Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag är lite sådär obrydd med mitt telefonnummer och har lämnat det till lite olika killar, ofta märker man rätt fort om de är vettiga i skallen eller inte. Senaste fick mitt nummer efter 1 veckas kontakt på FB, iofs hade jag träffat honom på en fest innan. Det var liksom så självklart "här ta mitt nummer och hör av dig sen om du vill", han ringde samma kväll och vi pratade en liten stund utan konstigheter. Nu gick det ju åt helvete ändå, jag blev kär och han vill bara vara vänner så just nu hörs vi inte alls för att jag ska hinna bearbeta det här och förhoppningsvis ska vi kunna vara vänner i framtiden..

Jag har förresten blivit lite småförälskad i en kompis som jag känt ett tag. Vi är inte nära vänner på något sätt, men hänger i samma gäng och träffas några gånger om året. Till saken hör också att han hela tiden hävdat att han vill hitta en flickvän, men vi övriga har väl inte trott på honom, men inte pressat på något sätt. Nu i påsk träffades vi igen och sov ihop två nätter och det var galet mysigt. Kramas och snusa i nacken och jag fick en så lugn känsla i magen att det liksom är så här det ska vara.
Nu har jag lite svårt att sluta tänka på honom. Han bor cirka 100 mil bort och vi kommer inte träffas förrän midsommar troligen nästa gång, men tankarna vandrar i alla fall. Galet skön känsla, även om jag förstås skulle vilja träffa mannen! Men, men, ibland får man leva på att man kan känna så här och det är galet skönt. :)

Mysigt det låter:love:

Håller tummarna:laugh:

Jag tycker nätdating nog kan funka.

Jag var på en mycket trevlig date i Malmö ikväll. Såklart hoppas jag ju kunna sluta med nätdating snart.

...och igår gav jag mitt telefonnummer, han ringde och det var trevligt :) ...men förstås lite "konstigt". Han tyckte vi skulle höras igen...och det tyckte jag också :grin:
Spännande :p

...och nyss fick jag ett meddelande att han träffat en annan tjej på mp och vill se vart det leder :( Jävla skit!!! Hade så gärna träffat honom. ...men uppskattar ärligheten - att skriva och berätta istället för att bara försvinna. ...men varför kan inte jag få napp på just en sån ärlig och vettig man???

...nu ger jag upp!!!

Fast alltså, nu kanske du läser in lite väl mycket i en människa du inte känner? :) Uppskatta att han betedde sig snyggt mot dig istället för att låta det bli ett luftslott över något du tror du kan ha gått miste om.

...och nyss fick jag ett meddelande att han träffat en annan tjej på mp och vill se vart det leder :( Jävla skit!!! Hade så gärna träffat honom. ...men uppskattar ärligheten - att skriva och berätta istället för att bara försvinna. ...men varför kan inte jag få napp på just en sån ärlig och vettig man???

...nu ger jag upp!!!

Oh, vänta och se bara :) Om det inte leder nånstans med den här andra tjejen så hör han av sig igen till dig, så räkna inte bort honom ännu.

Som jag skrev så uppskattar jag ärligheten!
Har faktiskt lyckats bra med att inte bygga upp luftslott - jag jobbar med mig själv på många fronter, mycket för att jag läst boken "Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation".
Jag är bara så innerligt förbannat trött på det här nu - att vara singel och sakna gemenskap, kärlek och beröring. Trots det så "tar" jag inte "första bästa". Han här verkade vara en av de få vettiga "ospeedade" killarna jag varit i kontakt med på dejtingsidor och jag hade gärna sett om det kunde leda till något - lugnt och sansat, en dag i taget.

Synd liksom att spänningen ska ta så fort slut! :(

Oh, vänta och se bara :) Om det inte leder nånstans med den här andra tjejen så hör han av sig igen till dig, så räkna inte bort honom ännu.

Nä nå, han skev ju "Lycka till i sökandet så kanske vi hörs framöver"

Låter underbart, håller också tummarna :love:

Min nätdejt har blivit helt tyst, hon verkar lite nere (fullt förståeligt) men, hur hemskt det än låter, så tror jag inte orkar med en till deprimerad flickvän... jag vill bara hitta nån glad och positiv! Ja, alltså såklart är man inte det hela tiden men ja, ni fattar nog...
Så, jag har tänkt skriva och höra hur det är, gjorde det för några dagar sen och fick till svar bara att hon var nere typ, en rad... sen inget mer. Sen har vi inte hörts mer. Vet inte om jag ska skriva nåt mer eller bara låta det bero. Jag vill inte ta initiativet hela tiden heller så.. nej, det kommer nog inte bli nåt här. Tyvärr.

*kraaam*
Vet hur det känns, är också så förbannat trött på det här... orkar knappt försöka mer, men man måste ju för att hitta nån.. blö! :banghead:

Halloj!
Jag är egentligen något ung för senior (snart 24) men har läst lite i tråden ibland för att jag tycker att det verkar spännande.:angel:

Har vänner som håller på med datingsiter och gick själv med i HP för ca 3 veckor sedan. Har märkt att det blir en del sållande. I början skrev jag tillbaka till folk för att vara snäll, men har märkt att det inte är hållbart i längden.:p

Så, imorgon ska jag på min första date. Eller mina första två.:o Eftersom jag är ganska fullsatt i vardagen fick jag inte ihop det på något annat vis. Har aldrig varit på date med någon jag aldrig träffat tidigare så börjar känna av mig smått nervös.

Kan ni inte dela med av hur era första dater från dateingsiter var? Hur gick det? Hur många har ni varit på sedan dess? Hade varit roligt att höra lite historier från andra och kaanske kan det lugna mina egna nerver något. :)

kl

Någon som vet? Har Spraydate och match gått ihop eller varför fick jag plötsligt (som uråldrig spraydate-dejtare) ett mail från match? Det stod nåt om Spraydate by match.

Det lät ju väldigt bra! ;) Hur var er första date? Berätta!:D

Du kommer ångra att du frågade....

Varning för långt svar, känslorna kommer åter när jag tänker tillbaka på det :D

Vi fick kontakt bara ett par dagar efter att vi båda gått med på MP. Jag hittade hans profil och skickade nåt som hette "nyfiken groda". Han svarade och sen bara flöt det på. Först ett meddelande om dagen, sen flera om dagen. Det fanns alltid nåt att prata om, vardagen, jobb, intressen, framtid osv.
Efter ca 1 månad började vi ringa till varandra och vi pratade dagligen långa samtal i ca 1-2 veckor (tror jag det var) innan vi träffades.
Jag skulle landa på Arlanda efter att ha hälsat på en släkting och just den dagen skulle han skjutsa en bekant till Arlanda. Så han frågade: "det här låter som värsta raggningsrepliken, men skulle jag inte kunna få hämta dig på arlanda?".
Jag kommer från en stad inte alltför många mil från arlanda, mina föräldrar bor fortfarande där och han bodde en mil utanför den staden.

Så, sagt och gjort, han hämtade mig på arlanda. Vi var båda sjukt nervösa, framförallt för vad den andra skulle tycka :)
Vi träffades - kramades - gick till hans bil och så åkte vi in till staden där jag bodde. Där hade han bokat bord på restaurang. Jag tyckte det var skrämmande dyrt så när han sa att jag fick välja vad jag ville valde jag det billigaste :D
Vi pratade på, jag trodde att han inte var så intresserad men hoppades förstås. Jag kände själv att jag var såld.
När vi gick tillbaka till bilen efter middagen så hoppades jag på att han skulle hålla mig i handen - och såhär i efterhand har jag fått veta att han tänkte detsamma.

Vi åkte förbi mina föräldrar där jag hämtade upp min hund som de vaktat. Han (min numera fästman) hade berättat för mig att han inte tyckte om när hundar han inte kände slickade honom i ansiktet och vad gör min hund då? Jo, kastar sig fram i hans knä i bilen och är överlycklig och pussar honom över hela ansiktet :crazy::o

Vi åkte hem till mig. Han bjöd upp sig själv (dvs han frågade inte och jag sa inte nej).
Vi satt och pratade i soffan, det slutade med att jag halvt låg i hans famn och frågade om han var tvungen att åka hem - och det sa han att det var han inte.
Sen dess är vi sambos och som sagt, numera förlovade.
Det är 3 år sen vi träffades i år. :love:

kl

Någon som vet? Har Spraydate och match gått ihop eller varför fick jag plötsligt (som uråldrig spraydate-dejtare) ett mail från match? Det stod nåt om Spraydate by match.

Match köpte upp spraydate i slutet av mars. Försöker du logga in nu tvångsförflyttas du till match. Det innebär dessvärre även att du nu behöver betala/prenumerera under matchs flagg. Det finns ju gratismedlemskap på match men det är helt värdelöst - du kan inte skicka eller läsa mail utan att betala..

Så happy pancake (som fortfarande är gratis, helt gratis) kommer få en bunt nya medlemmar misstänker jag.

Ok. Jag har varit medlem på match förut och det var totalt värdelöst. Hoppar nog av det här tåget innan det ens har börjat.

Ok. Jag har varit medlem på match förut och det var totalt värdelöst. Hoppar nog av det här tåget innan det ens har börjat.

HappyPancake är gratis. På riktigt gratis alltså, alla funktioner är gratis (det går inte ens att betala om man så skulle vilja =))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10