Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Måste man falla huvudstupa då?
Eh, nej? Har jag sagt det någonstans? Jag har snarare förvånats att en del verkar göra det. :confused:

Tror aldrig jag fallit huvudstupa öht för en kille, inte ens för den stora kärleken eller den stora passionen ramlade jag in i något utan att tänka efter innan jag kopplade på några känslor. :grin:

Sällar mig till skaran som aldrig faller huvudstupa. Har vansinnigt svårt att bli kär över huvud taget.

*KL*

Av någon anledning (våren?) tänkte jag ge nätdating, som jag hade lagt ner, en ny chans. Aktiverade mig själv på pannkakan och har faktiskt mailat några personer som verkar intressanta. För plötsligt fanns det flera vars presentationer fångade mitt intresse.

Resultat: inga svar. Däremot har jag fått flera mail från andra män/killar, varav några definitivt inte intresserar mig. Jag tycker inte att jag är speciellt utseendefixerad men jag är inte typen som faller för rakat huvud och massor av tatueringar i kombo med intresse för amerikanska bilar. Det förvånar mig faktiskt att männen tror att det skulle funka. Jag är lite kulturtant kombinerat med snobb:crazy:!

Men det som förvånar mig mest (igen) är dessa mails från killar på ca 27. Fick ett just nu, han låter jättetrevlig. Men 27 år? Jag är 46. Jag kan nog sträcka mig tio år åt vardera hållet, men där känns det som om gränsen går.

Hur ser ni övriga på det? Vad skriver man till någon som skrivit ett jättetrevligt mail, men som helt enkelt är för ung?

Börjar fundera på att utforska min ev bisexuella sida (som jag tror jag har, men aldrig levt ut). Det är kanske enklare!:rofl:

Min svärmor, som är med på någon dejtingsajt, brukar också få meddelanden från killar som är som hennes äldste son i ålder (eller nedåt). Hon brukar svara: Tack för ditt intresse, men jag har tillräckligt många barn.
Detta trots att hon satt en gräns för vilken ålder hon är intresserad av.
:D

Tja jag fick på nämnda ställe idag mail från en 23-årig snygg tjej :D Kan nämna att jag är 47.....

Verkar vara attraktivt med "äldre" kvinnor:angel:

Kan tillägga att mannen jag haft en relation med där visst fuskat lite med sin ålder.... Står att han är ett antal år yngre än vad som är fallet... Åldersnoja tro????:angel:

Fast att svara så tycker inte jag är att betrakta som ett trevligt svar (och jag har inga barn). Men nu blev jag tvungen att kolla vad jag satt för åldersintervall och det är 35 - 50. Höjde nu upp det till 52. Jag kan väl tycka att om man då är ett par år hit eller dit från det angivna intervallet, så ok. Men 27 är relativt sett ganska långt från 35. Kan jag tycka.

Texaz - i min förra nätdejtingsejour (var ett par år sedan) så var jag med på en annan site. Där var det minst två ursnygga brudar på typ 25 som ville träffas, trots att jag definierat mig själv som hetero. Så, jag tror definitivt du har en poäng:D!

Ja, mest är det dock svar från yngre killar.... Droppen var nog någon som undrade om jag inte var intresserad av tre 18-åringar:eek:

Tja slog man ihop åldern så var det ju inom ramarna, men hallå????

Ibland låter det som att man måste falla huvudstupa för att det ska vara något att bygga vidare på och det tycker jag är så synd. Tycke måste det ju förstås finnas :)

KL

Då var det inget kila stadigt längre. Jag är dock inte förvånad för strax efter jag skrev att jag tyckte vi kilade stadigt så stagnerade det hela.
Men inte sörjer jag för det inte. Sov i världens smalaste säng med en italienare inatt :o

kl

Alltså, den här kvinnan på HP har fått mig totalt på fall! :love:

Åh, blir sådär löjligt pirrig. Sen har jag väl alldeles för lätt att bli det kanske... men alltså... gah...:o

Och apropå att brevet var för bra för att vara sant - det bara fortsätter!!

Kul att läsa, för det är ju underbart att få vara så där pirrig:love:

Här är det stiltje, har tröttnat lite men kikar in lite då och då....

*kl*

Hoppar in här hejvilt och ser om nån kan ge lite tips..
Ska på typ date ihelg med en kille från HP. Har träffat honom en gång tidigare och då spelade vi biljard och käkade pizza och satt och snackade i flera timmar :d men jag har ingen aning om vad man kan hitta på nu.. Har som aldrig hållit på och dejta folk tidigare, och absolut aldrig nån från internet. What to do? :o

De gånger jag har träffat nån från nätet för första gången så har vi:

* Fikat, promenerat i staden, åkt hem till mig och tittat på film :angel:
* Träffats på en tågstation i ett litet samhälle, följt med på hennes arbetsintervju som gick åt hel*ete och sen hängt där hela dagen innan hennes tåg gick hem (vad gjorde vi egentligen??)
* Gått i affärer, bio och sen pussats på tågstaionen :o
* Träffats hos henne, druckit oboy och tittat på tv (vadå fucking Åmål?)

Det är alltså olika personer varje gång.

Ja det var ju han som kom med förslaget om vad vi skulle göra sist så det känns lite som min tur..

Cambodia:
Vi har ju som sagt träffats en gång redan så det "värsta" är ju gjort.. Men jag har så väldigt dålig fantasi och har ingen aning om vilken nivå, eller vad man ska säga, som aktiviteten ska ligga på.. Men kolla film är ju alltid trevligt iof :angel:

*kl*

Om folk inte vore så rädda för det okända skulle nätdejting vara en enkel lösning till tvåsamhet.

Sluta ställa "krav" ni själva inte kan leva upp till. :grin:

*kl*

Hoppar in här hejvilt och ser om nån kan ge lite tips..
Ska på typ date ihelg med en kille från HP. Har träffat honom en gång tidigare och då spelade vi biljard och käkade pizza och satt och snackade i flera timmar :d men jag har ingen aning om vad man kan hitta på nu.. Har som aldrig hållit på och dejta folk tidigare, och absolut aldrig nån från internet. What to do? :o

Förslå nåt passligt opersonligt (alltså inte bjuda hem till ditt hem) men ändå socialt (inte bio). Kanske en utflykt till ett fint ställe på passligt avstånd? Så får man lättsamt umgås och lära känna varandra under färden till/från målet? Finns det en vandringsled i närheten? Isåfall en liten vandring med korvgrillning? Ja, nåt i den stilen. Så man får umgås under lättsamma former.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 215
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 259
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka