Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Och jag hävdar fortfarande att de ärligaste killarna har jag kommit i kontakt med på BC:angel:
Dock ingen som klickat, men det finns många som söker seriöst där.... Har fler vänner därifrån;)

KL
Jg har sett en sak som jag tycker är märklig. Jag har mailat med några och det har varit trevliga mail. Sen helt plötsligt så finns inte profilen längre. Det är förvisso inte någon jag fäst mig vid eller så men det känns riktigt konstigt. Det här har inte hänt många gånger men mer än en gång i alla fall.

KL
Jg har sett en sak som jag tycker är märklig. Jag har mailat med några och det har varit trevliga mail. Sen helt plötsligt så finns inte profilen längre. Det är förvisso inte någon jag fäst mig vid eller så men det känns riktigt konstigt. Det här har inte hänt många gånger men mer än en gång i alla fall.

Enligt min erfarenhet brukar det betyda att de/jag träffat någon och det är dax att ta bort profilen.

Flera kommer ofta tillbaka efter någon månad...

Enligt min erfarenhet brukar det betyda att de/jag träffat någon och det är dax att ta bort profilen.

Flera kommer ofta tillbaka efter någon månad...

Ja så kanske det är men det händer så plötsligt ibland. Mitt i ett samtal liksom.

Sen är det lite ohyfsat tycker jag.

Det håller jag med om!

Man kan ju lite snyggt säga att man hittat något som verkar intressant och tänker hoppa ur.... Tacka för en trevlig konversation åtminstone!

Nu är nog jag väldigt hyfsad av mig och bemöter andra som jag själv vill bli bemött, men det tycker jag hör till!

De som drar är nog ändå inget att ha, du hittar säkert något bättre;)

Jag vet att jag avslutade mitt konto utan att ha "hittat" någon, jag var i konversation med ett par vill jag minnas, men jag orkade verkligen inte med nätdejtandet mer så jag la ner tvärt.
Kanske ohyfsat, men det var att jag orkade inte mer, inte att jag sket i dem.

KL

Blivit kontaktad på FB. Verkar vara en rätt mysig tjej, få se vart det tar vägen.

Vi har gemensam bekant som så att säga hjälpt till lite, så det ska väl inte vara några konstigheter i alla fall.

Ptr

KL
Det där har hänt flera gångar för mig! Efter obligatoriska 100 mejl och man börjar prata om att träffas, då försvinner de ut i cyberrymden!
Jag har blivit så less på fenomenet, att jag föredrar att träffas snabbt.
Vill de inte träffas efter tio mejl, tror jag inte heller de kommer att ville träffas efter 100.
Jag vet inte anledningen till att så många lotsas ville dejta. När de inte vill. kanske de vill, men inte vågar. Kanske deras foto är för 10 år och 20 kg sen.
Inte vet jag, men det är anledningen till att jag vill träffas så snabbt som möjligt. Jag tycker också det är roligare att komma ut och träffa folk än att sitta ensam hemma vid datorn.
Tyvärr är jag en magnet på skribenter, som inte vill träffas. :confused:

Jag vet att jag avslutade mitt konto utan att ha "hittat" någon, jag var i konversation med ett par vill jag minnas, men jag orkade verkligen inte med nätdejtandet mer så jag la ner tvärt.
Kanske ohyfsat, men det var att jag orkade inte mer, inte att jag sket i dem.

Får nog hålla med om detta :)

Och även att det kanske finns en och annan som snackar med typ "40 stycken" och då berätta för alla att man kanske hittat vad man söker, men inte är säker, känns la som överkurs kanske? Beroende på hur tight konverstionen blivit då?

Fast vad vet jag ;) Men tror inte jag skulle skriva och förklara mig, skulle säkert bara lägga ner. Tror alltså :)

Senast ändrad av en moderator:

Tyvärr är jag en magnet på skribenter, som inte vill träffas. :confused:

Det där är ju en förunderlig gåta :confused: Måste kännas jättetråkigt :(

Jag har noll förståelse till att man skriver och skriver, men sen vill man inte ses. Varför i hela friden då???

kl

Jag har snackat lite med en kille på hp. Han skrev att det skulle vara trevligt att ses för jag verkar bra. Han funderade också på hur vi skulle få ihop en träff på ett smidigt sätt då vi bor ganska långt ifrån varandra. Då jag svarade att jag gärna träffas och att jag kan komma till hans stad och shoppa och ta en fika så verkar han ha blivit rädd. Han kommenterade t.o.m att jag är modig.
Jamen hallå...vad är idén att vara på en dejtingsite om man inte vågar träffas - fastän man själv föreslår det. Suck!
Nå jag låter honom "vila" lite. Får se om jag skriver igen...eller om han gör det.

Jag känner igen det! Han kommer säkert aldrig att våga träffa någon!
Jag mejlar också igen med en skribent! Fattar inte själv att jag orkar, men ibland är det bättre än en tom inkorg! :confused:

Hur snabbt brukar ni ge ert telefonnummer?

Har kontakt med en kille på mp sedan några dagar. Vi har skickat en del mail om vardagliga saker och nu vill han ringa. Ehh...jag gillar inte att prata i telefon, men inser att jag kanske måste göra det.

Ja, frågan alltså; hur snabbt brukar ni ge ert nummer?

Varför måste du prata i telefon med honom om du inte vill?
Jag lämnar ut telefonnummer ganska tidigt om jag för en bra känsla. Men då helst för att fortsätta på sms-basis. Föredrar att träffas för att prata än att göra det i telefon.

Jag har förresten blivit lite småförälskad i en kompis som jag känt ett tag. Vi är inte nära vänner på något sätt, men hänger i samma gäng och träffas några gånger om året. Till saken hör också att han hela tiden hävdat att han vill hitta en flickvän, men vi övriga har väl inte trott på honom, men inte pressat på något sätt. Nu i påsk träffades vi igen och sov ihop två nätter och det var galet mysigt. Kramas och snusa i nacken och jag fick en så lugn känsla i magen att det liksom är så här det ska vara.
Nu har jag lite svårt att sluta tänka på honom. Han bor cirka 100 mil bort och vi kommer inte träffas förrän midsommar troligen nästa gång, men tankarna vandrar i alla fall. Galet skön känsla, även om jag förstås skulle vilja träffa mannen! Men, men, ibland får man leva på att man kan känna så här och det är galet skönt. :)

Varför måste du prata i telefon med honom om du inte vill?
Jag lämnar ut telefonnummer ganska tidigt om jag för en bra känsla. Men då helst för att fortsätta på sms-basis. Föredrar att träffas för att prata än att göra det i telefon.

Ja alltså, jag tror nog killen är ok, men jag är lite rädd om mitt privata telefonnummer på nåt sätt - även om det står i telefonkatalogen.

Han skriver "Jag tycker du är intressant och skulle gärna vilja pratas vid på telefon.
Vad sägs om det?"

....jag VET inte vad jag ska säga om det?!?! :confused:

Svara som du känner. Är du tveksam är det ju bara att skriva det och förklara lite varför. Sen säga att du gärna fortsätter ha kontakt och kanske tom bokar in en fika.
Eller också säger du, "fine, varför inte prova att snacka med honom i telefon, han verkar ju ändå trevlig och friskt vågat"!

Jag brukar ofta välja mellan dessa två. Ibland kör jag på alternativ två och det brukar faktiskt vara riktigt trevligt!

Svara som du känner. Är du tveksam är det ju bara att skriva det och förklara lite varför. Sen säga att du gärna fortsätter ha kontakt och kanske tom bokar in en fika.
Eller också säger du, "fine, varför inte prova att snacka med honom i telefon, han verkar ju ändå trevlig och friskt vågat"!

Jag brukar ofta välja mellan dessa två. Ibland kör jag på alternativ två och det brukar faktiskt vara riktigt trevligt!

Precis de där alternativen står jag också mellan, och bara för att vara lite modig och komma ut från min tveksamma lilla låda så borde jag svara enligt alternativ 2. Man måste ju våga lite också och göra saker som kanske inte alltid är de bekvämaste - men (förmodligen) ofarliga ändå ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 218
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka