Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

MEN vilken sorglig människa... Ja men det är ju så, man vet ju att trollen inte ska matas men man tenderar att glömma det...O_o

Det är faktiskt jobbigt när det blir så. Speciellt när man börjar blanda ihop människorna och svara fel till dom. Jag har slutat med att svara på såna jag inte är intresserade av, pratar med dom jag gillar och säger att vi kan ses på en promenad eller liknande efter några dagar. Om jag märker att jag inte kommer gilla personen redan i mailen säger jag till direkt att det här lär bara bli vänskap. Många uppskattar att man är rak och ärlig och säger hur man gör och att man pratar med andra samtidigt. Lets face it, det gör man. Jag har i alla fall inte tid och lust att gå igenom massa ytliga kontakter en i taget. Fast vissa blir skitförbannade och blockar en :eek:

Jag brukar ta en paus ibland och inte vara inne alls. Det tar energi att hålla på och leta och lära känna massa folk som det sen ändå inte blir något med. Försök inte maila för länge, ta hellre en snabb fika. Då betar man av fler och det är rätt trevligt :) Behöver inte vara så höga krav eller förväntningar.

Jag klarar inte heller av folk som inte kan stava eller skriva ett prydligt mail. Små bokstäver, egna förkortningar eller massa punkter mellan varje mening :nailbiting: I såna fall är jag också petig. Det är avtändande att prata med såna människor. Kanske är dom jättefina att prata med i riktiga livet, men jag vill ha en partner jag kan skriva normala sms med, få brev/vykort eller liknande av utan att behöva lista ut vad som står i det...

*kl*

Då har jag gett mig in i leken. Igen. Gör ett ryck några gånger om året:p. Har fått ett svar som verkar okej. Men jag har ärligt talat svårt att lita p mitt eget omdömme om jag ska vara ärlig. Snubben ser ut som Zlatan, har en trevlig presentation men skrev i stil med "Du verkar trevlig, fin och seriös. Lust att prata lite? Och ser vart det leder?". Jag vet inte, men är det kanske ett lite slentrianmässigt sätt att ta kontakt? Ja ja, jag svarade iaf att jag gärna sågs för en fika. Jag gillar inte när man håller på och skriver fram och tillbaka utan vill ses så fort som möjligt.

Jag har också gett mig in i det igen... Men alltså jag måste vara riktigt dålig på att kommunicera via mail...! RIKTIGT dålig (tja, det är delvis därför jag är där och väljer att träna ;) ).
Jag har gömda bilder och väntar med att visa dem tills folk frågar. Men ofta slutar konversationen där. Något jag faktiskt funderar över eftersom jag generellt får uppmärksamhet för just det. Så har jag haft en trevlig konversation med någon slutar den rätt tvärt efter de sett bilderna, frågar folk direkt att se dem, säger de istället saker som "jag är nöjd! När ses vi?"... (Mitt svar är: jag jag fått tillräckligt med kött på benen för att också vara nöjd. Typ...)

Faktiskt ganska intressant att bli så olika behandlad "irl" och på nätet. Är jag den enda som upplever det?

kan det vara att du är FÖR snygg på bilderna? Det kan ju faktiskt oxå avskräcka.

:confused: det är bara vanliga bilder... Skulle man inte bli positivt överraskad och glad om den man pratade med visade sig vara av den typen man själv ansåg attraktiv?

Vem vet. Gissningsvis kan det ha något att göra med huruvida jag passar in i "mallen" för vad de söker eller inte. :angel: bu.

Jag tycker också det är jättesvårt med mailkonversation. Så jag föreslår fika direkt för det är sååå mycket lättare att få en bild av personen då. Annars målar jag bara upp en bild av personen och blir besviken sen:p.

Det har jag gjort tidigare, men verkligen inte varit nöjd med resultatet... Det har så gott som uteslutande resulterat i att jag förväntats vara den initiativtagande även efter det, och då lämnat mig med en känsla av: "fine jag hänger kvar så länge du fortsätter höra av dig o planera grejer, men annars är det lite sak samma". Sjukt avtändande och verkligen inte kul så jag drar mig för det nu faktiskt, känns som balansen blir helt fel från början (för mig) :/

Men, går det inte att skriva något liknande;

Jag skulle vilja ses över en fika eftersom det är lättare att bilda en uppfattning om någon IRL, men, jag är inte en drivande person, så vill vi fortsättas ses efter fikat så ligger det hos oss bägge

Typ, eller nåt :p

Hehe, ja, det är ju t ex den typen av saker jag behöver lära mig kommunicera.. :D

Tack för tipset/formuleringen! Vet inte varför det är något slags vakum just i den typen av kommunikation hos mig.

:confused: det är bara vanliga bilder... Skulle man inte bli positivt överraskad och glad om den man pratade med visade sig vara av den typen man själv ansåg attraktiv?

Vem vet. Gissningsvis kan det ha något att göra med huruvida jag passar in i "mallen" för vad de söker eller inte. :angel: bu.

Män vill gärna ha en snygg tjej, men de vågar inte! De har för många komplex på utseendet till att känna sig bekväma med en som är snygg! Sen vill de inte heller ha en som inte är snygg, det är det som gör det så svårt med bilder! Man får prova att hitta ett bild där man är lagom snygg!:p
Män är så kompliserade! :crazy:
Jag måste ha lagt in för bra kort då det är enbart de allra snyggaste som skriver( eller som jag ser det, de med de snyggaste bilder!).
Nu har jag skrivit med en ett tag och även pratat telefon. Nu vill han träffas!
Men han kommer säkert att bli besviken! Han verkar ha målat upp ett luftslott som jag kanske inte kan leva upp till!
Jag har så svårt för att tro att det skulle lyckas att hitta en!
Jag har fått en massa råd av en kompis:
Man ska inte ha motorsåg och diverse bensin/olja-dunkar i hallen.
Man ska städa undan reservdelar så inte han ser att man själv skruvar bil.
Och liknande. Män är sååå känsliga och får komplex av kvinnor som kan annat än att städa!!!
Jag hoppas faktisk att jag hittar en med lite bättre självkänsla! Så jag kan vara som jag är!
Men jag undrar varför det är så svårt.
Jag tror också att jag ibland, soller bort några guldkorn av fel anledning. Det finns ju så otroligt många på dejtingsidorna, så man får vana att sålla hård! Man blir lite väl kräsen och det blir alla andra också. Man vågar inte skriva till den som är perfekt då man inte själv känner sig så. Sen sållar man bort de som inte är perfekta. Sen finns det inte många kvar man kan skriva till!:meh:

Jag hoppas verkligen det blir en bra dejt! Och att vi gillar varandra IRL. Det käntes så rätt från första mejl och den känsla har bara blivit starkare för varje mejl och varje telefonsamtal.

Fiorano; skrev:
Snubben ser ut som Zlatan, har en trevlig presentation men skrev i stil med "Du verkar trevlig, fin och seriös. Lust att prata lite? Och ser vart det leder?". Jag vet inte, men är det kanske ett lite slentrianmässigt sätt att ta kontakt? Ja ja, jag svarade iaf att jag gärna sågs för en fika. Jag gillar inte när man håller på och skriver fram och tillbaka utan vill ses så fort som möjligt.

Men alltså, ni känner ju inte varandra. Hur skulle han inte kunna vara slentrianmässig liksom? Sen bör man ju bli personligare förstås.
Blir det någon fika?

Lite KL
Snubben som jag träffade hipp som happ en lördagkväll har visat sig vara galet trevlig. Jag tror t.o.m. att det här kan leda till något! Sen kom inte min 4-veckorspraktik på annan ort särskilt lämpligt... Var dock hemma i helgen och umgicks mer eller mindre 4 dagar konstant med honom. Han "tvingade" mig att kolla på hockey, jag "tvingade" honom att kolla schlager. Dessutom lyckades han klara av att rida min galna svarta märr. Bådar gott som sagt :)

Jag håller alla tummar jag har! Försök att gå in så förutsättningslöst du kan när du träffar honom.
Heja heja!

Tja, min erfarenhet är att män också lägger in bilder där de är snyggare än i irl:p

Jag har lessnat ur totalt på nätdejting....:(

Senaste försöket ledde till ett 8 månader långt "förhållande" då jag hela tiden misstänkte att han fortsatt sitt dejtande, och visst hade han det!!!:crazy:

Bedyrar fortfarande att han INTE har någon annan, men allt pekar åt andra hållet. Jag är då inte ens svartsjuk i vanliga fall, men det är alltför många tillfälligheter, begravningar stup i kvarten och besök hos gamla fastrar/kusiner som visar sig inte finnas:p

Lyckligtvis har jag inga känslor för honom, och nu ingen kontakt alls....

Tyvärr inser jag att han hållit på så här ett bra tag, och antagligen kommer att fortsätta, dvs fler som blir "lurade"...... Skulle vara varningsflagg på såna!:D

Jag håller alla tummar jag har! Försök att gå in så förutsättningslöst du kan när du träffar honom.
Heja heja!
Jag brukar att vara förutsättningslös, men då tycker de att jag verkar ointresserat!
De senaste två dumpade mig för att de tyckte jag är för självsäker!!:banghead:
Hur osäker vill de då att man ska vara, för att de känner sig trygga???:eek:
Han jag nu ska träffa verkar mera självsäker, kanske är det så att man ska vara det för att passa med mig. :meh:

Klart man vill hitta en självsäker man!
Det enda man kan göra är att vara sig själv. Tycker de att du är för självständig är de ändå inget att hänga i granen!
Du uppdaterar väl hur det går?

Tja, min erfarenhet är att män också lägger in bilder där de är snyggare än i irl:p

Njaa, jag tycker att många har väldigt dåliga bilder! Flera av dom jag har dejtat( där det som vanligt inte klickade) Har jag fotat så de kunde få bättre bilder på sidan. Det har resulterat i mera trafik på sidan direkt!
Kanske man kan göra lite business på det. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18