig har träffat. Inte ens efter hur många mejl som helst.
Jag tycker det är bättre att träffas helt kravlöst, där det inte är lagt upp till romantik i början. Jag är ingen skribent och söker inte heller en sådan.

Du är kvinna, jag är man och det är stor skillnad. Lycka till! ;)
Jag har varit i precis samma sits som du! Det vet du.
Men det kan hjälpa att byta sida, bilder och text!
Det har jag gjort flera gångar, men jag har bara drat till mig personer i fel ålder.
Jag började få den uppfattning att ingen svenska män i min ålder var intresserat av att vara ihop med en jämnårig.
Nu verkar jag ha lyckats med att dra åt mig jämnåriga, med gemensamma intressen.:laugh:

Delvis KL

Men kan det inte vara så att det är väldigt seriösa människor som bara tycker att det är lite meningslöst att maila fram och tillbaka eftersom det är IRL som avgör till slut iaf? Jag menar, det finns väl alla varianter av människor även om vissa inte gillar den approchen. Det betyder inte att man är oseriös eller desperat om man vill träffas fort, anser jag :)
Precis! Jag får ofta fel uppfattning av folk jag har skrivit med. Senaste jag hade skrivit och pratat telefon med hur mycket som helst, visade sig vara värsta psykopat i verkligheten! Bättre att träffas snabbt, än att få förväntningar på något som inte finns i verkligheten.

*kl*

Okej, uppdatering från gårdagens dejt!
Kan väl börja med att säga att han var kvar hos mig till kl. 4 (på morgonen, vilket innebar att vi spenderade 8 timmar i min soffa... haha) trots att han jobbar idag, det säger väl rätt mycket :p

Skittrevlig kille, snygg!! (och då har jag ändå höga krav), rolig, bjöd på sig själv och ja - toppen helt enkelt! Vi klickade otroligt från första stund och allting blev väldigt naturligt :) Började kramas i soffan, jag som normalt inte kysser på första dejten hängde ändå på när han tog initiativ - och där kom det, det där felet som alla har. Han kan inte kyssas!!!!

Hade jag inte kysst honom hade jag svävat runt på rosa moln idag, men nu vet jag inte... Han glömde sin klocka här så jag måste träffa honom en gång till i alla fall. Men seriöst, kan man lära någon att kyssas? Hur gör man det på ett schysst sätt i så fall? :rofl: Så fruktansvärt synd eftersom han var så bra för övrigt, speciellt eftersom jag sällan hittar killar som är intressanta över huvud taget....

jag tycker ofta att första kyssen inte är bra - men allt eftersom lär man sig ju vad som funkar och inte. så kan man visa också. Du får ta initiativet till någon kyss vid något tillfälle och visa honom :)

båda mina senaste förhållanden inleddes med förfärliga kyssar.... ;)

Det låter ju lovande i alla fall! ;)
Jag försökte visa lite, men det blev bara konstigt! :p Problemet är att han 1. Inte pussas normalt, nuddar bara med läpparna och "gör liksom inget". En puss på kinden blev alltså typ att han satte läpparna mot kinden och tog bort dom igen. Kändes helt ärligt skitlöjligt :p Och 2. Han öppnar munnen aaaaalldeles för mycket så det blir mest bara massa tänder när man hånglar/kysser.

Problemet var bara att när jag själv hade "normalöppen" mun (försökte hinta lite genom att "stänga" lite med..) så hade jag typ hela munnen i hans mun.... Mysigt ;)

Jag har varit förskonad från detta problemet förut. Har visserligen träffat folk som kysser dåligt, men dom har jag inte varit speciellt intresserad av i övrigt heller så det blev liksom inget problem :p

Åhhhhhhh det är så jävla kaaaaassssssssss när folk inte kan kyssas. HELT meningslöst! Tyvärr är jag dessutom "förstörd" av han jag brukar kalla för icke-mannen i mitt liv, eftersom han är en gud på det hela. :love: Och har varit sen första kyssen, det var hela grejen med honom från början typ, haha.

Jag tror att det går att lära folk att kyssas.. Men....
Den där känslan av att hela ens ansikte är inne i någons käft är dock så sjukt avtändade.

Den där känslan av att hela ens ansikte är inne i någons käft är dock så sjukt avtändade.

Jo tack ;)

Han ville bjuda på middag (han är ju som nämnt kock, ingen nackdel :angel:) så jag tänkte att jag hänger på det och återlämnar klockan i alla fall. Så får vi väl se hur det verkar, om jag kan få honom att fatta vinken utan att säga rakt ut att han ska stänga munnen :p Jag känner mig så jäkla taskig med, för på ren reflex drar jag mig liksom undan när någon käkar mitt ansikte, vilket jag misstänker är rätt svårt att inte uppfatta. Och han sa själv att han var lite osäker, då känns det ännu taskigare att dra sig undan, men jag kan inte låta bli! :o

Bara säg lite snällt att : Öppna inte munnen så mycket, jag har ju bara en pytte liten munn! ;)
Det är inte så mycket vad man säger men hur man säger det! Gör inte så stor grej av det, det är taskigt.
Jag är nyss hemkommen från en tråkig dejt, med en person som jag inte ens har lust att handla på Gekås tillsammans med.:crazy:
Tillbaka till pannkakan!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare